Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juli 2015, 21:46 uur
0
geplaatst: 17 juli 2015, 21:48 uur
zaaf schreef:
Teunnis bedankt. deze stond in mn shortlist, met pijn toch laten schieten. nu ik m weer hoor.... snik...
fijn dat ie t toch heeft gehaald. mooie verrassing!
Teunnis bedankt. deze stond in mn shortlist, met pijn toch laten schieten. nu ik m weer hoor.... snik...
fijn dat ie t toch heeft gehaald. mooie verrassing!
Graag gedaan

0
geplaatst: 17 juli 2015, 21:52 uur
Heb niks met dat nummer of Portishead alleen Glory Box vind ik nog wel aardig.
0
zaaf
geplaatst: 17 juli 2015, 21:56 uur
Tja Lex, ik waardeer het dat je niet over ouwelullenmuziek begint... 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 juli 2015, 22:01 uur
Dan sta je niet alleen, nooit mijn ding geweest.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:03 uur
Omdat ik de bikkel2 regel heb gehanteerd in dit bomvolle jaar heb ik wel Glory Box, die zal vast nog wel komen. Roads had ik daarom op 13: vind ik ook erg mooi.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:07 uur
0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:08 uur
0
geplaatst: 17 juli 2015, 22:09 uur
Low vind ik over het algemeen wat saai, maar Lullaby is wel een mooie ontdekking.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 09:00 uur
5. Nas - N.Y. State of Mind
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20130516202443/cantanti/it/images/9/9f/Nas_State_of_mind.png
Punten : 34
Nom : 5
Nr. 1 van : west
Ha, hier werd wild gespeculeerd over de komende successen van Nas , maar tot het laatste lijstje van Teun )2e plaats dus 9 punten’ stond dit lied gewoon nog op een 16e plaats.
De gehele week was het niks winnen, nee niet eens top 10, maar goed Illmatic is het best scorende hip hop album hier op de site en in 1994 lijst (stemgemiddelde) staat dat album ook bovenaan (in de album top 250 (top lijst noteringen) staat alleen Grace uit 1994 hoger).
Op N.Y. State of Mind van het debuut van Nas draait het vooral om de felle rap van Nas, geen leuke achtergrondzangeres, geen koortjes tussendoor, geen lekker hapje voor ieders bekje (oortje).
Ja er zijn wat jazz samples en ook eentje van Eric B. & Rakim’s in wat wij een refrein zouden kunnen noemen.
Wat vond Nas er zelf van, nou die knaap nam het eerste couplet in een take op en voegde er aan toe: 'Does that sound cool?
Dit lied is in ieder geval geen ode aan New York.
Broken glass in the hallway, bloodstained floors
Neighbors, look at every bag you bring through your doors
Lock the top lock, momma shoulda cuffed me to the radiator
Why not? It might've saved later from my block
N.Y. cops, hookers crawlin off the stroll, coughin
stitches in they head, stinkin and I dread thinkin they be snitchin
But who else, could it be, shook at these, unmarked vans
Parked in the dark -- NARC's, where's your heart?
Hustlers starve; they bust a U-e I jog
to my building -- come out later wearin camouflage
See the sergeant and the captain -- strangle men
Niggaz gaspin for air; til they move no more and just stare
with dead eyes -- tired of riots, shit is quiet
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20130516202443/cantanti/it/images/9/9f/Nas_State_of_mind.png
Punten : 34
Nom : 5
Nr. 1 van : west
Ha, hier werd wild gespeculeerd over de komende successen van Nas , maar tot het laatste lijstje van Teun )2e plaats dus 9 punten’ stond dit lied gewoon nog op een 16e plaats.
De gehele week was het niks winnen, nee niet eens top 10, maar goed Illmatic is het best scorende hip hop album hier op de site en in 1994 lijst (stemgemiddelde) staat dat album ook bovenaan (in de album top 250 (top lijst noteringen) staat alleen Grace uit 1994 hoger).
Op N.Y. State of Mind van het debuut van Nas draait het vooral om de felle rap van Nas, geen leuke achtergrondzangeres, geen koortjes tussendoor, geen lekker hapje voor ieders bekje (oortje).
Ja er zijn wat jazz samples en ook eentje van Eric B. & Rakim’s in wat wij een refrein zouden kunnen noemen.
Wat vond Nas er zelf van, nou die knaap nam het eerste couplet in een take op en voegde er aan toe: 'Does that sound cool?
Dit lied is in ieder geval geen ode aan New York.
Broken glass in the hallway, bloodstained floors
Neighbors, look at every bag you bring through your doors
Lock the top lock, momma shoulda cuffed me to the radiator
Why not? It might've saved later from my block
N.Y. cops, hookers crawlin off the stroll, coughin
stitches in they head, stinkin and I dread thinkin they be snitchin
But who else, could it be, shook at these, unmarked vans
Parked in the dark -- NARC's, where's your heart?
Hustlers starve; they bust a U-e I jog
to my building -- come out later wearin camouflage
See the sergeant and the captain -- strangle men
Niggaz gaspin for air; til they move no more and just stare
with dead eyes -- tired of riots, shit is quiet
0
geplaatst: 18 juli 2015, 09:39 uur
Het kan vanaf nu eigenlijk alleen maar beter gaan
Drie matige nummers op een rij, sowieso eigenlijk enkel Oasis die nog een beetje de moeite waard is. Zo aan het aantal punten te zien zou het nog zo kunnen zijn dat er iets van Brave voorbij gaat komen.
Drie matige nummers op een rij, sowieso eigenlijk enkel Oasis die nog een beetje de moeite waard is. Zo aan het aantal punten te zien zou het nog zo kunnen zijn dat er iets van Brave voorbij gaat komen.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 09:57 uur
4. Portishead - Sour Times
http://eil.com/images/main/Portishead-Sour-Times---With-116141.jpg
Punten : 37
Nom : 6
Nr. 1 van : niemand
Zo weer 1 puntje meer en ook maar 7 punten meer dan de nummer 10.
Toch heeft dit lied wel steeds in de top 10 gestaan.
Cos nobody loves me
Sour times geschreven door alle 3 de leden van Portishead is weer een bijna dromerig klinkend Trip Hop liedje.
Gitaar en percussie komen uit de samplemachine (fraai muziek van componist Lalo Schifrin uit de Danube Incident) en zorgen voor een onheilspellend sfeertje
en Beth mag weer Shinen met een fraaie mix van jazzy trip hop, Electronic en ballads.
Dit zou toch het ideale James Bond liedje zijn.
Bleu Lines mag dan eerder zijn geweest, Portishead heeft het wel behoorlijk verdiept.
Uiteraard krijgen wij de gewone video maar ik doe dadelijk die Danube en die prachtige Airbus versie ook nog cadeau.
http://eil.com/images/main/Portishead-Sour-Times---With-116141.jpg
Punten : 37
Nom : 6
Nr. 1 van : niemand
Zo weer 1 puntje meer en ook maar 7 punten meer dan de nummer 10.
Toch heeft dit lied wel steeds in de top 10 gestaan.
Cos nobody loves me
Sour times geschreven door alle 3 de leden van Portishead is weer een bijna dromerig klinkend Trip Hop liedje.
Gitaar en percussie komen uit de samplemachine (fraai muziek van componist Lalo Schifrin uit de Danube Incident) en zorgen voor een onheilspellend sfeertje
en Beth mag weer Shinen met een fraaie mix van jazzy trip hop, Electronic en ballads.
Dit zou toch het ideale James Bond liedje zijn.
Bleu Lines mag dan eerder zijn geweest, Portishead heeft het wel behoorlijk verdiept.
Uiteraard krijgen wij de gewone video maar ik doe dadelijk die Danube en die prachtige Airbus versie ook nog cadeau.
0
zaaf
geplaatst: 18 juli 2015, 10:13 uur
nou nog Ween 
nee dat zal niet, maar Beck en Blur - dat lijkt me enigszins reeel

nee dat zal niet, maar Beck en Blur - dat lijkt me enigszins reeel
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:15 uur
Mooi Sour Times..mijn nummer 7..jammer van Nas..daar moet ik snel naar de wc door rennen.. 

0
zaaf
geplaatst: 18 juli 2015, 10:19 uur
O vind je dat niet mooi Luigi? Dat wisten wij hier allemaal nog niet.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:21 uur
Nogal een mixed bag, deze top-10.
Duidelijk dat de consensus ver te zoeken is. Mis wel heel veel grote namen nog, allemaal op 11-25 dan waarschijnlijk.
Duidelijk dat de consensus ver te zoeken is. Mis wel heel veel grote namen nog, allemaal op 11-25 dan waarschijnlijk.
0
geplaatst: 18 juli 2015, 10:24 uur
Haha,, die nummer 1 ik heb het nu al tien keer gecontroleerd het is echt zo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.