Muziek / Muziekgames / Best Metal Albums Ever
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 16:09 uur
Shuttie, Gert-Jan
.....daarom zei ik ook, ik doe het rustiger aan anders heb ik al een burn-out voordat het vuurwerk uitgedoofd is morgennacht... 
.....daarom zei ik ook, ik doe het rustiger aan anders heb ik al een burn-out voordat het vuurwerk uitgedoofd is morgennacht... 
0
geplaatst: 30 december 2014, 16:12 uur
Cured schreef:
(quote)
Shuttie, Gert-Jan
Geen probleem hoor, ik wil anders ook wel een tweede lijstje inleveren.

0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 16:18 uur
17. Judgement - Anathema (1999)

Een stuk lichter in muziek dan voorgaand album, maar wel populair op MM. Deze staat naast een paar andere goed en het hoogst genoteerd van alle Anathema albums. De meeste liefhebbers vinden deze en zijn voorganger het beste van hun 90' s werk.
Niemand had dit op zijn Nr. 1. maar een aantal goeie scores brachten dit album naar plek 17 maar liefst.

Een stuk lichter in muziek dan voorgaand album, maar wel populair op MM. Deze staat naast een paar andere goed en het hoogst genoteerd van alle Anathema albums. De meeste liefhebbers vinden deze en zijn voorganger het beste van hun 90' s werk.
Niemand had dit op zijn Nr. 1. maar een aantal goeie scores brachten dit album naar plek 17 maar liefst.
0
geplaatst: 30 december 2014, 16:23 uur
Nu weer vier albums die in mijn collectie zitten. Bij Judas Priest is het kiezen natuurlijk. Hun beste werk uit de jaren 80 bevalt mij nog net wat beter dan Painkiller.
De laatste drie geplaatste albums vind ik goed maar zou ik nooit overwegen in mijn top 10 te zetten. Tot hiertoe nog geen enkel album uit mijn top 10 dat de eindlijst heeft gehaald.
De laatste drie geplaatste albums vind ik goed maar zou ik nooit overwegen in mijn top 10 te zetten. Tot hiertoe nog geen enkel album uit mijn top 10 dat de eindlijst heeft gehaald.

0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 16:29 uur
16. Somewhere In Time - Iron Maiden (1986)

Daar is de populairste Metal band van de 80's dan : Iron Maiden met hun album Somewhere In Time. Op MM heeft zo elk wel zijn favoriete IM album, maar deze brengt het tot plaats 16 in de lijst en is één van hun best gewaardeerde albums hier. Sommige 'critici' vinden deze wat minder dan de andere IM albums uit het Dickinson 'era', maar dat mag de pret niet drukken....
Dit was de Nr. 1 van vielip

Daar is de populairste Metal band van de 80's dan : Iron Maiden met hun album Somewhere In Time. Op MM heeft zo elk wel zijn favoriete IM album, maar deze brengt het tot plaats 16 in de lijst en is één van hun best gewaardeerde albums hier. Sommige 'critici' vinden deze wat minder dan de andere IM albums uit het Dickinson 'era', maar dat mag de pret niet drukken....
Dit was de Nr. 1 van vielip
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 30 december 2014, 16:37 uur
Kronos schreef:
Bij Judas Priest is het kiezen natuurlijk. Hun beste werk uit de jaren 80 bevalt mij nog net wat beter dan Painkiller.
Ik durf wedden dat wij aan hetzelfde album denken. Bij Judas Priest is het kiezen natuurlijk. Hun beste werk uit de jaren 80 bevalt mij nog net wat beter dan Painkiller.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 30 december 2014, 16:47 uur
"Zoekt naar die knikkende smiley van vroeger"
0
geplaatst: 30 december 2014, 16:51 uur
Aan hun beste natuurlijk.

Painkiller is wat mij betreft ook uitsluitend 5-sterren materiaal maar bevat wat minder variatie. En juist die veelzijdigheid van Judas Priest vind ik echt helemaal geweldig.
0
geplaatst: 30 december 2014, 17:01 uur
Valt nog heel wat te ontdekken op metalgebied voor me, tot nu toe nog geen één album uit mijn top 10 langskomen. Zal je zien dat ze straks allemaal in de top 10 staan. 

0
geplaatst: 30 december 2014, 17:38 uur
Ken tot nu toe pas vijf albums waarvan Leviathan ook in mijn top-10 stond. Van Deathspell Omega had ik een ander album genomineerd (moet die er in staat weer eens luisteren). Wel mijn favoriete (black) metal band momenteel, maar moet zoals altijd er vaker naar luisteren.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 18:01 uur
15. Black Sabbath - Black Sabbath (1970)

Wat is een lijst zonder de 'moeder' aller Metal albums ? Aan de andere kant; er zijn 'critici' die vinden dat de band hier nog wat zoekende is en definitief hun sound hebben gevonden op de opvolger Paranoid. Het leidt nogal eens tot discussie wat nu eigelijk de 'echte' oer Metal plaat is. In ieder geval stond Black Sabbath op de kaart met dit debuutalbum.
Aantal hoge scores voor dit album, maar geen Nr. 1 plek.

Wat is een lijst zonder de 'moeder' aller Metal albums ? Aan de andere kant; er zijn 'critici' die vinden dat de band hier nog wat zoekende is en definitief hun sound hebben gevonden op de opvolger Paranoid. Het leidt nogal eens tot discussie wat nu eigelijk de 'echte' oer Metal plaat is. In ieder geval stond Black Sabbath op de kaart met dit debuutalbum.
Aantal hoge scores voor dit album, maar geen Nr. 1 plek.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:14 uur
Black Sabbath is inderdaad onmisbaar in een lijst als deze, maar toch stond er niets van deze pioniers in mijn lijstje. Om de simpele reden dat daarin enkel 5,0* albums staan en ik geen enkel album van hen zó hoog waardeer.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 18:16 uur
14. Sunbather - Deafheaven (2013)

We maken een enorme sprong in de tijd en steken de oceaan over voor dit frisse Metal album van Amerikaanse makelij. Een intense, 'brede' metal plaat met een mix van allerlei stijlen (Death-metal/shoegaze/post-rock) en vol dynamiek. Goed om zo'n Metal lijst eens zien opgefrist te worden met zo'n recent album ! Misschien een teken voor meer recenter (laatste 10 jaar) Metal werk voor toekomstige lijsten.....
Hier ook geen Nr. 1 notering, maar nog net wat betere scores als nummer 15.

We maken een enorme sprong in de tijd en steken de oceaan over voor dit frisse Metal album van Amerikaanse makelij. Een intense, 'brede' metal plaat met een mix van allerlei stijlen (Death-metal/shoegaze/post-rock) en vol dynamiek. Goed om zo'n Metal lijst eens zien opgefrist te worden met zo'n recent album ! Misschien een teken voor meer recenter (laatste 10 jaar) Metal werk voor toekomstige lijsten.....
Hier ook geen Nr. 1 notering, maar nog net wat betere scores als nummer 15.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:19 uur
Eindelijk nog eens een album dat ik niet heb. Ik heb weleens geprobeerd het te beluisteren maar ik knap altijd heel snel af op de zang. De 14de plaats hier is een stimulans om het toch nog eens een kans te geven.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 18:20 uur
Ik heb hetzelfde met de zang......het staat me te veel tegen, maar ik gooi 'm ook nog eens in de Replay.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:25 uur
Die vind ik ook beter.
Het debuut is verre van volmaakt. Krijgt slechts 4,0* van mij. De meeste Sabbath albums 4,5*.
Het debuut is verre van volmaakt. Krijgt slechts 4,0* van mij. De meeste Sabbath albums 4,5*.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:30 uur
Ik heb Sabbath wel in mijn lijstje staan, maar een ander album van ze staat nog hoger genoteerd in mijn top 10.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:58 uur
trebremmit schreef:
Van Black Sabbath hoor ik liever Master of Reality.
Van Black Sabbath hoor ik liever Master of Reality.
Bingo! Hoewel het close tie is met Paranoid. Het debuut vind ik pover in vergelijking met die twee. Maar Ozzysabbath is een heldenband.
Voorlopig alleen maar goede platen erin, leuk.
0
geplaatst: 30 december 2014, 18:58 uur
Aha, een album uit mijn top10. Ik had wel verwacht dat deze er in zou staan. Prachtplaat!
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 19:33 uur
13. Streets : A Rock Opera - Savatage (1991)

Een heuse Rock opera op 13 !
. Savatage gaat hier verder in een meer prog-gerelateerd album concept. Het geboden materiaal hierop is intens en divers en Savatage maakt hiermee op MM de op één na beste sier in hun catalogus.
Dit was de Nr. 1 van uffing.

Een heuse Rock opera op 13 !
. Savatage gaat hier verder in een meer prog-gerelateerd album concept. Het geboden materiaal hierop is intens en divers en Savatage maakt hiermee op MM de op één na beste sier in hun catalogus.Dit was de Nr. 1 van uffing.
0
geplaatst: 30 december 2014, 19:35 uur
Ken alleen Paranoid als album van Black Sabbath, dat zeker puik is.
0
geplaatst: 30 december 2014, 19:36 uur
Savatage heb ik niet op gestemd, maar ben wel er blij dat ie er tussen staat 

0
geplaatst: 30 december 2014, 19:38 uur
Mooi dat ze erbij staan inderdaad, maar ik had toch liever een andere gehad van de band. Heb zelf op Wake Of Magellan gestemd.
En Master of Reality is het natuurlijk het enige echte ultieme Sabbath album
En Master of Reality is het natuurlijk het enige echte ultieme Sabbath album

0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 19:43 uur
12. Dopesmoker - Sleep (2003)

Weer eens een 'frisse' naam in de lijst en wel Dopesmoker van Sleep. Een zwaar in Doom en Stoner Metal gelegen Top album met maar....2 songs
. Een ongelooflijk dik/dicht aangezette luisterervaring, waarbij het eerste nummer meer dan een uur duurt en de zang pas na een kwartier begint....
Dit was de Nr. 1 van Chimpz

Weer eens een 'frisse' naam in de lijst en wel Dopesmoker van Sleep. Een zwaar in Doom en Stoner Metal gelegen Top album met maar....2 songs
. Een ongelooflijk dik/dicht aangezette luisterervaring, waarbij het eerste nummer meer dan een uur duurt en de zang pas na een kwartier begint....Dit was de Nr. 1 van Chimpz
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 19:52 uur
11. Powerslave - Iron Maiden (1984)

Het hoogst gewaardeerde IM album hier op MM en regelmatig ook daarbuiten bij de 'fans'. Misschien wel het essentieelste Maiden album in die zin dat het alle elementen bevat dat Maiden met Bruce Dickinson zo populair maakte in de 80's. Op de rand van de Top 10 dus , dit tweede album van Maiden in de Top 20 !
Dit was de Nr. 1 van ...nobody
, maar wel vaak hoge scores.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
..........................................................Morgen....de Top 10 !!...........................................
http://www.wallsk.com/wp-content/uploads/2014/06/metal-music-wallpapers-7.jpg

Het hoogst gewaardeerde IM album hier op MM en regelmatig ook daarbuiten bij de 'fans'. Misschien wel het essentieelste Maiden album in die zin dat het alle elementen bevat dat Maiden met Bruce Dickinson zo populair maakte in de 80's. Op de rand van de Top 10 dus , dit tweede album van Maiden in de Top 20 !
Dit was de Nr. 1 van ...nobody
, maar wel vaak hoge scores.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
..........................................................Morgen....de Top 10 !!...........................................
http://www.wallsk.com/wp-content/uploads/2014/06/metal-music-wallpapers-7.jpg
0
geplaatst: 30 december 2014, 19:55 uur
Ah Dopesmoker, het album dat ik overal tegenkom en goed zou moeten vinden maar nooit heb opgezocht. Volgend jaar, beloof ik. En wat is Si monumentum requires, circumspice ook vreselijk sterk, nooit op een deftige manier naar geluisterd.
0
geplaatst: 30 december 2014, 19:55 uur
Dopesmoker! Bij mij net uit de boot gevallen. En Powerslave!
Ik word enthousiast!
Ik word enthousiast!
* denotes required fields.