Muziek / Muziekgames / MumeAfrekening 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:34 uur
2012
10. Cloud Nothings – Stay useless
9. Grizzly Bear – Sleeping ute
8. Major Lazer – Get free
7. dEUS – Quatre mains
6. Clock Opera – Man made
5. Foals – Inhaler
4. Asaf Avidan – Different pulses
3. Frank Ocean – Pyramids
2. Bison – Switzerland
1. DIIV – Doused
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/marcato.west/artists_files/web_photos/209071/original.jpg
2013
10. Hearts – Wings
9. Boards Of Canada – Reach for the dead
8. Phosphorescent – Song for Zula
7. Junip – Line of fire
6. Daft Punk – Get lucky
5. The Irrepressibles – Two men in love
4. Haerts – All the days
3. The Boxer Rebellion – Diamonds
2. Vampire Weekend – Ya hey
1. Arcade Fire - Reflektor
http://img2.timeinc.net/ew/i/2013/10/16/Arcade-Fire.jpg
2014
10. Cut Copy - Meet Me In A House Of Love
9. Revere - A road from a flood
8. Alt-J - Hunger of the pine
7. The War on Drugs - Under the pressure
6. Owen Pallett - The Riverbed
5. Bombay Bicycle Club - Luna
4. The Juan Macclean - A Place Called Space
3. Sisters - Hush Hush
2. The War on Drugs - Red Eyes
1. The Horrors - I See You
http://www.motherlovemusic.be/wp-content/uploads/2013/03/the-horrors-nieuwe-plaat.jpg
Hierboven de nummers die de vorige 3 jaar de populairste singles bleken te zijn volgens de stemmers van de mumeafrekening. Wie mag zich eind december 2015 bij dit illustere rijtje voorgangers voegen? We zoeken het een heel jaar lang uit in dit topic.
De regels van het spel zijn simpel: stem elke week op je 15 favoriete singles van het moment, je nummer 1 krijgt 15 punten, je nummer 2 14, tot de nummer 15, die nog 1 puntje krijgt. De som van alle ingediende lijstjes vormt wekelijks de afrekening, en op het eind van het jaar de eindafrekening.
Het is niet verplicht om een top-15 in te dienen, het minimum is een top-5 (ook dan krijgt je nummer 1 15 punten, nummer 2 14,...), een maximum is er niet
(maar sowieso krijgen maximum je eerste 15 nummers punten)
Het is eveneens absoluut niet verplicht uiteraard om alle bestaande huidige singles beluisterd te hebben, ook users die een top-10 of -15 vol radiosingles indienen zijn meer dan welkom, hoe meer stemmers hoe liever
De lijst wordt normaal gezien altijd gepost op dinsdag, de afrekening van week 1 van 2015 zal dus op dinsdag 16 januari in dit topic geplaatst worden.
Inspiratie kan oa gehaald worden uit de afrekening en de hotlist van Studio Brussel, de singleslijst van Pinguïn Radio,... en natuurlijk ook de ingediende lijstjes van andere users.
Daarnaast is er ook een wekelijks geüpdate spotifyplaylist, met daarin alle nummers uit de mumeafrekening van de week ervoor (of toch al diegene die op spotify te vinden zijn), plus nog 10 tips, zijnde nummers die bijna genoeg punten behaalden om in de lijst te geraken (en nog nooit eerder in de top-20 stonden).
De link naar de playlist: Mumeafrekening - afgelopen week on Spotify - open.spotify.com
10. Cloud Nothings – Stay useless
9. Grizzly Bear – Sleeping ute
8. Major Lazer – Get free
7. dEUS – Quatre mains
6. Clock Opera – Man made
5. Foals – Inhaler
4. Asaf Avidan – Different pulses
3. Frank Ocean – Pyramids
2. Bison – Switzerland
1. DIIV – Doused
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/marcato.west/artists_files/web_photos/209071/original.jpg
2013
10. Hearts – Wings
9. Boards Of Canada – Reach for the dead
8. Phosphorescent – Song for Zula
7. Junip – Line of fire
6. Daft Punk – Get lucky
5. The Irrepressibles – Two men in love
4. Haerts – All the days
3. The Boxer Rebellion – Diamonds
2. Vampire Weekend – Ya hey
1. Arcade Fire - Reflektor
http://img2.timeinc.net/ew/i/2013/10/16/Arcade-Fire.jpg
2014
10. Cut Copy - Meet Me In A House Of Love
9. Revere - A road from a flood
8. Alt-J - Hunger of the pine
7. The War on Drugs - Under the pressure
6. Owen Pallett - The Riverbed
5. Bombay Bicycle Club - Luna
4. The Juan Macclean - A Place Called Space
3. Sisters - Hush Hush
2. The War on Drugs - Red Eyes
1. The Horrors - I See You
http://www.motherlovemusic.be/wp-content/uploads/2013/03/the-horrors-nieuwe-plaat.jpg
Hierboven de nummers die de vorige 3 jaar de populairste singles bleken te zijn volgens de stemmers van de mumeafrekening. Wie mag zich eind december 2015 bij dit illustere rijtje voorgangers voegen? We zoeken het een heel jaar lang uit in dit topic.
De regels van het spel zijn simpel: stem elke week op je 15 favoriete singles van het moment, je nummer 1 krijgt 15 punten, je nummer 2 14, tot de nummer 15, die nog 1 puntje krijgt. De som van alle ingediende lijstjes vormt wekelijks de afrekening, en op het eind van het jaar de eindafrekening.
Het is niet verplicht om een top-15 in te dienen, het minimum is een top-5 (ook dan krijgt je nummer 1 15 punten, nummer 2 14,...), een maximum is er niet
(maar sowieso krijgen maximum je eerste 15 nummers punten)Het is eveneens absoluut niet verplicht uiteraard om alle bestaande huidige singles beluisterd te hebben, ook users die een top-10 of -15 vol radiosingles indienen zijn meer dan welkom, hoe meer stemmers hoe liever

De lijst wordt normaal gezien altijd gepost op dinsdag, de afrekening van week 1 van 2015 zal dus op dinsdag 16 januari in dit topic geplaatst worden.
Inspiratie kan oa gehaald worden uit de afrekening en de hotlist van Studio Brussel, de singleslijst van Pinguïn Radio,... en natuurlijk ook de ingediende lijstjes van andere users.
Daarnaast is er ook een wekelijks geüpdate spotifyplaylist, met daarin alle nummers uit de mumeafrekening van de week ervoor (of toch al diegene die op spotify te vinden zijn), plus nog 10 tips, zijnde nummers die bijna genoeg punten behaalden om in de lijst te geraken (en nog nooit eerder in de top-20 stonden).
De link naar de playlist: Mumeafrekening - afgelopen week on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:42 uur
Ik ben eigenlijk een beetje jaloers op de eindafrekening van 2013, niet per sé omdat er dan betere nummers in de lijst stonden, wel om de volgende reden: bij de statistiekjes is te zien dat bijvoorbeeld Diamonds van The Boxer Rebellion bij 16 mensen in de top-10 gestaan heeft, terwijl in 2014 zelfs nummer 1 The Horrors slechts bij 9 personen ooit in de top-15 stond. Het wijst er enerzijds op dat de ingediende lijstjes gevarieerder geworden zijn (wat denk ik zeker het geval is), maar anderzijds vooral ook dat er in 2014 gewoonweg minder deelnemers waren dan in 2013.
Een spijtige zaak vind ik zelf, een topic als dit is toch bij uitstek een topic dat gebaat is bij zo veel mogelijk deelnemers, en daarnaast denk ik dat er sowieso heel veel users zijn hier die sowieso de nieuwe muziek nogal op de voet volgen, en voor wie het dus een relatief kleine extra inspanning zou zijn om hier mee te stemmen
De laatste weken kunnen we rekenen op een heel trouwe groep van 13 a 14 stemmers die wekelijks een lijstje indienen, ik zou het toch tof vinden moesten we op termijn weer naar 20 wekelijkse lijstjes groeien
Vandaar nog eens een oproep aan alle mensen die ooit meegestemd hebben/waarvan ik denk dat ze mogelijk wel interesse hebben, om er toch nog eens over na te denken om hier weer aan deel te nemen. (pas op, ik snap het perfect als dat niet zou lukken, ik laat zelf ook redelijk wat topics schieten waar ik op zich graag zou aan deelnemen, maar goed, eens vragen kan nooit kwaad he
)
jassn Gretz herman DenDimi inquestos Dance Lover Vince vega curufin Aroentje ArthurDZ Sundance stoepkrijt aERodynamIC Don Cappuccino kemm De-noir ranboy sniezo meute gerre Snoeperd DjFrankie musician Poehatuktak Teunnis Magick1 arcade monkeys Sunderland yeahyeahyeah Eigenwijze 30 2MY JoaMuse LucM
Een spijtige zaak vind ik zelf, een topic als dit is toch bij uitstek een topic dat gebaat is bij zo veel mogelijk deelnemers, en daarnaast denk ik dat er sowieso heel veel users zijn hier die sowieso de nieuwe muziek nogal op de voet volgen, en voor wie het dus een relatief kleine extra inspanning zou zijn om hier mee te stemmen

De laatste weken kunnen we rekenen op een heel trouwe groep van 13 a 14 stemmers die wekelijks een lijstje indienen, ik zou het toch tof vinden moesten we op termijn weer naar 20 wekelijkse lijstjes groeien

Vandaar nog eens een oproep aan alle mensen die ooit meegestemd hebben/waarvan ik denk dat ze mogelijk wel interesse hebben, om er toch nog eens over na te denken om hier weer aan deel te nemen. (pas op, ik snap het perfect als dat niet zou lukken, ik laat zelf ook redelijk wat topics schieten waar ik op zich graag zou aan deelnemen, maar goed, eens vragen kan nooit kwaad he
)jassn Gretz herman DenDimi inquestos Dance Lover Vince vega curufin Aroentje ArthurDZ Sundance stoepkrijt aERodynamIC Don Cappuccino kemm De-noir ranboy sniezo meute gerre Snoeperd DjFrankie musician Poehatuktak Teunnis Magick1 arcade monkeys Sunderland yeahyeahyeah Eigenwijze 30 2MY JoaMuse LucM
0
geplaatst: 30 december 2014, 23:56 uur
Ik ook!
En ik ga mij voornemen om op tijd met mijn lijstje te komen.
En ik ga mij voornemen om op tijd met mijn lijstje te komen.

0
geplaatst: 30 december 2014, 23:57 uur
Ik vind het nog steeds een geweldig initiatief maar ik ben en blijf een album luisteraar en andere topics waar nummers centraal staan vragen veel tijd. Ik haak dus niet opnieuw aan.
Wel mooi om Revere in de top 10 te zien staan. Na The Irrepressibles in 2013 en Asaf Avidan in 2012 is dat een waar genoegen omdat ik deze artiesten veelvuldig in de spotlights heb gezet
Wel mooi om Revere in de top 10 te zien staan. Na The Irrepressibles in 2013 en Asaf Avidan in 2012 is dat een waar genoegen omdat ik deze artiesten veelvuldig in de spotlights heb gezet

0
geplaatst: 30 december 2014, 23:59 uur
Op mij kun je waarschijnlijk wel rekenen. Ik was dit jaar een tijdje lijstjesmoe en heb dan ook even geen charts bijgehouden maar mijn voornemen is om het komend jaar wel vol te houden.
0
geplaatst: 31 december 2014, 07:43 uur
Ik begrijp een nieuwe plek voor het topic voor de mumeafrekening lijsten voor dit jaar. Ik doe uiteraard graag weer mee, met vooruitzichten op nieuwe albums van de Satellite Stories en Fleetwood Mac
. Het gaat van 18 tot 80 en zo hoort het ook!
. Het gaat van 18 tot 80 en zo hoort het ook!
0
geplaatst: 31 december 2014, 09:23 uur
Dat dit een schitterend topic is, staat buiten kijf, maar het ontbreekt me jammer genoeg gewoon aan tijd om hieraan mee te doen. De eindafrekening ga ik zeker eens uitpluizen in de eerste weken van het nieuwe jaar, kijken of ik nog wat over het hoofd gezien heb in 2014!
0
titan (crew)
geplaatst: 31 december 2014, 12:44 uur
Silent_shout schreef:
Waarom dan pas? Dan zitten we onderhand al in week 3 van het jaar.
0
geplaatst: 31 december 2014, 14:12 uur
ik doe natuurlijk ook weer mee !
edit: inderdaad wel wat laat om dan pas terug te beginnen. Volgens mij deed ik het al terug vanaf de 1ste week, al is het nu wel wat krap natuurlijk.
edit: inderdaad wel wat laat om dan pas terug te beginnen. Volgens mij deed ik het al terug vanaf de 1ste week, al is het nu wel wat krap natuurlijk.
0
geplaatst: 31 december 2014, 17:00 uur
Ik ben ook van de partij. Erg veel leuke muziek ontdekt via deze weg. M'n top20 van donderdag 1-Jan post ik nog in Mumeafrekening 2014.
0
geplaatst: 31 december 2014, 19:51 uur
Ik doe toch ook maar weer mee, het bloed kruipt... 
Heb m'n lijst van week 1 (zondag 4 januari) al klaar staan. Nog even alles checken en dan hoppa...

Heb m'n lijst van week 1 (zondag 4 januari) al klaar staan. Nog even alles checken en dan hoppa...
0
geplaatst: 31 december 2014, 21:28 uur
Oei, typfoutje, dat moet 6 januari zijn voor alle duidelijkheid, deze week telt als de eerste week om te stemmen dus!
0
geplaatst: 1 januari 2015, 01:15 uur
Poeha schreef:

0
geplaatst: 1 januari 2015, 01:16 uur
iamsander, hier is dus het nieuwe topic waar je je top 15 kan plaatsen. 
Mijn lijstje zal zoals altijd maandag weer verschijnen!

Mijn lijstje zal zoals altijd maandag weer verschijnen!
0
geplaatst: 1 januari 2015, 02:54 uur
Bij deze me Top 15 van week 1 - 2015.
1 11 4 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up - 15 punten
2 1 27 Wham! - Last Christmas - 14 punten
3 3 5 Ben Howard - Conrad - 13 punten
4 18 2 Sunday Sun - I Call You Honey - 12 punten
5 12 2 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year - 11 punten
6 8 4 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant - 10 punten
7 -- 1 BRONCHO - Class Historian - 9 punten
8 16 6 Simple Minds - Honest Town - 8 punten
9 7 4 Gorki - Mia - 7 punten
10 13 5 Spandau Ballet - This Is The Love - 6 punten
11 4 27 Chris Rea - Driving Home For Christmas - 5 punten
12 2 17 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - 4 punten
13 14 4 Singtank - Can You Hear Me - 3 punten
14 6 14 Roy Wood & The Wizzards - I Wish It Could Be Christmas Everyday - 2 punten
15 5 7 Bing Crosby - White Christmas - 1 punt
1 11 4 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up - 15 punten
2 1 27 Wham! - Last Christmas - 14 punten
3 3 5 Ben Howard - Conrad - 13 punten
4 18 2 Sunday Sun - I Call You Honey - 12 punten
5 12 2 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year - 11 punten
6 8 4 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant - 10 punten
7 -- 1 BRONCHO - Class Historian - 9 punten
8 16 6 Simple Minds - Honest Town - 8 punten
9 7 4 Gorki - Mia - 7 punten
10 13 5 Spandau Ballet - This Is The Love - 6 punten
11 4 27 Chris Rea - Driving Home For Christmas - 5 punten
12 2 17 Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You - 4 punten
13 14 4 Singtank - Can You Hear Me - 3 punten
14 6 14 Roy Wood & The Wizzards - I Wish It Could Be Christmas Everyday - 2 punten
15 5 7 Bing Crosby - White Christmas - 1 punt
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 januari 2015, 11:21 uur
Nieuw de catchy Britpop van As Elephants Are, ontzettend aanstekelijk. Ook Flyte is te gek, folk rock van de hors categorie, A Place to Bury Strangers altijd lekker
01 - 01 Pauw - Shambhala
02 - 04 Husky - I'm Not Coming Back
03 - 03 Uni_form - Valkyria
04 - 05 Afterpartees - Girls Like You
05 - 02 Lonely the Brave - The Blue, The Green
06 - 08 Disappears - Another Thought
07 – 07 The Tea Party - The Black Sea
08 – 06…And You Will Know Us By The Trail Of Dead - The ghost Within
09 (--) Flyte - False Alarm
10 (--) A Place To Bury Strangers - Straight
11 - 11 Soft Moon - Deeper
12 – 09 Susanne Sundfør - Fade Away
13 - 10 Chvrches - Dead Air
14 (--) As Elephants Are - Crown
15 – 20 Bring me the Horizon - Drown
16 –12 Seasurfer - Stay
17 – 13 Lonely The Brave - Backroads
18 - 14 Fischer-Z - L.U.T.W. with love and peace
19– 16 War on Drugs - Burning
20 (--) Viet Cong - Continental Shelf
01 - 01 Pauw - Shambhala
02 - 04 Husky - I'm Not Coming Back
03 - 03 Uni_form - Valkyria
04 - 05 Afterpartees - Girls Like You
05 - 02 Lonely the Brave - The Blue, The Green
06 - 08 Disappears - Another Thought
07 – 07 The Tea Party - The Black Sea
08 – 06…And You Will Know Us By The Trail Of Dead - The ghost Within
09 (--) Flyte - False Alarm
10 (--) A Place To Bury Strangers - Straight
11 - 11 Soft Moon - Deeper
12 – 09 Susanne Sundfør - Fade Away
13 - 10 Chvrches - Dead Air
14 (--) As Elephants Are - Crown
15 – 20 Bring me the Horizon - Drown
16 –12 Seasurfer - Stay
17 – 13 Lonely The Brave - Backroads
18 - 14 Fischer-Z - L.U.T.W. with love and peace
19– 16 War on Drugs - Burning
20 (--) Viet Cong - Continental Shelf
0
geplaatst: 1 januari 2015, 12:06 uur
Zoveel recente singles ken ik meestal niet (of niet genoeg goede nummers), maar aangezien het minimum slechts een top 5 moet zijn lukt het misschien wel om hier af en toe een lijstje te posten. 
Is er buiten Wikipedia (en radiozenders) nog een goede bron om te checken of een nummer nu een single is of niet?

Is er buiten Wikipedia (en radiozenders) nog een goede bron om te checken of een nummer nu een single is of niet?
0
geplaatst: 1 januari 2015, 12:15 uur
JoaMuse schreef:
Zoveel recente singles ken ik meestal niet (of niet genoeg goede nummers), maar aangezien het minimum slechts een top 5 moet zijn lukt het misschien wel om hier af en toe een lijstje te posten.

Gewoon dingen uit andermans lijstjes gaan beluisteren.
Kom je er ook vanzelf achter hoeveel moois er wordt gemaakt.Ik denk dat het lijstje van DjFrankie je wel ligt, dus je zou daarmee kunnen beginnen. De toffe dingen zet je in een playlistje op Spotify ofzo en die zet je dan regelmatig op.
0
titan (crew)
geplaatst: 1 januari 2015, 12:17 uur
De free 40 chart en de free advice list zijn ook interessante bronnen (zie http://www.free40.nl/)
0
geplaatst: 1 januari 2015, 12:19 uur
Top 35 2 januari 2015:
01 (03) Foo Fighters - Congregation
02 (01) Kasabian - Stevie
03 (02) Orphaned land - Let the truce be known
04 (04) Bring me the Horizon - Drown
05 (08) The New Peter Gabrielz - Rewind
06 (09) Temples - Move with the season
07 (06) U2 - Every breaking wave
08 (20) Opeth - Cusp of eternity
09 (05) Husky - I'm not coming back
10 (12) The Waterboys - November tale
11 (14) Wild Smiles - Girlfriend
12 (07) Robert Plant - Little Maggie
13 (15) Afterpartees - Girls like you
14 (19) Ages and ages - Light goes out
15 (11) Jack White - Would you fight for my love
16 (24) The War on Drugs - Eyes to the wind
17 (23) Young Rebel set - Tuned transmission
18 (10) Chrissie Hynde - Adding the blue
19 (31) Churches - Get away
20 (18) Paul McCartney - Hope for the future
21 (17) Queen - Let me in your heart again
22 (25) Bear's den - Above the clouds of Pompeii
23 (26) Dotan - Hungry
24 (----) As Elephants Are - Crown
25 (27) Ac//dc - Rock or bust
26 (----) Sleeping Pulse - War
27 (13) Bryan Ferry - Driving me wild
28 (28) Jonathan Wilson - Slide by
29 (----) Foxygen - How can you really
30 (29) Pauw - Shambhala
31 (----) Simple minds - Midnight walking
32 (30) Anouk - Don't whipe us out
33 (----) Flyte - False alarm
34 (16) Fischer Z - L.U.W.T. With love and peace
35 (----) A place to Bury Strangers - Straight
Verdwenen:
Culture club - More than silence
Blaudzun - Any cold wind
Lonely the Brave - The blue, the green
Lenny Kravitz - The Chamber
Peace - Lost on me
Foo fighters - Something from nothing
Prachtige nieuwe binnenkomers in de lijst van DJ Frankie: die wil ik dan natuurlijk ook gelijk hebben
Vanwege grote drukte en treuzelende ouwe hits komen ze nog niet al te hoog binnen. Net als de andere binnenkomers. Maar de eerste stappen zijn gezet.
En af en toe kijk ik in de eerste weken van 2015 toch nog even terug naar 2014. Soms kom ik toch nog wel eens een nummer tegen dat ik per ongeluk heb laten liggen. Dat kan dan tot een paar maanden oplopen, zoals de laatste single van Foxygen. Ook Sleeping Pulse is alweer enige tijd uit maar zo'n nummer kan ik toch gewoon niet laten liggen? Dat verdient gewoon een mooie notering. Dan maar eerherstel met terugwerkende kracht.
http://1c7a54938ddbc9323910-5b96b3919b8481730162979419cbfc2d.r9.cf2.rackcdn.com//AsElephantsAre-R240-180814.jpg
01 (03) Foo Fighters - Congregation
02 (01) Kasabian - Stevie
03 (02) Orphaned land - Let the truce be known
04 (04) Bring me the Horizon - Drown
05 (08) The New Peter Gabrielz - Rewind
06 (09) Temples - Move with the season
07 (06) U2 - Every breaking wave
08 (20) Opeth - Cusp of eternity
09 (05) Husky - I'm not coming back
10 (12) The Waterboys - November tale
11 (14) Wild Smiles - Girlfriend
12 (07) Robert Plant - Little Maggie
13 (15) Afterpartees - Girls like you
14 (19) Ages and ages - Light goes out
15 (11) Jack White - Would you fight for my love
16 (24) The War on Drugs - Eyes to the wind
17 (23) Young Rebel set - Tuned transmission
18 (10) Chrissie Hynde - Adding the blue
19 (31) Churches - Get away
20 (18) Paul McCartney - Hope for the future
21 (17) Queen - Let me in your heart again
22 (25) Bear's den - Above the clouds of Pompeii
23 (26) Dotan - Hungry
24 (----) As Elephants Are - Crown
25 (27) Ac//dc - Rock or bust
26 (----) Sleeping Pulse - War
27 (13) Bryan Ferry - Driving me wild
28 (28) Jonathan Wilson - Slide by
29 (----) Foxygen - How can you really
30 (29) Pauw - Shambhala
31 (----) Simple minds - Midnight walking
32 (30) Anouk - Don't whipe us out
33 (----) Flyte - False alarm
34 (16) Fischer Z - L.U.W.T. With love and peace
35 (----) A place to Bury Strangers - Straight
Verdwenen:
Culture club - More than silence
Blaudzun - Any cold wind
Lonely the Brave - The blue, the green
Lenny Kravitz - The Chamber
Peace - Lost on me
Foo fighters - Something from nothing
Prachtige nieuwe binnenkomers in de lijst van DJ Frankie: die wil ik dan natuurlijk ook gelijk hebben
Vanwege grote drukte en treuzelende ouwe hits komen ze nog niet al te hoog binnen. Net als de andere binnenkomers. Maar de eerste stappen zijn gezet.En af en toe kijk ik in de eerste weken van 2015 toch nog even terug naar 2014. Soms kom ik toch nog wel eens een nummer tegen dat ik per ongeluk heb laten liggen. Dat kan dan tot een paar maanden oplopen, zoals de laatste single van Foxygen. Ook Sleeping Pulse is alweer enige tijd uit maar zo'n nummer kan ik toch gewoon niet laten liggen? Dat verdient gewoon een mooie notering. Dan maar eerherstel met terugwerkende kracht.
http://1c7a54938ddbc9323910-5b96b3919b8481730162979419cbfc2d.r9.cf2.rackcdn.com//AsElephantsAre-R240-180814.jpg
0
geplaatst: 1 januari 2015, 12:23 uur
Arrie schreef:
Kom je er ook vanzelf achter hoeveel moois er wordt gemaakt.
Ja ik zie in topic vorig jaar bv. No One Needs to Know van HAERTS in het lijstje van Gretz staan. Dat nummer ken ik omdat ik dat album beluisterd heb, maar ik zou als niemand het in het MuMeAfrekeningtopic had gepost nooit geweten hebben dat het een single is.(quote)
Kom je er ook vanzelf achter hoeveel moois er wordt gemaakt. En ik was net bezig een spotifylijstje te maken met recente singles.

Edit: bedankt titan
0
geplaatst: 1 januari 2015, 13:29 uur
Ranboy Top 20 nummer 2010 (31-12-2014)
1 ( 2 ) PAUW - Shambhala
2 ( 3 ) We are the Ocean - ARK
3 ( 1 ) Pink Floyd - Louder than words
4 ( 6 ) The Foo Fighters - Congregation
5 ( 7 ) Husky - I'm not coming back
6 ( 5 ) Downfall of Gaia - Carved into shadows
7 ( 4 ) Black Rivers - Voyager 1
8 ( 8 ) The Decemberists - Make you better
9 ( 16 ) Agnes Obel - Fuel to fire
10 ( 13 ) RY X - Sweat
11 ( 11 ) Maxïmo Park - Give, get, take
12 ( 15 ) The New Peter Gabrielz - Rewind
13 ( 14 ) Nick Mulvey - I don't want to go home
14 ( -- ) Bear's Den - Think of England
15 ( 17 ) Circa Waves - Fossils
16 ( 12 ) Simple Minds - Honest town
17 ( 9 ) The Tea Party - The black sea
18 ( -- ) Pond - Sitting up on our crane
19 ( 20 ) Uni_Form - Valkyria
20 ( 10 ) Mastodon - The motherload
De lijst van 24 december heb ik nooit geplaatst (omdat die toch niet zou worden meegenomen), dus nu zijn we ineens twee weken verder; ook Agnes Obel en Uni_Form zijn dus 'nieuw' in mijn lijst voor dit topic.
1 ( 2 ) PAUW - Shambhala
2 ( 3 ) We are the Ocean - ARK
3 ( 1 ) Pink Floyd - Louder than words
4 ( 6 ) The Foo Fighters - Congregation
5 ( 7 ) Husky - I'm not coming back
6 ( 5 ) Downfall of Gaia - Carved into shadows
7 ( 4 ) Black Rivers - Voyager 1
8 ( 8 ) The Decemberists - Make you better
9 ( 16 ) Agnes Obel - Fuel to fire
10 ( 13 ) RY X - Sweat
11 ( 11 ) Maxïmo Park - Give, get, take
12 ( 15 ) The New Peter Gabrielz - Rewind
13 ( 14 ) Nick Mulvey - I don't want to go home
14 ( -- ) Bear's Den - Think of England
15 ( 17 ) Circa Waves - Fossils
16 ( 12 ) Simple Minds - Honest town
17 ( 9 ) The Tea Party - The black sea
18 ( -- ) Pond - Sitting up on our crane
19 ( 20 ) Uni_Form - Valkyria
20 ( 10 ) Mastodon - The motherload
De lijst van 24 december heb ik nooit geplaatst (omdat die toch niet zou worden meegenomen), dus nu zijn we ineens twee weken verder; ook Agnes Obel en Uni_Form zijn dus 'nieuw' in mijn lijst voor dit topic.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 21:24 uur
Ik moet er nog wel weer even inkomen, want ik heb al zo'n 4 maanden weinig nieuw materiaal meer beluisterd.
De lijstjes van de andere deelnemers van eind vorig jaar en de paar die hier al zijn gepost, heb ik nog niet doorgenomen. Kan dus zijn dat de lijst van volgende week er heel anders uit gaat zien.
En nee, de K-pop hype is bij mij nog niet voorbij
Ook om het mooie topic: De Anderstalige Ladder wat in ere te houden, evenals Eigenwijze 30 dat veelvuldig doet.
week 01 (52) (aw) week tot en met 05-01-2015
01 (==) (01w) AOA - Like a Cat
02 (==) (01w) Kiesza - No Enemiesz
03 (==) (01w) TOPS - Outside
04 (==) (01w) Poets of the Fall - Daze
05 (==) (01w) The Preatures - Somebody's Talking
06 (==) (01w) Onyx - The Realest
07 (==) (01w) Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
08 (==) (01w) BESTie - I Need You
09 (==) (01w) Olly Murs feat. Travie McCoy - Wrapped Up
10 (==) (01w) Lenachka - Good Luck
11 (==) (01w) Paperwhite - Take Me Back
12 (RE) (03w) Stellar - Mask
13 (==) (01w) Úlfur Úlfur - Tvær Plánetur
14 (==) (01w) Fickle Friends - For You
15 (==) (01w) Selah Sue - Alone
16 (==) (01w) Girl's Day - I Miss You
17 (==) (01w) The Peep Tempel - Big Fish
18 (==) (01w) Stevie Nicks - Lady
19 (RE) (02w) Billy Idol - Can't Break Me Down
20 (==) (01w) Meanwhile - All For The Taking
exit:
-
Van Onyx alweer het 4e nummer van het album wat ook in mijn Afrekening terecht is gekomen. Een van de sterkere albums van 2014. Van Kiesza inmiddels ook alweer het 3e nummer.
De lijstjes van de andere deelnemers van eind vorig jaar en de paar die hier al zijn gepost, heb ik nog niet doorgenomen. Kan dus zijn dat de lijst van volgende week er heel anders uit gaat zien.
En nee, de K-pop hype is bij mij nog niet voorbij
Ook om het mooie topic: De Anderstalige Ladder wat in ere te houden, evenals Eigenwijze 30 dat veelvuldig doet.week 01 (52) (aw) week tot en met 05-01-2015
01 (==) (01w) AOA - Like a Cat
02 (==) (01w) Kiesza - No Enemiesz
03 (==) (01w) TOPS - Outside
04 (==) (01w) Poets of the Fall - Daze
05 (==) (01w) The Preatures - Somebody's Talking
06 (==) (01w) Onyx - The Realest
07 (==) (01w) Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
08 (==) (01w) BESTie - I Need You
09 (==) (01w) Olly Murs feat. Travie McCoy - Wrapped Up
10 (==) (01w) Lenachka - Good Luck
11 (==) (01w) Paperwhite - Take Me Back
12 (RE) (03w) Stellar - Mask
13 (==) (01w) Úlfur Úlfur - Tvær Plánetur
14 (==) (01w) Fickle Friends - For You
15 (==) (01w) Selah Sue - Alone
16 (==) (01w) Girl's Day - I Miss You
17 (==) (01w) The Peep Tempel - Big Fish
18 (==) (01w) Stevie Nicks - Lady
19 (RE) (02w) Billy Idol - Can't Break Me Down
20 (==) (01w) Meanwhile - All For The Taking
exit:
-
Van Onyx alweer het 4e nummer van het album wat ook in mijn Afrekening terecht is gekomen. Een van de sterkere albums van 2014. Van Kiesza inmiddels ook alweer het 3e nummer.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 19:13 uur
DjFrankie, je hebt Deeper van The Soft Moon in je lijst staan maar de link verwijst naar Black (en ik vind ook geen nummer van ze genaamd Deeper).
0
geplaatst: 2 januari 2015, 19:18 uur
titan schreef:
De free 40 chart en de free advice list zijn ook interessante bronnen (zie http://www.free40.nl/)
Interessant, die kende ik nog niet. Jammer dat ie zo enorm rockgericht is.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 januari 2015, 19:32 uur
Arrie schreef:
DjFrankie, je hebt Deeper van The Soft Moon in je lijst staan maar de link verwijst naar Black (en ik vind ook geen nummer van ze genaamd Deeper).
Jer hebt gelijk moet ook Black zijn als Silent_shout dat even wil aanpassen in zijn lijst
0
geplaatst: 2 januari 2015, 20:09 uur
Mijn eerste lijst. Leuk om mee te doen. Hopelijk ontdek ik ook dit jaar weer genoeg pareltjes, zodat deze lijst met grote regelmaat op de kop kan worden gezet.
01. (--) Ought - Today More Than Any Other Day
02. (--) Woods of Desolation - Unfold
03. (--) Mas Ysa - Shame
04. (--) Viet Cong - Continental Shelf
05. (--) Surrender feat. Lcio - Portable
06. (--) Landlady - The Globe
07. (--) Tobias Jesso Jr. - Hollywood
08. (--) Benjamin Clementine - Condolence
09. (--) Dads - Chewing Ghosts
10. (--) RY X - Sweat
11. (--) Owen Pallett - In Conflict
12. (--) It Looks Sad. - Radical