Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:35 uur
Helemaal blij en ik heb 'm niet eens in mijn top 10 
Sinds de jaren 70 heb ik trouwens nauwelijks nog een nummer 1 goed
Ik ben wel blij met deze top 10 (hoewel ik zelf niet echt heel goed scoor).

Sinds de jaren 70 heb ik trouwens nauwelijks nog een nummer 1 goed

Ik ben wel blij met deze top 10 (hoewel ik zelf niet echt heel goed scoor).
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:43 uur
Eén bijzonder goede morgen allemaal! Wat een mooi begin van de dag! Daar staat 'ie dan prachtig op 5, van dat fantastische album Illmatic, wat ik iedereen die maar een beetje van soul, funk of eigenlijk van goede muziek houdt kan aanbevelen, Nas.

Het zou wat zijn geweest, 1994 zonder Illmatic, zonder Nas.... make my day!
En lees ook de tekst even die Rudi erbij heeft gezet. Dit album gaat ergens over, het is opgedragen aan alle vrienden die Nas verloor in die tijd. Het was toen vaak of de drugsscene, gangs in of de muziek in. Ik geloof dat het 17 vrienden waren...

Het zou wat zijn geweest, 1994 zonder Illmatic, zonder Nas.... make my day!

En lees ook de tekst even die Rudi erbij heeft gezet. Dit album gaat ergens over, het is opgedragen aan alle vrienden die Nas verloor in die tijd. Het was toen vaak of de drugsscene, gangs in of de muziek in. Ik geloof dat het 17 vrienden waren...

0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:06 uur
3. Underworld – Dirty Epic
http://cdn.discogs.com/5ypm5ZRP3-Fq42vlrVUjI2Q6POM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-3237-1169731129.jpeg.jpg
Punten : 41
Nom : 6
Nr. 1 van : ArthurDZ Dwejkk_ GrafGantz
Oh nu krijgen wij een sprong van wel 4 punten en daar hebben wij Underworld weer met een geweldige epic.
Dit lied ging als een raket in het begin van de week en stond door drie 10punters al snel bovenaan.
Gedurende de week zakte het wel iets weg maar bleef toch mooi top 3 en was mijn nummer 4.
Wist ik bij Cowgirl al te melden dat ik de zang van Karl Hyde prima vond, nou beter als hier wordt het niet meer, wat heerlijk relaxt en nee hij heeft geen bijzonder stem, maar het klinkt zo lekker, het gaat er vaak om hoe je een stem gebruikt.
Dirty Epic is ook gewoon een epische track en ik luister dit bij voorkeur met een koptelefoon, je hoort zoveel.
Drummachines voor die geweldige beat (pas op die is verslavend), samples , synths overal synths en soms gaat dan opeens het tempo omlaag (you're oh so dirty).
Zet die koptelefoon en ga luisteren!!!
Wat zou trouwens het refrein hier zijn ( a. I get my kicks on Channel 6? b. here comes Christ on crutches? c. beide d. er is geen refrein).
http://cdn.discogs.com/5ypm5ZRP3-Fq42vlrVUjI2Q6POM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-3237-1169731129.jpeg.jpg
Punten : 41
Nom : 6
Nr. 1 van : ArthurDZ Dwejkk_ GrafGantz
Oh nu krijgen wij een sprong van wel 4 punten en daar hebben wij Underworld weer met een geweldige epic.
Dit lied ging als een raket in het begin van de week en stond door drie 10punters al snel bovenaan.
Gedurende de week zakte het wel iets weg maar bleef toch mooi top 3 en was mijn nummer 4.
Wist ik bij Cowgirl al te melden dat ik de zang van Karl Hyde prima vond, nou beter als hier wordt het niet meer, wat heerlijk relaxt en nee hij heeft geen bijzonder stem, maar het klinkt zo lekker, het gaat er vaak om hoe je een stem gebruikt.
Dirty Epic is ook gewoon een epische track en ik luister dit bij voorkeur met een koptelefoon, je hoort zoveel.
Drummachines voor die geweldige beat (pas op die is verslavend), samples , synths overal synths en soms gaat dan opeens het tempo omlaag (you're oh so dirty).
Zet die koptelefoon en ga luisteren!!!
Wat zou trouwens het refrein hier zijn ( a. I get my kicks on Channel 6? b. here comes Christ on crutches? c. beide d. er is geen refrein).
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:23 uur
Nas op vijf! Een mooie positie maar toch een kleine tegenvaller. Een eerste plek van west en tweede plaatsen van Teun en mijzelf maakt al 28 punten. En ik maar denken dat er meer mensen Nas hoog in hun lijstje zouden zetten..
.
Leuk (en terecht) om Portishead twee (of drie) keer terug te zien in de lijst. Toch één van de bepalende albums in '94. Een ander bepalend album (Grace) lijkt de lijst niet gehaald te hebben, of er moet nog een erg grote verrassing aankomen. Toch jammer dat Buckley nooit zo gek populair is in allerhande spelletjes. En dan Suede, zoveel ijzers in het vuur en tot nu toe precies nul top tien noteringen
.
Die verrassende nummer één, welke zou het zijn? Voor positie nummer twee zet ik m'n geld in op Glory Box. En op nummer één... Pearl Jam (alle rockers de centen op één kaart), Kristin Hersh, Urge Overkill, Weezer? Ik weet het eigenlijk echt niet..
. Leuk (en terecht) om Portishead twee (of drie) keer terug te zien in de lijst. Toch één van de bepalende albums in '94. Een ander bepalend album (Grace) lijkt de lijst niet gehaald te hebben, of er moet nog een erg grote verrassing aankomen. Toch jammer dat Buckley nooit zo gek populair is in allerhande spelletjes. En dan Suede, zoveel ijzers in het vuur en tot nu toe precies nul top tien noteringen
.Die verrassende nummer één, welke zou het zijn? Voor positie nummer twee zet ik m'n geld in op Glory Box. En op nummer één... Pearl Jam (alle rockers de centen op één kaart), Kristin Hersh, Urge Overkill, Weezer? Ik weet het eigenlijk echt niet..
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:28 uur
Edgar18 schreef:
. En op nummer één... Pearl Jam (alle rockers de centen op één kaart), Kristin Hersh, Urge Overkill, Weezer? Ik weet het eigenlijk echt niet..
. En op nummer één... Pearl Jam (alle rockers de centen op één kaart), Kristin Hersh, Urge Overkill, Weezer? Ik weet het eigenlijk echt niet..
Is ook niet te doen

0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:44 uur
Had Pearl Jam een klapper uit dan in 1994? Alleen Corduroy is wel aardig, maar toch geen top 10 materiaal.
Met Underworld is dan de eerste uit mijn top 10 langsgekomen geloof ik. Fijn dat die erin staat en met hiphop, triphop, britpop en dance kunnen we wel zeggen dat dit nu al de meest gevarieerde top 10 in dit topic ooit is.
Met Underworld is dan de eerste uit mijn top 10 langsgekomen geloof ik. Fijn dat die erin staat en met hiphop, triphop, britpop en dance kunnen we wel zeggen dat dit nu al de meest gevarieerde top 10 in dit topic ooit is.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:45 uur
herman schreef:
Had Pearl Jam een klapper uit dan in 1994? Alleen Corduroy is wel aardig, maar toch geen top 10 materiaal.
Het nummer van het album is toch Better Man. Ik heb 'm op 2.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:51 uur
Die verrassende nummer 1 zou best wel eens Warren G. & Nate Dogg - Regulate kunnen zijn denk ik zo.....................
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:54 uur
thelion schreef:
Die verrassende nummer 1 zou best wel eens Warren G. & Nate Dogg - Regulate kunnen zijn denk ik zo.....................
Zou te gek zijn maar! Al was de lijst dit jaar zo sterk dat ik niet eens plaats had voor Warren & Nate. Geldt ook voor Black Hole Sun, een nummer dat bijna elk jaar top 10 zou scoren maar er in '94 simpelweg niet aan te pas komt.Die verrassende nummer 1 zou best wel eens Warren G. & Nate Dogg - Regulate kunnen zijn denk ik zo.....................
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:56 uur
herman schreef:
. Fijn dat die erin staat en met hiphop, triphop, britpop en dance kunnen we wel zeggen dat dit nu al de meest gevarieerde top 10 in dit topic ooit is.
. Fijn dat die erin staat en met hiphop, triphop, britpop en dance kunnen we wel zeggen dat dit nu al de meest gevarieerde top 10 in dit topic ooit is.
Rudi S schreef:
Weet U nog toen met Achtung baby, nou we hebben er weer zo een.
Maar de top 10 is verre van eenzijdig, variatie is groot.
Ook weer echt grote namen verrassend buiten de boot gevallen.
Weet U nog toen met Achtung baby, nou we hebben er weer zo een.

Maar de top 10 is verre van eenzijdig, variatie is groot.

Ook weer echt grote namen verrassend buiten de boot gevallen.
Overigens hebben wij in de jaren 70 ook wel Fela, Zappa, hard rock, soul en rock in een top 10 gehad.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 11:56 uur
1994 was toch vooral een Britpop jaar, dus Pulp, Blur of Suede? Outsider Moz misschien? Zo niet dan kunnen de deuren wel dicht hier 

0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:01 uur
Oh ja Moz, zou die zoveel fans hebben? Suede lijkt me een te grote verdeeldheid van stemmen, Pulp heeft zijn albumtoppers al in voorgaande jaren voorbij zien komen en Blur lijkt me een uitstekende kandidaat voor één of twee posities tussen de 11 en 20.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:03 uur
Nou Moz heeft best veel fans, of die aan dit spel meedoen is een 2de
overigens heb ik nog niets uit mijn Top 10, sterker nog zelfs niets uit mijn Top 30!
Ik verwacht toch nog wel Pulp, Do You Remember the First Time? heeft op Babies (ander jaar) na de meeste voorkeurstemmen bij het album en ik zag toevallig dat onze opperbevelhebber een paar dagen geleden ineens een 4,5 aan het album uitdeelde, nou dat kan geen toeval zijn
overigens heb ik nog niets uit mijn Top 10, sterker nog zelfs niets uit mijn Top 30!Ik verwacht toch nog wel Pulp, Do You Remember the First Time? heeft op Babies (ander jaar) na de meeste voorkeurstemmen bij het album en ik zag toevallig dat onze opperbevelhebber een paar dagen geleden ineens een 4,5 aan het album uitdeelde, nou dat kan geen toeval zijn

0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:03 uur
vigil schreef:
1994 was toch vooral een Britpop jaar, dus Pulp, Blur of Suede? Outsider Moz misschien? Zo niet dan kunnen de deuren wel dicht hier
Sorry vigil, maar je kunt nu toch moeilijk volhouden, dat 1994 vooral een Britpop jaar was?
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:05 uur
Ik zit tot nu toe op:
2. Nas - N.Y. State of Mind
6. Portishead - Sour Times
19. Underworld - Dirty Epic
24. Oasis - Live Forever
2. Nas - N.Y. State of Mind
6. Portishead - Sour Times
19. Underworld - Dirty Epic
24. Oasis - Live Forever
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:05 uur
west schreef:
Sorry vigil, maar je kunt nu toch moeilijk volhouden, dat 1994 vooral een Britpop jaar was?
Wat voor jaar dan wel? Geen hiphop jaar want dat was vorig jaar al heb ik meerdere malen gelezen

0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:09 uur
Pearl Jam, Alice In Chains & Soundgarden kwamen met geweldige grunge. Portishead en vergelijkbare acts waren top. We hebben nu al heel wat electronica / dance acts gezien. En inderdaad waren er al minimaal 9 (!) klassieke hip-hop albums dat jaar. En dan is er nog veel meer, zoals bijvoorbeeld NIN.
In the UK stellen ze zichzelf graag centraal, maar wereldwijd slaat het eigenlijk nergens op. En dan ben ik nog wel fan (geweest) van de band die jij (mogelijk bewust?) niet eens hebt genoemd: Oasis.
In the UK stellen ze zichzelf graag centraal, maar wereldwijd slaat het eigenlijk nergens op. En dan ben ik nog wel fan (geweest) van de band die jij (mogelijk bewust?) niet eens hebt genoemd: Oasis.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:11 uur
Tuurlijk is er wel meer, maar als je een label op 1994 moet hangen is het toch wel Britpop? De 2 grootste Britpop albums ooit kwamen dat jaar uit, Suede's meesterwerk verscheen en Pulp brak door naar het grote publiek. Er kwam idd genoeg Grunge uit in 1994 maar je kan toch moeilijk beweren dat het jaar voor de Grunge 1994 was uiteraard 1991.
edit: Oasis noem ik nu wel maar eerder idd niet omdat ze al voorbij zijn gekomen in de top 10.
edit: Oasis noem ik nu wel maar eerder idd niet omdat ze al voorbij zijn gekomen in de top 10.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:12 uur
Voor mij is het in ieder geval wel het britpopjaar bij uitstek. De grunge was wat mij betreft wel over het hoogtepunt heen.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:13 uur
vigil schreef:
Tuurlijk is er wel meer, maar als je een label op 1994 moet hangen is het toch wel Britpop? De 2 grootste Britpop albums kwamen dat jaar uit, Suede's meesterwerk verscheen en Pulp brak door naar het grote publiek.
Tuurlijk is er wel meer, maar als je een label op 1994 moet hangen is het toch wel Britpop? De 2 grootste Britpop albums kwamen dat jaar uit, Suede's meesterwerk verscheen en Pulp brak door naar het grote publiek.
3 albums dus: ook die van Oasis. Maar je kan toch moeilijk vanwege 3 albums 1994 het jaar van de Britpop noemen. Dat willen ze zelf graag, ik doe daar niet aan mee, omdat het gewoonweg niet klopt.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:15 uur
herman schreef:
Voor mij is het in ieder geval wel het britpopjaar bij uitstek. De grunge was wat mij betreft wel over het hoogtepunt heen.
Als je puur vanuit de britpop kijkt klopt dat, maar wereldwijd had het toen niet zo'n impact hoor.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:15 uur
met die twee bedoel ik uiteraard Blur en Oasis.
Dat jij daar niet aan mee wilt doen vind ik prima maar de door jouw aangehaalde voorbeelden zijn nou ook niet echt overdonderend. Elk jaar heeft zijn toppers in de metal, hiphop, dance enzo.
Dat je graag Nas op 1 wilt zien is verder een andere discussie toch?
Dat jij daar niet aan mee wilt doen vind ik prima maar de door jouw aangehaalde voorbeelden zijn nou ook niet echt overdonderend. Elk jaar heeft zijn toppers in de metal, hiphop, dance enzo.
Dat je graag Nas op 1 wilt zien is verder een andere discussie toch?
0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:20 uur
west schreef:
Als je puur vanuit de britpop kijkt klopt dat, maar wereldwijd had het toen niet zo'n impact hoor.
(quote)
Dat klopt, de wereld loopt altijd even achter. Oasis, Suede en Pulp scoorden toen geen hits in Nederland, alleen Blur deed dat. Maar als het om impact gaat dan was het eerder het jaar van de drum & bass ofzo.
Soundgarden's Black Hole Sun is in eerste instantie ook geflopt in Nederland trouwens.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 juli 2015, 12:25 uur
herman schreef:
2 keer Underworld, 2 keer (misschien 3 keer) Portishead niet echt gevarieerd denk ik

0
geplaatst: 18 juli 2015, 12:26 uur
DjFrankie schreef:
2 keer Underworld, 2 keer (misschien 3 keer) Portishead niet echt gevarieerd denk ik
(quote)
2 keer Underworld, 3 keer Portishead, 1 keer Nas en 4 gitaarbands lijkt me gevarieerder dan
10 verschillende gitaarbands.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.