Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 2 juni 2015, 21:13 uur
1-0 uiteraard 
't is in ieder geval altijd lachen bij Zappa....

't is in ieder geval altijd lachen bij Zappa....

0
geplaatst: 2 juni 2015, 21:57 uur
LucM schreef:
Frank Zappa was inderdaad een cultfiguur en moest het niet van de commerciële successen hebben, zijn talent en invloed is onmiskenbaar.
Frank Zappa was inderdaad een cultfiguur en moest het niet van de commerciële successen hebben, zijn talent en invloed is onmiskenbaar.
De Sex Pistols hadden dan weer geen enkel talent, tja misschien op de juiste tijd op de juiste plek zijn. Het blijft in principe natuurlijk gewoon een marketing truc
0
geplaatst: 2 juni 2015, 21:59 uur
Mensen die dat zeggen, onderschatten de invloed van de punk wel een beetje, vind ik. Af en toe pakt een marketingtruc ook eens goed uit voor de muziekwereld 

0
geplaatst: 2 juni 2015, 22:18 uur
ArthurDZ schreef:
Mensen die dat zeggen, onderschatten de invloed van de punk wel een beetje, vind ik. Af en toe pakt een marketingtruc ook eens goed uit voor de muziekwereld
Welke invloed precies dan? Het was enkel in Engeland echt groot. In Nederland deed het eigenlijk niet zo veel en voor het weet was het weer voorbij. Wat heeft het dat betekend voor het muzieklandschap?
0
Misterfool
geplaatst: 2 juni 2015, 22:19 uur
vigil schreef:
Welke invloed precies dan?
Welke invloed precies dan?
sssst, vigil, dit is als schoppen tegen een wespennest.
Live & let live.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 22:24 uur
Ow nee hoor. Ik ben geintereseerd waarom mensen dat vinden. Het is echt niet veel meer dan een stormpje in een glas water en ze vonden zichzelf erg belangrijk maar verder viel het allemaal wel mee. Dat de muziek enorm veranderd zou zijn door punk is ook niet waar. /Dat is gewoon een cyclus die je in principe elke 10 jaar ziet, zie het indie verhaal welke vanaf 1989 op kwam en alle zwaar geproduceerde, opgemaakte mannen een schop gaf en ineens iedereen in 1990 weer met vier mannetjes op het podium moest staan zonder toetsen.
0
geplaatst: 2 juni 2015, 22:34 uur
vigil, zoals je zelf zegt, hebben The Pistols (en bij uitbreiding de hele trans-Atlantische punkscene uit 1975-1977) wel iets in gang gezet. Heel wat jongeren raakten geïnspireerd door de punk, en velen pakten de gitaar of zelfs de synthesizer op, en sommigen kwamen met fantastische resultaten op de proppen. Muziek maken was weer voor iedereen, en niet alleen voor de instrumentvirtuozen. Verder was ik er nog niet bij toen hun impact het grootste was of zo, maar het is wel een feit dat veel nieuwe bands nog altijd The Pistols, The Clash e.a. als inspiratiebron aanwijzen. Dat zegt toch wel iets. Vind ik.
* denotes required fields.