Muziek / Muziekgames / Punk Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2016, 23:34 uur
Listening to punk as we speak... Ik kom ook met een lijstje maar zoals wel vaker één van de laatste zijn.
Er zijn veel punklijsten die ook New Wave meenemen, misschien moet er na deze Punk Top 100 maar een New Wave Top 100 aan plakken?
Er zijn veel punklijsten die ook New Wave meenemen, misschien moet er na deze Punk Top 100 maar een New Wave Top 100 aan plakken?
0
geplaatst: 21 maart 2016, 08:03 uur
In alle eerlijkheid ben ik eens blij dat er hier eens niet aan New Wave gedaan wordt. Dus ik pas alvast.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 09:34 uur
Nu was ik zo blij dat het om punk ging worden de Stooges 3r weer ingepropt:
The Stooges' early musical experiments were more avant garde than punk rock
en punk rock was het maar punk? (en ja de scheidslijnen zijn vaag).
0
geplaatst: 21 maart 2016, 09:48 uur
Veel blabla van een fan die moeilijk wilt doen. The Stooges speelden rockmuziek die zo vuil gebracht werd, dat het een fundament bleek te zijn voor latere punkers. Punkmuziek.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 09:55 uur
Pink Floyd en Eagles waren een veel grotere fundament voor het ontstaan van de Punk
0
geplaatst: 21 maart 2016, 10:10 uur
Stooges het hout, 70iesrock de lucifer, punk het vuur en new wave het water.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 10:23 uur
itchy schreef:
Nagel, kop.

0
geplaatst: 21 maart 2016, 21:01 uur
Nog eentje die vast niet punk genoeg is maar wel een cover van een fijn punk(?) nummer tot gisteren wist ik niet van wie het origineel was.
geluid op Youtube is helaas niet 100%
geluid op Youtube is helaas niet 100%
0
geplaatst: 21 maart 2016, 22:08 uur
Punk
Voor mij horen daar noch The Stooges, noch Pink Floyd, noch The Eagles bij. Misschien zijn er muzikale invloeden en dienen ze in die zin als voorlopers - al komt die eer dan wat mij betreft eerder The Beatles of pakweg The Easybeats te beurt.
Maar punk is meer dan muziek, en in mijn cd- en platenkast, waar alles in 2 delen is opgesplitst, punk en niet-punk, daar zitten bv Sex Pistols, Anti-Nowhere League, Peter And The Test Tube Babies, en Bad Brains bij de niet-punk afdeling...
Desalniettemin: als Stooges op 1 staat, ga ik daar toch geen betoging tegen organiseren - laat staan rellen. Ieder z'n mening...
Voor mij horen daar noch The Stooges, noch Pink Floyd, noch The Eagles bij. Misschien zijn er muzikale invloeden en dienen ze in die zin als voorlopers - al komt die eer dan wat mij betreft eerder The Beatles of pakweg The Easybeats te beurt.
Maar punk is meer dan muziek, en in mijn cd- en platenkast, waar alles in 2 delen is opgesplitst, punk en niet-punk, daar zitten bv Sex Pistols, Anti-Nowhere League, Peter And The Test Tube Babies, en Bad Brains bij de niet-punk afdeling...
Desalniettemin: als Stooges op 1 staat, ga ik daar toch geen betoging tegen organiseren - laat staan rellen. Ieder z'n mening...

0
geplaatst: 22 maart 2016, 09:55 uur
Puur uit interesse: Sex Pistols vallen er dan niet onder omdat ze bij een groot label zaten en praktisch popsterren waren?
Bad Brains zou ik minder snel kunnen bedenken. De reggae-invloeden?

0
buizen
geplaatst: 22 maart 2016, 11:44 uur
Boenga schreef:
Ben heel benieuwd naar jouw top-20 straks.
Johnny Thunders?
Of veel Discharge- en Dead Kennedy's-gehalte?
We zullen het zien.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 15:21 uur
niels94 schreef:
Puur uit interesse: Sex Pistols vallen er dan niet onder omdat ze bij een groot label zaten en praktisch popsterren waren?
* Sex Pistols:
je slaat de nagel op de kop.
* Bad Brains:
- We can't lose with Jah on our side (< Joshua's song)
- But there is an answer for all of Jah Children (< Rock For Light)
- So I choose to read the Holy Bible. and take what Jah has given me (< Coptic Times)
- We gonna rally round jah throne in Mt. Zion (< Rally 'round Jah Throne)
... en meer van dat. 't Is er een beetje over, vind ik, vooral wanneer ik dan DK's Religious Vomit net gehoord heb...

Zeker geen probleem met reggae en ska, een van de betere bands op deze planeet tegenwoordig vind ik Inner Terrestrials - waar ska de bovenhand haalt. Drummer Paco, vroeger bij Conflict, is trouwens iets meer dan een jaar geleden overleden...
0
geplaatst: 22 maart 2016, 15:37 uur
Boenga schreef:
Zeker geen probleem met reggae en ska, een van de betere bands op deze planeet tegenwoordig vind ik Inner Terrestrials - waar ska de bovenhand haalt. Drummer Paco, vroeger bij Conflict, is trouwens iets meer dan een jaar geleden overleden...
Inner Terrestrials is ook één van mijn favoriete ska/punk bandjes. Jay Terrestrial liep afgelopen jaar rond bij een optreden van The Roughneck Riot in Warrington, bijzondere man. Vertelde erg druk te zijn met Firepit Collective, een anarcho/folk/punkgroepje. Ook een hele dikke aanrader.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 19:28 uur

Heerlijke muziek, waar ik ook nog naar ga kijken wanneer ik doof zal zijn. Het is een plezier om Jay op z'n gitaar bezig te zien - bijzonder strak, en alles zonder plectrum...
---> Inner Terrestrials , Intro - Criminals , Mendip Hills , Somerset 09/05/2015 - YouTube (na 2min20sec)
0
geplaatst: 24 maart 2016, 10:55 uur
Het gaat me jammer genoeg niet lukken door tijdgebrek.
Maar om de punk gedachten levend te houden doe ik het niet uit overtuiging dat punk ook tegen hokjes en lijstjes is/was
Maar om de punk gedachten levend te houden doe ik het niet uit overtuiging dat punk ook tegen hokjes en lijstjes is/was

0
geplaatst: 24 maart 2016, 12:03 uur
stiefeljung schreef:
Nee hoor beide hartstikke fout, in de jaren '70 dreunde die punkbands allemaal lijstjes met artiesten die ok waren en niet ok waren, heb je ook meteen de hokjes, punk is juist hokjes.
Lijstjes genoeg, hier eenje.
Playlist: Henry Rollins’ 5 Favorite Bands | SPIN
Dus kom gerust met jouw lijstje hartstikke punk

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 maart 2016, 23:09 uur
Dat was het 28 ste lijstje, daarna kwam die van Lukas nog, maakt nu 29 lijstjes, met 438 verschillende nummers
.142 nummers dus vaker genoemd
0
buizen
geplaatst: 25 maart 2016, 11:05 uur
Er zit een verrassingspaasei in je brievenbus, DjFrankie.

0
geplaatst: 25 maart 2016, 11:48 uur
Ah gelukkig kom ik op tijd achter dit topic. Zal ook dit weekend even een top 20 opsturen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 maart 2016, 12:33 uur
Dwejkk_ schreef:
Ah gelukkig kom ik op tijd achter dit topic. Zal ook dit weekend even een top 20 opsturen.
Mooi ben benieuwd.
0
buizen
geplaatst: 26 maart 2016, 01:01 uur
Wanneer wordt de Punk Top 100 eigenlijk voorzichtig aan gepubliceerd, DjFrankie?
0
geplaatst: 26 maart 2016, 01:22 uur
DjFrankie schreef:
Dat was het 28 ste lijstje, daarna kwam die van Lukas nog, maakt nu 29 lijstjes, met 438 verschillende nummers
.
142 nummers dus vaker genoemd
.142 nummers dus vaker genoemd
Met 142 nummers die vaker genoemd worden en een Top 100 kan het dus zijn dat iemand niet één nummer van zijn/haar lijstje terugvind daarin. Kan je een tipje van de sluier oplichten en aangeven of iedereen tenminste 1 nummer van zijn/haar lijstje in de Top 100 heeft?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2016, 09:45 uur
Nee momenteel niet, maar vlgs mij heeft iedereen een nummer in zijn top 20 wat meerdere keren is genoemd. Ik ben nu in Maasstricht, na de Pasen wordt de uitslag geleidelijk bekend, ik zal dinsdagavond beginnen.
Sowieso tel ik alle nummers die 2 of meer keer zijn genoemd boven nummers die maar 1 keer zijn genoemd. Zo kan het zijn dat een nummer op plaats 19 en 20 met 3 punten, boven een nummer 1 staat met 20 punten. Maar dat nummer met 3 pinten heeft wel 2 liefhebbers ?
Sowieso tel ik alle nummers die 2 of meer keer zijn genoemd boven nummers die maar 1 keer zijn genoemd. Zo kan het zijn dat een nummer op plaats 19 en 20 met 3 punten, boven een nummer 1 staat met 20 punten. Maar dat nummer met 3 pinten heeft wel 2 liefhebbers ?
0
geplaatst: 26 maart 2016, 09:51 uur
DjFrankie schreef:
Zo kan het zijn dat een nummer op plaats 19 en 20 met 3 punten, boven een nummer 1 staat met 20 punten. Maar dat nummer met 3 pinten heeft wel 2 liefhebbers ?
Zo kan het zijn dat een nummer op plaats 19 en 20 met 3 punten, boven een nummer 1 staat met 20 punten. Maar dat nummer met 3 pinten heeft wel 2 liefhebbers ?
Het kan nog veel sterker, zelfs een nummer met 2 punten (verschillende nominaties) kan boven een nummer met 20 punten eindigen.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2016, 09:59 uur
Klopt jullie gaan het volgende week meemaken
* denotes required fields.