Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 29 januari 2015, 10:00 uur
Ach, ik ben iemand met meerdere kanten.... (ben bi-muzieksueel
)
Ik tag niet meer, omdat het mijn één na laatste jaar is die ik doe en ik ga niet steeds 'smeken' . Aan de andere kant is taggen op zich wel een goed idee, met name om nieuwe users te benaderen (sommigen volgen de updates niet, maar hebben wel interesse als je ze 'tagt'). Daarbij komt nog een hele groep mogelijke geïnteresseerden vanaf zo '77, dat hier een grote aanhang heeft (zaaf weet zelf ook van die New Wave/Postpunk 'bende' ).
Ik zou nog wel de 'releaseregel blijven vermelden en dat men zelf Wiki checkt, want ik ga niet steeds iedereen terug mailen dat het niet klopt; soms doe ik dat wel als het bijv. een hoge notering betreft.
Ik ben mede hierdoor zelf niet echt kapot van de huidige 'releaseregel , maar zaaf neemt het over en als hij het zo goed vindt, pas ik me bij daarbij aan; Zaaf is straks'The Man Who Rules'....
)Ik tag niet meer, omdat het mijn één na laatste jaar is die ik doe en ik ga niet steeds 'smeken' . Aan de andere kant is taggen op zich wel een goed idee, met name om nieuwe users te benaderen (sommigen volgen de updates niet, maar hebben wel interesse als je ze 'tagt'). Daarbij komt nog een hele groep mogelijke geïnteresseerden vanaf zo '77, dat hier een grote aanhang heeft (zaaf weet zelf ook van die New Wave/Postpunk 'bende' ).
Ik zou nog wel de 'releaseregel blijven vermelden en dat men zelf Wiki checkt, want ik ga niet steeds iedereen terug mailen dat het niet klopt; soms doe ik dat wel als het bijv. een hoge notering betreft.
Ik ben mede hierdoor zelf niet echt kapot van de huidige 'releaseregel , maar zaaf neemt het over en als hij het zo goed vindt, pas ik me bij daarbij aan; Zaaf is straks'The Man Who Rules'....

0
geplaatst: 29 januari 2015, 11:21 uur
Ik zit al lang hier om MM, maar volg echt al die topics niet. Daarom is 'taggen' niet alleen goed voor nieuwe, maar ook voor oude mogelijk geïnteresseerde users. Ikzelf zou het zaaf juist aanraden om zijn 'taglijst' te gebruiken.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 11:22 uur
0
Cured
geplaatst: 29 januari 2015, 11:45 uur
west schreef:
Ik zit al lang hier om MM, maar volg echt al die topics niet. Daarom is 'taggen' niet alleen goed voor nieuwe, maar ook voor oude mogelijk geïnteresseerde users. Ikzelf zou het zaaf juist aanraden om zijn 'taglijst' te gebruiken.
Als je gewoon je updates bijhoudt, lijkt mij er niets aan de hand, hoewel het 'taggen'op zich niet verkeerd is. Ik zit al lang hier om MM, maar volg echt al die topics niet. Daarom is 'taggen' niet alleen goed voor nieuwe, maar ook voor oude mogelijk geïnteresseerde users. Ikzelf zou het zaaf juist aanraden om zijn 'taglijst' te gebruiken.
Waar ik zelf voor pas is om steeds een soort 'herinnering' te plaatsen aan users die altijd mee doen, maar wie ik achter de broek aan moet zitten; dat vind ik 'vervelend' en enigszins opdringerig. Bovendien heb ik de ervaring als je de hele rits tagt aan het begin van de nieuwe week er altijd users zijn die het toch nog vergeten of gewoonweg er niet aan toe komen.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 11:54 uur
Mee eens, ik doelde ook niet op users die altijd mee doen, maar wat jij ook aan het begin deed: een aantal mogelijke enthousiastelingen 'taggen'. Ergens tussendoor zou je weer eens een rits anderen kunnen aanboren.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 13:52 uur
Bedoel je mijn avatar

Nou in die tekening zitten nul haren verwerkt

0
geplaatst: 29 januari 2015, 14:06 uur
Dat is een vis, goed kijken 
http://www.inspirefirst.com/wp-content/uploads/2013/06/003-facenoface-valentina-formisano.jpg

http://www.inspirefirst.com/wp-content/uploads/2013/06/003-facenoface-valentina-formisano.jpg
0
Cured
geplaatst: 29 januari 2015, 16:19 uur
Na de excentrieke Zappa uitvergroting
een kleine update:
inmiddels toch.....20 man !
.....met nog een dikke 7 uur te gaan is er nog wel kans op een paar extra en het moet ook geen verplichting/obsessie worden om constant 25 man te bereiken; 20+ is ook mooi/goed !
een kleine update:inmiddels toch.....20 man !
.....met nog een dikke 7 uur te gaan is er nog wel kans op een paar extra en het moet ook geen verplichting/obsessie worden om constant 25 man te bereiken; 20+ is ook mooi/goed !
0
Cured
geplaatst: 29 januari 2015, 19:44 uur
Nu 22 man en dat is toch heel behoorlijk/goed.
Men heeft nog 4 uur de tijd !
Men heeft nog 4 uur de tijd !
0
geplaatst: 29 januari 2015, 21:54 uur
Wauw!

Als jij geen winnaar wordt van 'de mooiste avatar'.... moet je 'm daar ook nog even uitvergroten. Anders denken ze toch dat het haar is...

0
geplaatst: 29 januari 2015, 21:55 uur
Cured schreef:
Kijk, dat is mooi! En tegelijkertijd nadert alweer een ontknoping...
0
geplaatst: 30 januari 2015, 07:38 uur
Mooi, kan niet wachten, wie is er eigenlijk nummer 10 geworden?
0
zaaf
geplaatst: 30 januari 2015, 07:39 uur
vertraging in de uitzending? je bent toch niet bedreigd?
0
geplaatst: 30 januari 2015, 07:43 uur
Nope, hij moet terug komen voor een verhoor, hij heeft iets geprobeert om deze lijst in 10 minuten te presenteren op de nationale TV 

0
zaaf
geplaatst: 30 januari 2015, 07:48 uur
ik kan me de wens wel goed voorstellen. arme cured... ik geef m nog 1 jaar 

0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 11:20 uur
http://img.smileys.nl/1536/angry.png....Pas op, he !......is mis die oude smileys e.a. toch wel.! 

0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 18:19 uur
Straks (kick-off) : ...... De Nr. 10 van.....
[img][/img]
[img][/img]
0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 19:46 uur
10. Gentleman - Fela Kuti
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Gentleman_-_Fela_Kuti.jpg
Punten: 21
Nom. : 3x
Nr. 1 van : Teunnis
Dit soort albumtracks naast hitsingles: dat is waarom ik zelf het topic zo mooi vindt. Op het allerlaatste moment (gelukkig) net in de Top 10 gekomen, deze een hele plaatkant in beslag nemende song van zo'n 14 minuten van de Nigeriaanse Afrobeat muzikant Fela Kuti. Aan de punten kun je trouwens wel zien dat ook in '73 de instap op zich niet zo hoog was.
Inhoudelijk refereert Kuti aan het Afrikaanse koloniale verleden, waarbij hij piekert over waarom de Afrikanen zoveel (Europese) kleding dragen in de Afrikaanse hitte. De hoes refereert daar ook aan: een aap in een pak. Muzikaal bespeelt hij zijn tenor saxofoon voor het grootste gedeelte van het zo 9 minuten durende intro en tijdens de vocale gedeelten schakelt hij over op piano ; een heerlijk stuk swingende wereldmuziek !
Fela Kuti - Gentleman
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Gentleman_-_Fela_Kuti.jpg
Punten: 21
Nom. : 3x
Nr. 1 van : Teunnis
Dit soort albumtracks naast hitsingles: dat is waarom ik zelf het topic zo mooi vindt. Op het allerlaatste moment (gelukkig) net in de Top 10 gekomen, deze een hele plaatkant in beslag nemende song van zo'n 14 minuten van de Nigeriaanse Afrobeat muzikant Fela Kuti. Aan de punten kun je trouwens wel zien dat ook in '73 de instap op zich niet zo hoog was.
Inhoudelijk refereert Kuti aan het Afrikaanse koloniale verleden, waarbij hij piekert over waarom de Afrikanen zoveel (Europese) kleding dragen in de Afrikaanse hitte. De hoes refereert daar ook aan: een aap in een pak. Muzikaal bespeelt hij zijn tenor saxofoon voor het grootste gedeelte van het zo 9 minuten durende intro en tijdens de vocale gedeelten schakelt hij over op piano ; een heerlijk stuk swingende wereldmuziek !
Fela Kuti - Gentleman
0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 19:58 uur
9. Montana - Frank Zappa & The Mothers
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/44/Frank-Zappa-Overnite-Sensation-1973-cover.jpg
Punten : 24
Nom. : 4x
Nr. 1 van : zaaf
Hier met 4 nominaties, maar met 2 punten weer een bijzonder albumtrack buiten de traditionele pop/rock hoek: het sluitstuk van Zappa's album Over-Nite Sensation. Deze song stond al vrij snel door 2 hoge scores in de Top 10 en een 3e hoge score/notering deed het op plaats 9 belanden.
Het nummer is één van Zappa's beroemde composities met op backing vocals Tina Turner en de Ikettes. De tekst is weet typische humor van Zappa over iets onzinnigs. Muzikaal is het weer zeer enerverend, iets wat wel aan deze bijzondere man én niet te vergeten groot muzikant is toe vetrouwd. Er zit een magistrale gitaarsolo op een deinend, heerlijk ritme, in.
Frank Zappa - Montana
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/44/Frank-Zappa-Overnite-Sensation-1973-cover.jpg
Punten : 24
Nom. : 4x
Nr. 1 van : zaaf
Hier met 4 nominaties, maar met 2 punten weer een bijzonder albumtrack buiten de traditionele pop/rock hoek: het sluitstuk van Zappa's album Over-Nite Sensation. Deze song stond al vrij snel door 2 hoge scores in de Top 10 en een 3e hoge score/notering deed het op plaats 9 belanden.
Het nummer is één van Zappa's beroemde composities met op backing vocals Tina Turner en de Ikettes. De tekst is weet typische humor van Zappa over iets onzinnigs. Muzikaal is het weer zeer enerverend, iets wat wel aan deze bijzondere man én niet te vergeten groot muzikant is toe vetrouwd. Er zit een magistrale gitaarsolo op een deinend, heerlijk ritme, in.
Frank Zappa - Montana
0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 20:04 uur
Morgen verder....over naar een ander topic met een groot Soul Man : Mavin Gaye ! 
http://www.musicmeter.nl/forum/4

http://www.musicmeter.nl/forum/4
0
geplaatst: 30 januari 2015, 20:09 uur
Marvin is klaar, maar weer een Zappa in de top 10, groeten van mijn avatar (wat trouwens een tekening die opgebouwd is uit niet menselijke delen
).
Oh ja ik had Montana natuurlijk ook
).Oh ja ik had Montana natuurlijk ook

0
Cured
geplaatst: 30 januari 2015, 20:22 uur
zaaf schreef:
ha, je had m zelf ook! well done cured!
Ja.... ha, je had m zelf ook! well done cured!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.