MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Ach, ik ben iemand met meerdere kanten.... (ben bi-muzieksueel )

Ik tag niet meer, omdat het mijn één na laatste jaar is die ik doe en ik ga niet steeds 'smeken' . Aan de andere kant is taggen op zich wel een goed idee, met name om nieuwe users te benaderen (sommigen volgen de updates niet, maar hebben wel interesse als je ze 'tagt'). Daarbij komt nog een hele groep mogelijke geïnteresseerden vanaf zo '77, dat hier een grote aanhang heeft (zaaf weet zelf ook van die New Wave/Postpunk 'bende' ).

Ik zou nog wel de 'releaseregel blijven vermelden en dat men zelf Wiki checkt, want ik ga niet steeds iedereen terug mailen dat het niet klopt; soms doe ik dat wel als het bijv. een hoge notering betreft.

Ik ben mede hierdoor zelf niet echt kapot van de huidige 'releaseregel , maar zaaf neemt het over en als hij het zo goed vindt, pas ik me bij daarbij aan; Zaaf is straks'The Man Who Rules'....

Ik zit al lang hier om MM, maar volg echt al die topics niet. Daarom is 'taggen' niet alleen goed voor nieuwe, maar ook voor oude mogelijk geïnteresseerde users. Ikzelf zou het zaaf juist aanraden om zijn 'taglijst' te gebruiken.

Rudi S schreef:
(quote)

Lijkr Randy wel....

Jouw haar zit nog veel gekker...

Cured
west schreef:
Ik zit al lang hier om MM, maar volg echt al die topics niet. Daarom is 'taggen' niet alleen goed voor nieuwe, maar ook voor oude mogelijk geïnteresseerde users. Ikzelf zou het zaaf juist aanraden om zijn 'taglijst' te gebruiken.
Als je gewoon je updates bijhoudt, lijkt mij er niets aan de hand, hoewel het 'taggen'op zich niet verkeerd is.

Waar ik zelf voor pas is om steeds een soort 'herinnering' te plaatsen aan users die altijd mee doen, maar wie ik achter de broek aan moet zitten; dat vind ik 'vervelend' en enigszins opdringerig. Bovendien heb ik de ervaring als je de hele rits tagt aan het begin van de nieuwe week er altijd users zijn die het toch nog vergeten of gewoonweg er niet aan toe komen.

Mee eens, ik doelde ook niet op users die altijd mee doen, maar wat jij ook aan het begin deed: een aantal mogelijke enthousiastelingen 'taggen'. Ergens tussendoor zou je weer eens een rits anderen kunnen aanboren.

Cured
Ok, ja duidelijk.

west schreef:
(quote)

Jouw haar zit nog veel gekker...

Bedoel je mijn avatar
Nou in die tekening zitten nul haren verwerkt

Oh, en zijn snor dan?

Cured
Na de excentrieke Zappa uitvergroting een kleine update:

inmiddels toch.....20 man ! .....met nog een dikke 7 uur te gaan is er nog wel kans op een paar extra en het moet ook geen verplichting/obsessie worden om constant 25 man te bereiken; 20+ is ook mooi/goed !

Cured
Nu 22 man en dat is toch heel behoorlijk/goed.

Men heeft nog 4 uur de tijd !

Rudi S schreef:
Dat is een vis, goed kijken

Wauw!

Als jij geen winnaar wordt van 'de mooiste avatar'.... moet je 'm daar ook nog even uitvergroten. Anders denken ze toch dat het haar is...

Cured schreef:
Nu 22 man en dat is toch heel behoorlijk/goed.

Kijk, dat is mooi! En tegelijkertijd nadert alweer een ontknoping...

Cured
Vanavond.......na 19.00 uur ! De Nr. 10....

Mooi, kan niet wachten, wie is er eigenlijk nummer 10 geworden?

zaaf
vertraging in de uitzending? je bent toch niet bedreigd?

Nope, hij moet terug komen voor een verhoor, hij heeft iets geprobeert om deze lijst in 10 minuten te presenteren op de nationale TV

zaaf
ik kan me de wens wel goed voorstellen. arme cured... ik geef m nog 1 jaar

Cured
Ik bedreig niemand, is dat DUIDELIJK !!

Cured
http://img.smileys.nl/1536/angry.png....Pas op, he !......is mis die oude smileys e.a. toch wel.!

Cured
Straks (kick-off) : ...... De Nr. 10 van.....

[img][/img]

Cured
10. Gentleman - Fela Kuti
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Gentleman_-_Fela_Kuti.jpg

Punten: 21
Nom. : 3x
Nr. 1 van : Teunnis

Dit soort albumtracks naast hitsingles: dat is waarom ik zelf het topic zo mooi vindt. Op het allerlaatste moment (gelukkig) net in de Top 10 gekomen, deze een hele plaatkant in beslag nemende song van zo'n 14 minuten van de Nigeriaanse Afrobeat muzikant Fela Kuti. Aan de punten kun je trouwens wel zien dat ook in '73 de instap op zich niet zo hoog was.

Inhoudelijk refereert Kuti aan het Afrikaanse koloniale verleden, waarbij hij piekert over waarom de Afrikanen zoveel (Europese) kleding dragen in de Afrikaanse hitte. De hoes refereert daar ook aan: een aap in een pak. Muzikaal bespeelt hij zijn tenor saxofoon voor het grootste gedeelte van het zo 9 minuten durende intro en tijdens de vocale gedeelten schakelt hij over op piano ; een heerlijk stuk swingende wereldmuziek !

Fela Kuti - Gentleman

Fela, verrassend inderdaad en met 21 punten in de top 10

Goed begin nog 9 te gaan..........

Cured
9. Montana - Frank Zappa & The Mothers
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/44/Frank-Zappa-Overnite-Sensation-1973-cover.jpg

Punten : 24
Nom. : 4x
Nr. 1 van : zaaf

Hier met 4 nominaties, maar met 2 punten weer een bijzonder albumtrack buiten de traditionele pop/rock hoek: het sluitstuk van Zappa's album Over-Nite Sensation. Deze song stond al vrij snel door 2 hoge scores in de Top 10 en een 3e hoge score/notering deed het op plaats 9 belanden.

Het nummer is één van Zappa's beroemde composities met op backing vocals Tina Turner en de Ikettes. De tekst is weet typische humor van Zappa over iets onzinnigs. Muzikaal is het weer zeer enerverend, iets wat wel aan deze bijzondere man én niet te vergeten groot muzikant is toe vetrouwd. Er zit een magistrale gitaarsolo op een deinend, heerlijk ritme, in.

Frank Zappa - Montana

zaaf
ha, je had m zelf ook! well done cured!

Cured
Morgen verder....over naar een ander topic met een groot Soul Man : Mavin Gaye !

http://www.musicmeter.nl/forum/4

Marvin is klaar, maar weer een Zappa in de top 10, groeten van mijn avatar (wat trouwens een tekening die opgebouwd is uit niet menselijke delen ).
Oh ja ik had Montana natuurlijk ook

Cured
zaaf schreef:
ha, je had m zelf ook! well done cured!
Ja....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.