Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 15:37 uur
Ara Batur is ook schitterend van deze (naast het al genoemde Festival), maar verder toch wel de zwakste Sigur Rós wat mij betreft, afgezien van Von. Nog steeds op #7; 2008 is niet zo diep voor mij.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 15:40 uur
Casartelli schreef:
Het aantal matches met mijn Top-20 blijft dan ook op 0.
Ik was een van die mensen die hem op 4 voorspeld had. Waarschijnlijk doet 8 meer recht aan de statistieken en heb ik derhalve de heilighuisjestatus van Sigur Rós hier toch wat overschat.
Het aantal matches met mijn Top-20 blijft dan ook op 0.
Ik was een van die mensen die hem op 4 voorspeld had. Waarschijnlijk doet 8 meer recht aan de statistieken en heb ik derhalve de heilighuisjestatus van Sigur Rós hier toch wat overschat.
Als fan van het eerste uur heb ik hem zelf 'maar' op 5, vandaar dat ik geen toppositie had voorspeld.
In elk geval verwacht ik nu een progalbum, misschien zelfs 2 na elkaar.
Ik neem aan dat de 0 matches voor jou dan voorbij zijn

0
geplaatst: 11 augustus 2017, 15:45 uur
nico1616 schreef:
De vervelende 0 is bijna volledig verdwenen nu, bijna ...
De vervelende 0 is bijna volledig verdwenen nu, bijna ...
Ik ben weer terug in m'n oude vorm vrees ik.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2017, 15:46 uur
nico1616 schreef:
Als fan van het eerste uur heb ik hem zelf 'maar' op 5, vandaar dat ik geen toppositie had voorspeld.
Ik verwacht ook 1 progalbum, dat ik ook heb, in de top-7. In mijn Top 20 staan nog diverse andere progalbums, maar daarvan verwacht ik er verder geeneen meer... met ietwat glazige ogen vraag ik me af op welk 2e album jij doelt. Een dubbel-cd?Als fan van het eerste uur heb ik hem zelf 'maar' op 5, vandaar dat ik geen toppositie had voorspeld.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 15:51 uur
Casartelli schreef:
Ik verwacht ook 1 progalbum, dat ik ook heb, in de top-7. In mijn Top 20 staan nog diverse andere progalbums, maar daarvan verwacht ik er verder geeneen meer... met ietwat glazige ogen vraag ik me af op welk 2e album jij doelt. Een dubbel-cd?
Ik verwacht ook 1 progalbum, dat ik ook heb, in de top-7. In mijn Top 20 staan nog diverse andere progalbums, maar daarvan verwacht ik er verder geeneen meer... met ietwat glazige ogen vraag ik me af op welk 2e album jij doelt. Een dubbel-cd?
Het zal wel aan mij liggen, aangezien ik absoluut geen kenner ben van prog en waarschijnlijk een album ten onrechte prog noem

Je hebt ze in elk geval allebei voorspeld: de soloplaat van de man die we nog veel gaan tegenkomen in de 10s en dan de Noren ...
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 16:00 uur
Finidi schreef:
Ara Batur is ook schitterend van deze (naast het al genoemde Festival), maar verder toch wel de zwakste Sigur Rós wat mij betreft, afgezien van Von. Nog steeds op #7; 2008 is niet zo diep voor mij.
Ik vind Von toch wel een stuk beter.
Dit was voor mij de laatste Sigur Ros die ik nog gekocht heb en het album waarbij ik afhaakte, alhoewel ik hem nog wel 3,5* heb gegeven. Ára Bátur is prima, maar er staan ook flinke herhalingsoefeningen op.
Wel weer beter dan de Brucelight Anthems en TV on the Radio (misschien nog eens luisteren), dus er zit wel een stijgende lijn in de top 10

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2017, 16:35 uur
nico1616 schreef:
Je hebt ze in elk geval allebei voorspeld: de soloplaat van de man die we nog veel gaan tegenkomen in de 10s en dan de Noren ...
Ah ja... als die Noren met hun titelloze komen, heb ik niet alleen 2 albums goed voorspeld, maar ook 2 matches met mijn eigen lijst. Maar om hen tot de prog te rekenen, moet je de grenzen wel erg ruim leggen inderdaad. Dat geldt overigens niet voor de gelijknamige Italiaanse band uit de jaren '70, maar dat terzijde. Je hebt ze in elk geval allebei voorspeld: de soloplaat van de man die we nog veel gaan tegenkomen in de 10s en dan de Noren ...

0
geplaatst: 11 augustus 2017, 16:45 uur
The Gaslight Anthem had ik op 33 neergezet. TV on the Radio staat bij mij op numero 8, dus da's ene goeie! Sigur stapt op zijn ros staat niet in mijn top 40.
2
geplaatst: 11 augustus 2017, 16:53 uur
herman schreef:
Dit was voor mij de laatste Sigur Ros die ik nog gekocht heb en het album waarbij ik afhaakte, alhoewel ik hem nog wel 3,5* heb gegeven. Ára Bátur is prima, maar er staan ook flinke herhalingsoefeningen op.
Wel weer beter dan de Brucelight Anthems en TV on the Radio (misschien nog eens luisteren), dus er zit wel een stijgende lijn in de top 10
(quote)
Die Noren komen morgenochtend als de zon doorbreekt. Bij die schemering schrijft Zaaf de beste teksten.
3
zaaf
geplaatst: 11 augustus 2017, 17:56 uur
7. M83 - Saturdays = Youth
https://www.musicmeter.nl/album/117448
Punten : 220
Nom. : 10
Nr. 1 van : johan de witt
En M83 ineens prominent! De vorige platen belandden in de kelders van onze eindlijsten, maar de jeugd slaat toe. Voorzichtig, stapje voor stapje van rond plek 20 naar de top 10 grens en erover gesneakt.
M83 is een Frans project met zanger, songwriter, multi-instrumentalist en producer Anthony Gonzalez als enig vast lid. Weliswaar in 2001 gestart als duoproject in Antibes, met Nicolas Fromageau (later in Team Ghost ), doet Gonzalez het zelf vanaf 2004.
Gonzalez, van 1980, groeide op in een voetbalgezin en hij speelde in zijn jonge jaren bij AS Cannes. Een verwonding dwong hem tijdelijk wat anders te gaan doen en na aanschaf door ouderslief van een gitaar was de liefde daar. Hij verdiepte zich verder in de Amerikaanse cultuur, op school en op zijn 17e werd een synthesizer aangeschaft teneinde zelf wat muziek op te kunnen nemen.
Die demootjes werden vlijtig rondgestuurd en het in Parijs gevestigde Gooom Records hapte toe. Hij vroeg wel direct een vriend, Fromageau, die hij kende van een post rock bandje My Violent Wish, om hem te vergezellen "because I didn't feel like I had the shoulders to carry the project on my own".
In 2001 werd het debuutalbum, opgenomen op een 8-track, uitgebracht en in 2003 het 'vermaarde' Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts. Na de toer die op dit album volgde verliet Fromageau M83. In zijn eentje, met gastmusici, maakte M83 in 2005 Before the Dawn Heals Us, in 2007 Digital Shades [Vol. I] en in dit jaar dus Saturdays = Youth, met hulp van voornamelijk Morgan Kibby (zang en keyboards) en Loïc Maurin (drums, gitaar, bas en keyboards)
De band is genoemd naar een spiraalvormig sterrenstelsel Messier 83.
Aan de verkeerde kant van het randje van mijn lijst, waar in 2003 mijn lijst wel werd gehaald. Prima plaat toch, leuk dat ie erin staat - in de eindlijst dan
https://www.musicmeter.nl/album/117448
Punten : 220
Nom. : 10
Nr. 1 van : johan de witt
En M83 ineens prominent! De vorige platen belandden in de kelders van onze eindlijsten, maar de jeugd slaat toe. Voorzichtig, stapje voor stapje van rond plek 20 naar de top 10 grens en erover gesneakt.
M83 is een Frans project met zanger, songwriter, multi-instrumentalist en producer Anthony Gonzalez als enig vast lid. Weliswaar in 2001 gestart als duoproject in Antibes, met Nicolas Fromageau (later in Team Ghost ), doet Gonzalez het zelf vanaf 2004.
Gonzalez, van 1980, groeide op in een voetbalgezin en hij speelde in zijn jonge jaren bij AS Cannes. Een verwonding dwong hem tijdelijk wat anders te gaan doen en na aanschaf door ouderslief van een gitaar was de liefde daar. Hij verdiepte zich verder in de Amerikaanse cultuur, op school en op zijn 17e werd een synthesizer aangeschaft teneinde zelf wat muziek op te kunnen nemen.
Die demootjes werden vlijtig rondgestuurd en het in Parijs gevestigde Gooom Records hapte toe. Hij vroeg wel direct een vriend, Fromageau, die hij kende van een post rock bandje My Violent Wish, om hem te vergezellen "because I didn't feel like I had the shoulders to carry the project on my own".
In 2001 werd het debuutalbum, opgenomen op een 8-track, uitgebracht en in 2003 het 'vermaarde' Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts. Na de toer die op dit album volgde verliet Fromageau M83. In zijn eentje, met gastmusici, maakte M83 in 2005 Before the Dawn Heals Us, in 2007 Digital Shades [Vol. I] en in dit jaar dus Saturdays = Youth, met hulp van voornamelijk Morgan Kibby (zang en keyboards) en Loïc Maurin (drums, gitaar, bas en keyboards)
De band is genoemd naar een spiraalvormig sterrenstelsel Messier 83.
Aan de verkeerde kant van het randje van mijn lijst, waar in 2003 mijn lijst wel werd gehaald. Prima plaat toch, leuk dat ie erin staat - in de eindlijst dan
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:16 uur
Geen prog dus, maar Franse dreampop op 7 
Heel verrassend en alleen Gretz en GrafGantz zagen het.
Gretz sluit hiermee aan bij de kop maar de wedstrijd ligt nog volledig open.
36 nico1616*
36 wibro
36 Gretz 17
32 EttaJamesBrown
19 Johnny Marr
18 motel matches
18 herman
18 GrafGantz 18
17 dix
16 Joezer49263
16 vigil
16 Casartelli

Heel verrassend en alleen Gretz en GrafGantz zagen het.
Gretz sluit hiermee aan bij de kop maar de wedstrijd ligt nog volledig open.
36 nico1616*
36 wibro
36 Gretz 17
32 EttaJamesBrown
19 Johnny Marr
18 motel matches
18 herman
18 GrafGantz 18
17 dix
16 Joezer49263
16 vigil
16 Casartelli
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:23 uur
Dus toch!
Mijn nummer 3 wordt door voldoende fijnproevers op prijs gesteld.
Het graven in de grot met vampieren lijkt er dit jaar niet te komen. Verrassend.
Mijn nummer 3 wordt door voldoende fijnproevers op prijs gesteld.Het graven in de grot met vampieren lijkt er dit jaar niet te komen. Verrassend.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:26 uur
Geen topscores dit jaar bij de voorspellingen. Eigenlijk wel fijn: tot 1991 vond iedereen dat de top 10 steeds oorverdovend voorspelbaar was. Na een stuk of 15 voorspelrondes begint de nederigheid greep op ons te krijgen. Op mij wel.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 18:45 uur
M83 bij mij op 2. Fantastische plaat en 3 jaar later deden ze nog beter. Benieuwd of die in 2011 de lijst haalt 
Ik vind de 80s vibe zo ongelofelijk mooi en voel hetzelfde bij het beluisteren naar deze muziek dan bij het bekijken van The Breakfast Club. Nostalgie naar mijn tienerjaren ...

Ik vind de 80s vibe zo ongelofelijk mooi en voel hetzelfde bij het beluisteren naar deze muziek dan bij het bekijken van The Breakfast Club. Nostalgie naar mijn tienerjaren ...
2
zaaf
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:07 uur
6. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
https://www.musicmeter.nl/album/117369
Punten : 284
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
De Puppets startten zeer sterk, stonden eventjes runnerup en zakten naar een steady plek 5, tot ze er de laatste lijstjes nog aan moesten geloven.
The Last Shadow Puppets is een 'supergroep'. Bestaande uit Alex Turner, Miles Kane en producer James Ellis Ford
Een supergroep zegt u? Wis en waaratje! Zoiets pak je groot aan. Alex Turner was reeds in 2005 met Kane bevriend geraakt nadat de Arctic toer van 2005 door de UK werd gesupport door The Little Flames, met daarin... jawel.
Dat deed die groep ook in 2007 en toen namen Turner en Kane soms even de tijd om samen wat liedjes te schrijven. In augustus werd in NME gemeld dat deze samenwerking tot een album zou komen, samen met Ford als drummer en producer (waar hij ook al productiewerk had gedaan op Favourite Worst Nightmare).
De opnames vonden plaats in Parijs, in augustus 2007 en er werd materiaal aan toegevoegd tot december van dat jaar, zoals het orkestwerk, gearrangeerd door Owen Pallett en uitgevoerd door het London Metropolitan Orchestra. Het opnameproject is gefilmd door documentaireteam Luke Seomore and Joseph Bull.
De Puppets vermeldden als inspiratiebronnen: de muziek van Scott Walker, de vroege Bowie, Serge Gainsbourg's Histoire de Melody Nelson, The Electric Prunes' Mass in F Minor en Ennio Morricone's The Good, the Bad and the Ugly.
Lekker plaatje met fijne liedjes. Mocht er bij mij in.
https://www.musicmeter.nl/album/117369
Punten : 284
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
De Puppets startten zeer sterk, stonden eventjes runnerup en zakten naar een steady plek 5, tot ze er de laatste lijstjes nog aan moesten geloven.
The Last Shadow Puppets is een 'supergroep'. Bestaande uit Alex Turner, Miles Kane en producer James Ellis Ford
Een supergroep zegt u? Wis en waaratje! Zoiets pak je groot aan. Alex Turner was reeds in 2005 met Kane bevriend geraakt nadat de Arctic toer van 2005 door de UK werd gesupport door The Little Flames, met daarin... jawel.
Dat deed die groep ook in 2007 en toen namen Turner en Kane soms even de tijd om samen wat liedjes te schrijven. In augustus werd in NME gemeld dat deze samenwerking tot een album zou komen, samen met Ford als drummer en producer (waar hij ook al productiewerk had gedaan op Favourite Worst Nightmare).
De opnames vonden plaats in Parijs, in augustus 2007 en er werd materiaal aan toegevoegd tot december van dat jaar, zoals het orkestwerk, gearrangeerd door Owen Pallett en uitgevoerd door het London Metropolitan Orchestra. Het opnameproject is gefilmd door documentaireteam Luke Seomore and Joseph Bull.
De Puppets vermeldden als inspiratiebronnen: de muziek van Scott Walker, de vroege Bowie, Serge Gainsbourg's Histoire de Melody Nelson, The Electric Prunes' Mass in F Minor en Ennio Morricone's The Good, the Bad and the Ugly.
Lekker plaatje met fijne liedjes. Mocht er bij mij in.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:12 uur
Uitstekend album dat van M83. Bij mij op nummer 4, maar ik had 'm niet in de top 10 verwacht. Helaas dus geen punten voor mij.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:15 uur
wibro schreef:
Uitstekend album. Bij mij op nummer 4, maar ik had 'm niet in de top 10 verwacht. Helaas dus geen punten voor mij.
Uitstekend album. Bij mij op nummer 4, maar ik had 'm niet in de top 10 verwacht. Helaas dus geen punten voor mij.
Ik ruik een top 3 positie waarmee ik de nacht in ga.
1
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:18 uur
Een beetje een understatement die zesde plaats voor The Last Shadow Puppets .
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:26 uur
Niet in mijn lijst en ook niet voorspeld. Op M83 na is de top 10 momenteel matig tot slecht te noemen.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 21:38 uur
Ik moet de berichtjes van Wibro beter lezen: hij loopt met zijn verrassingstactiek een album achter.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:40 uur
Bij ontbreken van de Arctic Monkeys, werd deze als substituut maar liefst 8 keer genoemd, en zelfs 3 keer op 3.
Alleen dix gaat met de volle buit lopen.
De top 3 blijft ongewijzigd, maar het blijft spannend
55 nico1616* 19
54 wibro 18
54 Gretz 18
49 EttaJamesBrown 17
37 dix* 20
35 motel matches 17
35 herman 17
35 Casartelli 19
19 Johnny Marr
18 GrafGantz
16 Joezer49263
16 vigil
Alleen dix gaat met de volle buit lopen.
De top 3 blijft ongewijzigd, maar het blijft spannend

55 nico1616* 19
54 wibro 18
54 Gretz 18
49 EttaJamesBrown 17
37 dix* 20
35 motel matches 17
35 herman 17
35 Casartelli 19
19 Johnny Marr
18 GrafGantz
16 Joezer49263
16 vigil
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:43 uur
De marionetten stonden op mij op #6. Wat een fijn debuut!
Iets te hoog voorspeld wel, maar met 284 punten had er best meer in kunnen zitten dit jaar.
Iets te hoog voorspeld wel, maar met 284 punten had er best meer in kunnen zitten dit jaar.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:44 uur
Ik heb the Puppets trouwens nog in 2008 live gezien in Paradiso met dit album. Inclusief damesorkest. Was in alle opzichten geweldig.
1
geplaatst: 11 augustus 2017, 22:49 uur
2 prachtige nummers, maar de rest vind ik eigenlijk niet best meer na 8 jaar. Geen Puppets in mijn lijstje derhalve.
M83 is wel erg mooi. De eerste 5/6 songs zijn buitencategorie, daarna wordt het wel iets minder. Maar wel hoog in mijn top 10. Niet voorspeld omdat ze met eerdere platen van hetzelfde kaliber eigenlijk geen kans maakten...
M83 is wel erg mooi. De eerste 5/6 songs zijn buitencategorie, daarna wordt het wel iets minder. Maar wel hoog in mijn top 10. Niet voorspeld omdat ze met eerdere platen van hetzelfde kaliber eigenlijk geen kans maakten...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.