Muziek / Muziekgames / MumeAfrekening 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:03 uur
20 deelnemers (een aantal dat we al een tijdje niet meer gehaald hebben) met een bijzonder gevarieerde smaak (er werd op maar liefst 206 verschillende nummers gestemd!) zorgen samen voor deze eerste weeklijst van 2015. 6 nieuwkomers, een aantal grote mumeafrekening-hits die verdwenen zijn, en wat vooral opvalt: een gigantische voorsprong voor Chvrches, dankzij onder andere 4 eerste plaatsen!
20. (--) (1w) The New Peter Gabrielz - Rewind 22 (3)
19. (15) (9w) Until The Ribbon Breaks feat. Run The Jewels - Revolution Indifference 22 (3)
18. (--) (1w) 18+ - Crow 22 (3)
17. (20) (2w) Låpsley - Falling Short 24 (2)
16. (10) (6w) Bombay Bicycle Club – Home by now 24 (2)
15. (--) (1w) The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves 27 (2)
14. (--) (1w) Foo Fighters - Congregation 27 (2)
13. (--) (1w) Benjamin Clementine - Condolence 27 (3)
12. (--) (1w) She Keeps Bees - Owl 27 (3)
11. (16) (3w) Stars - From The Night 28 (2)
10. (12) (3w) Orphaned land - Let the truce be known 28 (3)
9. (8) (4w) Pauw - Shambhala 31 (3)
8. (13) (2w) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy 33 (3)
7. (11) (6w) Laurent Garnier – Enchanté 35 (4)
6. (5) (2w) Portico - Bright Luck (ft. Jono McCleery) 37 (3)
5. (4) (3w) RY X - Sweat 38 (5)
4. (2) (4w) Emmy The Great – Swimming pool 44 (4)
3. (3) (5w) Husky - I'm Not Coming Back 46 (4)
2. (1) (6w) Liesa van der Aa - On the Heart II 59 (6)
1. (9) (2w) Chvrches – Get away 83 (6)
Verdwenen:
19. (1w) Roosbeef - Kalf
18. (7w) Run the Jewels ft. Zack de la Rocha – Close Your Eyes And Count to Fuck
17. (5w) Broeder Dieleman - Adriana
14. (9w) The Tea Party - The Black Sea
7. (8w) Susanne Sundfør – Fade Away
6. (4w) Palmistry - Pree
20. (--) (1w) The New Peter Gabrielz - Rewind 22 (3)
19. (15) (9w) Until The Ribbon Breaks feat. Run The Jewels - Revolution Indifference 22 (3)
18. (--) (1w) 18+ - Crow 22 (3)
17. (20) (2w) Låpsley - Falling Short 24 (2)
16. (10) (6w) Bombay Bicycle Club – Home by now 24 (2)
15. (--) (1w) The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves 27 (2)
14. (--) (1w) Foo Fighters - Congregation 27 (2)
13. (--) (1w) Benjamin Clementine - Condolence 27 (3)
12. (--) (1w) She Keeps Bees - Owl 27 (3)
11. (16) (3w) Stars - From The Night 28 (2)
10. (12) (3w) Orphaned land - Let the truce be known 28 (3)
9. (8) (4w) Pauw - Shambhala 31 (3)
8. (13) (2w) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy 33 (3)
7. (11) (6w) Laurent Garnier – Enchanté 35 (4)
6. (5) (2w) Portico - Bright Luck (ft. Jono McCleery) 37 (3)
5. (4) (3w) RY X - Sweat 38 (5)
4. (2) (4w) Emmy The Great – Swimming pool 44 (4)
3. (3) (5w) Husky - I'm Not Coming Back 46 (4)
2. (1) (6w) Liesa van der Aa - On the Heart II 59 (6)
1. (9) (2w) Chvrches – Get away 83 (6)
Verdwenen:
19. (1w) Roosbeef - Kalf
18. (7w) Run the Jewels ft. Zack de la Rocha – Close Your Eyes And Count to Fuck
17. (5w) Broeder Dieleman - Adriana
14. (9w) The Tea Party - The Black Sea
7. (8w) Susanne Sundfør – Fade Away
6. (4w) Palmistry - Pree
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:14 uur
En ook de spotify-lijst is er dit jaar weer: Mumeafrekening - afgelopen week on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:15 uur
Sander's Top 20 & Tipparade / week 2 - 2015
dw vw aw
1 1 5 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up #2
2 3 6 Ben Howard - Conrad #1 B
3 4 3 Sunday Sun - I Call You Honey CB
4 7 2 BRONCHO - Class Historian CB
5 -- 1 Panzer Flower ft. Hubert Tubbs - We Are Beautiful CB
6 8 7 Simple Minds - Honest Town CB
7 13 5 Singtank - Can You Hear Me
8 10 6 Spandau Ballet - This Is The Love CB
9 -- 1 Empire Of The Sun - Wondering Star
10 6 5 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant
11 -- 1 Hozier - Take Me To Church
12 -- 1 Marina And The Diamonds - Froot
13 19 2 Tout Va Bien - This Fight
14 -- 1 Work Drugs - Runaways
15 -- 1 Diogo Piçarra - I Can't Keep Up
16 2 28 Wham! - Last Christmas #1
17 -- 1 Marble Sounds - Photographs
18 9 5 Gorki - Mia CB
19 -- 2 The Twilight Sad - Last January B
20 5 3 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year
De Tipparade kan je vinden http://www.iamsander.com/music/archive/W02-2015.pdf
Chart Breaker: David Guetta ft. Sam Martin - Dangerous
David Guetta - Dangerous (Official video) ft Sam Martin - YouTube
Me hitlijst te beluisteren op spotify....
Sander's Top 20 on Spotify: Sander's Top 20 on Spotify - open.spotify.com
Sander's Tipparade on Spotify: Sander's Tipparade on Spotify - open.spotify.com
dw vw aw
1 1 5 Olly Murs ft. Travie McCoy - Wrapped Up #2
2 3 6 Ben Howard - Conrad #1 B
3 4 3 Sunday Sun - I Call You Honey CB
4 7 2 BRONCHO - Class Historian CB
5 -- 1 Panzer Flower ft. Hubert Tubbs - We Are Beautiful CB
6 8 7 Simple Minds - Honest Town CB
7 13 5 Singtank - Can You Hear Me
8 10 6 Spandau Ballet - This Is The Love CB
9 -- 1 Empire Of The Sun - Wondering Star
10 6 5 Ad de Laat - Brabant, Mijn Brabant
11 -- 1 Hozier - Take Me To Church
12 -- 1 Marina And The Diamonds - Froot
13 19 2 Tout Va Bien - This Fight
14 -- 1 Work Drugs - Runaways
15 -- 1 Diogo Piçarra - I Can't Keep Up
16 2 28 Wham! - Last Christmas #1
17 -- 1 Marble Sounds - Photographs
18 9 5 Gorki - Mia CB
19 -- 2 The Twilight Sad - Last January B
20 5 3 Andy Williams - It's The Most Wonderful Time Of The Year
De Tipparade kan je vinden http://www.iamsander.com/music/archive/W02-2015.pdf
Chart Breaker: David Guetta ft. Sam Martin - Dangerous
David Guetta - Dangerous (Official video) ft Sam Martin - YouTube
Me hitlijst te beluisteren op spotify....
Sander's Top 20 on Spotify: Sander's Top 20 on Spotify - open.spotify.com
Sander's Tipparade on Spotify: Sander's Tipparade on Spotify - open.spotify.com
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 21:03 uur
De nieuwe Husky, en weer geweldig. Ook erg tof uit Belgie The Salesman Who in de stijl van Tindersticks, niet voor vrolijke gasten dus. Uit andere lijsten de nieuwe Chvrches en HAERTS
01 - 01 Pauw - Shambhala
02 - 02 Husky - I'm Not Coming Back
03 - 03 Uni_form - Valkyria
04 - 09 Flyte - False Alarm
05 (--) Husky - Saint Joan
06 - 04 Afterpartees - Girls Like You
07 - 08 Disappears - Another Thought
08 – 14 As Elephants Are - Crown
09 -10 A Place To Bury Strangers - Straight
10 – 20 Continental Shelf
11 - 11 Soft Moon - Black
12 – 08…And You Will Know Us By The Trail Of Dead - The ghost Within
13 (--) The Salesman Who - a Size to What is Right
14 – 07 The Tea Party - The Black Sea
15 – 20 Bring me the Horizon - Drown
16 (--) Chvrches- Get Away
17 (--) HAERTS - No One Needs to Know
18 – 12 Susanne Sundfør - Fade Away
19 - 13 Chvrches - Dead Air
20 –16 Seasurfer - Stay
01 - 01 Pauw - Shambhala
02 - 02 Husky - I'm Not Coming Back
03 - 03 Uni_form - Valkyria
04 - 09 Flyte - False Alarm
05 (--) Husky - Saint Joan
06 - 04 Afterpartees - Girls Like You
07 - 08 Disappears - Another Thought
08 – 14 As Elephants Are - Crown
09 -10 A Place To Bury Strangers - Straight
10 – 20 Continental Shelf
11 - 11 Soft Moon - Black
12 – 08…And You Will Know Us By The Trail Of Dead - The ghost Within
13 (--) The Salesman Who - a Size to What is Right
14 – 07 The Tea Party - The Black Sea
15 – 20 Bring me the Horizon - Drown
16 (--) Chvrches- Get Away
17 (--) HAERTS - No One Needs to Know
18 – 12 Susanne Sundfør - Fade Away
19 - 13 Chvrches - Dead Air
20 –16 Seasurfer - Stay
0
geplaatst: 6 januari 2015, 22:26 uur
Bedankt voor de tip DjF, het hele album van The Saleman Who is uitstekend. Best een hoopvol album ook.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 22:29 uur
Co Jackso schreef:
Bedankt voor de tip DjF, het hele album van The Saleman Who is uitstekend. Best een hoopvol album ook.
Bedankt voor de tip DjF, het hele album van The Saleman Who is uitstekend. Best een hoopvol album ook.
You're welcome, uit Belgie komt toch mooie muziek.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 23:08 uur
Twee nummers van Chrvches die binnenkomen, Frank? Dead Air ken ik nog niet, maar snel beluisteren
En toch weer lekker, die bevestiging in het nieuwe jaar dat geen enkel nummer uit m'n top 20 de week top 20 heeft gehaald. Altijd fijn als je op bepaalde zekerheden kunt terugvallen
En toch weer lekker, die bevestiging in het nieuwe jaar dat geen enkel nummer uit m'n top 20 de week top 20 heeft gehaald. Altijd fijn als je op bepaalde zekerheden kunt terugvallen
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2015, 23:23 uur
Poeha schreef:
Twee nummers van Chrvches die binnenkomen, Frank? Dead Air ken ik nog niet, maar snel beluisteren
En toch weer lekker, die bevestiging in het nieuwe jaar dat geen enkel nummer uit m'n top 20 de week top 20 heeft gehaald. Altijd fijn als je op bepaalde zekerheden kunt terugvallen
Twee nummers van Chrvches die binnenkomen, Frank? Dead Air ken ik nog niet, maar snel beluisteren
En toch weer lekker, die bevestiging in het nieuwe jaar dat geen enkel nummer uit m'n top 20 de week top 20 heeft gehaald. Altijd fijn als je op bepaalde zekerheden kunt terugvallen
Dead Air is alweer oud, is van de hunger Games,. die andere is weer nieuwer. Nog niet zo sterk als mother of Recover nog.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 07:29 uur
Is het nog mogelijk mijn top10 voor week 1 in te leveren? Anders doe ik gewoon mee vanaf week 2.
Edit: laat maar, zie dat de eerste week al klaar is.
Edit: laat maar, zie dat de eerste week al klaar is.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 21:13 uur
Top 35 9 januari 2015:
01 (01) Foo Fighters - Congregation
02 (02) Kasabian - Stevie
03 (03) Orphaned land - Let the truce be known
04 (04) Bring me the Horizon - Drown
05 (05) The New Peter Gabrielz - Rewind
06 (08) Opeth - Cusp of eternity
07 (----) Satelitte stories - The Trap
08 (24) As Elephants Are - Crown
09 (06) Temples - Move with the season
10 (11) Wild Smiles - Girlfriend
11 (26) Sleeping Pulse - War
12 (07) U2 - Every breaking wave
13 (14) Ages and ages - Light goes out
14 (31) Simple minds - Midnight walking
15 (10) The Waterboys - November tale
16 (13) Afterpartees - Girls like you
17 (16) The War on Drugs - Eyes to the wind
18 (----) Peace - World pleasure
19 (09) Husky - I'm not coming back
20 (----) Johnny Marr - Dynamo
21 (17) Young Rebel set - Tuned transmission
22 (22) Bear's den - Above the clouds of Pompeii
23 (12) Robert Plant - Little Maggie
24 (29) Foxygen - How can you really
25 (----) Husky - Saint Joan
26 (19) Churches - Get away
27 (----) Kodaline - Honest
28 (25) Ac//dc - Rock or bust
29 (33) Flyte - False alarm
30 (23) Dotan - Hungry
31 (35) A place to Bury Strangers - Straight
32 (----) Cold war kids - Hot Coals
33 (15) Jack White - Would you fight for my love
34 (30) Pauw - Shambhala
35 (----) Hearts - No one needs to know
Verdwenen:
Jonathan Wilson - Slide by
Chrissie Hynde - Adding the blue
Paul McCartney - Hope for the future
Queen - Let me in your heart again
Bryan Ferry - Driving me wild
Anouk - Don't whipe us out
Fischer Z - L.U.W.T. With love and peace
Heb ik nog iets nieuws te melden, behalve zeven geweldige binnenkomers van zeven ijzersterke bands?
Nee, of het moest zijn dat de Satellite Stories hun nieuwe album vooraf laten gaan door een single met een blazersachtig begin?
https://i1.sndcdn.com/artworks-000098744159-l7gn3n-t200x200.jpg
01 (01) Foo Fighters - Congregation
02 (02) Kasabian - Stevie
03 (03) Orphaned land - Let the truce be known
04 (04) Bring me the Horizon - Drown
05 (05) The New Peter Gabrielz - Rewind
06 (08) Opeth - Cusp of eternity
07 (----) Satelitte stories - The Trap
08 (24) As Elephants Are - Crown
09 (06) Temples - Move with the season
10 (11) Wild Smiles - Girlfriend
11 (26) Sleeping Pulse - War
12 (07) U2 - Every breaking wave
13 (14) Ages and ages - Light goes out
14 (31) Simple minds - Midnight walking
15 (10) The Waterboys - November tale
16 (13) Afterpartees - Girls like you
17 (16) The War on Drugs - Eyes to the wind
18 (----) Peace - World pleasure
19 (09) Husky - I'm not coming back
20 (----) Johnny Marr - Dynamo
21 (17) Young Rebel set - Tuned transmission
22 (22) Bear's den - Above the clouds of Pompeii
23 (12) Robert Plant - Little Maggie
24 (29) Foxygen - How can you really
25 (----) Husky - Saint Joan
26 (19) Churches - Get away
27 (----) Kodaline - Honest
28 (25) Ac//dc - Rock or bust
29 (33) Flyte - False alarm
30 (23) Dotan - Hungry
31 (35) A place to Bury Strangers - Straight
32 (----) Cold war kids - Hot Coals
33 (15) Jack White - Would you fight for my love
34 (30) Pauw - Shambhala
35 (----) Hearts - No one needs to know
Verdwenen:
Jonathan Wilson - Slide by
Chrissie Hynde - Adding the blue
Paul McCartney - Hope for the future
Queen - Let me in your heart again
Bryan Ferry - Driving me wild
Anouk - Don't whipe us out
Fischer Z - L.U.W.T. With love and peace
Heb ik nog iets nieuws te melden, behalve zeven geweldige binnenkomers van zeven ijzersterke bands?
Nee, of het moest zijn dat de Satellite Stories hun nieuwe album vooraf laten gaan door een single met een blazersachtig begin?
https://i1.sndcdn.com/artworks-000098744159-l7gn3n-t200x200.jpg
0
geplaatst: 9 januari 2015, 18:35 uur
Week 2:
01 (02) (4w) Husky - I'm Not Coming Back (#1 1w)
02 (01) (4w) RY X - Sweat (#1 3w)
03 (03) (2w) The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves
04 (04) (7w) Until The Ribbon Breaks feat. Run The Jewels - Revolution Indifference
05 (07) (3w) Emmy The Great - Swimming Pool
06 (11) (2w) Jonathan Wilson - Slide By
07 (13) (3w) Amongster - Leo
08 (09) (3w) The New Peter Gabrielz - Rewind
09 (15) (2w) PAUW - Shambhala
10 (08) (5w) Boy and Bear - Arrow Flight
11 (14) (3w) Modest Mouse - Lampshades on Fire
12 (12) (6w) Orphaned Land - Let The Truce Be Known
13 (10) (5w) Tom Odell - Real Love
14 (19) (2w) Asaf Avidan - Little Parcels of an Endless Time
15 (05) (10w) Nick Mulvey - I Don't Want To Go Home
16 (18) (3w) Will Butler - Take my Side
17 (06) (9w) Jackson Browne - The Birds of St. Marks
18 (--) (1w) First Aid Kit - Walk Unafraid
19 (--) (1w) Archive - Kids Corner
20 (17) (5w) U2 - Every Breaking Wave
Uit:
broeder Dieleman - Adriana (7w #1)
CHVRCHES - Dead Air (5w)
01 (02) (4w) Husky - I'm Not Coming Back (#1 1w)
02 (01) (4w) RY X - Sweat (#1 3w)
03 (03) (2w) The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves
04 (04) (7w) Until The Ribbon Breaks feat. Run The Jewels - Revolution Indifference
05 (07) (3w) Emmy The Great - Swimming Pool
06 (11) (2w) Jonathan Wilson - Slide By
07 (13) (3w) Amongster - Leo
08 (09) (3w) The New Peter Gabrielz - Rewind
09 (15) (2w) PAUW - Shambhala
10 (08) (5w) Boy and Bear - Arrow Flight
11 (14) (3w) Modest Mouse - Lampshades on Fire
12 (12) (6w) Orphaned Land - Let The Truce Be Known
13 (10) (5w) Tom Odell - Real Love
14 (19) (2w) Asaf Avidan - Little Parcels of an Endless Time
15 (05) (10w) Nick Mulvey - I Don't Want To Go Home
16 (18) (3w) Will Butler - Take my Side
17 (06) (9w) Jackson Browne - The Birds of St. Marks
18 (--) (1w) First Aid Kit - Walk Unafraid
19 (--) (1w) Archive - Kids Corner
20 (17) (5w) U2 - Every Breaking Wave
Uit:
broeder Dieleman - Adriana (7w #1)
CHVRCHES - Dead Air (5w)
0
geplaatst: 9 januari 2015, 19:50 uur
Opus de Soul Top 10: week 2
01. (01) w02 | D’Angelo and the Vanguard – Sugah Daddy
02. (02) w02 | The Ephemerals – You Made Us Change
03. (03) w02 | Benjamin Clementine – Nemesis
04. (—) w01 | Sonny Knight & the Lakers – When You’re Gone
05. (—) w01 | Trixie Whitley – Someone to Color With
06. (04) w02 | Otis Brown III ft. Bilal – The Thought of You, Part I
07. (—) w01 | Ntjam Rosie – The One
08. (06) w02 | Mark Ronson & Bruno Mars – Uptown Funk
09. (—) w01 | LION BABY – Jungle Lady
10. (—) w01 | Common ft. John Legend – Glory
Afvallers:
D’Angelo and the Vanguard – Ain’t That Easy (5)
Kwabs – Walk (7)
Tuxedo – Do It (8)
Shaun Escoferry – Nature’s Call (9)
Mad Satta – Oh Lord (10)
(Voor audio moet je even doorklikken naar mijn blog.)
01. (01) w02 | D’Angelo and the Vanguard – Sugah Daddy
02. (02) w02 | The Ephemerals – You Made Us Change
03. (03) w02 | Benjamin Clementine – Nemesis
04. (—) w01 | Sonny Knight & the Lakers – When You’re Gone
05. (—) w01 | Trixie Whitley – Someone to Color With
06. (04) w02 | Otis Brown III ft. Bilal – The Thought of You, Part I
07. (—) w01 | Ntjam Rosie – The One
08. (06) w02 | Mark Ronson & Bruno Mars – Uptown Funk
09. (—) w01 | LION BABY – Jungle Lady
10. (—) w01 | Common ft. John Legend – Glory
Afvallers:
D’Angelo and the Vanguard – Ain’t That Easy (5)
Kwabs – Walk (7)
Tuxedo – Do It (8)
Shaun Escoferry – Nature’s Call (9)
Mad Satta – Oh Lord (10)
(Voor audio moet je even doorklikken naar mijn blog.)
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:55 uur
Ranboy Top 20 nummer 2011 (7-1-2015)
1 ( 1 ) PAUW - Shambhala
2 ( 2 ) We are the Ocean - ARK
3 ( 3 ) Pink Floyd - Louder than words
4 ( 4 ) The Foo Fighters - Congregation
5 ( 5 ) Husky - I'm not coming back
6 ( 9 ) Agnes Obel - Fuel to fire
7 ( 12 ) The New Peter Gabrielz - Rewind
8 ( 14 ) Bear's Den - Think of England
9 ( 10 ) RY X - Sweat
10 ( 8 ) The Decemberists - Make you better
11 ( 6 ) Downfall of Gaia - Carved into shadows
12 ( 13 ) Nick Mulvey - I don't want to go home
13 ( 15 ) Circa Waves - Fossils
14 ( 7 ) Black Rivers - Voyager 1
15 ( 11 ) Maxïmo Park - Give, get, take
16 ( -- ) Temples - Move with the season
17 ( 18 ) Pond - Sitting up on our crane
18 ( -- ) Rhodes - The lakes
19 ( 19 ) Uni_Form - Valkyria
20 ( -- ) Cold War Kids - Hot coals
Een nieuw jaar, een oud geluid... de hele top 5 blijft staan. Goede nieuwe songs gezocht!
1 ( 1 ) PAUW - Shambhala
2 ( 2 ) We are the Ocean - ARK
3 ( 3 ) Pink Floyd - Louder than words
4 ( 4 ) The Foo Fighters - Congregation
5 ( 5 ) Husky - I'm not coming back
6 ( 9 ) Agnes Obel - Fuel to fire
7 ( 12 ) The New Peter Gabrielz - Rewind
8 ( 14 ) Bear's Den - Think of England
9 ( 10 ) RY X - Sweat
10 ( 8 ) The Decemberists - Make you better
11 ( 6 ) Downfall of Gaia - Carved into shadows
12 ( 13 ) Nick Mulvey - I don't want to go home
13 ( 15 ) Circa Waves - Fossils
14 ( 7 ) Black Rivers - Voyager 1
15 ( 11 ) Maxïmo Park - Give, get, take
16 ( -- ) Temples - Move with the season
17 ( 18 ) Pond - Sitting up on our crane
18 ( -- ) Rhodes - The lakes
19 ( 19 ) Uni_Form - Valkyria
20 ( -- ) Cold War Kids - Hot coals
Een nieuw jaar, een oud geluid... de hele top 5 blijft staan. Goede nieuwe songs gezocht!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 januari 2015, 11:19 uur
Nieuwe Husky al gehoord ranboy de nieuwe Mister and Mississippi - Me... of de laatste Pineapple thief
0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:50 uur
Nu wel . Bedankt voor de tips, ik zal ze nog vaker beluisteren!
0
geplaatst: 10 januari 2015, 12:16 uur
ranboy schreef:
Nu wel . Bedankt voor de tips, ik zal ze nog vaker beluisteren!
Nu wel . Bedankt voor de tips, ik zal ze nog vaker beluisteren!
En wellicht is de nieuwe Afghan Whigs nog wat voor je: The Lottery?
0
geplaatst: 10 januari 2015, 19:32 uur
Veel goeds beschikbaar deze dagen, ook oa Marina, Phoria, The Afghan Whigs en Landlady staan te dringen
1 (6) Owen Pallett – In conflict (2w)
2 (1) Chvrches – Get away (2w)
3 (4) Portico - Bright Luck (ft. Jono McCleery) (3w)
4 (5) Emmy The Great – Swimming pool (4w)
5 (2) Electric Youth – Runaway (5w)
6 (8) It Looks Sad. – Radical (2w)
7 (--) The Night VI – Too Late To Lie (1w)
8 (9) Uni_Form – Valkyria (2w)
9 (3) Bombay Bicycle Club – Home by now (6w)
10 (--) Viet Cong – Continental shelf (1w)
11 (--) Susanne Sundfor – Delirious(1w)
12 (7) Laurent Garnier – Enchanté (7w)
13 (--) Christine & The Queens - Christine (1w)
14 (--) Panda Bear – Boys Latin (1w)
15 (--) I Love You But I’ve Chosen Darkness – Faust(1w)
1 (6) Owen Pallett – In conflict (2w)
2 (1) Chvrches – Get away (2w)
3 (4) Portico - Bright Luck (ft. Jono McCleery) (3w)
4 (5) Emmy The Great – Swimming pool (4w)
5 (2) Electric Youth – Runaway (5w)
6 (8) It Looks Sad. – Radical (2w)
7 (--) The Night VI – Too Late To Lie (1w)
8 (9) Uni_Form – Valkyria (2w)
9 (3) Bombay Bicycle Club – Home by now (6w)
10 (--) Viet Cong – Continental shelf (1w)
11 (--) Susanne Sundfor – Delirious(1w)
12 (7) Laurent Garnier – Enchanté (7w)
13 (--) Christine & The Queens - Christine (1w)
14 (--) Panda Bear – Boys Latin (1w)
15 (--) I Love You But I’ve Chosen Darkness – Faust(1w)
0
geplaatst: 10 januari 2015, 21:03 uur
DIT zal er meer op trekken. Wat een geweldige plaat gaat dat wel niet worden!!!
Nog even reclame maken: ik vind het vreemd dat The Night VI - Too Late To Lie niet meer wordt overgenomen van mij, daar er hier toch redelijk wat London Grammar fans rondlopen
0
geplaatst: 10 januari 2015, 21:29 uur
Dat klopt idd niet, ik vond het al vreemd dat het al op youtube stond
ik pas het aan en link naar de soundcloud-versie, die wel klopt!
0
geplaatst: 10 januari 2015, 23:45 uur
ben toch blij dat liesa van er aa hier op 1 stond.
on the heart ii (met al die details) op koptelefoon luisteren, wat een genot. blijft een geniale plaat. dan is de nieuwe nummer 1 chvrches euh een stuk aardser
ik zal mijn top 10 hier ook maar een posten. want het gaat snel qua straffe platen deze week!
on the heart ii (met al die details) op koptelefoon luisteren, wat een genot. blijft een geniale plaat. dan is de nieuwe nummer 1 chvrches euh een stuk aardser
ik zal mijn top 10 hier ook maar een posten. want het gaat snel qua straffe platen deze week!
0
geplaatst: 11 januari 2015, 01:50 uur
Julian Casablancas - Human Sadness
Arc Iris - Canadian Cowboy
Thurston Moore - Speak To The Wild
D'Angelo & The Vanguard - Sugah Daddy
Thom Yorke - A Brain In A Bottle
Liesa Van Der Aa - On The Heart
Emmy The Great - Swimming Pool
Paolo Nutini - One Day
The War On Drugs - Burning
Bed Rugs - Specks
en de mogelijke opvolgers staan al te drummen: owen pallett, andy stott(!), susanne sundfor, morrissey, perfume genius, panda bear, belle & seabastian. viet cong is dan weer een mooie nieuwe naam. bullet in the brain van the black keys was me ontgaan, maar ook die is wel ok. van het geniale sue van david bowie en het eveneens memorabele my favourite faded fantasy van damien rice (2 van de allerbeste songs van vorig jaar) is het moeilijk afscheid nemen, maar het moet eens
Arc Iris - Canadian Cowboy
Thurston Moore - Speak To The Wild
D'Angelo & The Vanguard - Sugah Daddy
Thom Yorke - A Brain In A Bottle
Liesa Van Der Aa - On The Heart
Emmy The Great - Swimming Pool
Paolo Nutini - One Day
The War On Drugs - Burning
Bed Rugs - Specks
en de mogelijke opvolgers staan al te drummen: owen pallett, andy stott(!), susanne sundfor, morrissey, perfume genius, panda bear, belle & seabastian. viet cong is dan weer een mooie nieuwe naam. bullet in the brain van the black keys was me ontgaan, maar ook die is wel ok. van het geniale sue van david bowie en het eveneens memorabele my favourite faded fantasy van damien rice (2 van de allerbeste songs van vorig jaar) is het moeilijk afscheid nemen, maar het moet eens
0
geplaatst: 11 januari 2015, 10:53 uur
1. (02) (w4) Arc Iris - Canadian Cowboy
2. (04) (w5) Låpsley - Falling Short
3. (05) (w5) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy
4. (01) (w9) Liesa Van der Aa - On The Heart (I,II & III)
5. (08) (w4) Comausaure - Rith
6. (09) (w2) Asaf Avidan - Little Parcels of an Endless Time
7. (03) (w7) Portico ft. Jono McCleery - Bright Luck
8. ( - ) (w1) Swervedriver - Setting Sun
9. ( - ) (w1) Siskiyou - Violent Motion Pictures
10. (14) (w2) Trixie Whitley - Someone to Color with
11. ( - ) (w1) Ghostface Killah ft. Kandace Spring - Love Don’t Live Here No More
12. (15) (w2) Nothing - Chloroform
13. (10) (w5) 18+ - Crow
14. (11) (w4) Shield Patterns - Dust Hung Heavy
15. (12) (w4) Black Atlass - Jewels
16. ( - ) (w1) Mark Ronson & Bruno Mars - Uptown Funk
17. (18) (w2) Viet Cong - Continental Shelf
18. (17) (w2) Caribou - All I Ever Need
19. ( - ) (w1) Marina and The Diamonds - Immortal
20. ( - ) (w1) PHryme - Courtesy
2. (04) (w5) Låpsley - Falling Short
3. (05) (w5) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy
4. (01) (w9) Liesa Van der Aa - On The Heart (I,II & III)
5. (08) (w4) Comausaure - Rith
6. (09) (w2) Asaf Avidan - Little Parcels of an Endless Time
7. (03) (w7) Portico ft. Jono McCleery - Bright Luck
8. ( - ) (w1) Swervedriver - Setting Sun
9. ( - ) (w1) Siskiyou - Violent Motion Pictures
10. (14) (w2) Trixie Whitley - Someone to Color with
11. ( - ) (w1) Ghostface Killah ft. Kandace Spring - Love Don’t Live Here No More
12. (15) (w2) Nothing - Chloroform
13. (10) (w5) 18+ - Crow
14. (11) (w4) Shield Patterns - Dust Hung Heavy
15. (12) (w4) Black Atlass - Jewels
16. ( - ) (w1) Mark Ronson & Bruno Mars - Uptown Funk
17. (18) (w2) Viet Cong - Continental Shelf
18. (17) (w2) Caribou - All I Ever Need
19. ( - ) (w1) Marina and The Diamonds - Immortal
20. ( - ) (w1) PHryme - Courtesy
0
geplaatst: 11 januari 2015, 13:58 uur
ranboy schreef:
Nu wel . Bedankt voor de tips, ik zal ze nog vaker beluisteren!
Nu wel . Bedankt voor de tips, ik zal ze nog vaker beluisteren!
Misschien is de nieuwe JImi Goodwin ook wat?
Jimi Goodwin - 'Lonely At the Drop' - YouTube
0
geplaatst: 11 januari 2015, 14:22 uur
Zo, even een frisse wind door mijn top 20
1. (---) (1w) Lion Babe - Jungle Lady #1
2. (01) (4w) Liesa van der Aa - On the Heart II #2
3. (---) (1w) Lana del Rey - Big Eyes
4. (06) (2w) Marina & the Diamonds - Immortal
5. (03) (4w) Hundred Waters - Out Alee
6. (---) (1w) Liesa van der Aa - On the Heart I
7. (07) (4w) Lorde - Flicker (Kanye West Rework)
8. (09) (3w) Clark - Winter Linn
9. (---) (1w) PRhyme - Courtesy
10. (05) (10w) Lydia Ainsworth - Hologram
11. (08) (4w) She Keeps Bees - Owl
12. (12) (2w) Tinariwen - Arhegh Danagh
13. (13) (3w) 18+ - Crow
14. (---) (1w) Nadine Shah - Stealing Cars
15. (04) (5w) Corde Oblique - My Pure Amethyst
16. (15) (2w) Sharon van Etten - Your Love Is Killing Me
17. (---) (1w) Tink (ft. Charlamagne tha God) - Around the Clock
18. (02) (10w) Run the Jewels - Blockbuster Night Pt. 1 #5
19. (---) (1w) Teengirl Fantasy (ft. Lafawndah) - Lung
20. (10) (6w) The Kooks - Bad Habit
Lion Babe: wat komt er de laatste tijd toch veel geweldige (PB)R&B uit! Dit is weer een pareltje in het genre, van een toffe, eigenzinnige (zie hoe ze is uitgedost in de clip) zangeres.
Lana del Rey: weer een prachtige sfeervolle single van Lana del Rey, bij een Tim Burton-film horend
Liesa van der Aa: nog meer intrigerende, mysterieuze muziek van deze Vlaamse zangeres
PRhyme: DJ Premier is weer in topvorm! Deze clip is helaas een ingekorte versie, maar wat een fijne beat en fijne raps, zeg! Ook het door Primo geproduceerde Y'All Ready Know van Slaughterhouse bevalt erg goed
Nadine Shah: denk aan PJ Harvey, Anna Calvi en Sharon van Etten, intense rock met een indringend stemgeluid
Tink: een vrouwelijke rapper met geldingsdrang en een heerlijke donkere beat
Teengirl Fantasy: net als voorganger U Touch Me heerlijk sensuele R&B, ook bij deze single moet ik aan FKA Twigs denken
1. (---) (1w) Lion Babe - Jungle Lady #1
2. (01) (4w) Liesa van der Aa - On the Heart II #2
3. (---) (1w) Lana del Rey - Big Eyes
4. (06) (2w) Marina & the Diamonds - Immortal
5. (03) (4w) Hundred Waters - Out Alee
6. (---) (1w) Liesa van der Aa - On the Heart I
7. (07) (4w) Lorde - Flicker (Kanye West Rework)
8. (09) (3w) Clark - Winter Linn
9. (---) (1w) PRhyme - Courtesy
10. (05) (10w) Lydia Ainsworth - Hologram
11. (08) (4w) She Keeps Bees - Owl
12. (12) (2w) Tinariwen - Arhegh Danagh
13. (13) (3w) 18+ - Crow
14. (---) (1w) Nadine Shah - Stealing Cars
15. (04) (5w) Corde Oblique - My Pure Amethyst
16. (15) (2w) Sharon van Etten - Your Love Is Killing Me
17. (---) (1w) Tink (ft. Charlamagne tha God) - Around the Clock
18. (02) (10w) Run the Jewels - Blockbuster Night Pt. 1 #5
19. (---) (1w) Teengirl Fantasy (ft. Lafawndah) - Lung
20. (10) (6w) The Kooks - Bad Habit
Lion Babe: wat komt er de laatste tijd toch veel geweldige (PB)R&B uit! Dit is weer een pareltje in het genre, van een toffe, eigenzinnige (zie hoe ze is uitgedost in de clip) zangeres.
Lana del Rey: weer een prachtige sfeervolle single van Lana del Rey, bij een Tim Burton-film horend
Liesa van der Aa: nog meer intrigerende, mysterieuze muziek van deze Vlaamse zangeres
PRhyme: DJ Premier is weer in topvorm! Deze clip is helaas een ingekorte versie, maar wat een fijne beat en fijne raps, zeg! Ook het door Primo geproduceerde Y'All Ready Know van Slaughterhouse bevalt erg goed
Nadine Shah: denk aan PJ Harvey, Anna Calvi en Sharon van Etten, intense rock met een indringend stemgeluid
Tink: een vrouwelijke rapper met geldingsdrang en een heerlijke donkere beat
Teengirl Fantasy: net als voorganger U Touch Me heerlijk sensuele R&B, ook bij deze single moet ik aan FKA Twigs denken
0
geplaatst: 11 januari 2015, 19:42 uur
01. (01) (02) D’Angelo and the Vanguard - Really Love
02. (04) (04) Låpsley - Falling Short
03. (03) (05) 18+ - Crow
04. (05) (02) Majid Jordan - Her
05. (02) (04) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy
06. (13) (03) Black Atlass - Jewels
07. (**) (01) Billie Black - Soothe Me
08. (06) (07) Palmistry - Pree
09. (18) (02) Lion Babe - Jungle Lady
10. (17) (02) Trixie Whitley - Someone to Color with
11. (08) (09) Theophilus London feat. Jesse Boykins III - Tribe
12. (10) (07) Christine and The Queens - Christine
13. (07) (05) ILoveMakonnen feat. Drake - Tuesday
14. (09) (05) Sonnymoon - The Fear
15. (12) (07) Liesa Van der Aa - On the Heart
16. (**) (01) Grand Hammond feat. Ludovic & Lynn C - You Lie
17. (15) (09) Shamir - On the Regular
18. (**) (01) Benjamin Clementine - Nemesis
19. (**) (01) Tink feat. Charlamagne Tha God - Around the Clock
20. (**) (01) James Bay - Hold Back the River
Out:
-- (11) (04) Lorde - Yellow Flicker Beat
-- (14) (01) A.G. Cook - What I Mean
-- (16) (04) Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
-- (19) (02) Miguel feat. Kurupt - nwa
-- (20) (02) ILoveMakonnen feat. Ezra Koenig & Despot - Down 4 So Long [Remix]
02. (04) (04) Låpsley - Falling Short
03. (03) (05) 18+ - Crow
04. (05) (02) Majid Jordan - Her
05. (02) (04) D’Angelo and the Vanguard - Sugah Daddy
06. (13) (03) Black Atlass - Jewels
07. (**) (01) Billie Black - Soothe Me
08. (06) (07) Palmistry - Pree
09. (18) (02) Lion Babe - Jungle Lady
10. (17) (02) Trixie Whitley - Someone to Color with
11. (08) (09) Theophilus London feat. Jesse Boykins III - Tribe
12. (10) (07) Christine and The Queens - Christine
13. (07) (05) ILoveMakonnen feat. Drake - Tuesday
14. (09) (05) Sonnymoon - The Fear
15. (12) (07) Liesa Van der Aa - On the Heart
16. (**) (01) Grand Hammond feat. Ludovic & Lynn C - You Lie
17. (15) (09) Shamir - On the Regular
18. (**) (01) Benjamin Clementine - Nemesis
19. (**) (01) Tink feat. Charlamagne Tha God - Around the Clock
20. (**) (01) James Bay - Hold Back the River
Out:
-- (11) (04) Lorde - Yellow Flicker Beat
-- (14) (01) A.G. Cook - What I Mean
-- (16) (04) Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
-- (19) (02) Miguel feat. Kurupt - nwa
-- (20) (02) ILoveMakonnen feat. Ezra Koenig & Despot - Down 4 So Long [Remix]
0
geplaatst: 11 januari 2015, 21:31 uur
Eigenwijze 30 - eigenwijze30.nl week 01 van 2015.
deze week vorige week aantal weken artiest titel punten hoogste notering
1. 6 4 Agnes Obel Fuel to fire 129 1 x # 1
2. 1 8 Röyksopp + Robyn Monument (+ version) 255 2 x # 1
3. 15 6 Chlopcy kontra Basia Wieczerza 155 3
4. 2 11 Lamb We fall in love 382 2 x # 1
5. 5 11 Orphaned land Let the truce be known 395 1 x # 1
6. 9 5 Aurelio Martinez Irawini (Midnight) 133 6
7. 8 9 Hozier Take me to church 226 7
8. 7 5 Zion train + Daman Money (+ version) 150 7
9. 11 4 Philip Glass + Maki Namekawa Etude no 13 108 9
10. 14 5 Tinariwen Arhegh danagh 133 10
11. 12 9 Neil Young Who's gonna stand up? 238 10
12. 10 10 Zomboy + Armanni Reign Outbreak 236 10
13. _ 1 Carminho + Marisa Monte Chuva no mar 27 13
14. 18 5 Gesaffelstein Pursuit 96 14
15. _ 1 My Brightest diamond Pressure 25 15
16. 23 6 Run the jewels + Zack de la Rocha Close your eyes (and count to fuck) 104 16
17. 19 7 Kari Rueslatten Rainy days ahead 185 6
18. _ 1 9Bach + Côr Penrhyn Ffarwél 22 18
19. 16 5 Songhoy blues Al hassidi terei 95 16
20. 22 3 Jacqueline Govaert Make more sound 56 20
21. _ 1 Dub Fx, Andy V + CAde Don't give up 19 21
22. 24 10 Groundation Gone a cemetery 239 7
23. _ 1 Galantis Runaway (U & I) 17 23
24. _ 1 James Bay Hold back the river 16 24
25. 25 3 Mara Aranda & Solatge Lo testament 45 25
26. 27 11 broeder Dieleman Adriana 201 9
27. 3 12 Paolo Nutini Iron sky 343 3
28. 29 3 Temples Move with the season (+ version) 34 28
29. _ 1 The black dog Exhibit 1 + 2 11 29
30. 4 10 Sevara Nazarkhan Meni sev (love me) 306 2
De Verwondering: Walk the moon - Shut up and dance
Eigenwijze 30 - YouTube
Eigenwijze 30 on Spotify - open.spotify.com
deze week vorige week aantal weken artiest titel punten hoogste notering
1. 6 4 Agnes Obel Fuel to fire 129 1 x # 1
2. 1 8 Röyksopp + Robyn Monument (+ version) 255 2 x # 1
3. 15 6 Chlopcy kontra Basia Wieczerza 155 3
4. 2 11 Lamb We fall in love 382 2 x # 1
5. 5 11 Orphaned land Let the truce be known 395 1 x # 1
6. 9 5 Aurelio Martinez Irawini (Midnight) 133 6
7. 8 9 Hozier Take me to church 226 7
8. 7 5 Zion train + Daman Money (+ version) 150 7
9. 11 4 Philip Glass + Maki Namekawa Etude no 13 108 9
10. 14 5 Tinariwen Arhegh danagh 133 10
11. 12 9 Neil Young Who's gonna stand up? 238 10
12. 10 10 Zomboy + Armanni Reign Outbreak 236 10
13. _ 1 Carminho + Marisa Monte Chuva no mar 27 13
14. 18 5 Gesaffelstein Pursuit 96 14
15. _ 1 My Brightest diamond Pressure 25 15
16. 23 6 Run the jewels + Zack de la Rocha Close your eyes (and count to fuck) 104 16
17. 19 7 Kari Rueslatten Rainy days ahead 185 6
18. _ 1 9Bach + Côr Penrhyn Ffarwél 22 18
19. 16 5 Songhoy blues Al hassidi terei 95 16
20. 22 3 Jacqueline Govaert Make more sound 56 20
21. _ 1 Dub Fx, Andy V + CAde Don't give up 19 21
22. 24 10 Groundation Gone a cemetery 239 7
23. _ 1 Galantis Runaway (U & I) 17 23
24. _ 1 James Bay Hold back the river 16 24
25. 25 3 Mara Aranda & Solatge Lo testament 45 25
26. 27 11 broeder Dieleman Adriana 201 9
27. 3 12 Paolo Nutini Iron sky 343 3
28. 29 3 Temples Move with the season (+ version) 34 28
29. _ 1 The black dog Exhibit 1 + 2 11 29
30. 4 10 Sevara Nazarkhan Meni sev (love me) 306 2
De Verwondering: Walk the moon - Shut up and dance
Eigenwijze 30 - YouTube
Eigenwijze 30 on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 12 januari 2015, 00:29 uur
02 01 AW (playlist)
----------------
01 ** 01 Mark Ronson ft. Kevin Parker - Daffodils
02 01 04 Chvrches - Get Away #1
03 02 05 Stars - From The Night
04 04 02 Sleater-Kinney - Bury Our Friends
05 08 07 Annie - Back Together (Summer Version)
06 12 02 She Keeps Bees - Owl
07 03 14 Sébastien Tellier - Ma Calypso #3
08 ** 01 Twin Peaks - I Found A New Way
09 09 06 Ex Hex - Don't Wanna Lose
10 10 04 Gorgon City ft. Jennifer Hudson - Go All Night (Booka Shade Remix)
11 06 06 Gwenno - Fratolish Hiang Perpeshki
12 11 04 The Soft Moon - Feel
13 ** 01 Marina and the Diamonds - Immortal
14 ** 01 De La Soul ft. Chuck D - The People
15 15 05 Audion ft. Troels Abrahamsen - Dem Howl
16 05 10 Garnier - Enchanté #2
17 18 02 Stars - No One Is Lost
18 07 16 Robyn - Tell You (Today) #1
19 17 02 Mark Ronson ft. Bruno Mars - Uptown Funk
20 ** 01 Sharon van Etten - Your Love Is Killing Me
----------------
exit:
Marina and the Diamonds - Froot
Hot Natured ft. The Egyptian Lover - Isis #2
The Juan MacLean - A Place Called Space #1
Joanna Gruesome - Psykick Espionage
Vimes - Celestial
----------------
nieuw:
- Mark Ronson: zijn singles met Mystikal en Bruno Mars vond ik per direct heerlijke popplaatjes, terwijl Daffodils eigenlijk niet zo opviel, maar gisteren in de trein viel het kwartje ineens. Dit lijkt nog het meest op Tame Impala waar Kevin Parker de zanger van is. Lekkere psychedelische funk met een fijn zwaar basgeluid. Verslavend nummer.
- Twin Peaks: Amerikaanse garagerock en eigenlijk gewoon een perfect liedje dat ruim binnen de drie minuten afklokt.
- Marina and the Diamonds: prachtige ballad van het Grieks-Engelse diamantje. Genieten.
- De La Soul: geëngageerde hiphop van deze oudgedienden, ik meen nav 'Ferguson'.
- Sharon van Etten: dit doet me ineens aan PJ Harvey denken. Dramatisch, maar o zo mooi.
----------------
tipparade (Spotify playlist)
0
geplaatst: 12 januari 2015, 03:06 uur
Is vorig jaar in m'n tips blijven hangen. Gaat gewoon in de herkansing.
* denotes required fields.