MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rap K.O. [Femcee Edition]

zoeken in:
Mb.
Juist als de battle niet zo goed is, moet je stemmen. Zo kunnen we sneller naar het betere werk luisteren. Het is ook het doel van zo'n eerste ronde om het bagger er grotendeels uit te stemmen. Het aanbod is ook bijzonder beperkt, er zijn gewoon weinig femcees, dus dat heeft ook gevolgen voor de kwaliteit. Maar dat betekent niet dat er geen pareltjes tussen zitten, ik hoop dat we daar snel toe komen.

Misschien is het een idee om tot de 3 te gaan?

Een 24-uurregel? Of 12-uurregel?

Mb.
Bij deze een 24-uurs regel ingesteld. Akua Nara heeft geluk en gaat door.

15. Noname Gypsy - Hold Me Up (Ft. Kiara Lanier) VS. MC Lyte - Ruff Neck

0-1, weer een goede battle. Ik hoor de potentie in Noname Gypsy, maar ze moet het tegen deze klassieker van MC Lyte toch afleggen. Wie ooit NBA Street heeft gespeeld op zijn playstation weet wel waarom.

0-2
Jammer, Noname had wat mij betreft de vorige 2 battles met 2 vingers in haar neus gewonnen. Ik heb overigens nooit NBA street gespeeld en weet nog waarom Lyte doormoet.

0-3

Beiden sterk.

Mb.
1-0, fenomenale beat en de flow van Bahamadia is ongeëvenaard. Tiye heeft pech.

2-0
Bahamadia is wat mij betreft de grootste favoriet op femcee gebied. Sterker nog, ze verslaat menig mannelijke rapper.
Tiye iheeft inderdaad pech. Dit nummer had vele andere battles gewonen.

2-1

Sow da's niet eerlijk, twee van de beste tracks tot nu toe in ronde 1 al tegen elkaar. Kende beiden nog niet.
Dan gaat mijn punt naar Tiye, verdient ze zeker.

3-1

Mb.
1-0

Bahamadia heeft weliswaar de ultieme flow, maar Jean heeft teksten waarvan veel mannelijke collega's van kunnen leren. Ill Camille heeft - net als Tiye - pech. Niet dat het heel bijzonder is, maar het heeft wel wat.

Komt Hurricane G trouwens ook nog langs? Ik ken haar solo-werk niet, maar ik kon haar wel altijd waarderen als gastartieste.
Echt een love it or hate it artiest / stem.

3-1

Mb.
Zo, dat had ik niet verwacht. Wie beslist deze? principal2000?

3-4
As you wish

1-3
Een aardige van de Queen, maar een classic van Bo$$

Mb.
1-4, ik heb een zwak voor Latifah.

19. Angie Martinez, Lil' Kim, Left Eye, Da Brat & Missy Elliott - Ladies Night VS. Mother Superia - Most Of All

0-1, al zijn beiden niet heel bijzonder.

Mb.
Alvast het volgende deel van de eerste ronde met o.a. bekende namen als Lil' Kim, Dessa, Missy Elliot, Ladybug Mecca, Heather B., Angie Martinez, Nicki Minaj, Rah Digga, Trina, Da Brat, Lady of Rage, Monie Love, Lauryn Hill en Iggy Azalea - en het onbekendere werk uit de 80's en 90's en ook opkomend talent.

21. Lil' Kim - Big Momma Thang (Ft. Jay-Z) vs. Dessa - Mineshaft 2
22. T-Love - Wanna-Beez (Ft. Chali 2na) vs. Apani B Fly - Right The Wrongs
23. Cookie Crew - Come And Get Some vs. Ms. Melodie - To Sing All Night
24. LeShaun - Ready Or Not vs. Big Kap - Da Ladies In The House (Ft. Bahamadia, Precise, Uneek & Lauryn Hill)
25. Missy Elliott - Get Ur Freak On vs. N-Tyce - Hush Hush Tip (Ft. Method Man)
26. Overweight Pooch - Ace A Spade vs. Simple E - Play My Funk
27. Ladybug Mecca - Dogg Starr vs. Brandy - I Wanna Be Down REMIX (Ft. Queen Latifah, Yo-Yo & MC Lyte)
28. Voice Monet - Dynamite - Mia X - Wanna Be Wit You
29. Nikki Kixx - What U Do 2 Me vs. Heather B - All Glocks Down
30. Angie Martinez - If I Could Go (Ft. Lil' Mo & Sacario) vs. Rainman & Skandal - Pas D'Chilling
31. Nefertiti - Visions Of Nefertiti vs. Gifted Gab - Orange Skyline
32. Nicki Minaj - I'm The Best vs. Rah Digga - Tight
33. Nitty Scott, MC - Skippin' Clouds vs. Da Brat - What'chu Like (Ft. Tyrese)
34. Lady of Rage - Necessary Roughness vs. Monie Love - It's A Shame (My Sister)
35. Paula Perry - Paula's Jam vs. Roxanne Shanté - Roxanne's Revenge
36. Sharaya J - Takin' It No More / Shut It Down vs. Sweet Tee & Jazzy Joyce - It's My Beat
37. Trina - Da Baddest Bitch vs. Cleo & Academics - Say I Don't (Ft. Kristin Amparo
38. Da 5 Footaz - Walk Away vs. Vel The Wonder - Lizzy Love
39. Lauryn Hill - Doo-Wop (That Thing) vs. Wee Papa Girl Rappers - Wee Rule
40. K. Flay - Rawks vs. Iggy Azalea - Work

Er zitten een paar pareltjes tussen. Natuurlijk ook nog minder spul, maar dat heb je altijd met zo'n eerste ronde. Dus neem even de moeite om ze te ontdekken. Twee nummertjes op een dag moet toch lukken?

Maar eerst doen we nog battle 20 en deze:

19. Angie Martinez, Lil' Kim, Left Eye, Da Brat & Missy Elliott - Ladies Night VS. Mother Superia - Most Of All

1-1

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.