Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 14:46 uur
1 Karakter
2 XOXO
3 Russen
4 Blokken
5 Hulp is onderweg
6 Stella XVII
7 Man met een agenda
8 Bint
9 Terecht II
10 Verdwijn
2 XOXO
3 Russen
4 Blokken
5 Hulp is onderweg
6 Stella XVII
7 Man met een agenda
8 Bint
9 Terecht II
10 Verdwijn
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 14:47 uur
1. Karakter
2. Blokken
3. 0.15
4. A12
5. Hulp is onderweg
6. Weltrusten, Haider
7. Kalashnikov
8. Bint
9. XOXO
10. Russen
2. Blokken
3. 0.15
4. A12
5. Hulp is onderweg
6. Weltrusten, Haider
7. Kalashnikov
8. Bint
9. XOXO
10. Russen
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 18:37 uur
1. Karakter
2. Kalashnikov
3. Bint
4. Weltrusten, Haider
5. Stella XVII
6. M/V
7. Verdwijn
8. Man met een agenda
9. Huilend naar de club
10. Russen
2. Kalashnikov
3. Bint
4. Weltrusten, Haider
5. Stella XVII
6. M/V
7. Verdwijn
8. Man met een agenda
9. Huilend naar de club
10. Russen
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 19:32 uur
1. Karakter
Liedje van de absolute buitencategorie. Elke keer weer krijg ik hier een brok in mijn keel van. Prachtige samenwerking van piano en subtiele electronica. Maar vooral de tekst en dictie gaat door merg en been.
2. Man met een agenda
Dreigende productie en dito tekst. "Maar met wiens leger kom je dan? // En met wiens schrikbewind?". Had met een beetje fantasie zomaar een nummer van Nine Inch Nails kunnen zijn.
3. Stella XVII
Veruit het hoogste gemiddelde op deze site van haar drie albums en ook nog eens de meeste stemmen; het is me een raadsel waarom Stella slechts met één nummer is vertegenwoordigd in deze finale. Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat de liefhebbers van haar laatste twee albums het niet zo hebben op Stella Must Die! Compositie en stem staan hier veel meer in de schijnwerpers, geen electronica, geen ruimte voor luchtigheid of relativering. Nogal een intense plaat dus, en daar is Stella XVII geen uitzondering op. Het enige minpunt is dat duidelijk te horen is dat de Nederlandse taal haar beter afgaat. Zowel qua uitspraak als tekst. Als ze op deze plaat al in het Nederlands had gezongen had dit een 5*-album kunnen zijn.
4. A2
Een heel spannend nummer dankzij de electronica.
5. XOXO
Beetje vergelijkbaar met Man met een Agenda. Tekstueel net zo intrigerend.
6. Huilend naar de club
Het origineel is een favorietje van me van De Jeugd. Maar waar het bij de Nederhoppers (opzettelijk) een beetje als een parodie klinkt, toont Aafke hier de songtekstdiamant zonder opsmuk. Dan hoor je ineens dat die jongens van de JVT stiekem wel heel briljant zijn. Maar ook bewonderenswaardig hoe Aafke overal exact de juiste accenten legt, zodat de diamant het helderst schittert.
7. A12
Best een mooi nummer, maar dat het op deze plek in mijn top-10 staat komt door maar een heel klein stukje, de climax vanaf "Ik ben gáán lopen..." tot "...zat ik, mezelf, jou en de weg kwijt." Hier vertelt Aafke trouwens zelf over dit nummer.
8. Blokken
Nummer vol met tekstuele vondsten, waarvan de openingsregel mijn favoriet is: "Ik doe alles voor drank. Maar drank doet niks voor mij."
9. Terecht II
Weer zo'n verstild pareltje van dat afhaalrestaurant.
10. Alles Went
Heerlijk nonsensnummer van Sef & Aafke. Sowieso heb ik wel een zwak voor Sef. Ik zie zojuist voor het eerst de hoes van zijn laatste album
Liedje van de absolute buitencategorie. Elke keer weer krijg ik hier een brok in mijn keel van. Prachtige samenwerking van piano en subtiele electronica. Maar vooral de tekst en dictie gaat door merg en been.
2. Man met een agenda
Dreigende productie en dito tekst. "Maar met wiens leger kom je dan? // En met wiens schrikbewind?". Had met een beetje fantasie zomaar een nummer van Nine Inch Nails kunnen zijn.
3. Stella XVII
Veruit het hoogste gemiddelde op deze site van haar drie albums en ook nog eens de meeste stemmen; het is me een raadsel waarom Stella slechts met één nummer is vertegenwoordigd in deze finale. Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat de liefhebbers van haar laatste twee albums het niet zo hebben op Stella Must Die! Compositie en stem staan hier veel meer in de schijnwerpers, geen electronica, geen ruimte voor luchtigheid of relativering. Nogal een intense plaat dus, en daar is Stella XVII geen uitzondering op. Het enige minpunt is dat duidelijk te horen is dat de Nederlandse taal haar beter afgaat. Zowel qua uitspraak als tekst. Als ze op deze plaat al in het Nederlands had gezongen had dit een 5*-album kunnen zijn.
4. A2
Een heel spannend nummer dankzij de electronica.
5. XOXO
Beetje vergelijkbaar met Man met een Agenda. Tekstueel net zo intrigerend.
6. Huilend naar de club
Het origineel is een favorietje van me van De Jeugd. Maar waar het bij de Nederhoppers (opzettelijk) een beetje als een parodie klinkt, toont Aafke hier de songtekstdiamant zonder opsmuk. Dan hoor je ineens dat die jongens van de JVT stiekem wel heel briljant zijn. Maar ook bewonderenswaardig hoe Aafke overal exact de juiste accenten legt, zodat de diamant het helderst schittert.
7. A12
Best een mooi nummer, maar dat het op deze plek in mijn top-10 staat komt door maar een heel klein stukje, de climax vanaf "Ik ben gáán lopen..." tot "...zat ik, mezelf, jou en de weg kwijt." Hier vertelt Aafke trouwens zelf over dit nummer.
8. Blokken
Nummer vol met tekstuele vondsten, waarvan de openingsregel mijn favoriet is: "Ik doe alles voor drank. Maar drank doet niks voor mij."

9. Terecht II
Weer zo'n verstild pareltje van dat afhaalrestaurant.
10. Alles Went
Heerlijk nonsensnummer van Sef & Aafke. Sowieso heb ik wel een zwak voor Sef. Ik zie zojuist voor het eerst de hoes van zijn laatste album

1
geplaatst: 12 oktober 2017, 19:32 uur
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 21:02 uur
We gaan het zien. EttaJamesBrown en Gretz komen sowieso nog, dus Karakter zal vast nog wel ergens op een tweede plek eindigen :-p
0
geplaatst: 12 oktober 2017, 21:15 uur
We zullen zien:
1. Hulp Is Onderweg
2. Huilend naar de club (Bonustrack)
3. Blokken
4. Weltrusten, Haider
5. A12
6. 0.15
7. Alles Went
8. XOXO
9. Terecht II
10. Karakter
1. Hulp Is Onderweg
2. Huilend naar de club (Bonustrack)
3. Blokken
4. Weltrusten, Haider
5. A12
6. 0.15
7. Alles Went
8. XOXO
9. Terecht II
10. Karakter
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 13:37 uur
De laatste zes uur gaan bijna in. Wie wil er nog stemmen? Om 20.00 uur sluiten de lijnen!
eh1982 RadioMad 123poetertjes,7744leon, arcade monkeys, Arrie, Arno, beatcluster, Choconas, Dance Lover, DirkM, dynamo d, Dwejkk_, Edgar18, Gele Stift, Grecio, JoaMuse, Johnny Marr, kaj_666, Manfield, Mjuman, nico1616, Poeha, Rudi S, stoepkrijt, Sunderland, Svendra, VanDeGriend, harm1985, hoi123, inquestos, Scorpion_21, sj0n88, Snoeperd, wandelindenatuur, wibro, zaaf
eh1982 RadioMad 123poetertjes,7744leon, arcade monkeys, Arrie, Arno, beatcluster, Choconas, Dance Lover, DirkM, dynamo d, Dwejkk_, Edgar18, Gele Stift, Grecio, JoaMuse, Johnny Marr, kaj_666, Manfield, Mjuman, nico1616, Poeha, Rudi S, stoepkrijt, Sunderland, Svendra, VanDeGriend, harm1985, hoi123, inquestos, Scorpion_21, sj0n88, Snoeperd, wandelindenatuur, wibro, zaaf
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 15:05 uur
1. Blokken
2. Russen
3. Karakter
4. Kalashnikov
5. XOXO
6. A12
7. Hulp is onderweg
8. 0.15
9. Bint
10. Alles went
2. Russen
3. Karakter
4. Kalashnikov
5. XOXO
6. A12
7. Hulp is onderweg
8. 0.15
9. Bint
10. Alles went
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 15:54 uur
1. Blokken
2. Bint
3. Karakter
4. Kalashnikov
5. Verdwijn
6. M/V
7. Terecht II
8. Verdwijn
9. A2
10. Partijdiscipline
2. Bint
3. Karakter
4. Kalashnikov
5. Verdwijn
6. M/V
7. Terecht II
8. Verdwijn
9. A2
10. Partijdiscipline
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 19:34 uur
01. Karakter
02. XOXO
03. Bint
04. Blokken
05. A2
06. M/V
07. Kalashnikov
08. Stella XVII
09. Haider
10. Weltrusten, Haider
02. XOXO
03. Bint
04. Blokken
05. A2
06. M/V
07. Kalashnikov
08. Stella XVII
09. Haider
10. Weltrusten, Haider
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 19:50 uur
1. Karakter
In mijn ogen is dit een van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit gemaakt.
Wordt nog altijd wel onderschat op MusicMeter en nog meer daarbuiten. Prachtig pianospel, schitterende ingetogen zang en een ontroerend mooie songtekst over de relatie met haar vader. Zo'n nummer zou nou hoog in de Top 2000 moeten staan in plaats van die neppe emoterror van Claudia de Breij en Marco Borsato. In een (fictief) Nederland waarin de meeste mensen smaak hadden zou dit in ieder geval een van de best gewaardeerde Nederpopnummers zijn geweest, daar ben ik van overtuigd. Maar wie weet gaat Aafke nog keihard doorbreken nu ze zich full-time op muziek heeft gestort, ik sluit het zeker niet uit.
Dit zegt Aafke er trouwens zelf over.
2. Blokken
Hilarische tekst over zo'n typetje dat iedereen wel kent. Aafke schudt de meesterlijke oneliners een voor een uit haar mouw. Bovenal bevat Blokken ook een bijzonder sterke melodie. Dit nummer verdient het ook om op termijn een Nederpopklassieker te worden.
3. A12
Nog een pianoballade met een prachtige sfeerschepping. Ook een mooi persoonlijk verhaal dat hier behoorlijk veel herkenning oproept.
4. Man Met een Agenda
Ik heb bij dit nummer altijd een bepaalde politicus in mijn hoofd. Wederom sterke tekstuele vondsten.
5. A2
6. Alles Went
7. Stella XVII
8. Huilend naar de Club
9. XOXO
10. Terecht II
11. Russen
12. Hulp is onderweg
13. 0.15
14. Haider
15. M/V
16. Verdwijn
17. Bint
18. Kalashnikov
19. Partijdiscipline
20. Weltrusten, Haider
In mijn ogen is dit een van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit gemaakt.
Wordt nog altijd wel onderschat op MusicMeter en nog meer daarbuiten. Prachtig pianospel, schitterende ingetogen zang en een ontroerend mooie songtekst over de relatie met haar vader. Zo'n nummer zou nou hoog in de Top 2000 moeten staan in plaats van die neppe emoterror van Claudia de Breij en Marco Borsato. In een (fictief) Nederland waarin de meeste mensen smaak hadden zou dit in ieder geval een van de best gewaardeerde Nederpopnummers zijn geweest, daar ben ik van overtuigd. Maar wie weet gaat Aafke nog keihard doorbreken nu ze zich full-time op muziek heeft gestort, ik sluit het zeker niet uit.
Dit zegt Aafke er trouwens zelf over.
2. Blokken
Hilarische tekst over zo'n typetje dat iedereen wel kent. Aafke schudt de meesterlijke oneliners een voor een uit haar mouw. Bovenal bevat Blokken ook een bijzonder sterke melodie. Dit nummer verdient het ook om op termijn een Nederpopklassieker te worden.
3. A12
Nog een pianoballade met een prachtige sfeerschepping. Ook een mooi persoonlijk verhaal dat hier behoorlijk veel herkenning oproept.
4. Man Met een Agenda
Ik heb bij dit nummer altijd een bepaalde politicus in mijn hoofd. Wederom sterke tekstuele vondsten.
5. A2
6. Alles Went
7. Stella XVII
8. Huilend naar de Club
9. XOXO
10. Terecht II
11. Russen
12. Hulp is onderweg
13. 0.15
14. Haider
15. M/V
16. Verdwijn
17. Bint
18. Kalashnikov
19. Partijdiscipline
20. Weltrusten, Haider
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:04 uur
AstroStart schreef:
Oftewel:
8 nummers van CHIN. IND. SPEC. REST.
7 nummers van Je Doet Je Best Maar
3 nummers van Anders Nog Iets?
1 nummer van Versplintering Op Rechts
1 nummer van Stella Must Die!
Opvallend, zelfs een EP met 5 stemmen levert meer nummers dan haar geroemde debuut die het meeste stemmen heeft én het hoogste gemiddelde heeft.Oftewel:
8 nummers van CHIN. IND. SPEC. REST.
7 nummers van Je Doet Je Best Maar
3 nummers van Anders Nog Iets?
1 nummer van Versplintering Op Rechts
1 nummer van Stella Must Die!
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:05 uur
De lijnen zijn gesloten!
20.30 begint de ontknoping. Tot zo!
20.30 begint de ontknoping. Tot zo!
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:41 uur
20. Haider
Je Doet Je Best Maar (2016)
2 punten
Haider nam de auto naar huis.
Crashte met zijn Volkswagen in stereo.
Arme Haider, hij eindigt op de allerlaatste plek in de top 20.
Gelukkig nog wel 2 punten. Misschien zit er zo nog wat meer in?
2 punten
Haider nam de auto naar huis.
Crashte met zijn Volkswagen in stereo.
Arme Haider, hij eindigt op de allerlaatste plek in de top 20.
Gelukkig nog wel 2 punten. Misschien zit er zo nog wat meer in?
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:48 uur
19. Partijdiscipline
Versplintering Op Rechts (2017)
8 punten
Neem de roltrap naar beneden.
Na het aftreden van minister Jeanine Hennis kwam het nummer 'Aftreden' toevallig voorbij op Spotify. Toch is het beste nummer op EP 'Versplintering Op Rechts' misschien wel het pulserende Partijdiscipline. Ik vind het een van de betere nummers van Aafke Romeijn, maar blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt. En dynamo d gaf nog een puntje.
Versplintering Op Rechts (2017)
8 punten
Neem de roltrap naar beneden.
Na het aftreden van minister Jeanine Hennis kwam het nummer 'Aftreden' toevallig voorbij op Spotify. Toch is het beste nummer op EP 'Versplintering Op Rechts' misschien wel het pulserende Partijdiscipline. Ik vind het een van de betere nummers van Aafke Romeijn, maar blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt. En dynamo d gaf nog een puntje.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:55 uur
18. Alles Went
Anders Nog Iets? (2016)
11 punten
Cappuccino
Wil je sojamelk
Of amandelmelk
Is dat glutenvrij
Met ruim 443.000 streams het populairste liedje van Aafke Romeijn op Spotify. En dat is best jammer. Alles Went is namelijk best een leuk (anti-)hipsterliedje met grappige vondsten, maar het staat in de schaduw van andere nummers van de zangeres.
Anders Nog Iets? (2016)
11 punten
Cappuccino
Wil je sojamelk
Of amandelmelk
Is dat glutenvrij
Met ruim 443.000 streams het populairste liedje van Aafke Romeijn op Spotify. En dat is best jammer. Alles Went is namelijk best een leuk (anti-)hipsterliedje met grappige vondsten, maar het staat in de schaduw van andere nummers van de zangeres.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 20:58 uur
17. Terecht II
CHIN. IND. SPEC. REST. (2013)
11 punten
Er hangen kilo's roze suikerspin als wolken in de lucht.
Bel jij mama even dat je terecht bent? Ze is vast ongerust.
Teunnis: "Weer zo'n verstild pareltje van dat afhaalrestaurant."
11 punten
Er hangen kilo's roze suikerspin als wolken in de lucht.
Bel jij mama even dat je terecht bent? Ze is vast ongerust.
Teunnis: "Weer zo'n verstild pareltje van dat afhaalrestaurant."
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:00 uur
16. Verdwijn
11 punten
Als de as van je laatste sigaret,
Als de geur van liefde in je bed,
Als een foto in de zomerzon,
Als het broertje dat ik ooit verzon,
(Verdwijn)
Het laatste nummer met 11 punten. We gaan vanaf nu sprongen maken, mensen!
11 punten
Als de as van je laatste sigaret,
Als de geur van liefde in je bed,
Als een foto in de zomerzon,
Als het broertje dat ik ooit verzon,
(Verdwijn)
Het laatste nummer met 11 punten. We gaan vanaf nu sprongen maken, mensen!
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:05 uur
15. M/V
17 punten
Kunnen we niet ruilen?
Weet je of dat mag?
Gewoon om eens te kijken, wat ik mis, wat ik mis, wat ik mis.
17 punten
Kunnen we niet ruilen?
Weet je of dat mag?
Gewoon om eens te kijken, wat ik mis, wat ik mis, wat ik mis.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:07 uur
14. Huilend naar de club
19 punten
Vanavond is dit de insteek
We gaan huilend naar de club
Huilen in de club
Toen Aafke dit nummer live op de radio zong, kreeg ze direct huwelijksaanzoeken binnen van luisteraars.
Teunnis: Het origineel is een favorietje van me van De Jeugd. Maar waar het bij de Nederhoppers (opzettelijk) een beetje als een parodie klinkt, toont Aafke hier de songtekstdiamant zonder opsmuk. Dan hoor je ineens dat die jongens van de JVT stiekem wel heel briljant zijn. Maar ook bewonderenswaardig hoe Aafke overal exact de juiste accenten legt, zodat de diamant het helderst schittert.
19 punten
Vanavond is dit de insteek
We gaan huilend naar de club
Huilen in de club
Toen Aafke dit nummer live op de radio zong, kreeg ze direct huwelijksaanzoeken binnen van luisteraars.
Teunnis: Het origineel is een favorietje van me van De Jeugd. Maar waar het bij de Nederhoppers (opzettelijk) een beetje als een parodie klinkt, toont Aafke hier de songtekstdiamant zonder opsmuk. Dan hoor je ineens dat die jongens van de JVT stiekem wel heel briljant zijn. Maar ook bewonderenswaardig hoe Aafke overal exact de juiste accenten legt, zodat de diamant het helderst schittert.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:13 uur
13. 0.15
22 punten
Dus vragen wij een klein percentage van de winst die u maakt.
Mevrouw. Vijftien procent lijkt veel maar dat betaalt iedereen.
Het Chinees-Indische restaurant en Je Doet Je Best Maar wisselen elkaar voortdurend af. 0.15 is een vrolijk, uptempo nummer over belasting/afdracht? Best raar, want BTW in Nederland is hoger. Ik kan er eigenlijk niets over vinden. Als iemand meer weet, laat het weten!
22 punten
Dus vragen wij een klein percentage van de winst die u maakt.
Mevrouw. Vijftien procent lijkt veel maar dat betaalt iedereen.
Het Chinees-Indische restaurant en Je Doet Je Best Maar wisselen elkaar voortdurend af. 0.15 is een vrolijk, uptempo nummer over belasting/afdracht? Best raar, want BTW in Nederland is hoger. Ik kan er eigenlijk niets over vinden. Als iemand meer weet, laat het weten!
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:15 uur
12. Man met een agenda
23 punten
Hoe lang duurt het voor je ziet:
niemand komt ooit echt terug,
niemand onthoudt wie je was,
je bent gewoon maar een man met een agenda.
Teunnis: "Dreigende productie en dito tekst. "Maar met wiens leger kom je dan? // En met wiens schrikbewind?". Had met een beetje fantasie zomaar een nummer van Nine Inch Nails kunnen zijn."
Gretz: "Ik heb bij dit nummer altijd een bepaalde politicus in mijn hoofd. Wederom sterke tekstuele vondsten."
23 punten
Hoe lang duurt het voor je ziet:
niemand komt ooit echt terug,
niemand onthoudt wie je was,
je bent gewoon maar een man met een agenda.
Teunnis: "Dreigende productie en dito tekst. "Maar met wiens leger kom je dan? // En met wiens schrikbewind?". Had met een beetje fantasie zomaar een nummer van Nine Inch Nails kunnen zijn."
Gretz: "Ik heb bij dit nummer altijd een bepaalde politicus in mijn hoofd. Wederom sterke tekstuele vondsten."
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:20 uur
11. Russen
Anders Nog Iets? (2016)
23 punten
Ik bracht een dag door met de haters.
We dronken kopjes thee
Aafke's EP Anders Nog Iets? vind ik bijzonder knap gemaakt. Russen is een prijsnummer. Alsof we aan boord zitten van een Russische onderzeeër. Het is een ode aan de haters. "Over hoe ik er soms over fantaseer dat ik ze allemaal uitnodig om thee te komen drinken, en wat voor mensen het zouden zijn," schrijft Aafke op haar blog. "Dat ik appeltaart voor ze zou bakken, en dat sommigen heel normaal zouden blijken te zijn, anderen lichtelijk paranoia. De clip die we gemaakt hebben is een ode aan al mijn haters. Ik kan ze niet bestrijden, dus omarm ik ze maar." De elektronische ondersteuning en de boeiende tekst maken het helemaal af.
Anders Nog Iets? (2016)
23 punten
Ik bracht een dag door met de haters.
We dronken kopjes thee
Aafke's EP Anders Nog Iets? vind ik bijzonder knap gemaakt. Russen is een prijsnummer. Alsof we aan boord zitten van een Russische onderzeeër. Het is een ode aan de haters. "Over hoe ik er soms over fantaseer dat ik ze allemaal uitnodig om thee te komen drinken, en wat voor mensen het zouden zijn," schrijft Aafke op haar blog. "Dat ik appeltaart voor ze zou bakken, en dat sommigen heel normaal zouden blijken te zijn, anderen lichtelijk paranoia. De clip die we gemaakt hebben is een ode aan al mijn haters. Ik kan ze niet bestrijden, dus omarm ik ze maar." De elektronische ondersteuning en de boeiende tekst maken het helemaal af.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:24 uur
10. A12
24 punten
en toen ik wakker werd droeg ik je kleren
en je naam
en ik weet niet waar je bent
of zelfs wanneer je bent gegaan
"Er zijn gewoon een aantal personen in je leven die je tegenkomt, hoe lang of kort dat dan ook duurt, die op de een of andere manier blijven," zegt Aafke over dit nummer. "Ze beklijven en gaan een deel uitmaken van de bagage die je persoonlijkheid vormt."
Bron: AAFKE ROMEIJN – Lijfliedjes
Teunnis: "Best een mooi nummer, maar dat het op deze plek in mijn top-10 staat komt door maar een heel klein stukje, de climax vanaf "Ik ben gáán lopen..." tot "...zat ik, mezelf, jou en de weg kwijt.""
Gretz: Nog een pianoballade met een prachtige sfeerschepping. Ook een mooi persoonlijk verhaal dat hier behoorlijk veel herkenning oproept.
24 punten
en toen ik wakker werd droeg ik je kleren
en je naam
en ik weet niet waar je bent
of zelfs wanneer je bent gegaan
"Er zijn gewoon een aantal personen in je leven die je tegenkomt, hoe lang of kort dat dan ook duurt, die op de een of andere manier blijven," zegt Aafke over dit nummer. "Ze beklijven en gaan een deel uitmaken van de bagage die je persoonlijkheid vormt."
Bron: AAFKE ROMEIJN – Lijfliedjes
Teunnis: "Best een mooi nummer, maar dat het op deze plek in mijn top-10 staat komt door maar een heel klein stukje, de climax vanaf "Ik ben gáán lopen..." tot "...zat ik, mezelf, jou en de weg kwijt.""
Gretz: Nog een pianoballade met een prachtige sfeerschepping. Ook een mooi persoonlijk verhaal dat hier behoorlijk veel herkenning oproept.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:28 uur
9. Weltrusten, Haider
Anders Nog Iets? (2016)
25 punten
Ik voer campagne, rook mijn pijp.
Praat vaker met dan zonder microfoon.
Deze bewerking van de albumtrack staat hoger dan het origineel. Terecht. Weltrusten, Haider heeft een heerlijke The Handsome Family-vibe, waardoor het nummer beter uit de verf komt.
Hey, pssst, valt het jullie ook op dat de punten amper omhoog gaan? Het gat tussen de nummer 6 en nummer 13 is slechts vijf punten.
Anders Nog Iets? (2016)
25 punten
Ik voer campagne, rook mijn pijp.
Praat vaker met dan zonder microfoon.
Deze bewerking van de albumtrack staat hoger dan het origineel. Terecht. Weltrusten, Haider heeft een heerlijke The Handsome Family-vibe, waardoor het nummer beter uit de verf komt.
Hey, pssst, valt het jullie ook op dat de punten amper omhoog gaan? Het gat tussen de nummer 6 en nummer 13 is slechts vijf punten.
1
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:31 uur
8. Hulp is onderweg
26 punten
Nummer 1 van EttaJamesBrown
Hulp is onderweg
En als je doet wat ik zeg
Blijft de schade beperkt
Dat is hoe het werkt
Kijk niet achterom
Trek de dekens op en blijf
Heel stil wachten tot het overgaat.
26 punten
Nummer 1 van EttaJamesBrown
Hulp is onderweg
En als je doet wat ik zeg
Blijft de schade beperkt
Dat is hoe het werkt
Kijk niet achterom
Trek de dekens op en blijf
Heel stil wachten tot het overgaat.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:33 uur
7. A2
27 punten
Om acht uur is er ranja en een praatje.
Er vliegen hier wel vogels, maar die gaan vanzelf dood.
De andere snelweg staat iets hoger. "Een heel spannend nummer dankzij de electronica", vindt Teunnis.
27 punten
Om acht uur is er ranja en een praatje.
Er vliegen hier wel vogels, maar die gaan vanzelf dood.
De andere snelweg staat iets hoger. "Een heel spannend nummer dankzij de electronica", vindt Teunnis.
0
geplaatst: 13 oktober 2017, 21:37 uur
6. Stella XVII
Aafke Romeijn - Stella Must Die! (2011)
27 punten
Will you sometimes think of me?
The girl who never lied about her love for you.
Won't you forget.
Aafke begon natuurlijk in het Engels met het schitterende en hooggewaardeerde album Stella Must Die! Het blijft een raadsel waarom slechts één nummer van dit album in de top 20 te vinden is. Teunnis heeft een verklaring. "Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat de liefhebbers van haar laatste twee albums het niet zo hebben op Stella Must Die! Compositie en stem staan hier veel meer in de schijnwerpers, geen electronica, geen ruimte voor luchtigheid of relativering. Nogal een intense plaat dus, en daar is Stella XVII geen uitzondering op. Het enige minpunt is dat duidelijk te horen is dat de Nederlandse taal haar beter afgaat. Zowel qua uitspraak als tekst. Als ze op deze plaat al in het Nederlands had gezongen had dit een 5*-album kunnen zijn."
Aafke Romeijn - Stella Must Die! (2011)
27 punten
Will you sometimes think of me?
The girl who never lied about her love for you.
Won't you forget.
Aafke begon natuurlijk in het Engels met het schitterende en hooggewaardeerde album Stella Must Die! Het blijft een raadsel waarom slechts één nummer van dit album in de top 20 te vinden is. Teunnis heeft een verklaring. "Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat de liefhebbers van haar laatste twee albums het niet zo hebben op Stella Must Die! Compositie en stem staan hier veel meer in de schijnwerpers, geen electronica, geen ruimte voor luchtigheid of relativering. Nogal een intense plaat dus, en daar is Stella XVII geen uitzondering op. Het enige minpunt is dat duidelijk te horen is dat de Nederlandse taal haar beter afgaat. Zowel qua uitspraak als tekst. Als ze op deze plaat al in het Nederlands had gezongen had dit een 5*-album kunnen zijn."
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.