Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2015, 17:41 uur
Het lijkt me dat dan toch de huidige status quo gehandhaafd blijft 

0
geplaatst: 4 juni 2015, 18:07 uur
Louis Armstrong was één van de grootsten in de jazz, Stone Roses moest het hebben van één (weliswaar geweldig) album (wat ook het geval is bij Sex Pistols).
0
geplaatst: 4 juni 2015, 18:22 uur
Welk geweldig album hebben de Sex Pistols uitgebracht dan? Die heb ik ff gemist...
0
geplaatst: 4 juni 2015, 18:24 uur
Arrie schreef:
Alsof Louis een albumartiest is. Besef wel dat hij al vanaf de jaren '20 bezig is en belangrijk is geweest in de vroege jazz. Hij is veel meer dan What a Wonderful World (sterker nog, dat was zelfs vrij ver na zijn hoogtijdagen), maar volgens mij weer jij dat ook wel.
Niet bij elke artiest draait het om albums...
(quote)
Alsof Louis een albumartiest is. Besef wel dat hij al vanaf de jaren '20 bezig is en belangrijk is geweest in de vroege jazz. Hij is veel meer dan What a Wonderful World (sterker nog, dat was zelfs vrij ver na zijn hoogtijdagen), maar volgens mij weer jij dat ook wel.
Niet bij elke artiest draait het om albums... Bedankt om te verwoorden wat ik niet onder woorden kon brengen. Bij Armstrong draait het niet om de albums, net zoals bij een tijdsgenoot als Artie Shaw het geval was.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 18:29 uur
Titmeister schreef:
Welk geweldig album hebben de Sex Pistols uitgebracht dan? Die heb ik ff gemist...

0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:30 uur
Ik kwam bij het verwerken van de uitslagen een vergeten battle tegen:
60. Nas vs. Status Quo
60. Nas vs. Status Quo
0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:33 uur
0-1
Ondanks dat the Quo het bij dit spel zwaar te verduren heeft en blijkbaar weinig voorstelt voor de meeste muziekliefhebbers hier, stem ik toch voor deze heerlijke live-band, net als tijdens "de vergeten battle".
Ondanks dat the Quo het bij dit spel zwaar te verduren heeft en blijkbaar weinig voorstelt voor de meeste muziekliefhebbers hier, stem ik toch voor deze heerlijke live-band, net als tijdens "de vergeten battle".

0
Cured
geplaatst: 4 juni 2015, 19:34 uur
Titmeister schreef:
Klopt, je bestond ook nog niet toen. Welk geweldig album hebben de Sex Pistols uitgebracht dan? Die heb ik ff gemist...

0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:40 uur
Arrie schreef:
...en belangrijk is geweest in de vroege jazz.
...en belangrijk is geweest in de vroege jazz.
Dat vind ik dus net een kulargument. Dan verslaat hij ook The Smiths of The Cure of elke artiest uit de afgelopen 35 jaar.
Maar ik betrap me er op dat ik invloed ook soms meeneem in mijn stemgedrag, Heeft ook te maken met de topictitel.
Maar bring on de 2e ronde. Benieuwd wie Louis nu gaat treffen en of de jazz-aficionados weer op de afspraak zijn

0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:48 uur
Doorbreek het status quo! Een stem voor Nas is een stem voor de toekomst! 
3-1

3-1
0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:49 uur
De invloed/betekenis van de band of muzikant voor de muziekwereld speelt voor mij bij het stemmen nauwelijks een rol. Als ik van beide kandidaten voldoende ken en dus een gedegen keuze kan maken stem ik gewoon op mijn favoriet dus diegene met de sterkste albums/nummers. Het was natuurlijk anders geweest als het topic De meest invloedrijke band/artiest aller tijden had geheten.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 19:59 uur
johan de witt schreef:
Dat vind ik dus net een kulargument. Dan verslaat hij ook The Smiths of The Cure of elke artiest uit de afgelopen 35 jaar.
Maar ik betrap me er op dat ik invloed ook soms meeneem in mijn stemgedrag, Heeft ook te maken met de topictitel.
Maar bring on de 2e ronde. Benieuwd wie Louis nu gaat treffen en of de jazz-aficionados weer op de afspraak zijn
(quote)
Dat was helemaal geen argument om op hem te stemmen, dat neem ikzelf ook niet mee. Maar je kan je toch wel voorstellen dat mensen de muziek van Louis Armstrong mooi vinden?
0
geplaatst: 4 juni 2015, 20:06 uur
De beste band / artiest aller tijden K.O. - Ronde 2
Die eerste ronde hebben we er flink rap doorheen gefietst. Leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen meespelen en dat dit spelletje flink wat (leuke) discussies oproept.
Tijd voor ronde 2. Ondanks de overwinning van Louis Armstrong heeft de jazz het niet bijzonder goed gedaan. Vaandeldragers Miles Davis en Duke Ellington zijn bijvoorbeeld al exit. De hiphop doet het daarentegen - ondanks de eliminatie van Nas - wel prima.
Ronde 2 spelen we tot de 7 met een verschil van 2.
1. The Sound vs. Queen
2. Paul Simon vs. Cream
3. Bonnie 'Prince' Billy vs. Love
4. George Michael vs. The Kinks
5. Kanye West vs. Nick Drake
6. R.E.M. vs. Peter Gabriel
7. Sam Cooke vs. Kendrick Lamar
8. Philip Glass vs. Supertramp
9. Joe Jackson vs. Can
10. Tom Waits vs. John Coltrane
11. Bruce Springsteen vs. The Shins
12. Creedence Clearwater Revival vs. The Beach Boys
13. John Lennon vs. Sly and the Family Stone
14. The Velvet Underground vs. Madonna
15. Pet Shop Boys vs. Japan
16. Charles Aznavour vs. Townes van Zandt
17. Talking Heads vs. The Band
18. King Crimson vs. Gram Parsons
19. Elvis Presley vs. James Taylor
20. Radiohead vs. Sigur Rós
21. Simon & Garfunkel vs. Elvis Costello
22. Michael Jackson vs. Pulp
23. Aretha Franklin vs. Kate Bush
24. UB 40 vs. Howlin' Wolf
25. B.B. King vs. Bob Dylan
26. Talk Talk vs. David Bowie
27. Kraftwerk vs. Elton John
28. Nick Cave & The Bad Seeds vs. Leonard Cohen
29. Billie Holiday vs. New Order
30. James Holden vs. Bob Marley & The Wailers
31. Electric Light Orchestra vs. The Animals
32. Roxy Music vs. Public Enemy
33. Sex Pistols vs. Arcade Fire
34. The Temptations vs. Robert Johnson
35. Portishead vs. The Doors
36. Lou Reed vs. Massive Attack
37. Hank Williams vs. James Brown
38. Tool vs. Duran Duran
39. Muse vs. Genesis
40. The Police vs. Interpol
41. Nits vs. Stevie Wonder
42. Marvin Gaye vs. The National
43. Johnny Cash vs. Nina Simone
44. The Who vs. The Cure
45. Elliot Smith vs. Janis Joplin
46. The Jimi Hendrix Experience vs. Pearl Jam
47. Dr. Dre vs. Depeche Mode
48. Elbow vs. Crosby, Stills, Nash & Young
49. Joni Mitchell vs. Louis Armstrong
50. Fleetwood Mac vs. Pink Floyd
51. Editors vs. Ella Fitzgerald
52. Led Zeppelin vs. Status Quo
53. The Moody Blues vs. Songs: Ohia (Jason Molina)
54. Arctic Monkeys vs. The Clash
55. Toto vs. Daft Punk
56. The Byrds vs. The Smiths
57. Little Richard vs. The Rolling Stones
58. A Tribe Called Quest vs. The Beatles
59. Boudewijn de Groot vs. Iron Maiden
60. Muddy Waters vs. The Waterboys
61. Al Green vs. Chuck Berry
62. Curtis Mayfield vs. Jacques Brel
63. Deep Purple vs. Yes
64. ABBA vs. Wilco
Die eerste ronde hebben we er flink rap doorheen gefietst. Leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen meespelen en dat dit spelletje flink wat (leuke) discussies oproept.
Tijd voor ronde 2. Ondanks de overwinning van Louis Armstrong heeft de jazz het niet bijzonder goed gedaan. Vaandeldragers Miles Davis en Duke Ellington zijn bijvoorbeeld al exit. De hiphop doet het daarentegen - ondanks de eliminatie van Nas - wel prima.
Ronde 2 spelen we tot de 7 met een verschil van 2.
1. The Sound vs. Queen
2. Paul Simon vs. Cream
3. Bonnie 'Prince' Billy vs. Love
4. George Michael vs. The Kinks
5. Kanye West vs. Nick Drake
6. R.E.M. vs. Peter Gabriel
7. Sam Cooke vs. Kendrick Lamar
8. Philip Glass vs. Supertramp
9. Joe Jackson vs. Can
10. Tom Waits vs. John Coltrane
11. Bruce Springsteen vs. The Shins
12. Creedence Clearwater Revival vs. The Beach Boys
13. John Lennon vs. Sly and the Family Stone
14. The Velvet Underground vs. Madonna
15. Pet Shop Boys vs. Japan
16. Charles Aznavour vs. Townes van Zandt
17. Talking Heads vs. The Band
18. King Crimson vs. Gram Parsons
19. Elvis Presley vs. James Taylor
20. Radiohead vs. Sigur Rós
21. Simon & Garfunkel vs. Elvis Costello
22. Michael Jackson vs. Pulp
23. Aretha Franklin vs. Kate Bush
24. UB 40 vs. Howlin' Wolf
25. B.B. King vs. Bob Dylan
26. Talk Talk vs. David Bowie
27. Kraftwerk vs. Elton John
28. Nick Cave & The Bad Seeds vs. Leonard Cohen
29. Billie Holiday vs. New Order
30. James Holden vs. Bob Marley & The Wailers
31. Electric Light Orchestra vs. The Animals
32. Roxy Music vs. Public Enemy
33. Sex Pistols vs. Arcade Fire
34. The Temptations vs. Robert Johnson
35. Portishead vs. The Doors
36. Lou Reed vs. Massive Attack
37. Hank Williams vs. James Brown
38. Tool vs. Duran Duran
39. Muse vs. Genesis
40. The Police vs. Interpol
41. Nits vs. Stevie Wonder
42. Marvin Gaye vs. The National
43. Johnny Cash vs. Nina Simone
44. The Who vs. The Cure
45. Elliot Smith vs. Janis Joplin
46. The Jimi Hendrix Experience vs. Pearl Jam
47. Dr. Dre vs. Depeche Mode
48. Elbow vs. Crosby, Stills, Nash & Young
49. Joni Mitchell vs. Louis Armstrong
50. Fleetwood Mac vs. Pink Floyd
51. Editors vs. Ella Fitzgerald
52. Led Zeppelin vs. Status Quo
53. The Moody Blues vs. Songs: Ohia (Jason Molina)
54. Arctic Monkeys vs. The Clash
55. Toto vs. Daft Punk
56. The Byrds vs. The Smiths
57. Little Richard vs. The Rolling Stones
58. A Tribe Called Quest vs. The Beatles
59. Boudewijn de Groot vs. Iron Maiden
60. Muddy Waters vs. The Waterboys
61. Al Green vs. Chuck Berry
62. Curtis Mayfield vs. Jacques Brel
63. Deep Purple vs. Yes
64. ABBA vs. Wilco
0
geplaatst: 4 juni 2015, 20:09 uur
Ja, Davis en Ellington had ik wel liever door gezien dan Armstrong.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 20:12 uur
Arrie schreef:
Dat was helemaal geen argument om op hem te stemmen, dat neem ikzelf ook niet mee. Maar je kan je toch wel voorstellen dat mensen de muziek van Louis Armstrong mooi vinden?
Jawel, ik mag het zelf ook graag horen, maar zoals ik al zei vind ik het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat de Stone Roses, die het hier altijd goed doen, het afleggen tegen Louis, die je vrijwel nergens tegenkomt, behalve in niche- topics als de prehistorische of een jazz-ko.
0
geplaatst: 4 juni 2015, 20:20 uur
johan de witt schreef:
Jawel, ik mag het zelf ook graag horen, maar zoals ik al zei vind ik het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat de Stone Roses, die het hier altijd goed doen, het afleggen tegen Louis, die je vrijwel nergens tegenkomt, behalve in niche- topics als de prehistorische of een jazz-ko.
(quote)
Dat is heel simpel uit te leggen: dat er veel liefhebbers van The Stone Roses zijn, zegt nog niks over het aantal mensen die er erg weinig mee hebben. Tegelijkertijd vindt iedereen Armstrong wellicht prima. Als dan precies de mensen stemmen die niet veel met The Stone Roses hebben stemmen, heb je zo'n uitslag. Maar dat zijn dan nog geen haatstemmen of anti-stemmen natuurlijk, dat is gewoon stemmen op degene die je het beste bevalt. En ja, in het KO-systeem kun je nou eenmaal verrassende uitslagen krijgen.

0
geplaatst: 4 juni 2015, 20:26 uur
5-5
Queen gaat dit toch niet winnen zeg
Ik mag er niet aan denken.
Queen gaat dit toch niet winnen zeg

Ik mag er niet aan denken.
* denotes required fields.