MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Was ergens wel te verwachten dat die nog zou komen, maar nu dus Marvin, Isley en Bob..... (Marley wel te verstaan)...........

Cured
vanmiddag.....Nr.3 !

Het is en blijft een geweldige rocksong Radar Love! Alleen dat intro al: mooi beschreven Cured!

Wel verwacht deze, maar die heb ik niet.
Overigens bij mij zal altijd die fantastische live uitvoering uit '77 blijven overheersen (dat is toch voor mij Radar love).

Cured
Ach, het is tot nu toe weer een mooi 'ratjetoe' van 'van alles en nog wat'.....mooi toch ?

Ja precies dat is het mooist aan dit topic, je komt van alles tegen.

Er komt nog wel iets van Dark Side neem ik aan?

Dat ligt er maar net aan hoe verdeeld de stemmen zijn voor nummers van dat album.

Simon77 schreef:

Het album is best goed ( ), maar de losse nummers legden het bij mij af tegenover andere songs uit 1973.

Cured
3. In Every Dream Home A Heartache - Roxy Music

(afbeelding)

Punten : 43
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Cured

De hele Top 5 zit binnen 10 punten en zeker de Top 3 had door nog een extra user net zo goed in een andere volgorde kunnen staan, zo dicht zit het op elkaar. Deze song, van Roxy Music's album For Your Pleasure stond ook gewoon een tijdje op 1 of 2, maar het werd uiteindelijk dus de 3e positie.

Een sinister, spanning gevend stukje muziek wat tekstueel lijkt te gaan over de leegte van weelde en de liefde voor een opblaaspop. Muzikaal bestaat het uit 2 gedeelten, dat na de monoloog van Ferry (en zijn gevatte tekstregel..... I blew up your body, but you blew my mind ...) overgaat in een muzikale uitbarsting van Manzareks gitaar, phaser effecten, 'wild' drumwerk en Ferry's uithalen wat als geheel intens en 'extravert' overkomt.

Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache

thelion schreef:
, maar nu dus Marvin, Isley en Bob..... (Marley wel te verstaan)...........

Niet dus

Ik hou ook veel van soul/funk, maar er is ook veel uitstekende rock/pop. Overigens vind ik Roxy goed, maar niet bijzonder. (oeps...)

Nog een vraagje Cured: mag je een nummer van een studioalbum uit 1974 gebruiken, terwijl er al wel een live-versie is uit 1970? Die werd trouwens wel weer later uitgegeven.

Cured
Nee, live-versies heb ik voor de uniformiteit al in het eerste bericht buitengesloten.

Simon77 schreef:

Zal TIJD worden, ik heb er trouwens geen van dat album,maar waar staat Iggy en waar blijft Bob M

Ik heb ook een andere Roxy, eentje om de Euro te redden.

Cured
2. Time - Pink Floyd

(afbeelding)

Punten : 46
Nom. : 5x
Nr. 1 van : Arno , dynamo d , GrafGantz en Zephyr

Op 2 een song met maar liefts 4 ! nummer 1 noteringen, maar slechts één extra nominatie en dat was te weinig om een zekere nummer 1 te worden. De eerste 2 dagen sloeg Pink Floyd met deze song enorm toe en leek op weg te gaan naar een onbedreigde overwinning, maar in de loop van woensdag kwam er nauwelijks meer wat bij terwijl de achtervolgers bleven scoren.

De song wordt ingeleid door een halve minuut van getik en gerinkel van verschillende klokken , opgenomen door Alan Parsons. Na nog eens 2 minuten begint de song pas echt en die 2 minuten worden opgevuld met ritmische patroontjes en aanhoudende noten. Inhoudelijk gaat Time over het letterlijk verstrijken van de tijd en de afgelopen jeugd.

Pink Floyd - Time

Nu ben ik tog wel erg benieuwd naar wat er dan uiteindelijk nr. 1 is geworden........

Volgende keer deadline uiterlijk dinsdag

thelion schreef:
Nu ben ik tog wel erg benieuwd naar wat er dan uiteindelijk nr. 1 is geworden........

+ 1 , ik heb er ook nog wel een paar ongebruikt over

Cured
dynamo d schreef:
Volgende keer deadline uiterlijk dinsdag

Cured
1. Let's Get It On - Marvin Gaye

(afbeelding)

Punten : 48
Nom. : 6x
Nr. 1 van : thelion

Marvin doet it ! Hij wint voor de 2e keer de Song Top 10 per jaar. na in '71 met Inner City (make Me Wanna Holler) te winnen is nu de eer aan het titelnummer van zijn album Let's Get It On. De hele week al in de Top 10, maar deze song steeg langzaam naar de top en hield net 2 punten over op plaats 2. het aantal punten is wel een bak minder dan in '71 (zoals bij alle nummers), maar dat maakt niks uit.....Let's Get It On !!

De romantische en seksueel getinte teksten worden muzikaal rustig gebracht door funky gitaars, emotionele performance/warme begeleidende instrumentatie en Gaye's eigen backing vocals. Inhoudelijk was het een 'pleidooi' voor seksuele vrijheid.

Lets Get It On - Marvin Gaye (Lyrics)

Cured
de nummers 11-20 :

11. Stevie Wonder – Higher Ground 18
12. Led Zeppelin – No Quarter 16
13. Gladys Knight & The Pips – Midnight Train To Georgia 16
14. Marvin Gaye – Distant Lover 15
15. Lynyrd Skynnyrd – Free Bird 13
16. Pink Floyd – Us And Them 14
17. Led Zeppelin – Over The Hills And Far Away 14
18. Earth & Fire – Maybe Tomorrow, Maybe Toinght 14
19. Lou Reed – The Bed 14
20. Genesis – Firth Of Fifth 13

Cured
Mijn Top 10:

1. Roxy Music – In Every Dream Home A Heartache
2. Led Zeppelin – No Quarter
3. The Rolling Stones – 100 Years Ago
4. David Bowie – Lady Grinning Soul
5. The Stooges – Gimme Danger
6. ZZ Top – Beer Drinkers & Hell Raisers
7. Golden Earring – Radar Love
8. The Rolling Stones - Angie
9. James Brown – The Payback
10. Frank Zappa – Montana

Weer van alles wat bij mij, maar ik had wat meer verwacht van Gimme Danger (ik meen dat alleen Herman die nog noemde) en Lady Grinning Soul (die ik zelfs alleen maar noemde).

Fijne eindstand, mooie top 2. Dit was mijn lijstje:

1. Pink Floyd - Time (2)
2. Stevie Wonder - Living for the City (5)
3. The Sweet - Ballroom Blitz
4. Stevie Wonder - Too High
5. Marvin Gaye - Let's Get It On (1)
6. Herbie Hancock - Chameleon
7. Led Zeppelin - Over the Hills and Far Away (17)
8. Pink Floyd - Us and Them (16)
9. Roberta Flack - Killing Me Softly with His Song
10. Led Zeppelin - The Song Remains the Same

1. Marvin Gaye - Let's Get It On
2. James Brown - The Payback
3. Stevie Wonder - Higher Ground
4. The Isley Brothers - The Highways of My Life
5. Marvin Gaye - Distant Lover
6. Cymande - Anthracite
7. Graham Central Station - Hair
8. Fela Ransome Kuti & The Africa '70 - Gentleman
9. War - The World Is a Ghetto
10. Harold Melvin & The Blue Notes -Satisfaction Guaranteed (Or Take Your Love Back)

Blijf het vreemd vinden dat het wonderschone The Highways of My Life niet bij de bovenste 20 staat.

Mijn Top 10 1973:

01. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain
02. Dobie Gray - Drift Away
03. Marvin Gaye - Let's Get It On
04. Gladys Knight & The Pips - Midnight Train to Georgia
05. First Choice - Smarty Pants
06. The Spinners - One of a Kind (Love Affair)
07. Dan Penn - Nobody's Fool
08. Al Green - Call Me (Come Back Home)
09. The Allman brothers Band - Ramblin' Man
10. Paul McCartney & Wings - Jet

Cured
Trivia:

- van Bowie's Aladdin Sane werden 5 nummers genoemd (de helft !)
- van Zeppelins HOTH werden 4 nummers genoemd (ook de helft !)
- van Floyd's DSOTM werden maar liefst 6 nummers (van de 9 !) genoemd

J.J. Wever schreef:

01. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain

Die heb ik dus voor komende editie staan........

Cured
thelion schreef:
Blijf het vreemd vinden dat het wonderschone The Highways of My Life niet bij de bovenste 20 staat.
Waarschijnlijk kent een ruime meerderheid het niet of is het niet (helemaal) hun smaak. Ik geloof dat er nog iemand was die wel een nummer van The Isleys noemde, maar niet deze.

Cured
thelion schreef:
over Ann Peebles - I Can't Stand the Rain : ......Die heb ik dus voor komende editie staan........
Ja.....en dan zit je weer met de 1e release regel waar ik dus zelf ook niet zo blij mee ben, maar inmijn laate edities niet meer wilde veranderen.....(de 1e release was in ''73, nml. als single)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.