Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2016, 21:56 uur
Ah tof dat zo'n leuke nieuwkomer als Mothers met hun 2e nominatie al een greep kunnen doen naar de macht (en ook daadwerkelijk de hoogste tree bereiken deze maand).
0
geplaatst: 16 mei 2016, 21:57 uur

Hele toffe maandoverwinning, erg onverwachts ook! En dan mogen jullie ook allemaal van mij nog het album uitchecken. Eén van de betere albums van het jaar wat mij betreft.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 21:58 uur
0
geplaatst: 16 mei 2016, 21:59 uur
1. Mothers - Hold Your Own Hand (27 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
Een legendarische bandnaam - Zappa's band The Mothers of Invention heette eerst enkel The Mothers - is nog geen garantie voor goede muziek. En ik denk dat veel mensen dit ook niet als goede muziek zullen bestempelen, voornamelijk vanwege de zangeres. Kristine Leschper is niet alleen de zangeres, maar volgens de informatie op Discogs begon dit als een soloproject. Te vergelijken met de rol van Jeff Mangum in Neutral Milk Hotel. En toevallig is dit ook wel een beetje in het straatje van NMH. En toevallig komt Leschper uit exact hetzelfde Amerikaanse stadje als Mangum. Of is dat allemaal geen toeval? In ieder geval is het weer een hele bijzondere maandwinnaar en ben ik er persoonlijk heel content mee
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
Een legendarische bandnaam - Zappa's band The Mothers of Invention heette eerst enkel The Mothers - is nog geen garantie voor goede muziek. En ik denk dat veel mensen dit ook niet als goede muziek zullen bestempelen, voornamelijk vanwege de zangeres. Kristine Leschper is niet alleen de zangeres, maar volgens de informatie op Discogs begon dit als een soloproject. Te vergelijken met de rol van Jeff Mangum in Neutral Milk Hotel. En toevallig is dit ook wel een beetje in het straatje van NMH. En toevallig komt Leschper uit exact hetzelfde Amerikaanse stadje als Mangum. Of is dat allemaal geen toeval? In ieder geval is het weer een hele bijzondere maandwinnaar en ben ik er persoonlijk heel content mee

0
geplaatst: 16 mei 2016, 22:00 uur
Hopelijk heb ik later op de avond nog energie om de nieuwe maand op te zetten. Anders zou het fijn zijn als iemand anders dat kan dan. Mocht niemand daar tijd voor hebben is het even wachten (tot woensdagmiddag gok ik).
0
geplaatst: 16 mei 2016, 22:03 uur
Ik pas in ieder geval, mijn examens zijn toch net iets belangrijker 

0
geplaatst: 16 mei 2016, 22:06 uur
Opvallend hoe klein de verschillen zijn. Wel blij dat mijn nominatie van The Field het goed gedaan heeft. Met een deelnemer meer heeft het zelfs kunnen winnen. 
Bedankt voor de organisatie Teun.

Bedankt voor de organisatie Teun.

0
geplaatst: 17 mei 2016, 07:34 uur
Mothers op 1? Dat had ik niet zien aankomen. Leuke verrassing, een van de mooiste nummers die ik dit jaar al heb leren kennen in dit topic.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:26 uur
Er zijn 28 nummers die automatisch genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 30 april zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand april uit het "Maak kennis met... 2016"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MuMe die in april zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 30 april:
Radiohead - Daydreaming
David Bowie - I Can't Give Everything Away
Radiohead - Burn The Witch
Deakin - Just Am
Kanye West - Ultralight Beam
De acht best beoordeelde nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2016:
Marlon Williams - I'm Lost Without You
Anderson .Paak - Come Down
Stillwave - What Have You
Peaking Lights - Conga Blue
Klangstof - Island
Roald van Oosten - Snug
Junior Boys - Big Black Coat
Pumarosa - Cecile
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
Car Seat Headrest - Fill In The Blank
Grimes - California
Tourist LeMC feat. Spiritually Wally - Horizon
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit april. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Sophia - Resisting
Haken - The Architect
Santana - Blues Magic
Kevin Morby - I Have Been To The Mountain
Weezer - Thank God For Girls
Deftones - Phantom Bride
Black Mountain - Mothers Of The Sun
Explosions In The Sky - Landing Cliffs
M83 - Do It, Try It
The Field - Monte Veritá
Parquet Courts - Berlin Got Blurry
Pet Shop Boys - Inner Sanctum
Alfabetische lijst:
Deakin - Just Am
Deftones - Phantom Bride
Grimes - California
Haken - The Architect
Klangstof - Island
M83 - Do It, Try It
Pumarosa - Cecile
Radiohead - Daydreaming
Roald van Oosten - Snug
Santana - Blues Magic
Sophia - Resisting
The Field - Monte Veritá
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016 [/quote]
Aangezien het de eerste keer is dat ik een nieuwe maand opzet, hoop ik dat ik geen fouten heb begaan. Misschien moet voor de zekerheid iemand met ervaring hierin eens checken.
De top vijf singles op RYM t/m 30 april:
Radiohead - Daydreaming
Deakin - Just Am
De acht best beoordeelde nummers van de maand april uit het topic Maak kennis met... 2016:
Klangstof - Island
Roald van Oosten - Snug
Pumarosa - Cecile
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
Grimes - California
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit april. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Sophia - Resisting
Haken - The Architect
Santana - Blues Magic
Deftones - Phantom Bride
M83 - Do It, Try It
The Field - Monte Veritá
Alfabetische lijst:
Deakin - Just Am
Deftones - Phantom Bride
Grimes - California
Haken - The Architect
Klangstof - Island
M83 - Do It, Try It
Pumarosa - Cecile
Radiohead - Daydreaming
Roald van Oosten - Snug
Santana - Blues Magic
Sophia - Resisting
The Field - Monte Veritá
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016 [/quote]
Aangezien het de eerste keer is dat ik een nieuwe maand opzet, hoop ik dat ik geen fouten heb begaan. Misschien moet voor de zekerheid iemand met ervaring hierin eens checken.

0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:28 uur
29. Beyonce feat. Kendrick Lamar - Freedom
30. Radiohead - Identikit
Ik ga zo even zoeken of er wel goede Beyonce linkjes zijn. En hetzelfde geldt voor Radiohead. Gezeur met Tidal / Apple Music / Spotify enz.
dumb_helicopter, Enkel de meest als favoriet aangevinkte track van een album mag mee doen. Als deze track al mee heeft gedaan (zoals bijv. bij PJ Harvey & Moderat) dan heeft het album gewoon pech en ga je door met de volgende.
30. Radiohead - Identikit
Ik ga zo even zoeken of er wel goede Beyonce linkjes zijn. En hetzelfde geldt voor Radiohead. Gezeur met Tidal / Apple Music / Spotify enz.
dumb_helicopter, Enkel de meest als favoriet aangevinkte track van een album mag mee doen. Als deze track al mee heeft gedaan (zoals bijv. bij PJ Harvey & Moderat) dan heeft het album gewoon pech en ga je door met de volgende.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:29 uur
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:43 uur
Edgar18 schreef:
Zeker? Daar was ik nochtans vrij zeker van of is dit onlangs veranderd? Teunnis? Anders pas ik het wel even aan indien het effectief zo mocht zijn.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:43 uur
dumb_helicopter schreef:
Zeker? Daar was ik nochtans vrij zeker van of is dit onlangs veranderd? Teunnis? Anders pas ik het wel even aan indien het effectief zo mocht zijn.
Teun heeft mij een aantal maanden geleden een PM met 'regels' gestuurd en dit was er één van.Zeker? Daar was ik nochtans vrij zeker van of is dit onlangs veranderd? Teunnis? Anders pas ik het wel even aan indien het effectief zo mocht zijn.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:48 uur
0
geplaatst: 17 mei 2016, 14:59 uur
Even een algemeen puntje. Hoe kunnen we het beste met Radiohead / Beyonce / Drake nummers omgaan? Al deze albums zijn niet op Spotify te vinden en niet iedereen zal de beschikking hebben over Tidal / Apple Music. Kunnen we deze nummers beter niet nomineren of zijn er andere wegen om het nummer te beluisteren?
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:03 uur
Volgens mij was er aantal maanden geleden gezegd om deze toe te laten. Personen die het nummer konden beluisteren, konden dan ook stemmen, zoniet dan niet natuurlijk. Dat impliceert wel dat er minder kans natuurlijk is dat het nummer doorgaat.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:05 uur
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:09 uur
Even de persen stopzetten. Ik heb blijkbaar een fout begaan vwb de albumreleases. Ik zet het nu recht en post een nieuw bericht, wanneer het klaar is.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:31 uur
Nu zou het normaal gezien moeten kloppen. Er zijn 5 nummers niet meer bij en aldus 5 nieuwe nummers wel.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:38 uur
Valt Sturgill Simpson nu buiten de boot
. Veel releases trouwens in april, dat is ook wel eens minder geweest.
. Veel releases trouwens in april, dat is ook wel eens minder geweest.
0
geplaatst: 17 mei 2016, 15:56 uur
39. Moderat - Intruder
40. David Bowie - Tis a Pity She Was a Whore
2 van de beste nummers van dit jaar!
40. David Bowie - Tis a Pity She Was a Whore
2 van de beste nummers van dit jaar!
0
geplaatst: 17 mei 2016, 16:00 uur
0
geplaatst: 17 mei 2016, 16:13 uur
0
geplaatst: 17 mei 2016, 16:18 uur
Edgar18 schreef:
Even een algemeen puntje. Hoe kunnen we het beste met Radiohead / Beyonce / Drake nummers omgaan? Al deze albums zijn niet op Spotify te vinden en niet iedereen zal de beschikking hebben over Tidal / Apple Music. Kunnen we deze nummers beter niet nomineren of zijn er andere wegen om het nummer te beluisteren?
Drake staat ondertussen wel op Spotify.
* denotes required fields.