MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
bikkel2 schreef:

Nou, dat wordt weer stemmen voor een nieuwe
organisator.

Met de jaarlijstjes voor 1995 kunnen de stembriefjes ingeleverd worden, ik laat de toiletjuf wel tellen
In het echte Noord Korea kun je ook niet stemmen

zaaf schreef:
Whooohaaa! Da's lekker wakker stuiteren!
M'n nummertje 4.

9. dEUS – Suds & Soda

http://www.musicmaniarecords.be/wp-content/uploads/2013/03/hoes-lage-resolutie-250x250.jpg

Punten : 31
Nom : 4
Nr. 1 van : deric raven Renoir Gretz

Voor wie anders dacht, dit lied was de gehele week niet in de buurt van de top 10 geweest, gisterenmiddag mede door de 10punter van de jarige Geert toch nog in de eindlijst beland.
Wel in 3 lijstjes op 1 en nog 1 puntje van filmpegasus.
Vooraf was dit voor mij een kandidaat voor de top 3, werd dit niet ooit door de luisterraars van Studio Brussel tot beste Belgische lied allertijden verkozen?

Blijft een prachtig nummer, piep, piep en dan die viool, Velvet Underground achtige chaos Tom Barman die soms door een megafoon lijkt te schreeuwen en je kan er de pogo op dansen, maar dan moet het refrein nog komen.
Hier is een groep oorlog aan het maken en lelijk weer mooi maakt, petje af voor onze zuiderburen, ik vind deze toch mooier dan pak ‘m beet Radar Love.

Ik kies toch voor een clip met de albumversie, hoewel de clip met de ingekorte singleversie fraai is.

Beste nummer van dEUS maar niet goed genoeg voor mijn top 10.

Niks mis mee, maar had zelf een andere in de top 10 (en nog eentje in de top 20).

Voor mij het beste nummer dat er ooit gemaakt is.

Gretz schreef:
Hopen dat er nog een verjaardagscadeautje inzit komende dagen

(nog) Gefeliciteerd, hopelijk zit er voor mij ook nog eentje in t vat

GrafGantz schreef:
Ja, toch wel het sjiekste sterrenbeeld wat mij betreft

Gefeliciteerd kreeft vigil! Dat je maar een mooie verjaardag hebt!

Daarom is het hier altijd goed toeven, met al die kreeften

Underworld had ik op 5, deus heeft voor mij wel betere.

Nou ik heb liever tweelingen

west schreef:
Gefeliciteerd kreeft vigil! Dat je maar een mooie verjaardag hebt!

Dat hangt nog even van de uitslagen af hier

Maar in ieder geval bedankt!

Gefeliciteerd nog Sander

Zelfde dag jarig als mijn broertje

Underworld heb ik niks mee..dEUS wel..mooi nummer maar niet genoeg voor mijn top 10..verrassend toch wel zo weinig nominaties..had m wel hoger verwacht..

Gefeliciteerd vigil..maak er n mooie dag van..id een boel kreeften hier..maar deze heeft de beste muzieksmaak

deric raven schreef:
Voor mij het beste nummer dat er ooit gemaakt is.

Goh, die zag ik echt niet aankomen

dEUS . Voordeel is wel dat we die in ieder geval gehad hebben!

dEUS in de top 10 is top. Underworld had niet echt gemoeten.

Film Pegasus schreef:
dEUS in de top 10 is top. Underworld had niet echt gemoeten.

zaaf
nee moeten niet. maar wel lekkerrrrr....

Telamon
Je laat me schrikken, zaaf

zaaf schreef:
nee moeten niet. maar wel lekkerrrrr....

Karl

zaaf
beetje vroeg om stijf te staan...

zaaf schreef:
(quote)
Ben je weer een beetje hersteld Bikkel?

Even aangepast. Errug.

zaaf schreef:

Ben je een zombie geworden zaaf?

8. Oasis - Live Forever

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a5/Live_Forever_Single_Cover.jpg/220px-Live_Forever_Single_Cover.jpg

Punten : 32
Nom : 4
Nr. 1 van : niemand

1 puntje meer weer dan de nummer 9 en evenveel als de nummer 7 (die meer nominaties heeft).
Tja het debuut van Oasis mag ook niet ontbreken, maar dit ging niet gemakkelijk.
Oasis was 1 van de 2 bands met 7 nominaties en zo’n verdeeldheid is vaak niet best voor de eindscore.
Op het hoesje van de CD single staat een foto van de woning waar John Lennon is geboren.

Geïnspireerd op het Stones lied ' "Shine A Light" schreef Noel dit lied in de tijd dat hij nog roadie was.
Noel schreef een prachtige melodie en de andere helft zorgt voor de heerlijke zang (hij gaat ook zo mooi de hoogte in).
Het liedje begint ook zo mooi met die drums en de eerste regels van de coupletten:
"Maybe/I don't really wanna know/How your garden grows/'Cause I just wanna fly" zou een lieve verwijzing naar de hobby (tuinieren) van de moeder van de Gallager broeders zijn.
Live forever is toch een Brit pop klassieker en hoort zeker in onze lijst thuis.

zaaf schreef:

Dat noemt men ook wel "morning wood" en is niets vreemds aan hoor

Oh, had ik maar niet op het laatst Live Forever vervangen door Supersonic in mijn top 10... inderdaad de verdeeldheid die Rudi noemt.

Goed dat deze mannen erin staan. Ze horen bij 1994.

Telamon
Mooi nummer! Ik had m zomaar in mn top 10 kunnen hebben.

Mooi dat ze erin staan..ook overwogen voor top 10 maar toch niet goed genoeg...

Ik heb Underworld, dEUS en Oasis alle drie in mijn top 10, maar wel met andere nummers Wist niet dat mijn keuzes zo alternatief waren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.