Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2015, 20:47 uur
Degelijke finale met allemaal ruime voldoendes en twee wereldnummers.
1. Tei Shi - Bassically
2. Torres - Sprinter
3. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
4. Kero Kero Bonito - Picture This
5. Only Real - Can't Get Happy
1. Tei Shi - Bassically
2. Torres - Sprinter
3. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
0
geplaatst: 22 juni 2015, 23:37 uur
Geen ugly ducklings deze keer. Of misschien dan toch Kero Kero Bonito - Picture This.
Prima finale, met twee uitzonderlijk sterke tracks. Jammer dat Apple Cherry van Nao het net niet redde.
1. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
2. Nao - Inhale Exhale
3. Tei Shi - Bassically
4. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
5. Mini Mansions - Death Is a Girl
6. Only Real - Can't Get Happy
Prima finale, met twee uitzonderlijk sterke tracks. Jammer dat Apple Cherry van Nao het net niet redde.
1. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
2. Nao - Inhale Exhale
3. Tei Shi - Bassically
4. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
6. Only Real - Can't Get Happy
0
geplaatst: 23 juni 2015, 11:27 uur
1 Torres - Sprinter
2 Tei Shi - Bassically
3 Ibeyi - Stranger / Lover
4 Only Real - Can't Get Happy
5 Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down

Mini Mansions - Death Is a Girl
Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
Kero Kero Bonito - Picture This
Rolo Tomassi - Opalescent
2 Tei Shi - Bassically
3 Ibeyi - Stranger / Lover
4 Only Real - Can't Get Happy
5 Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down

Mini Mansions - Death Is a Girl
Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
Kero Kero Bonito - Picture This
Rolo Tomassi - Opalescent
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:40 uur
wibro schreef:
Echte uitschieters kent deze finale trouwens niet.
Echte uitschieters kent deze finale trouwens niet.
Eensch.
Ik ben t/m 3 juli op vakantie. Ik denk dat het wel gaat lukken om die avond de uitslag te presenteren. De deadline is vrijdag 3 juli 21.00 uur. Misschien dat ik er dan geen zin in heb, dan wordt het de volgende ochtend.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:45 uur
Angelo, arcade monkeys, Aroentje, ArthurDZ, Ataloona, chevy93, Co Jackso, curufin, Dance Lover, DenDimi, De-noir, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, JSPR_G, kemm, Lukas, maaartjje, Magick1, Masimo, musician, nelis, odi, Ploppesteksel, ranboy, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, stoepkrijt, Sundance, The Eraser, Titmeister, tsjong, tuktak, Vince vega, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.
Er kan weer gestemd worden op de maandfinale. Mocht je niet meer getagd willen worden voor dit topic, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Er kan weer gestemd worden op de maandfinale. Mocht je niet meer getagd willen worden voor dit topic, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:47 uur
Teunnis schreef:
Ik ben t/m 3 juli op vakantie. Ik denk dat het wel gaat lukken om die avond de uitslag te presenteren. De deadline is vrijdag 3 juli 21.00 uur. Misschien dat ik er dan geen zin in heb, dan wordt het de volgende ochtend.
Ik ben op vakantie tot 5 juli. Hopelijk ben ik dan nog op tijd terug om te nomineren voor de nieuwe maand. (Ja, dit is een schaamteloze vraag om de deadline dus eventueel nog ietsje later te leggen
)
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:48 uur
De nieuwe maand ga ik sowieso pas 4 juli opzetten. Dan is er op 5 juli echt nog wel plek om te nomineren.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 17:34 uur
1. Only Real - Can't Get Happy
2. Torres - Sprinter
3. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
4. Rats on Rafts - Sleep Little Child
Weer niet bepaald de sterkste finale, ik denk niet dat er iets boven een 7.5 uitkomt.
2. Torres - Sprinter
3. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
Weer niet bepaald de sterkste finale, ik denk niet dat er iets boven een 7.5 uitkomt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 juni 2015, 17:37 uur
1 Rats on Rafts - Sleep Little Child
2 Mini Mansions - Death Is a Girl
3 Algiers - Blood
4 Torres - Sprinter
5 Only Real - Can't Get Happy
2 Mini Mansions - Death Is a Girl
3 Algiers - Blood
4 Torres - Sprinter
5 Only Real - Can't Get Happy
0
geplaatst: 23 juni 2015, 20:34 uur
1. Nao - Inhale Exhale
2. Ibeyi - Stranger / Lover
3. Kero Kero Bonito - Picture This
4. Tei Shi - Bassically
5. Algiers - Blood
Goeie finale, alleen Faerground Accidents is niet om aan te horen.
2. Ibeyi - Stranger / Lover
4. Tei Shi - Bassically
5. Algiers - Blood
Goeie finale, alleen Faerground Accidents is niet om aan te horen.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 22:29 uur
1. Algiers - Blood
2. Torres - Sprinter
3. Tei Shi - Bassically
5. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
2. Torres - Sprinter
3. Tei Shi - Bassically
5. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
0
geplaatst: 24 juni 2015, 00:49 uur
1. Kero Kero Bonito - Picture This
2. Nao - Inhale Exhale
3. Tei Shi - Bassically
4. Rolo Tomassi - Opalescent
5. Rats on Rafts - Sleep Little Child
12. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
2. Nao - Inhale Exhale
3. Tei Shi - Bassically
4. Rolo Tomassi - Opalescent
5. Rats on Rafts - Sleep Little Child
12. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
0
geplaatst: 24 juni 2015, 17:53 uur
Degelijke finale.
Vreemd wel dat Apple Tree niet in de finale zit, aangezien iedereen die beter lijkt te vinden dan Inhale Exhale?
1. Ibeyi - Stranger / Lover
2. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
3. Rats on Rafts - Sleep Little Child
5. Algiers - Blood
6. Nao - Inhale Exhale
7. Rolo Tomassi - Opalescent
Faerground Accidents Makes Kemm & Teun Want to Die. Ik haat Tei Shi meer eigenlijk.
Vreemd wel dat Apple Tree niet in de finale zit, aangezien iedereen die beter lijkt te vinden dan Inhale Exhale?
1. Ibeyi - Stranger / Lover
2. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
5. Algiers - Blood
6. Nao - Inhale Exhale
7. Rolo Tomassi - Opalescent
Faerground Accidents Makes Kemm & Teun Want to Die. Ik haat Tei Shi meer eigenlijk.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 18:02 uur
1. Rats on Rafts - Sleep Little Child
2. Torres - Sprinter
4. Mini Mansions - Death Is a Girl
5. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
2. Torres - Sprinter
4. Mini Mansions - Death Is a Girl
5. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
0
geplaatst: 24 juni 2015, 18:27 uur
Ploppesteksel schreef:
Degelijke finale.
Degelijke finale.
Ik vind Inhale Exhale beter.

Ploppesteksel schreef:
Ik haat Tei Shi meer eigenlijk.
Ik haat Tei Shi meer eigenlijk.
Valt me heel erg op dat heel veel mensen, ook mensen wiens smaak ik waardeer, daar heel enthousiast over zijn, terwijl ik er echt niets bijzonders in hoor...
0
geplaatst: 25 juni 2015, 07:42 uur
Arrie schreef:
Valt me heel erg op dat heel veel mensen, ook mensen wiens smaak ik waardeer, daar heel enthousiast over zijn, terwijl ik er echt niets bijzonders in hoor...
(quote)

(quote)
Ik ben dan weer licht verbaasd dat jij er niets in hoort.

0
geplaatst: 25 juni 2015, 22:57 uur
Ploppesteksel schreef:
Inhale Exhale vind ik ook leuker. Laat ook meer eigen smoel zien, waar Apple Cherry wel heel dicht tegen FKA twigs aanleunt. Wat niet wegneemt dat het een mooie nummer 2 had geweest in deze finale Vreemd wel dat Apple Tree niet in de finale zit, aangezien iedereen die beter lijkt te vinden dan Inhale Exhale?

0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:12 uur
Toch wel weer een erg matig eindlijstje hoor. Maar goed, de top drie kan er nog aardig mee door. Ook hier nog éénmaal een boe voor Apple Cherry. Veel leuker dan Inhale en de absolute nummer één van deze maand.
1. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
2. Nao - Inhale Exhale
3. Torres - Sprinter
1. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
2. Nao - Inhale Exhale
3. Torres - Sprinter
0
geplaatst: 29 juni 2015, 14:59 uur
Dit beloofde verreweg de matigste finale ooit te worden, maar dan redden de laatste twee nummers het nog een beetje:
1. Tei Shi - Bassically (8,5)
2. Torres - Sprinter (8,5)
3. Ibeyi - Stranger / Lover (7+)
4. Mini Mansions - Death Is a Girl (7+)
5. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down (7+)
6. Nao - Inhale Exhale (7-)
7. Algiers - Blood (7-)
8. Rats on Rafts - Sleep Little Child (6,5)
9. Rolo Tomassi - Opalescent (6,5)
10. Only Real - Can't Get Happy (6,5)
11. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die (4)
12. Kero Kero Bonito - Picture This (4)
1. Tei Shi - Bassically (8,5)
2. Torres - Sprinter (8,5)
3. Ibeyi - Stranger / Lover (7+)
4. Mini Mansions - Death Is a Girl (7+)
5. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down (7+)
6. Nao - Inhale Exhale (7-)
7. Algiers - Blood (7-)
8. Rats on Rafts - Sleep Little Child (6,5)
9. Rolo Tomassi - Opalescent (6,5)
10. Only Real - Can't Get Happy (6,5)
11. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die (4)
12. Kero Kero Bonito - Picture This (4)
0
geplaatst: 3 juli 2015, 13:17 uur
Ja, ik stem sowieso nog. Geen enorme drukte meer met studie, dus ik kan mijn lijstje met motivering nu even goed plaatsen. 

0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:02 uur
1. Rolo Tomassi - Opalescent (9,4)
Rolo Tomassi is met afstand voor mij de beste van deze maand. Een decennium geleden beginnend als een hyperactieve mathcoreband met een jonge frontvrouw en overgangen in tracks die werkelijk waar alle kanten opgingen, nu is het een volwassen band met echte songwriting skills. Opalescent begint prachtig met jazzy pianoakkoorden, post-rockachtig gitaargetokkel, dromerige vocalen en een drummer die een fantastisch gevoel heeft voor accenten en maatveranderingen om een rustig nummer heel erg spannend te houden. Wat ik ook enorm waardeer aan deze track, is dat aan het eind veel meeslepender gespeeld wordt, maar nooit de distortionpedalen ingedrukt worden om uit te barsten. De eindsectie is zelfs Deafheaven-achtig, dan zit je bij mij helemaal goed.
2. Torres - Sprinter (9)
Sprinter is een de mooiste platen van het jaar tot nu toe. TORRES maakte een album dat ontzettend aan PJ Harvey doet denken, maar het is zeker geen jatwerk. Mackenzie heeft een stem die ontzettend veel emotie bevat en de melancholische gitaarpartijen en hard/zacht-dynamiek maken dit tot een prachttrack.
3. Kero Kero Bonito - Picture This (8,5)
Deze track is uitgegroeid tot een van mijn favoriete tracks van de maand, ook in het algemeen, met alle fantastische metal die op dit moment verschijnt. Tijdens de eerste beluistering vond ik het erg zoet, maar wanneer je op de fiets het melodietje van het refrein neuriet zonder het te merken, moet ik verdomme gewoon toegeven dat dit een extreem catchy liedje is dat me heel erg vrolijk maakt. De track staat inmiddels zelfs op de mp3-speler om mee te drummen. De beats zijn namelijk heerlijk!
4. Rats on Rafts - Sleep Little Child (8,4)
Een nummer dat rustig opbouwt, maar dat is de moeite ook wel waard. Groezelige en stekelige post-punk die vooral HARD moet gedraaid worden.
5. Algiers – Blood (8,3)
Deze groep brengt iets dat je oren laat spitsen, omdat het ongewoon klinkt. Industrial, soul en gospel ontmoeten elkaar op de vreemde middenweg, maar het werkt wel.
6. Ibeyi - Stranger / Lover (8)
Weer een voltreffer voor Ibeyi, die plaat ga ik nu zeker opzoeken. Gave beats, mooie soulvolle vocalen en creatieve overgangen en stops in de track.
7. Nao - Inhale Exhale (7,5)
8. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down (7)
9. Tei Shi - Bassically (6,7)
10. Mini Mansions - Death Is a Girl (6,5)
11. Only Real - Can't Get Happy (4,5)
12. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die (3,5)
Muziek is redelijk, maar de vocalen zijn werkelijk waar niet om te harden.
Rolo Tomassi is met afstand voor mij de beste van deze maand. Een decennium geleden beginnend als een hyperactieve mathcoreband met een jonge frontvrouw en overgangen in tracks die werkelijk waar alle kanten opgingen, nu is het een volwassen band met echte songwriting skills. Opalescent begint prachtig met jazzy pianoakkoorden, post-rockachtig gitaargetokkel, dromerige vocalen en een drummer die een fantastisch gevoel heeft voor accenten en maatveranderingen om een rustig nummer heel erg spannend te houden. Wat ik ook enorm waardeer aan deze track, is dat aan het eind veel meeslepender gespeeld wordt, maar nooit de distortionpedalen ingedrukt worden om uit te barsten. De eindsectie is zelfs Deafheaven-achtig, dan zit je bij mij helemaal goed.
2. Torres - Sprinter (9)
Sprinter is een de mooiste platen van het jaar tot nu toe. TORRES maakte een album dat ontzettend aan PJ Harvey doet denken, maar het is zeker geen jatwerk. Mackenzie heeft een stem die ontzettend veel emotie bevat en de melancholische gitaarpartijen en hard/zacht-dynamiek maken dit tot een prachttrack.
3. Kero Kero Bonito - Picture This (8,5)
Deze track is uitgegroeid tot een van mijn favoriete tracks van de maand, ook in het algemeen, met alle fantastische metal die op dit moment verschijnt. Tijdens de eerste beluistering vond ik het erg zoet, maar wanneer je op de fiets het melodietje van het refrein neuriet zonder het te merken, moet ik verdomme gewoon toegeven dat dit een extreem catchy liedje is dat me heel erg vrolijk maakt. De track staat inmiddels zelfs op de mp3-speler om mee te drummen. De beats zijn namelijk heerlijk!
4. Rats on Rafts - Sleep Little Child (8,4)
Een nummer dat rustig opbouwt, maar dat is de moeite ook wel waard. Groezelige en stekelige post-punk die vooral HARD moet gedraaid worden.
5. Algiers – Blood (8,3)
Deze groep brengt iets dat je oren laat spitsen, omdat het ongewoon klinkt. Industrial, soul en gospel ontmoeten elkaar op de vreemde middenweg, maar het werkt wel.
6. Ibeyi - Stranger / Lover (8)
Weer een voltreffer voor Ibeyi, die plaat ga ik nu zeker opzoeken. Gave beats, mooie soulvolle vocalen en creatieve overgangen en stops in de track.
7. Nao - Inhale Exhale (7,5)
8. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down (7)
9. Tei Shi - Bassically (6,7)
10. Mini Mansions - Death Is a Girl (6,5)
11. Only Real - Can't Get Happy (4,5)
12. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die (3,5)
Muziek is redelijk, maar de vocalen zijn werkelijk waar niet om te harden.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 18:39 uur
1. Tei Shi - Bassically
2. Only Real - Can't Get Happy
4. Torres - Sprinter
5. Algiers – Blood
2. Only Real - Can't Get Happy
4. Torres - Sprinter
5. Algiers – Blood
0
geplaatst: 4 juli 2015, 10:18 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Deze ochtend dan de uitslag?

0
geplaatst: 4 juli 2015, 10:59 uur
Spaanse busmaatschappij kon weinig, dus gisteren tien uur lang moeten reizen. Daarom had ik gisteren echt geen puf meer. Vandaag heb ik om 12 uur nog een afspraak, daarna volgt de uitslag.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 13:25 uur
Teunnis schreef:
Vandaag heb ik om 12 uur nog een afspraak, daarna volgt de uitslag.
Vandaag heb ik om 12 uur nog een afspraak, daarna volgt de uitslag.
Die afspraak bracht me geen leuk nieuws - geen zorgen, niks qua gezondheid oid, maar over iets dat ik organiseer - dus ik ga lekker van het zonnetje genieten met wat wit- en speciaalbiertjes en een beetje de Tour kijken. Ik heb nu (alweer) echt geen zin om achter mijn pc te zitten. Dus dat wordt nog een dag uitstel...
0
geplaatst: 5 juli 2015, 16:32 uur
De lijnen zijn dan eindelijk gesloten. De stemmen zijn geteld en de uitslag gaat bekend worden. Ik wil Arno, Arrie, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Gretz, inquestos, kemm, Ploppesteksel, Poeha, Sunderland, Teunnis en wibro bedanken voor hun stem in deze maandfinale.
* denotes required fields.