MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs Alfabet: H

zoeken in:
Arrie schreef:
Of heeft het iets te maken met een conservatieve, vastgeroeste smaak van bepaalde mensen...?

Altijd dat vingertje wijzen van bepaalde mensen hier (niet alleen van jou hoor Arrie, ik pik er je quote gewoon even uit ). Eerst wordt er gezegd dat iedereen op het beste nummer moet stemmen, maar als je dat dan doet en het is iets te vaak op een oudere song, dan ben je opeens conservatief en vastgeroest.

Laten we de KO's vooral niet te serieus nemen. Er is geen reden om je gekrenkt te voelen als een nummer uit 1967 de battle wint van een nummer uit 2013. Laten blijken dat je het niet eens bent met het resultaat vind ik absoluut niet erg (doen wel allemaal wel natuurlijk, en van sommige uitslagen kan je gewoon niet anders dan raar opkijken) maar dat verbale steekspelletje altijd, en dat gezoek naar diepere problemen, dat mag wat mij betreft wel ophouden!

En we zouden nog bijna vergeten stemmen

5-7

8. Hey Joe - The Jimi Hendrix Experience vs. How Soon Is Now? - The Smiths

0-1

8. Hey Joe - The Jimi Hendrix Experience vs. How Soon Is Now? - The Smiths
1-0

2-1 HSIN ook goed natuurlijk

3-2, eens met Arthur. Ik vind de 9 nummers die nu nog over zijn nou ook niet direct getuigen van een conservatieve muzieksmaak. hooguit van een goeie

3-3

Cured
4-3

5-4

GrafGantz schreef:
Ik sluit me bij johan de witt aan. Geen idee waarom het voor sommige mensen blijkbaar heel erg raar is dat er vooral oudere nummers boven komen drijven in topics als dit, lijkt me een volledig normaal verschijnsel. Als het andersom was geweest had ik het pas raar gevonden.

Nou ja, zoals de statistieken laten zien ligt de balans hier toch wel behoorlijk schever dan in bijvoorbeeld de MuMeLadder. Er is niemand die beweert dat het niet logisch is dat oudere nummers in iets grotere mate boven komen drijven, maar niet in deze verhouding. Als dit wel een normaal verschijnsel zou zijn, moeten we het dan niet buitengewoon raar vinden dat we op de bovenste 16 posities van Top 250 maar liefst 7 albums uit de 21e eeuw kunnen terugvinden?

johan de witt schreef:
Mensen met wie ik een goede muzikale verwantschap heb, hebben vaak veel overeenkomstige namen als het gaat om favoriete artiesten/albums/singles uit de jaren 60, 70, 80 of 90, maar over de afgelopen 10 jaar is dat veel minder het geval. Komt natuurlijk ook door de versplintering/overvloed van het aanbod etc, maar dat is weer een andere discussie

Als het om muzikale geestverwanten gaat en overeenkomstige smaak heb ik dat juist weer meer met artiesten/albums/singles uit de jaren 00 en 10. Het zal deels de leeftijd zijn, maar waarschijnlijk ook liggen aan het feit dat de een meer met het ene decennium bezig is dan de ander.

johan de witt schreef:
Ik zie dat trouwens vrij breed op deze site,

Ik zie dus wel verschillen tussen de 'consensus' hier en in de albumlijsten, of dat nu de top 250 is of de genrelijsten. En in de MuMeLadder is recente muziek ook niet zo kansloos als hier. Dan ga je toch denken dat er aan de dominantie in de K.O. een andere oorzaak ten grondslag ligt.

Gretz schreef:

Ik zie dus wel verschillen tussen de 'consensus' hier en in de albumlijsten, of dat nu de top 250 is of de genrelijsten. En in de MuMeLadder is recente muziek ook niet zo kansloos als hier. Dan ga je toch denken dat er aan de dominantie in de K.O. een andere oorzaak ten grondslag ligt.

Als enige oorzaak daarvan zie ik de speelvorm. Als we de ladder of de top 250 in KO-vorm zouden doen, zou er eenzelfde dominantie optreden.

Dus 1 vs. 1 zijn mensen eerder geneigd om voor het nummer/album te kiezen wat langer in hun herinnering zit (lees: de grootste klassiekerstatus heeft)? Dat zou kunnen natuurlijk. Voor mijzelf speelt dat geen enkele rol, ik stem gewoon op het nummer wat mij het meeste doet. En als ik twee nummers vrijwel even goed vind wil ik nog wel eens voor de underdog kiezen.

Gretz schreef:
Dus 1 vs. 1 zijn mensen eerder geneigd om voor het nummer/album te kiezen wat langer in hun herinnering zit (lees: de grootste klassiekerstatus heeft)? Dat zou kunnen natuurlijk. Voor mijzelf speelt dat geen enkele rol, ik stem gewoon op het nummer wat mij het meeste doet. En als ik twee nummers vrijwel even goed vind wil ik nog wel eens voor de underdog kiezen.

Geluk speelt in KO's gewoon een veel grotere rol dan in de ladders. Een battle kan op vijf minuutjes door vijf mensen beslist worden. Dat is onmogelijk in een ladder. Vandaar dat ik de KO's veel minder serieus neem dan de musicmeterladder. Het is maar net wie wanneer online is en kan stemmen.

Gretz schreef:

Je verwart de leeftijd van een nummer met zijn underdog/klassieker-status. Voor deze KO nomineerde ik nummers van Throwing Muses en The Chills. Die zijn echt volslagen kansloos tegen London Grammar of Arcade Fire. Dus leeftijd zeg wat dat betreft niet alles.
En ik bedoel juist dat er weinig verschil is tussen de uitkomst in een KO of een ladder. Hoeveel recente nummer staan er dan in de top 100 van de ladder? En als we deze letter-KO in laddervorm gedaan hadden zouden deze negen nummers ook om de winst hebben gestreden.

Cured
Die Mumeladder komt ook uiteindelijk (in december !) vaak op hetzelfde neer, dat vind ik daar weer een nadeel van; het duurt me ook te lang. K.O'zijn meer geinig, maar de uitslagen zijn nogal eens opmerkelijk en wordt ook redelijk veel 'anti' gestemd.......uiteindelijk kosten beiden me een deel van mijn leven, terwijl ik beter naar (nieuwe) muziek kan luisteren, dat ik in huis heb liggen (te verstoffen)....

Ik zal mij dan ook op mijn toekomst hier beraden : blijf ik deelnemend user, silent user of kap ermee en 'get a life'!

6-7

6-7

Jammer

Geen fan van Hey Joe, maar How Soon Is Now is een gedrocht (pardonnez my french)

Cured
jammer van de anti-stemmen...maar goed, ...i'm out here. (niet omdat ik tegen HSIN ben, integendeel, maar de stemmerij vaak vind ik negagtief; nevermind...ik heb weer wat meer vrijheid)

Cured schreef:
jammer van de anti-stemmen...maar goed, ...i'm out here. (niet omdat ik tegen HSIN ben, integendeel, maar de stemmerij vaak vind ik negagtief; nevermind...ik heb weer wat meer vrijheid)

Jammer, hoe meer stemmers hoe liever en hoe meer meningen hoe liever. En zoals gezegd, zo'n KO is ook maar een momentopname en er wordt al eens vreemd gestemd. Maar dat maakt het juist verrassend en interessant, toch?

Intussen zijn we bij de kwartfinales aanbeland:

tot 8, 2 verschil

1. Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths vs. Heroin - The Velvet Underground
2. Hurricane - Bob Dylan vs. Heaven - Talking Heads
3. How Soon Is Now? - The Smiths vs. Happiness Is Easy - Talk Talk
4. Higher Ground - Stevie Wonder vs. Helter Skelter – The Beatles

1. Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths vs. Heroin - The Velvet Underground

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.