Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2016, 09:39 uur
Wat mij betreft geen discussie. De versie die 50tracks aandraagt is op officiele releases van de band verschenen dus waarom zouden wij er dan aan moeten twijfelen?
0
geplaatst: 11 april 2016, 10:56 uur
Mag ik nu alvast even mijn bewondering uitspreken over het aantal verschillende bands dat wordt aangedragen? Volgens mij komt dat helemaal goed met de veelzijdigheid deze lijst!
@ 50tracks je kunt als je op bewerk bericht klikt de puntjes die nu aan het eind van de link staan (wat dus de naam van je linkje wordt) veranderen in de rest van de naam. Simpeler dan het lijkt. Het is mij ook gelukt dus moet goedkomen
@ 50tracks je kunt als je op bewerk bericht klikt de puntjes die nu aan het eind van de link staan (wat dus de naam van je linkje wordt) veranderen in de rest van de naam. Simpeler dan het lijkt. Het is mij ook gelukt dus moet goedkomen

0
geplaatst: 11 april 2016, 11:38 uur
0
geplaatst: 11 april 2016, 13:05 uur
HugovdBos schreef:
The Soft Machine - Moon in June
The Soft Machine - Moon in June
Die had ik zelf een keer ingebracht, hopelijk komt het nu verder.
0
geplaatst: 11 april 2016, 18:41 uur
Ik gooi eens wat Dames, wat Geschiedenis, wat Nieuws en wat Ouds op deze Ladder.
Bjork – Unravel
Kate Bush – Hello Earth
Archive - Shiver
Steve Hackett – Skye Boat Song
Nad Sylvan – Where The Martyr Carved His Name
Radiohead – Scatterbrain
The Beatles - Tomorrow Never Knows
Genesis - You Might Recall
Bjork – Unravel
Kate Bush – Hello Earth
Archive - Shiver
Steve Hackett – Skye Boat Song
Nad Sylvan – Where The Martyr Carved His Name
Radiohead – Scatterbrain
The Beatles - Tomorrow Never Knows
Genesis - You Might Recall
0
geplaatst: 11 april 2016, 20:50 uur
op dit moment 14 lijstjes van 8 stuks (=112), dus nog ruimte zat
0
geplaatst: 11 april 2016, 21:16 uur
Ik nomineer in ieder geval vast:
IQ - The Road of Bones
Saga - Will it Be You?
Kansas - Lamplight Symphony
Pallas - Ark of Infinity
Magnum - Lords of Chaos
Kayak - Relics From a Distant Age
IQ - The Road of Bones
Saga - Will it Be You?
Kansas - Lamplight Symphony
Pallas - Ark of Infinity
Magnum - Lords of Chaos
Kayak - Relics From a Distant Age
0
geplaatst: 11 april 2016, 21:56 uur
Mijn kleine bijdrage. Voor Mike Rutherford had ik eigenlijk heel kant A van Smallcreep's day willen nomineren. Maar ja, regels zijn regels. Dus maar het deel dat mij ooit liet inzien dat Rutherford wel degelijk gitaar kan spelen. Jammer van de geluidskwaliteit..
Tony Banks - An island in the darkness
Big Big Train - East Coast Racer
Mike Rutherford - Working in line (Smallcreep's day)
Beardfish - Ludvig & Sverker
IQ - Common Ground
The Flower Kings - I am the Sun pt 1
Pain of Salvation - A trace of blood
Moon Safari - Heartland
Tony Banks - An island in the darkness
Big Big Train - East Coast Racer
Mike Rutherford - Working in line (Smallcreep's day)
Beardfish - Ludvig & Sverker
IQ - Common Ground
The Flower Kings - I am the Sun pt 1
Pain of Salvation - A trace of blood
Moon Safari - Heartland
0
geplaatst: 11 april 2016, 23:18 uur
Onder het motto "Hoe meer zielen hoe meer vreugd" neem ik even de vrijheid om nog wat prog liefhebbers te taggen. Niet iedereen is dagelijks op Musicmeter maar dit topic kan wel een aanleiding hiervoor worden hoewel niets verplicht is natuurlijk. Alle mensen die ik ongewenst een vraagteken rood deed oplichten alvast mijn nederige excuses.....
The_CrY Progman shadowgallery goodold1 BoyOnHeavenHill hoedenmaar "H." symfoton beneijk Dieter glenn53 progressive Scherprechter symforock Progfan Marco van Lochem jasper1991 Clownvis jwvanlingen Wibren Mindscapes itbites frisk mulver64 Torch
Iemand een idee hoe Jacoto te bereiken? Die heeft na het bekend worden van de uitslag van de vorige editie meteen zijn internetverbinding door geknipt...
The_CrY Progman shadowgallery goodold1 BoyOnHeavenHill hoedenmaar "H." symfoton beneijk Dieter glenn53 progressive Scherprechter symforock Progfan Marco van Lochem jasper1991 Clownvis jwvanlingen Wibren Mindscapes itbites frisk mulver64 Torch
Iemand een idee hoe Jacoto te bereiken? Die heeft na het bekend worden van de uitslag van de vorige editie meteen zijn internetverbinding door geknipt...
0
geplaatst: 11 april 2016, 23:27 uur
Hoe zit het eigenlijk met de zij-instromers van Progarchives en/of andere prog-site's Casartelli?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 april 2016, 00:17 uur
musicborst schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de zij-instromers van Progarchives en/of andere prog-site's Casartelli?
Die komen op vergelijkbare manier tot stand als vorig jaar en zullen worden toegevoegd net voor de tweede nominatieronde (of als die er niet komt, aan het eind van de reguliere nominaties).
0
geplaatst: 12 april 2016, 00:45 uur
Ik heb pas nog gekeken naar de 19 instromers van progarchives in de vorige editie ... geen enkele van de 19 heeft de lijst van 300 gehaald. Dat is bijna opvoorstelbaar, voordeel is dat dit resultaat alleen maar te verbeteren is 

0
geplaatst: 12 april 2016, 10:16 uur
Voor alle geïnteresseerden heb ik de nominaties in een spotify playlist gezet, uitgezonderd de nummers die niet te streamen zijn. De lijst zal regelmatig bijgewerkt worden.
Prog Ladder 2016 Nominatielijst
Nummers die ontbreken in de afspeellijst:
Ash Ra Tempel - Jenseits
Bacamarte - Portrais
Filiamotsa - Montroyal
Headspace – The Fall of America
IQ - Common Ground
Iris - Crossing the Desert
Jesufåglar - Taikuri
Lalu - Revelations
Le Orme - Sospesi Nell'incredibile
NichelOdeon/InSonar - Tutti i Liquidi di Davide
The Odeja - Winds of May
Offering - Earth
RanestRane - Sonno come Morte
Saga - Will it Be You?
Steven Wilson - Routine
Transatlantic - The Whirlwind
Traumhaus - Das Geheimnis Teil 2
Voor de startlijst van deze editie kan je terecht in de Prog Top 300 playlist.
Prog Ladder 2016 Nominatielijst
Nummers die ontbreken in de afspeellijst:
Ash Ra Tempel - Jenseits
Bacamarte - Portrais
Filiamotsa - Montroyal
Headspace – The Fall of America
IQ - Common Ground
Iris - Crossing the Desert
Jesufåglar - Taikuri
Lalu - Revelations
Le Orme - Sospesi Nell'incredibile
NichelOdeon/InSonar - Tutti i Liquidi di Davide
The Odeja - Winds of May
Offering - Earth
RanestRane - Sonno come Morte
Saga - Will it Be You?
Steven Wilson - Routine
Transatlantic - The Whirlwind
Traumhaus - Das Geheimnis Teil 2
Voor de startlijst van deze editie kan je terecht in de Prog Top 300 playlist.
0
geplaatst: 12 april 2016, 11:14 uur
Ha, ik ben zo te zien hofleverancier van de uitzonderingenlijst 

0
geplaatst: 12 april 2016, 11:23 uur
Klopt inderdaad, 5 van de 8 nummers staan niet op spotify. Zuid-Korea is in ieder geval wel vertegenwoordigd in de afspeellijst
.
0
geplaatst: 12 april 2016, 11:32 uur
ik zie er twee van mijn kant, staat Transtlantic er niet op??
Dat zou je toch wel verwachten, nou blijkbaar niet...
0
geplaatst: 12 april 2016, 11:56 uur
Handig spotify lijstje!
(The Lamia staat er wel in een andere uitvoering, van Hackett i.p.v. Genesis)
===
m.b.t. dat Zuid-Koreaanse nummer : de songtitel van Jambinai kan dan ook wel veranderd worden in "Glow Upon Closed Eyes" ... dat is wel wat handiger in de nominatielijst.
===
m.b.t. dat Zuid-Koreaanse nummer : de songtitel van Jambinai kan dan ook wel veranderd worden in "Glow Upon Closed Eyes" ... dat is wel wat handiger in de nominatielijst.
0
geplaatst: 12 april 2016, 12:17 uur
vigil schreef:
Nope, staan maar twee nummers op van Transatlantic, beide van een verzamelaar. Zijn redelijk wat artiesten binnen de prog die hun werk maar gedeeltelijk of helemaal niet op spotify hebben staan.
0
geplaatst: 12 april 2016, 12:19 uur
Salvadore schreef:
Handig spotify lijstje!
Handig spotify lijstje!
Ook Genesis is wat beperkt, daarvoor de versie van Steve er maar tussen gezet. Origineel is gelukkig wel te vinden op YouTube. Zal hem later wel even in de lijst met uitzonderingen zetten. Originele titel van Jambinai is trouwens gewoon in het Koreaans, op spotify staan de Engelse titels.
0
geplaatst: 12 april 2016, 13:19 uur
Ik snap dat de originele titels bij Jambinai Koreaans zijn, maar de meeste bezoekers op deze site kunnen Koreaanse titels niet lezen, laat staan uit elkaar houden.
0
geplaatst: 12 april 2016, 13:47 uur
HugovdBos schreef:
Voor alle geïnteresseerden heb ik de nominaties in een spotify playlist gezet, uitgezonderd de nummers die niet te streamen zijn. De lijst zal regelmatig bijgewerkt worden.
Trouw volger en de lijst staat nu op. Ik ga proberen alles een kans te geven om eens goed te beluisteren. Leuk om de eigen top 8 van nominaties hierin terug te vinden
Maar ook vooral een kans om 'nieuw' werk te ontdekken, mee te nemen en verder te verkennen ! Van de vorige Ladder vooral Gazpacho en Archive ontdekt. Mooi..Wederom bedankt Casper en Hugo !
0
geplaatst: 12 april 2016, 17:07 uur
Nou ik kan geloof ik al gaan nadenken over de volgende nominaties#24uursregel#2denominatieronde
0
geplaatst: 12 april 2016, 18:11 uur
uffing schreef:
Mike Rutherford - At the End of the Day
Die stond op mijn volgende nominatielijstje. Schitterend nummer!
Mike Rutherford - At the End of the Day
Die stond op mijn volgende nominatielijstje. Schitterend nummer!
zeker mooi nummer.
0
geplaatst: 12 april 2016, 18:12 uur
Salvadore schreef:
Ik snap dat de originele titels bij Jambinai Koreaans zijn, maar de meeste bezoekers op deze site kunnen Koreaanse titels niet lezen, laat staan uit elkaar houden.
Snap ik volledig, maar er staan nogal wat andere talen in deze lijst (waaronder veel Italiaanse progrock). In principe maakt het mij niet zoveel uit onder welke noemer het nummer neergezet wordt, Koreaans staat uiteraard wat verder van onze taal af. Stelde alleen voor om de originele titels te gebruiken, weet niet hoe Casartelli hierover denkt.
0
geplaatst: 12 april 2016, 20:21 uur
* denotes required fields.