MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Punk Top 100

zoeken in:
Damn! Ik hoop mijn nummer een nog terug te zien

DjFrankie (moderator)
Ik denk dat we ieders nummer 1 gaan terug zien

En we zijn al 6 pagina's onderweg zonder 1 lijst gezien te hebben.

die zitten allemaal in jouw PM-box

Beetje raar dat n nummer met 20 pts lager zou staan dan n nr met 3 pts
Dan gaat t er dus alleen om dat n nummer t meest genoemd is

Punktueel. Dat woord wilde ik even geschreven hebben.

Verder is het een mooie zaterdag voor goede muziek. Hey ho, let's go.

luigifort schreef:
Beetje raar dat n nummer met 20 pts lager zou staan dan n nr met 3 pts
Dan gaat t er dus alleen om dat n nummer t meest genoemd is

Volgens mij is dat niet wat er gezegd is:

Volgens mij zegt hij dat als 2 nummers een gelijk puntenaantal hebben dat het nummer met 3 liefhebbers één treetje hoger staat dan het nummer met dezelfde punten maar met 2 of minder liefhebbers.

Nee, 2 nominaties gaan boven een enkele nominatie ook al is het 2 punten tegen 20 punten ( een enkele nummer 1).

Ja..dus vraag ik me af of ik dan wel zin heb om mee te doen...

Ja hoor, natuurlijk

Rudi S schreef:
Nee, 2 nominaties gaan boven een enkele nominatie ook al is het 2 punten tegen 20 punten ( een enkele nummer 1).

In dat geval is het dus grote kans dat er meer dan één persoon geen enkel nummer van zijn/haar lijstje in de top 100 komt met 142 nummer die meer dan eens genoemd zijn. Dan heb je dus een inteeltlijst waar alleen de meest bekende nummers in komen. Ik denk dat ik dan ga passen met mijn lijst, als er geen ruimte is voor nieuwe of afwijkende inbreng.

Niet dat mijn lijst zo veel afwijkend zal zijn maar het leuke aan dit soort topics is dat je kennis kan maken met iets wat je nog niet kent binnen een bepaald genre. Als dat element nauwelijks de ruimte krijgt dan dan ik net zo goed Last.fm Punk tag luisteren want dat levert dan hetzelfde resultaat op als deze manier van punten tellen.

In elk geval onderin zullen ongetwijfeld genoeg originele en verrassende nummers staan, juist omdat we met een vrij kleine groep zijn met veel users die meer dan het standaardwerk luisteren. Bovendien neem ik aan dat iedereen uiteindelijk zijn lijstje zal plaatsen. Gewoon indienen die hap

Wanneer loopt dit los?

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Ik denk dat we ieders nummer 1 gaan terug zien

En we zijn al 6 pagina's onderweg zonder 1 lijst gezien te hebben.

Dus variatie genoeg. En wat niels94 zegt klopt. Johnny vanaf dinsdagavond ergens.

Ik ga het nog anders doen maar dat zien jullie dinsdag dus luigifort gewoon insturen die hap.

Na lang gepunkzzel eindelijk mijn lijstje ingeleverd

buizen
Opschieten mensen! Het is een uur later dan je denkt.
Dien uw punktop20 tijdig in, het is vandaag de 27e.

Zijn er nog hip hop liefhebbers onder de punkers? Stuur dan even een top 20 naar zaaf.

DjFrankie (moderator)
30+ Lijstjes

Goed, daar ik mijn lijstje via random.org heb gesorteerd, plaats ik 'm hier alvast.

Gewoon een aantal van mijn meest beluisterde en hier als punk toegevoegde albums geselecteerd. Daarvan uit favoriete tracks gekozen. Moest zelfs op die manier nog heel veel schrappen :O En ik dacht veel tijd te besparen op deze wijze...

1.Replacements - Answering Machine
2. The Gun Club - Sex Beat
3. Negative Trend - Mercenaries
4. Sleater-Kinney - The Day I Went Away
5. Detestation - Back from the Dead
6. The Creamers - Love, Honor & Obey
7. Oblivians - Viet Nam War Blues
8. Flipper - Sex Bomb
9. Bad Brains - Sailin' On
10. Germs - Lexicon Devil
11. Rudimentary Peni - Dead Loved
12. Fugazi - Waiting Room
13. White Lung - Take the Mirror
14. Hüsker Dü - Turn on the News
15. Discharge - Hear Nothing See Nothing Say Nothing
16. Naked Raygun - Soldier's Requiem
17. The Nation of Ulysses - N-Sub Ulysses
18. The Jesus Lizard - Then Comes Dudley
19. Butthole Surfers - Cherub
20. Black Flag - Rise Above
21. Minutemen - The Glory of Man
22. Babes in Toyland - Bruise Violet
23. Action Swingers - You Only Know My Name
24. Screeching Weasel - Dingbat
25. Misfits - Astro Zombies
26. Big Black - Kerosene
27. Dead Kennedys - Kill the Poor
28. X - Your Phone's Off the Hook, But You're Not
29. Adolescents - Kids of the Black Hole
30. Stiff Little Fingers - Suspect Device
31. Bad Religion - Suffer
32. Angry Samoans - Right Side of My Mind

Ik heb een andere van Screeching Weasel, maar Dingbat heb ik ook nog overwogen.
Ook een van hetzelfde album van Bad Religion in mijn lijst.

Bands als The Replacements, Gun Club of Hüsker Dü zie ik niet als punk, hadden anders op basis van kwaliteit zeker mijn lijst gehaald.
Ik heb me beperkt tot de punk uit de periode 1976-1979.

Mja, die bands waren wel echt punk, mijn inziens.
Snap echter wel wat je bedoelt. Dat waren meer bands in houding, dan puur punk geluid.
Het is dat ik niet heel veel tijd had, dan had ik er meer mijn best erop gedaan

Ikhouvandansen
johan de witt schreef:
Bands als The Replacements, Gun Club of Hüsker Dü zie ik niet als punk, hadden anders op basis van kwaliteit zeker mijn lijst gehaald.

Oneindige discussie dit, waar begint post-punk en/of hardcore. Ik vind dat je gelijk heb over Husker Du en Replacements want alles na hun erg 'punk' debuut platen(Sorry Ma, Forgot to Take Out the Trash, stink EP en Land Speed Record) is (geweldige) rauwe indie-rock met wat uitwegen naar punk(zie new day rising's titel nummer). Alles op die platen past hier perfect bij maar de rest is geen 'punk'.

Maar The Replacements niet punk noemen is ook zo iets, zeker als je dit nummer hoort.

Ik ben trouwens vergeten dit rammelpunk pareltje van Nederlandse bodem te plaatsen in mijn lijst:

Maar dat is ook weer bijna hardcore....

johan de witt schreef:
Ik heb me beperkt tot de punk uit de periode 1976-1979.

ik heb ze alledrie ook in mijn top 30

Mooie lijst, waarbij een aantal bands (4) dubbelen met mijn top 20. Maar wel met andere nummers.

Hier ook dubbele artiesten, alleen weet ik niet zo goed meer welke nummers ik ook alweer had doorgegeven...

Bij mij ook enkele dubbele artiesten en zelfs een dubbel nummer. Feest.

Vreemd dat je enkel zou gaan selecteren op tijdsperiode. En punk is nog zo breed, in mijn ogen. Maar ergens wel leuk dat iedereen er zijn eigen definitie van lijkt te hebben.

Ja, maar ook wel een beetje onhandig bij het maken van dit soort lijstjes

Dit is wat raar maar ik twijfel ineens of ik mijn lijst wel heb ingestuurd? DjFrankie?

DjFrankie (moderator)
Jawel Lowieke. En definitie van punk er is gezien de lijstjes een groot contrast tussen hardcore en artpunk. Zo gevarieerd is de lijst ook.

Hatecore? Dat extreemrechts gedoe? Of die stijl van Sheer Terror, Blood for Blood en consorten?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:15 uur

geplaatst: vandaag om 19:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.