Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs Alfabet: H
zoeken in:
0
geplaatst: 24 maart 2015, 00:13 uur
Arno schreef:
Ook opnieuw opvallend hoe mager recente songs vertegenwoordigd zijn. Hurt - uit 1994 - is het enige nummer van na 1990.
Ook opnieuw opvallend hoe mager recente songs vertegenwoordigd zijn. Hurt - uit 1994 - is het enige nummer van na 1990.
De trend van de eerdere topics in deze reeks zet zich inderdaad voort, en dat is erg jammer voor de variatie.
Gretz schreef:
Van de 112 achtste finalisten in deze thema K.O. komen er maar liefst 5 uit de 21e eeuw.
Van de 112 achtste finalisten in deze thema K.O. komen er maar liefst 5 uit de 21e eeuw.
Nu met "H" erbij dus 'maar liefst' 5 op 128 achtste finalisten die 15 jaar of jonger zijn (24 op de 256 zestiende finalisten).
Je zou bijna geloven dat er daadwerkelijk een verband moet zijn met de kwaliteit van de muziek.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 00:14 uur
7. Houses in Motion - Talking Heads vs. Heaven - Talking Heads
0-0
0-0
0
geplaatst: 24 maart 2015, 00:26 uur
Gretz schreef:
De trend van de eerdere topics in deze reeks zet zich inderdaad voort, en dat is erg jammer voor de variatie.
Nu met "H" erbij dus 'maar liefst' 5 op 128 achtste finalisten die 15 jaar of jonger zijn (24 op de 256 zestiende finalisten).
Je zou bijna geloven dat er daadwerkelijk een verband moet zijn met de kwaliteit van de muziek.
(quote)
(quote)
Je zou bijna geloven dat er daadwerkelijk een verband moet zijn met de kwaliteit van de muziek. Of gewoon met een niet representatieve groep muziekliefhebbers op dit forum vertegenwoordigd. The Smiths fanclub bijvoorbeeld

0
geplaatst: 24 maart 2015, 00:32 uur
Scorpion_21 schreef:
Of gewoon met een niet representatieve groep muziekliefhebbers op dit forum vertegenwoordigd. The Smiths fanclub bijvoorbeeld
(quote)
Of gewoon met een niet representatieve groep muziekliefhebbers op dit forum vertegenwoordigd. The Smiths fanclub bijvoorbeeld
Genoeg spellen waar de representativiteit stukken beter is volgens mij, dus voor het algehele forum gaat dit minder op. Maar in veel K.O.'s is de balans wel een beetje zoek.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 08:56 uur
4-6
Ik denk dat het vrij logisch is dat nummers tijd nodig hebben om tot klassieker uit te groeien. Bovendien is er altijd meer consensus over oudere klassiekers dan over moderne. Dit geldt trouwens voor elke kunstvorm. Hadden we dit spel in de jaren 80 of 90 gespeeld, dan zouden de 60s en 70s ongetwijfeld gedomineerd hebben.
Gretz schreef:
Genoeg spellen waar de representativiteit stukken beter is volgens mij, dus voor het algehele forum gaat dit minder op. Maar in veel K.O.'s is de balans wel een beetje zoek.
Ik denk dat het vrij logisch is dat nummers tijd nodig hebben om tot klassieker uit te groeien. Bovendien is er altijd meer consensus over oudere klassiekers dan over moderne. Dit geldt trouwens voor elke kunstvorm. Hadden we dit spel in de jaren 80 of 90 gespeeld, dan zouden de 60s en 70s ongetwijfeld gedomineerd hebben.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:33 uur
johan de witt schreef:
4-6
4-6
(quote)
Ik kan er mee inkomen dat er iets meer consensus is over de oudere klassiekers en dat die dus wel in de meerderheid zijn, maar niet zo fors als nu al 8 edities op rij gebeurt.
Men hoeft ook niet altijd voor het nummer te stemmen wat het meest een klassieker is. Een nieuw, onbekend nummer kan je bij de eerste keer luisteren al meer doen dan een klassieker die je al honderden keren hebt gehoord, bij wijze van spreken.
Ik heb het idee dat er desalniettemin vaak redelijk 'blind' gestemd wordt, terwijl K.O.'s bij uitstek geschikt zijn om een minder bekend nummer nog eens een nieuwe luisterbeurt te geven.
Bij de favoriete nummers K.O. waren de nummers in de eindfasen gemiddeld >32 jaar oud. Het zou me niet verbazen als de statistieken hier net zo extreem zijn. Dan is de balans in de Top 2000 zelfs beter.

0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:37 uur
Volledig eens met Geert. Ik stem ook op het mooiste nummer, niet die met de grootste klassiekerstatus. En dat komt minstens net zo vaak niet als wel overeen.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:47 uur
5-6
Ik denk toch dat iedereen wel op het beste nummer stemt of die nou uit 1967 komt of 2012.
Ik denk toch dat iedereen wel op het beste nummer stemt of die nou uit 1967 komt of 2012.
0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:53 uur
Natuurlijk stemt iedereen op het nummer dat-ie het mooiste vindt 
Dat is hier de discussie niet. De vraag is waarom de oudere nummers deze KO's domineren.
Dat is mijns inziens omdat er bij de oudere nummers blijkbaar meer consensus is over wat mooi is of niet (laat ik het woord klassiek dan maar niet gebruiken). Ik zie dat trouwens vrij breed op deze site, en in het algemeen. Mensen met wie ik een goede muzikale verwantschap heb, hebben vaak veel overeenkomstige namen als het gaat om favoriete artiesten/albums/singles uit de jaren 60, 70, 80 of 90, maar over de afgelopen 10 jaar is dat veel minder het geval. Komt natuurlijk ook door de versplintering/overvloed van het aanbod etc, maar dat is weer een andere discussie

Dat is hier de discussie niet. De vraag is waarom de oudere nummers deze KO's domineren.
Dat is mijns inziens omdat er bij de oudere nummers blijkbaar meer consensus is over wat mooi is of niet (laat ik het woord klassiek dan maar niet gebruiken). Ik zie dat trouwens vrij breed op deze site, en in het algemeen. Mensen met wie ik een goede muzikale verwantschap heb, hebben vaak veel overeenkomstige namen als het gaat om favoriete artiesten/albums/singles uit de jaren 60, 70, 80 of 90, maar over de afgelopen 10 jaar is dat veel minder het geval. Komt natuurlijk ook door de versplintering/overvloed van het aanbod etc, maar dat is weer een andere discussie

0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:55 uur
Of heeft het iets te maken met een conservatieve, vastgeroeste smaak van bepaalde mensen...?
0
geplaatst: 24 maart 2015, 10:59 uur
Ik sluit me bij johan de witt aan. Geen idee waarom het voor sommige mensen blijkbaar heel erg raar is dat er vooral oudere nummers boven komen drijven in topics als dit, lijkt me een volledig normaal verschijnsel. Als het andersom was geweest had ik het pas raar gevonden.
0
Cured
geplaatst: 24 maart 2015, 12:02 uur
Nog slechts een paar echt goeie over ; mooi is meer persoonlijk. 

* denotes required fields.