MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2016

zoeken in:
Finidi, Schitterend nummer vind ik dit, Focus/Reborn van The Mayan Factor.
Bestaat die track werkelijk uit twee gedeelten?
Na 8.12 stopt het om na een minuut anders verder te gaan?

Yep, ik heb geen versie gehoord zonder die stilte, maar het is wel één track voor zover ik weet, heb het nooit anders zien staan ergens, behalve hier. Eerste deel is Focus, tweede deel is Reborn. Hier op MuMe staat het geloof ik als 'Reborn', maar ook die track duurt 14:57, dus dat is ook gewoon de twee delen samen. Geen idee waarom ze die minuut stilte nodig vonden, ik skip het meestal.

Casartelli (moderator)
Iedereen mag nog één nummer extra nomineren.

In de hoop en verwachting dat ik in ieder geval nog één van mijn openstaande nominaties mag invullen vraag ik aandacht voor de nieuwe categorie countrysymfo:

Eagles - Journey of the Sorcerer

Casartelli schreef:
Dan hebben we uiteraard nog de Klassiekers van Progarchives.

Dat levert dit jaar de volgende bijdragen op:

Canterbury Scene --> Robert Wyatt - Sea Song [Rock Bottom]
Dit nummer is afgelopen editie niet via progarchives maar wel via een nominatie van Svendra ingestroomd. Afgelopen editie deden zelfs twee nummers van dit album mee.

Nu ik net even bij de afgelopen editie keek, zag ik toevallig dat echoes nog geen tag heeft gehad voor dit topic ... bij deze dan (al weet ik niet of echoes mee wil doen natuurlijk).

Casartelli (moderator)
Salvadore schreef:
Dit nummer is afgelopen editie niet via progarchives maar wel via een nominatie van Svendra ingestroomd. Afgelopen editie deden zelfs twee nummers van dit album mee.

Klopt, maar de geest was ook om artiesten enkel uit te sluiten als ze echt via die weg al een keer genomineerd waren.

OK, kon me voorstellen dat je dan het volgende "beste" album pakte (of een ander albumnummer).

HugovdBos schreef:
(quote)

Betreft het hier Enemy World Vision? daar gaat de link namelijk naartoe.

idd. Tikfout. .

Na een hele ochtend wikken en wegen heb ik gekozen voor

Lunatic Soul - Walking On A Flashlight Beam

Ik vond het al onverteerbaar dat ik niks van Neal Morse had genomineerd. Maar ja, welk nummer dan? Is eigenlijk onmogelijk. Klein en emotioneel of toch groots en bombastisch. Uiteindelijk maar gekozen voor bombast. Maar wel heel lekkere bombast wat mij betreft

Neal Morse - The Truth Will Set You Free

Alamaailman Vasarat - Hirmuhallinto

(bij gebrek aan YouTube-filmpje een link naar de audiotrack op tidido, maar neem aan dat dat geen probleem is)

283 nominaties, de mensen die de 2e ronde nog niet hebben deelgenomen mogen nog steeds 5 nominaties indienen. (Svendra, musicborst, Manfield)

O.k. Dank je, dat ga ik binnen 1-2 dagen nog doen.

Pfff, ik weet het even niet. Ik geef mijn 5 nominaties door aan Jacoto. Anders voor overige geïnteresseerden .

moeilijke keuze, na veel wikken en wegen besloten om deze te nomineren:

Dream Theater ~ learning to live

meesterdch schreef:
Ik vond het al onverteerbaar dat ik niks van Neal Morse had genomineerd. Maar ja, welk nummer dan? Is eigenlijk onmogelijk. Klein en emotioneel of toch groots en bombastisch. Uiteindelijk maar gekozen voor bombast. Maar wel heel lekkere bombast wat mij betreft

Neal Morse - The Truth Will Set You Free

Ja dat vond ik dus eigenlijk ook, één van mijn andere kanshebbers voor de laatste joker was dan ook Neal Morse - World Without End

Mocht Jacoto moeite hebben met nomineren dan wil ik graag mijn favoriete Yes nummer toevoegen:
Yes - The Great Gates of Delirium

Papartis schreef:
Mocht Jacoto moeite hebben met nomineren dan wil ik graag mijn favoriete Yes nummer toevoegen:
Yes - The Great Gates of Delirium

Je hebt al 13 nummers genomineerd, eerst even wachten totdat iedereen klaar is met de 2e of 3e ronde. Verwacht in ieder geval nog een lijstje van Svendra. Ik denk dat er nog wel meer mensen zijn die na de 3 rondes nog meer nummers willen nomineren, daarvoor voor iedereen gelijke kansen.

Casartelli (moderator)
Bovendien had ik die al genomineerd, Papartis, 't is namelijk (ongeveer ex aequo met Close to the Edge) ook mijn favoriete Yesnummer

Casartelli (moderator)
Los daarvan is de nominatiestroom inderdaad weer even opgedroogd. Met nog 17 nummers te gaan zou ik nu ook iedereen wat meer ruimte kunnen bieden, maar wetend dat er ook enkele mensen zijn met wat meer ruimte, doen we het nog maar even op de langzame manier, wetend dat het daarmee desnoods nog een paar dagen kan duren - op een laddercompetitie die daarna bijna een jaar duurt maakt dat het grote verschil ook niet en ik heb de bijdragen tussen de deelnemers graag zo gelijkmatig mogelijk.

Iedereen die al 8+5+1 nummers genomineerd heeft, mag nu nog één nummer extra nomineren. Iedereen die nog minder (of geen) nummers genomineerd heeft, mag ook aanvullen tot 15.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.