Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:36 uur
12-7, zou niet moeten winnen, maar Wonderwall is gewoon een te gek lied.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:46 uur
En we feliciteren Claudia van harte met deze twijfelachtige prijs: Mag Ik Dan Bij Jou is volgens ons het meest overschatte nummer ooit gemaakt.
Bedankt voor het meespelen allen.
Bedankt voor het meespelen allen.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:48 uur
Geert wanneer verwacht jij het bloemetje te gaan overhandigen aan Claudia 

0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:52 uur
Nou ik ben donderdag en vrijdag in Utrecht, wilde dat mooi combineren met mijn bezoek aan Mjuman die naar het schijnt nog een presentje voor me heeft liggen.
Even kijken welke dag het beste uitkomt.
Even kijken welke dag het beste uitkomt.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 16:00 uur
Matige winnaar; over 2 jaar, als ze gewoon op nummer 597 in de top 2000 staat, zou dit nummer nooit gewonnen hebben. Wonderwall was een veel geschiktere winnaar geweest.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 mei 2016, 16:15 uur
Titmeister schreef:
over 2 jaar, als ze gewoon op nummer 597 in de top 2000 staat
over 2 jaar, als ze gewoon op nummer 597 in de top 2000 staat
Voor de gelegenheid zullen we dat geen wishful thinking noemen, maar fijn oudhollandsch wensdenken.
Misschien dat ik het liedje op een onbewaakt moment ook een keer ga beluisteren, dan kan ik er bij een volgende gelegenheid ook op stemmen.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 17:42 uur
Idee voor een volgende ko: meest onderschatte nummer (op musicmeter dan wel bij het grote publiek)? Een positievere insteek en (denk ik) nog interessant ook
0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:11 uur
Voor mij had de finale mogen gaan tussen Rood van Marco Borsato en I Will Always Love You van Whitney Houston. Twee enorme draken die wij nu nog vaak op de radio horen.
Voor een KO met de meest onderschatte nummers ben ik meer te vinden.
Voor een KO met de meest onderschatte nummers ben ik meer te vinden.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:14 uur
Wat een kakwinnaar zeg. Op MuMe nauwelijks bekend, op internationaal vlak al helemaal niet, en als ik zo even rondlees door critici ook niet bepaald geliefd. Blijft inderdaad over de top-2000 ja, maar goed, hoe lang die nummers nou in zo'n lijst geliefd blijven.. Wel heel veilig allemaal.
Maar goed, genoeg negativiteit over een überhaupt al negatieve KO - het proces was wel heel leuk, dus bedankt Gretz!
Maar goed, genoeg negativiteit over een überhaupt al negatieve KO - het proces was wel heel leuk, dus bedankt Gretz!

0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:14 uur
Jammer dat Wonderwall niet won, al kan een beetje haten op Claudia de Breij nooit kwaad.
Ik hoor het nummer trouwens net als hoi123 ook helemaal nergens. Maar goed, ik kom dan ook bijna nooit op bruiloften of begrafenissen. En hitparademuziek krijg ik mee van kroegen, cafés en vrienden. Daar hoor je dit echt nooit. Desalniettemin een prima winnaar, maar wel wat een makkelijke prooi, omdat dit nummer alleen wordt overschat bij de "leken".
EDIT: Oh ja, nog even benadrukken dat dit een hele grappige K.O. was. Leuk idee en goede organisatie, Gretz
Ik hoor het nummer trouwens net als hoi123 ook helemaal nergens. Maar goed, ik kom dan ook bijna nooit op bruiloften of begrafenissen. En hitparademuziek krijg ik mee van kroegen, cafés en vrienden. Daar hoor je dit echt nooit. Desalniettemin een prima winnaar, maar wel wat een makkelijke prooi, omdat dit nummer alleen wordt overschat bij de "leken".
EDIT: Oh ja, nog even benadrukken dat dit een hele grappige K.O. was. Leuk idee en goede organisatie, Gretz

0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:31 uur
Even de beoordelingen van het nummer van Claudia de Breij bij elkaar gebracht (week 10 van top-40 van 2012).
catdog schreef:
#36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Tja, de Top 40 krijgt het tegenwoordig voor elkaar om zelfs Claudia de Breij van een notering te voorzien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tja, hier moet ik eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Misschien leuk voor de doelstelling. Niet leuk om op de radio, laat staan om het thuis op je gemak, eens te beluisteren.
Cijfer: 3,5
Tja, de Top 40 krijgt het tegenwoordig voor elkaar om zelfs Claudia de Breij van een notering te voorzien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Tja, hier moet ik eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Misschien leuk voor de doelstelling. Niet leuk om op de radio, laat staan om het thuis op je gemak, eens te beluisteren.
2MY schreef:
Dit is blijkbaar al 2 jaar oud en een lied uit een cabaret-achtige voorstelling. Flauwe sentimentele pop waarin zwaar misbruik gemaakt wordt van emotioneel pianogetokkel. Ik voelde op geen enkel moment dat ze écht bij me wou zijn...
Cijfer: 3
Dit is blijkbaar al 2 jaar oud en een lied uit een cabaret-achtige voorstelling. Flauwe sentimentele pop waarin zwaar misbruik gemaakt wordt van emotioneel pianogetokkel. Ik voelde op geen enkel moment dat ze écht bij me wou zijn...
Cijfer: 3
LucM schreef:
Dit doet mij dan weer weinig. Te saai en gewoontjes in dit genre en te sentimenteel waarbij de oprechte emotie niet overkomt bij mij.
Dit doet mij dan weer weinig. Te saai en gewoontjes in dit genre en te sentimenteel waarbij de oprechte emotie niet overkomt bij mij.
chevy93 schreef:
Ik vind dit soort nummers tijdens een cabaretvoorstelling best genietbaar, maar precies binnen de context van zo’n voorstelling komen ze meestal goed tot hun recht.
Cijfer: 5,5
Ik vind dit soort nummers tijdens een cabaretvoorstelling best genietbaar, maar precies binnen de context van zo’n voorstelling komen ze meestal goed tot hun recht.
Cijfer: 5,5
kaztor schreef:
Komen we bij Claudia De Breij's singletje: Ik wist niet dat dat mens die maakte.
Naast 'het persoontje' van haar heb ik het ook niet op haar zangkwaliteiten voor zover ze die heeft. Haar zang klinkt erg dun en mist overtuigingskracht. De piano-begeleiding maakt eigenlijk het liedje, maar dan nog vind ik het niet voldoende-waardig [4].
Komen we bij Claudia De Breij's singletje: Ik wist niet dat dat mens die maakte.
Naast 'het persoontje' van haar heb ik het ook niet op haar zangkwaliteiten voor zover ze die heeft. Haar zang klinkt erg dun en mist overtuigingskracht. De piano-begeleiding maakt eigenlijk het liedje, maar dan nog vind ik het niet voldoende-waardig [4].
herman schreef:
Het nummer is 1:20 onderweg als ik een stevige geeuw niet kan onderdrukken. Claudia heeft hier ongetwijfeld een hoop tijd, moeite en emotie in gestopt, maar hier kan ik helemaal niets mee.
Cijfer: 2,5
Het nummer is 1:20 onderweg als ik een stevige geeuw niet kan onderdrukken. Claudia heeft hier ongetwijfeld een hoop tijd, moeite en emotie in gestopt, maar hier kan ik helemaal niets mee.
Joren999 schreef:
36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Heuj, een sentimentele piano! Soms kan ik dat wel hebben. Maar Claudia kan niet zingen. De zang lijkt ook totaal niet bij het nummer te passen. Het wordt helemaal erg als ze emotioneel gaat proberen te zingen. Dan krijg je eigenlijk Whitney Houston, alleen dan zonder de zangkwaliteiten van Whitney.
36. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Heuj, een sentimentele piano! Soms kan ik dat wel hebben. Maar Claudia kan niet zingen. De zang lijkt ook totaal niet bij het nummer te passen. Het wordt helemaal erg als ze emotioneel gaat proberen te zingen. Dan krijg je eigenlijk Whitney Houston, alleen dan zonder de zangkwaliteiten van Whitney.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:05 uur
hoi123 schreef:
Bizar dat dat nummer van die Claudia in de finale staat, zowel qua bekendheid hier als daarbuiten (had voor dit topic nog nooit van dat nummer gehoord, en zo groot is de steen waaronder ik leef nou ook weer niet).
Bizar dat dat nummer van die Claudia in de finale staat, zowel qua bekendheid hier als daarbuiten (had voor dit topic nog nooit van dat nummer gehoord, en zo groot is de steen waaronder ik leef nou ook weer niet).
Dat ligt dan toch wel aan jou denk ik. Ken best veel mensen die het een mooi liedje vinden. Lijkt me een prima winnaar van dit spelletje.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:14 uur
Ook nog een relatief breed uitgemeten rel tussen Xander Buisonjé. Verder stond het nummer maar 84 weken in de Single top 100. 

Titmeister schreef:
Matige winnaar; over 2 jaar, als ze gewoon op nummer 597 in de top 2000 staat,
Dat dacht ik van Dochters van Marco Borsato ook, maar die staat al jarenlang dik top 100. Ik denk dat Mag Ik Dan Bij Jou best een blijvertje kan zijn.Matige winnaar; over 2 jaar, als ze gewoon op nummer 597 in de top 2000 staat,
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:29 uur
Vind het ook absoluut geen goede winnaar voor dit spel. Sowieso buiten Nederland geen hond die het kent en hier op MuM vindt helemaal niemand het een goed nummer (zie de post van Luc). Alleen de commentaren hier gaven al aan dat Wonderwall vele malen meer overschat is. 
Op 1 tante na ken ik ook helemaal niemand die het een mooi liedje vindt en ik heb het al zeker een jaar niet meer langs horen komen.

Op 1 tante na ken ik ook helemaal niemand die het een mooi liedje vindt en ik heb het al zeker een jaar niet meer langs horen komen.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:35 uur
chevy93 schreef:
Ook nog een relatief breed uitgemeten rel tussen Xander Buisonjé.
Ook nog een relatief breed uitgemeten rel tussen Xander Buisonjé.
Het was Jeroen van der Boom, maar da's lood om oud ijzer.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:51 uur
Dat nummer van Claudia de Breij wordt nu nog steeds vaak gedraaid, ook op de VRT en ik heb de status van dit nummer nooit begrepen. MuMe is trouwens niet representatief voor de smaak van het grote publiek.
Wonderwall vind ik enigszins overschat maar dan binnen het oeuvre van Oasis in die zin dat Oasis door het grote publiek vooral met dat nummer wordt geassocieerd hoewel deze band een aantal nog betere nummers heeft gemaakt. Maar op zich is Wonderwall een prima nummer.
Wonderwall vind ik enigszins overschat maar dan binnen het oeuvre van Oasis in die zin dat Oasis door het grote publiek vooral met dat nummer wordt geassocieerd hoewel deze band een aantal nog betere nummers heeft gemaakt. Maar op zich is Wonderwall een prima nummer.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 19:59 uur
Ik ben meer te vinden voor een KO van de meest onderschatte nummers.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 20:01 uur
Jeroen had het nummer gecoverd, zonder het ff te melden (blijkbaar is dat gebruikelijk in deze kringen). Allemaal HEEL belangrijk, not....
0
geplaatst: 30 mei 2016, 20:07 uur
Ik vond dit overigens een geinige KO, waarvoor dank Gretz.
Meest onderschatte nummer KO ben ik ook benieuwd naar...
Meest onderschatte nummer KO ben ik ook benieuwd naar...
0
geplaatst: 30 mei 2016, 20:18 uur
0
geplaatst: 30 mei 2016, 20:54 uur
chevy93 schreef:
Ik denk dat Mag Ik Dan Bij Jou best een blijvertje kan zijn.
Ik denk dat Mag Ik Dan Bij Jou best een blijvertje kan zijn.
Tot nu toe is het vooral een groeiertje
(gezien de stijgingen elk jaar in de top 2000 Aller Tijden)
0
geplaatst: 1 juni 2016, 12:54 uur
Een nieuw spelletje waarbij jullie los kunnen gaan op 'slechte' muziek: klik
* denotes required fields.