Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of... 1965-2014!
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:30 uur
Arrie schreef:
Ah, je wilt ontkennen dat er op de site bijvoorbeeld meer liefhebbers van rock dan van andere genres zijn?
Natuurlijk kan ik het niet zwart op wit zetten. Maar het lijkt me vrij veilig om te stellen dat de gemiddelde smaak van MuMe anders is dan de gemiddelde smaak van heel Nederland.
(quote)
Ah, je wilt ontkennen dat er op de site bijvoorbeeld meer liefhebbers van rock dan van andere genres zijn?
Natuurlijk kan ik het niet zwart op wit zetten. Maar het lijkt me vrij veilig om te stellen dat de gemiddelde smaak van MuMe anders is dan de gemiddelde smaak van heel Nederland.
Dat is ook weer een aanname en speculatie uit jouw hoge hoed..wie zegt dat dat zo is?
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:31 uur
johan de witt schreef:
Dat waren we toch al een hele tijd
Voor jou is alle muziek blijkbaar gelijk, de rest van de mensheid denkt daar blijkbaar anders over en schaalt sommige muziek hoger in dan andere, terecht of onterecht.
Get over it.
(quote)
Dat waren we toch al een hele tijd

Voor jou is alle muziek blijkbaar gelijk, de rest van de mensheid denkt daar blijkbaar anders over en schaalt sommige muziek hoger in dan andere, terecht of onterecht.
Get over it.
Nee, voor mij is niet alle muziek gelijk, ik vind de ene muziek leuker dan de andere, en ik snap dat andere mensen het andwre juist leuker kunnen vinden dan het ene. Waar het me om gaat is dat het geen vastgesteld feit is dat het ene nummer beter is dan het andere. Dat is ook niet iets waar de rest van de mensheid zo over denkt, geen idee waar je dat vandaan haalt. Klinkt wel leuk natuurlijk, daar niet van.

0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:32 uur
luigifort schreef:
Dat is ook weer een aanname en speculatie uit jouw hoge hoed..wie zegt dat dat zo is?
(quote)
Natuurlijk is het een aanname. Maar betwijfel je het daadwekelijk of zet je er je vraagtekens bij om maar ergens je vraagtekens bij te kunnen zetten?
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:36 uur
Arrie schreef:
Natuurlijk is het een aanname. Maar betwijfel je het daadwekelijk of zet je er je vraagtekens bij om maar ergens je vraagtekens bij te kunnen zetten?
(quote)
Jij zet vraagtekens bij mijn aannames dus waarom ik niet bij de jouwe...toch?
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:36 uur
Arrie schreef:
Nee, voor mij is niet alle muziek gelijk, ik vind de ene muziek leuker dan de andere, en ik snap dat andere mensen het andwre juist leuker kunnen vinden dan het ene. Waar het me om gaat is dat het geen vastgesteld feit is dat het ene nummer beter is dan het andere. Dat is ook niet iets waar de rest van de mensheid zo over denkt, geen idee waar je dat vandaan haalt. Klinkt wel leuk natuurlijk, daar niet van.
Tja, je kunt ook volledig aan 50 jaar muziekhistorie voorbijgaan, wel zo makkelijk.
Lijkt me wel dat een Good Vibrations objectief hoger aangeschreven staat dan All the Things She Said, hoewel ik subjectief die laatste prefereer.
Zo moeilijk is dat toch niet, of hou je je bewust van de domme

0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:37 uur
luigifort schreef:
(quote)
Dat was m'n vraag niet.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:38 uur
Antwoord: Ik betwijfel het daadwerkelijk!
Ik rel niet om te rellen zoals jij.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:44 uur
Hee Arrie en luigifort, ik merk (zoals jullie misschien ook wel) dat jullie niet echt nader tot elkaar komen. Dat hoeft ook niet, maar wat mij nou interessanter lijkt is te weten wat jullie motivatie is (en ook van anderen) om met dit spel mee te doen. We zijn er zelf best wat tijd mee kwijt, blijkbaar heeft het een bepaalde waarde.
Voor mij is het vooral -- zoals ik al vaker heb gezegd -- het ontdekken van nieuwe muziek. Voor de meesten is dat geen belangrijke motivatie, omdat de meeste deelnemers bijna alle hits wel kennen. Voor jullie ook denk ik? En zoja, wat is dan jullie belangrijkste motivatie?
Minder belangrijk, maar toch: het heeft ook wel iets spannends, zo 3 x per week een ronde. Wat zal er overblijven?! Een beetje het gevoel wat ik had als kind toen ik elke vrijdag de top 40 luisterde, benieuwd welke nieuwe liedjes uit de tipparade doorstootten (Die kende ik dan meestal al) en of mijn favorieten de top 10 of zelfs nummer 1 haalden. Of ze de erkenning kregen die ze verdienden. Hoe het mijn "kindjes" verging. NU speelt het ontdekken dus vooral.
Ben benieuwd naar jullie verhalen! (en ook van anderen!)
Voor mij is het vooral -- zoals ik al vaker heb gezegd -- het ontdekken van nieuwe muziek. Voor de meesten is dat geen belangrijke motivatie, omdat de meeste deelnemers bijna alle hits wel kennen. Voor jullie ook denk ik? En zoja, wat is dan jullie belangrijkste motivatie?
Minder belangrijk, maar toch: het heeft ook wel iets spannends, zo 3 x per week een ronde. Wat zal er overblijven?! Een beetje het gevoel wat ik had als kind toen ik elke vrijdag de top 40 luisterde, benieuwd welke nieuwe liedjes uit de tipparade doorstootten (Die kende ik dan meestal al) en of mijn favorieten de top 10 of zelfs nummer 1 haalden. Of ze de erkenning kregen die ze verdienden. Hoe het mijn "kindjes" verging. NU speelt het ontdekken dus vooral.

0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:45 uur
luigifort schreef:
(quote)
Ha, doe je ook eens een aanname, wat leuk.
Maar nee, het is verre van mijn bedoeling om te rellen.Dat vind ik trouwens wel raar. Op MuMe zitten weinig mensen van onder de twintig en boven de vijftig, die er wel komen als je heel Nederland meepakt. Dat zal dus waarschijnlijk (ja, een aanname, ik kan dit niet bewijzen, maar het lijkt mij vrij aannemelijk) voor een andere gemiddelde smaak zorgen. Plus dat er op MuMe zich nauwelijks vrouwen bevinden, maar ik durf niet te zeggen wat dat voor invloed heeft (lijkt me wel interessant!). Plus nog het feit dat op MuMe zich alleen mensen bevinden die zich heel actief in muziek verdiepen. Je zou dan kunnen zeggen dat hun mening meer meetelt, maar dat is weer een andere dicussie. Je krijgt wel een andere gemiddelde smaak als je iedereen erbij krijgt die zich eigenlijk niet zo met muziek bezighoudt. Ohja, neem ik aan. Want ik kan het niet hard maken. Maar ook dit lijkt me vrij aannemelijk.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:51 uur
Kijk nu noem je een paar feiten waar ik iets mee kan 
Valt nog lastig te zeggen wie welke smaak heeft hier en in welke mate..dan zou je de hele MuMe in een programma moeten gooien om dat uit te zoeken.

Valt nog lastig te zeggen wie welke smaak heeft hier en in welke mate..dan zou je de hele MuMe in een programma moeten gooien om dat uit te zoeken.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:54 uur
johan de witt schreef:
Tja, je kunt ook volledig aan 50 jaar muziekhistorie voorbijgaan, wel zo makkelijk.
Lijkt me wel dat een Good Vibrations objectief hoger aangeschreven staat dan All the Things She Said, hoewel ik subjectief die laatste prefereer.
(quote)
Ik denk er gewoon heel anders over. Voor mij is 'behoorlijke consensus onder een bepaalde groep' niet gelijk aan 'feit'. Bovendien is de muziekhistorie net zo goed gekleurd, zijn er dingen die heel obscuur gebleven zijn en die niet meteen feitelijk minderwaarig zijn, komt volgens jouw punt haast alle moderne muziek uit de bus als feitelijk minderwaardig, zegt de impact en invloed niet meteen iets over de kwaliteit (en andersom), en wat er als de groten in de muziekhistorie gezien wordt is vaak ook net een kwestie van toeval, promotie, etc. Stel dat Good Vibrations nooit was aangeslagen (maar wel gemaakt) en niemand het er tegenwoordig nog over had, was het dan ineens een objectief slechter nummer? Het zou toch precies hetzelfde nummer zijn? Bovendien kan je er dan ook verkoopcijfers bijhalen en dan kan je ineens stellen dat I Want It That Way van de Backstreet Boys ineens objectief beter zijn dan een groot gedeelte van deze lijst.
Even in het kort snel wat dingetjes. Ik kan er nog veel meer over uitweiden waarom ik er anders over denk,
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:55 uur
Teunnis schreef:
Zondag met Lubach S04: aflevering 2 - Dit willen we niet meer horen: anekdotisch bewijs - YouTube
Natuurlijk is het allemaal "toeval". Als jij geboren was in hetzelfde jaar als ik, dan was de kans dat jij Dark Horse wel een gaaf nummer vond vele malen groter. Die hypothese durf ik wel aan al was het alleen maar omdat ie niet te bewijzen valt
. En als je dan een meisje was geweest, met een paar vriendinnen die heel veel naar Katy Perry luisterde dan was je haast gegarandeerd dol op Dark Horse.
Dat jij meer van de oude hits bent is omdat je "een oudje" bent, en daar is niks mis mee! Ik durf best toe te geven dat ik Shout van Tears for Fears hier net geen punt heb gegeven, omdat ik zwaar bevooroordeeld ben over de iets te cliché jaren '80 popmuziek. Ik sta meer open voor hedendaagse muziek dan voor de jaren '70 en '80. Ik merk dat ik daar toch iets sneller enthousiast over wil zijn. Maar ook merk ik dat ik meer en meer waardering krijg voor nummers als Shout (en stiekem ook meer en meer voor de beginjaren van Talk Talk, maar laat Titmeister dat niet horen
). En dat jij ook van moderne muziek zoals Bat for Lashes houdt heeft dan weer alles te maken met dat je deze site hebt ontdekt, mensen er enthousiast over zijn en je het zelf ook een kans hebt gegeven. En waarschijnlijk zit het ook een beetje in je karakter om toch nieuwsgierig te blijven.
Dat onze smaak hier vaak ver uit elkaar ligt is juist een hele mooie illustratie van dat "toeval". Als we generatiegenoten waren geweest weet ik zeker dat we juist vrij gelijkend hadden gestemd. Dat baseer ik dan op je hoge beoordeling voor zowel nieuwere albums (In Rainbows, Interpol) als jaren '80 albums (latere Talk Talk, The Cure).
(quote)
Zondag met Lubach S04: aflevering 2 - Dit willen we niet meer horen: anekdotisch bewijs - YouTube
Natuurlijk is het allemaal "toeval". Als jij geboren was in hetzelfde jaar als ik, dan was de kans dat jij Dark Horse wel een gaaf nummer vond vele malen groter. Die hypothese durf ik wel aan al was het alleen maar omdat ie niet te bewijzen valt
. En als je dan een meisje was geweest, met een paar vriendinnen die heel veel naar Katy Perry luisterde dan was je haast gegarandeerd dol op Dark Horse.Dat jij meer van de oude hits bent is omdat je "een oudje" bent, en daar is niks mis mee! Ik durf best toe te geven dat ik Shout van Tears for Fears hier net geen punt heb gegeven, omdat ik zwaar bevooroordeeld ben over de iets te cliché jaren '80 popmuziek. Ik sta meer open voor hedendaagse muziek dan voor de jaren '70 en '80. Ik merk dat ik daar toch iets sneller enthousiast over wil zijn. Maar ook merk ik dat ik meer en meer waardering krijg voor nummers als Shout (en stiekem ook meer en meer voor de beginjaren van Talk Talk, maar laat Titmeister dat niet horen
). En dat jij ook van moderne muziek zoals Bat for Lashes houdt heeft dan weer alles te maken met dat je deze site hebt ontdekt, mensen er enthousiast over zijn en je het zelf ook een kans hebt gegeven. En waarschijnlijk zit het ook een beetje in je karakter om toch nieuwsgierig te blijven.Dat onze smaak hier vaak ver uit elkaar ligt is juist een hele mooie illustratie van dat "toeval". Als we generatiegenoten waren geweest weet ik zeker dat we juist vrij gelijkend hadden gestemd. Dat baseer ik dan op je hoge beoordeling voor zowel nieuwere albums (In Rainbows, Interpol) als jaren '80 albums (latere Talk Talk, The Cure).
Interessante bijdrage Teun
. Ik weet t niet..t zou ms kunnen. Ik weet alleen dat ik ik ben en in de tijd dat ik opgroeide U2 Simple Minds etc leerde kennen en dat ik in dezelfde tijd ook bands en artiesten op de radio hoorde waar ik niks mee kon zoals Michael en Janet Jackson bv.Zou ik.nu opgroeien zou t ook kunnen dat ik Bat For Lashes wel mooi vind en Katy bv niet..gewoon omdat ik ik ben.. ws hou ik gewoon van muziek met inhoud en kan ik dat niet vinden in Janet en Katy.
Leg Blasphemous Rumours naast I Kissed a Girl..
Volgens mij ging de muziek toen nog ergens over..ook over politiek en de staat van de wereld..en Katy maar ook de moderne andere bands die ik wel waardeer verwijt ik nog wel ns niet te diepgaand te schrijven..het gaat bij hen dan vaker over de liefde of persoonlijke omstandigheden of een voor de radio gemaakte nietszeggend pophitje voor tieners.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:56 uur
luigifort schreef:

Ik heb alsnog alleen maar aannames genoemd hoor.
Dat van de leeftijden en vrouwen enzo, het zal waarschijnlijk wel een feit zijn, maar ik heb het ledenbestand er niet voor uitgeplozen.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 11:59 uur
matthijs schreef:
Hee Arrie en luigifort, ik merk (zoals jullie misschien ook wel) dat jullie niet echt nader tot elkaar komen. Dat hoeft ook niet, maar wat mij nou interessanter lijkt is te weten wat jullie motivatie is (en ook van anderen) om met dit spel mee te doen. We zijn er zelf best wat tijd mee kwijt, blijkbaar heeft het een bepaalde waarde.
Ach, ik heb eigenlijk geen sterke motivatie. Ik vind het gewoon een geinig spelletje, meer niet.
Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet veel tijd aan kwijt ben. Ik ben meer tijd kwijt aan discussieren (wat ik eigenlijk ook interesanter vind).
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:03 uur
Voor mij..ik hou van muziek en ik ben n man en mannen schijnen nu eenmaal van lijstjes te houden
vrouwen vinden t vaak maar onzin heb ik al wel eens gehoord 
Ik doe mee aan veel spellen hier omdat ik ze leuk vind en om je voor en afkeur te peilen en lijstjes te maken
vrouwen vinden t vaak maar onzin heb ik al wel eens gehoord 
Ik doe mee aan veel spellen hier omdat ik ze leuk vind en om je voor en afkeur te peilen en lijstjes te maken

0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:05 uur
Arrie schreef:
Ik denk er gewoon heel anders over. Voor mij is 'behoorlijke consensus onder een bepaalde groep' niet gelijk aan 'feit'. Bovendien is de muziekhistorie net zo goed gekleurd, zijn er dingen die heel obscuur gebleven zijn en die niet meteen feitelijk minderwaarig zijn, komt volgens jouw punt haast alle moderne muziek uit de bus als feitelijk minderwaardig, zegt de impact en invloed niet meteen iets over de kwaliteit (en andersom), en wat er als de groten in de muziekhistorie gezien wordt is vaak ook net een kwestie van toeval, promotie, etc. Stel dat Good Vibrations nooit was aangeslagen (maar wel gemaakt) en niemand het er tegenwoordig nog over had, was het dan ineens een objectief slechter nummer? Het zou toch precies hetzelfde nummer zijn? Bovendien kan je er dan ook verkoopcijfers bijhalen en dan kan je ineens stellen dat I Want It That Way van de Backstreet Boys ineens objectief beter zijn dan een groot gedeelte van deze lijst.
Even in het kort snel wat dingetjes. Ik kan er nog veel meer over uitweiden waarom ik er anders over denk,
Ah, dan heb je gewoon een groot dedain voor muziekhistorie in het algemeen? Niks mis mee natuurlijk, maar zo'n marxistische kijk op muziek is niet gangbaar - zeker niet op een site als MuMe - maar daarom natuurlijk niet minder valide.
Nu verder met het spelletje!
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:11 uur
johan de witt schreef:
Ah, dan heb je gewoon een groot dedain voor muziekhistorie in het algemeen? Niks mis mee natuurlijk, maar zo'n marxistische kijk op muziek is niet gangbaar - zeker niet op een site als MuMe - maar daarom natuurlijk niet minder valide.
(quote)
Nee hoor, geen dedain. Totaal niet. Ik kijk er gewoon vrij nuchter tegenaan, denk ik. Ik heb er alle respect voor dat iets een klassiekerstatus heeft, maar dat maakt het niet een feitelijk beter dan nummer dan andere nummers.
En fijn dat je voor anderen spreekt, maar ik weer dat er, ja ook op MuMe, zat mensen zijn die er ook zo over denken als ik. Vrij veel mensen geloven totaal niet in de objectieve verschillen tussen nummers. Misschien eens het topic 'objectiviteit vs subjectiviteit' opzoeken.

Ik zou ook kunnen zeggen dat jouw visie niet zo gangbaar is, maar hé, ik doe niet meer aan aannames, dat durf ik niet meer aan in dit topic.
Grapje natuurlijk, maar ik denk dat beide kampen ongeveer even groot zijn.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:12 uur
Arrie schreef:
Ach, ik heb eigenlijk geen sterke motivatie. Ik vind het gewoon een geinig spelletje, meer niet.
Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet veel tijd aan kwijt ben. Ik ben meer tijd kwijt aan discussieren (wat ik eigenlijk ook interessanter vind).
Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet veel tijd aan kwijt ben. Ik ben meer tijd kwijt aan discussieren (wat ik eigenlijk ook interessanter vind). Ja, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat maakt het allemaal inderdaad net wat leuker. De saus op de pasta. Het gitaartje in de funk. Met af en toe een solo met een ruw randje

0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:20 uur
Kijk, Johan, als ik de enige was met deze mening, dan zouden er niet al 27 pagina's in dit topic geschreven zijn: http://www.musicmeter.nl/forum/0/791. Het is dus gangbaarder dan jij blijkbaar denkt.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:27 uur
Tja, dan wordt het een semantische discussie, daar voel ik ook niks voor.
27 pagina's geouwehoer doorlezen ook niet
Je bent in ieder geval de eerste die ik ken die Good Vibrations en I Want It That Way objectief gelijkwaardig vindt

Je bent in ieder geval de eerste die ik ken die Good Vibrations en I Want It That Way objectief gelijkwaardig vindt

0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:29 uur
Ik vind Good Vibrations beter...
Maar goed ik doe mee omdat muziek mijn leven eehhh ik bedoel hobby is en ik lijstjes maken gewoon erg leuk vind. Zelfs muziek die ik slecht vind kan ik met plezier in een lijstje knallen
Dit beperkt zich overigens echt tot muziek. Ik ben best een groot sportliefhebber maar ik heb geen enkele behoefte om alle winnaars van Luik Bastenaken Luik, alle Olympische 5 kilometer winnaars, de linksbacks van NEC of de overwinningen van Streuer en Schnieders in een bepaalde volgorde te zetten. Ook bij films, tv-series of (strip)boeken voel ik die behoefte niet.
Maar goed ik doe mee omdat muziek mijn leven eehhh ik bedoel hobby is en ik lijstjes maken gewoon erg leuk vind. Zelfs muziek die ik slecht vind kan ik met plezier in een lijstje knallen

Dit beperkt zich overigens echt tot muziek. Ik ben best een groot sportliefhebber maar ik heb geen enkele behoefte om alle winnaars van Luik Bastenaken Luik, alle Olympische 5 kilometer winnaars, de linksbacks van NEC of de overwinningen van Streuer en Schnieders in een bepaalde volgorde te zetten. Ook bij films, tv-series of (strip)boeken voel ik die behoefte niet.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:37 uur
Ach, wat is beter... voor mij telt dat ook niet zo. Muziek moet me raken en hoe meer iets me raakt hoe eerder ik daar op stem. Good Vibrations geeft me minder plezier dan Dark Horse, dus die keuze is voor mij snel gemaakt.
En ik denk dat toeval ook wel een grote rol speelt: radiostations kiezen vaak redelijk willekeurig een nummer uit om te promoten, waardoor dat een grotere kans heeft een klassieker te worden. Is het dan daarom een beter nummer? Als Good Vibrations geen single was geweest, had het lang niet dezelfde status gehad. Als de radiostations London Grammar al hadden opgepikt bij Wasting My Young Years ipv Strong was dat eerste nummer nu hun klassieker geweest ipv die tweede.
En ik denk dat toeval ook wel een grote rol speelt: radiostations kiezen vaak redelijk willekeurig een nummer uit om te promoten, waardoor dat een grotere kans heeft een klassieker te worden. Is het dan daarom een beter nummer? Als Good Vibrations geen single was geweest, had het lang niet dezelfde status gehad. Als de radiostations London Grammar al hadden opgepikt bij Wasting My Young Years ipv Strong was dat eerste nummer nu hun klassieker geweest ipv die tweede.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:38 uur
johan de witt schreef:

Subjectief gezien heb ik overigens een zeer sterke voorkeur voor Good Vibrations.

Er zijn overigens wel objectief meetbare dingen. Is iets zuiver gezongen en in de maat gespeeld, complexiteit van de compositie, dat soort dingen. Maar is dat interessant? Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat de muziek van Dream Theater objectief waanzinnig goede muziek is. Durf ik ook best te beweren. Maar wat kunnen we daarmee?
Terwijl zo'n deuntje van The Kinks juist oersimpel is en ook niet zo bijzonder sterk gezongen (alhoewel, ik geef toe dat ik niet muzikaal ben en er dus naast kan zitten). Maar toch wordt het breed gewaardeerd. Ik denk dat als we allemaal objectief meetbare dingen vast gaan stelken bij deze nummers, de moderne nummers ook helemaal niet per se slecht uit de bus komen. Maar dat is een lastig en theoretisch verhaal, en wat hebben we eraan? De reden dat The Kinks zo breed gewaardeerd worden is simpelweg omdat de muziek veel mensen wat doet.
Dus ja, er bestaan objectieve maatstaven. Maar dat zij andere maatstaven dan jij bedoelt. Een klaasiekerstatus in de muziekhistorie heeft voor mij niks met objectiviteit te maken.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 12:39 uur
herman schreef:
Dat probeerde ik dus ook te zeggen.
Al denk ik niet dat dat kiezen van een single 'redelijk willekeurig' gaat.

0
geplaatst: 8 februari 2016, 13:13 uur
johan de witt schreef:

Ach ja. Ik heb dat topic weleens doorgelezen, het is maar net hoe sterk je interesse is.
En dat is net het interessante van een site als MuMe. Ondanks dat naar mijn idee het gros van MuMe zich wel in een bepaalde hoek bevindt (naar mijn idee!), kom je op zo'n site toch ook zat mensen tegen die ineens een heel andere kijk op dingen blijken te hebben. Zo heeft MuMe mijn muzieksmaak tch drastisch beïnvloed. Waarschijnlijk zou mijn smaak zonder MuMe nog een stuk dichter bij die van jou en Luigi zitten.

Ik denk trouwens dat MuMe überhaupt een enorme invloed op mijn leven heeft gehad. Ik weet niet of ik anders bijvoorbeeld in september Muziekwetenschappen zou gaan studeren. Ik heb ook heel veel mensen leren kennen door MuMe. En zelfs het feit dat ik ooit, jaren geleden, een muziekblog maakte, daar heel veel reclame voor maakte onder mijn MSN-contactpersonen (MSN Messenger was een populair chatprogramma), wat weinig succes had maar waardoor toch één meisje er eens ging kijken, dat blog uiteindelijk wel heel boeiend vond, en hé, dat meisje ie tegenwoordig mijn vriendin waar ik alweer meer dan een jaar samenwoon.
Zonder MuMe (vooruit, of een soortgelijke website) had ik me waarschijnlijk nooit zodanig in muziek verdiept dat ik er een blog over was begonnen.Maar dat is ook speculeren.

En ik dwaal nu enorm af, dat waren gewoon wat gedachten die me te binnen schoten.
Hoe dan ook, wat ik wilde zeggen is dat het mooi is dat MuMe je een heel andere kijk op dingen kan laten zien.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 13:26 uur
Ben benieuwd of je bij Muziekwetenschap bij een college over de klassiekers ook met het Backstreet Boys-voorbeeld durft aan te komen 
Maar inderdaad, hoewel mijn smaak vastomlijnder is dan die van jou, pik ik ook vrijwel dagelijks nieuwe dingen op van MuMe - en RYM - en beïnvloedt dat mijn smaak dus ook in grote mate.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 13:38 uur
Dat was ook een beetje kort door de bocht. Je ziet vaak dat een band een single heeft die beetje bij beetje wordt opgepikt en een klein hitje wordt, waarna de daaropvolgende single meteen volop in de aandacht komt (bv. door radiostations) en gelijk een grote hit wordt. Ik heb dit in de diverse hittopics (1966, 1991, etc.) wel gemerkt bij diverse artiesten. Vaak vind ik de eerste single dan beter of op zijn minst gelijkwaardig en heb ik het idee dat ze de singles net zo goed andersom hadden kunnen uitbrengen, dat dan het andere nummer de grote hit zou zijn geworden.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 14:11 uur
Arrie schreef:
En ik dwaal nu enorm af, dat waren gewoon wat gedachten die me te binnen schoten.
Hoe dan ook, wat ik wilde zeggen is dat het mooi is dat MuMe je een heel andere kijk op dingen kan laten zien.
Ik vind dit anders wel heel boeiend dus dwaal maar lekker af . En ik dwaal nu enorm af, dat waren gewoon wat gedachten die me te binnen schoten.

Niet verrassend dat muziek zo belangrijk voor je is, dat geldt denk ik voor de meesten hier, maar wel hoe groot de invloed is op de loop van je leven, qua studie en prive, en hoe MuMe daar een grote rol in speelt!
Ik zit nu 10 jaar op deze site, steeds meer eigenlijk. Veel leuke dingen leren kennen. Doe pas 2 jaar met dit soort games mee, het is wel een beetje verslavend, op een prettige manier. Ben als spelleider er de laatste weken wel heel veel mee bezig en dat is leuk (mijn vriendin is het daar niet 100% mee eens) maar verheug me ook wel weer dat ik volgende week weer meer ruimte heb voor wat anders. Kan me dazzlers "vakantie-pret" goed voorstellen, hij was bijna nonstop 50 weken bezig, en niet alleen met dit spel! Ik zie ook wel eens mensen die 10.000 berichten hebben geschreven, dan valt mijn mond wel een beetje open. Oeps zie nu dat jij al boven de 50.000 zit. Nu hangt mijn kaak op de grond.

0
geplaatst: 8 februari 2016, 16:12 uur
matthijs schreef:
Ik zie ook wel eens mensen die 10.000 berichten hebben geschreven, dan valt mijn mond wel een beetje open. Oeps zie nu dat jij al boven de 50.000 zit. Nu hangt mijn kaak op de grond.
Ik zie ook wel eens mensen die 10.000 berichten hebben geschreven, dan valt mijn mond wel een beetje open. Oeps zie nu dat jij al boven de 50.000 zit. Nu hangt mijn kaak op de grond.
Haha, er loopt hier ook iemand rond die nog slechts een kleine 100 berichten van de 200.000 verwijderd is.

* denotes required fields.