Muziek / Muziekgames / Best Metal Albums Ever
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:01 uur
Dopesmokerrrr. Bij gebrek aan Kyuss dan deze maar als stonerbijbel. Had bij mij een mooie tweede plaats.
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:05 uur
Volgens mij heb ik het grootste deel van dat Dopesmoker album al gehoord bij de metalladder... deed me niet heel erg veel toen, maar als het zo'n klassieker is moet ik er nog maar eens voor gaan zitten.
Powerslave doet me niet bijzonder veel, behalve de prachtige hoes.
Powerslave doet me niet bijzonder veel, behalve de prachtige hoes.
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:07 uur
Tof, ik had op Dopesmoker gestemd, maar had niet verwacht dat Sleep de lijst zou halen. Benieuwd naar de top 10 

0
geplaatst: 30 december 2014, 20:17 uur
Ooit eens Dopesmoker stiller moeten zetten in de auto omdat mijn achterruit gigantisch aan het trillen was.
Heerlijke plaat.
Heerlijke plaat.
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:26 uur
Dopesmoker ken ik niet, maar ik ben geen fan van nummers die een uur duren.
En met Powerslave eindelijk een album dat in mijn top 10 stond. Op de tweede plaats nog wel. Moeilijk te zeggen of het voor mij absoluut de beste van Maiden is. De zeven eerste albums heb ik op 5,0* staan want ik vind ze elk op hun eigen manier volmaakt. En dat is eigenlijk nog maar sinds een jaar of vijf zo. Vroeger had het oude werk met Di'Anno mijn grote voorkeur.
Streets van Savatage had ik vroeger en ik heb het nooit de moeite gevonden die opnieuw aan te schaffen. Hall of the Mountain King vind ik beter.
(edit: Ook Blackwater Park van Opeth stond in mijn lijst. Die had ik hier even over het hoofd gezien)
En met Powerslave eindelijk een album dat in mijn top 10 stond. Op de tweede plaats nog wel. Moeilijk te zeggen of het voor mij absoluut de beste van Maiden is. De zeven eerste albums heb ik op 5,0* staan want ik vind ze elk op hun eigen manier volmaakt. En dat is eigenlijk nog maar sinds een jaar of vijf zo. Vroeger had het oude werk met Di'Anno mijn grote voorkeur.
Streets van Savatage had ik vroeger en ik heb het nooit de moeite gevonden die opnieuw aan te schaffen. Hall of the Mountain King vind ik beter.
(edit: Ook Blackwater Park van Opeth stond in mijn lijst. Die had ik hier even over het hoofd gezien)
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:30 uur
Met Deathspell Omega, Somewhere In Time en Peace Sells staat mijn inzendingenteller nu op drie. Met de rest kan ik tot nog toe heel goed leven. Alleen Jane Doe ken ik niet.
0
geplaatst: 30 december 2014, 20:32 uur
Mooi dat Streets de eindlijst heeft gehaald. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Goed gestemd heren! 

0
geplaatst: 30 december 2014, 20:55 uur
Mooie update weer!
Sleep en Iron Maiden
Ik had trouwens The Number of the Beast in mijn lijstje staan.
Verwacht nog wel een album van Metallica in de top tien eigenlijk.
Sleep en Iron Maiden

Ik had trouwens The Number of the Beast in mijn lijstje staan.
Verwacht nog wel een album van Metallica in de top tien eigenlijk.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:10 uur
The Number of the Beast gaat ook nog wel langskomen denk ik, evenals meerdere Metallica albums.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:34 uur
Naarmate we hoger komen, zal de verrassing wel afnemen. Dus ik vrees dat het zwarte geval scoren gaat. Zeker gelet op de verhitte discussies die ik erover voerde met menigeen alhier.
Die Anathema vond ik wel verrassend. Toch een album uit de fase waarin Anathema juist begon te breken met het genre. Niettemin een mooie plaat.
Die Anathema vond ik wel verrassend. Toch een album uit de fase waarin Anathema juist begon te breken met het genre. Niettemin een mooie plaat.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:40 uur
Ik geef die andere vier platen toch wel meer kans dan die zwarte, het blijft toch een metallijst,
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:40 uur
Sunbather heb ik nog eens even geprobeerd. Nu wat meer beluisterd maar het blijkt nog steeds niks voor mij. Jane Doe trouwens ook niet. Ik kan wel wat gekrijs en geschreeuw hebben in mijn muziek maar er zijn grenzen.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:42 uur
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:50 uur
Ik verwacht Neurosis nog, gezien enkele deelnemers en mijn hete liefde voor die band.
@Edwynn: het kan zeker geen kwaad om Converge eens te proberen, al is het maar om er iets nieuws door te gooien.
@Edwynn: het kan zeker geen kwaad om Converge eens te proberen, al is het maar om er iets nieuws door te gooien.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:56 uur
Cured schreef:
12. Dopesmoker - Sleep (2003)
(afbeelding)
Weer eens een 'frisse' naam in de lijst en wel Dopesmoker van Sleep. Een zwaar in Doom en Stoner Metal gelegen Top album met maar....2 songs
. Een ongelooflijk dik/dicht aangezette luisterervaring, waarbij het eerste nummer meer dan een uur duurt en de zang pas na een kwartier begint....
Dit was de Nr. 1 van Chimpz
12. Dopesmoker - Sleep (2003)
(afbeelding)
Weer eens een 'frisse' naam in de lijst en wel Dopesmoker van Sleep. Een zwaar in Doom en Stoner Metal gelegen Top album met maar....2 songs
. Een ongelooflijk dik/dicht aangezette luisterervaring, waarbij het eerste nummer meer dan een uur duurt en de zang pas na een kwartier begint....Dit was de Nr. 1 van Chimpz
Ha! En nog steeds geen Dopethrone!! Ik voorzie een top5 notering!
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:58 uur
bennerd schreef:
Ik verwacht Neurosis nog, gezien enkele deelnemers en mijn hete liefde voor die band.
Jep, en Jane Doe even overslaan en starten met Axe to Fall. Dat is dezelfde Converge, instapmodel.
0
geplaatst: 30 december 2014, 21:59 uur
Neurosis hoop ik toch ook vurig op, vooral hét ene album!
Tot nu toe eigenlijk nog weinig spannends gezien..
Tot nu toe eigenlijk nog weinig spannends gezien..
0
geplaatst: 30 december 2014, 22:03 uur
Al drie albums uit m'n ingestuurde top 10 genoemd, met Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (1), Black Sabbath - Black Sabbath (4) en Deafheaven - Sunbather (5). Ik hoop op nog een vierde, en dat zit er wel in, denk ik. 

0
geplaatst: 30 december 2014, 22:18 uur
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:59 uur
Ik zit ook al op 3 en verwacht er nog 1. Dan heb ik kleine bingo. Ik denk niet dar iemand de hele kaart vol krijgt.
0
geplaatst: 31 december 2014, 00:00 uur
Ik zit op 4 nu. Verwacht er stiekem nog wel 2 bij. Hashtag Dopethrone, hashtag NOLA.
0
geplaatst: 31 december 2014, 00:14 uur
Ik zit op 1 en ik verwacht er nog 1. Eentje heeft ook wel nog kans, maar die schat ik kleiner in.
Verder wel al twee andere bands hier die ook in mijn lijst stonden, maar met andere albums.
Verder wel al twee andere bands hier die ook in mijn lijst stonden, maar met andere albums.
0
geplaatst: 31 december 2014, 00:19 uur
Bijzonder dat Somewhere in Time er in staat. Voor mij 1 vd mindere albums met Dickinson.
0
geplaatst: 31 december 2014, 00:21 uur
Streets zeer terecht. Had ik volgens mij op 4. Death had ook een aantal tandjes hoger gekund. 1 vd meest invloedrijke echte metalacts wat mij betreft. En zeker hun laatste werkstuk.
0
geplaatst: 31 december 2014, 01:39 uur
bennerd schreef:
Heeft misschien wel een beetje hetzelfde probleem als Opeth (die ik overigens helemaal gemist had op plek 19); al verwacht ik 'gewoon' Through Silver in Blood in de top-10. Heb zelf wel alleen voor een ander Neurosis album gekozen (en het bij 1 album per artiest gelaten). Verwacht eigenlijk niet meer een album uit mijn lijstje in de top-10.
Voor Dopethrone geldt hier overigens hetzelfde als bij Dopesmoker (het zal de naam zijn). Volgend jaar dus.
0
Cured
geplaatst: 31 december 2014, 05:49 uur
http://images.forwallpaper.com/files/thumbs/preview/23/238604__metal-music-skull-style-metal_p.jpg
http://www.wallsk.com/wp-content/uploads/2014/06/metal-music-wallpapers-7.jpg
.................................................................. Metal Albums Top10 !! ...................................................................
http://www.wallsk.com/wp-content/uploads/2014/06/metal-music-wallpapers-7.jpg
.................................................................. Metal Albums Top10 !! ...................................................................
0
Cured
geplaatst: 31 december 2014, 06:27 uur
10. Reign In Blood - Slayer (1986)

Een verrassing op 10! Niet zozeer het noemen van deze legendarische Thrash klassieker, als wel de relatief 'lage' plek; deze had ik minimaal in de Top 5 verwacht, maar het liep anders. Een Top 10 zonder deze ultieme thrasher kan eigenlijk niet en dat lukt dan nog net; een half uurtje niets ontziend, full speed en ziedend thrash album !
Dit was de nummer 1 van Etiul

Een verrassing op 10! Niet zozeer het noemen van deze legendarische Thrash klassieker, als wel de relatief 'lage' plek; deze had ik minimaal in de Top 5 verwacht, maar het liep anders. Een Top 10 zonder deze ultieme thrasher kan eigenlijk niet en dat lukt dan nog net; een half uurtje niets ontziend, full speed en ziedend thrash album !
Dit was de nummer 1 van Etiul
* denotes required fields.