Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 23:34 uur
Knap nico1616 hoe jij ook nu weer bovenaan staat. Succes morgen!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2017, 23:37 uur
M83 leerde ik pas bij de opvolger kennen en dat vind ik wel een fijne plaat. Tweede album wat ik hoorde zat hier dan weer ruim voor (Before the Dawn Heals Us) en die viel tegen, daar stagneerde de verkenning derhalve. Het album van Last Shadow Puppets ken ik dan weer wel. Het titelnummer is in orde, het album als geheel is onvoldoende voor mijn Top 20.
M83 mag statistisch toch voor behoorlijke dark horse doorgaan. Voor mijn voorspelling is hij in elk geval geen moment in beeld geweest. Last Shadow Puppets had ik dus wel voorspeld en wel op 5.
M83 mag statistisch toch voor behoorlijke dark horse doorgaan. Voor mijn voorspelling is hij in elk geval geen moment in beeld geweest. Last Shadow Puppets had ik dus wel voorspeld en wel op 5.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 01:34 uur
Van de top 5 verwacht ik er minstens 4 goed te hebben, misschien alle 5. Maar dat ligt verder helemaal aan de "atmosfeer" op MusicMeter. Wel belangrijk dat laatste. 

0
geplaatst: 12 augustus 2017, 01:42 uur
wibro schreef:
Van de top 5 verwacht ik er minstens 4 goed te hebben, misschien alle 5. Maar dat ligt verder helemaal aan de "atmosfeer" op MusicMeter. Wel belangrijk dat laatste.
Ik verwacht de 5 albums die nog gaan komen allemaal in mijn voorspelling te hebben. Goed dat jij de citroenen ook niet over het hoofd gezien, dat houdt het hopelijk nog lang spannend.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 07:02 uur
Het zou wel zuur zijn als die het niet haalde, zij gaan voor goud, maar door wat ellebogen werk en een vanzelfsprekende nummer 3 verwacht ik ze rond plaats 4/5.
1
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2017, 07:13 uur
Er moet vanochtend weer gewerkt worden, iemand moet het doen...
Nu de nr 5, iedereen weer blij, eind van de ochtend nr 4. Dus kook rustig de eitjes, pers een sinaasappeltje uit, doe een bijslaap, alles komt goed.
Nu de nr 5, iedereen weer blij, eind van de ochtend nr 4. Dus kook rustig de eitjes, pers een sinaasappeltje uit, doe een bijslaap, alles komt goed.
3
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2017, 07:13 uur
5. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
https://www.musicmeter.nl/album/114056
Punten : 295
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, west, Finidi
Behalve op mijn steun hoefde Atmosphere zich geen illusies te maken, aanvankelijk. Na een lijstje of 10 kwam daar flink verandering in en werden ze regelmatig genoemd met vrij hoge posities. En dat hield goed aan, zodat ze van plek 7 op woensdagmiddag nog even de top 5 binnen renden.
Sean Daley, Minnesota '72, is van Iers-Noors-AfroAmerican-nativeAmerican bloede en heeft zijn nick te danken aan zijn pa die door vrienden Sluggo genoemd werd. Sean werd dus Little Sluggo en later afgekort, Slug. Hij was in zijn highschooltijd zeer met hiphop bezig. Hij rapte wat met een vriend, Nic Lehnertz en waar deze ermee kapte na highschool ging Slug door. Hij trok op met Derek Turner, alias D-Spawn en omdat hij het rappen grotendeels aan Spawn overliet, was hij in deze beginfase van - zoals ze zich toen noemden - Urban Atmosphere, de DJ.
Spawn overtuigde Slug om ook te rappen en kort daarna kwam het duo in aanraking met producer Ant (Anthony Davis, Minneapolis '70) en alsof het zo moest zijn: het klikte op een aantal manieren tussen Ant en Slug. Ze trokken de regie van de groep naar zich toe en Spawn belandde wat in de periferie. Ant leerde de rappers (maw Slug) hoe de songs op te bouwen en te deliveren. Na de opnamesessies van hun eerste, Overcast!, verliet Spawn de groep.
Het duo werd steeds bekender, ook op positieve wijze bij de critici, maar Ant had problemen met toeren. Diens rol werd live overgenomen door Mr. Dibbs, tot in 2005 Ant uiteindelijk ook live zijn rol pakte.
Na een aantal aansprekende platen werd hun 5e door de fijnbesnaarde critici van MuMe tot 5e album van 2008 verkozen.
Op deze ben ik behoorlijk verzot. Er kwam dit jaar niet veel beters uit. Zeurrap werd de plaat geduid, als dat zo is ben ik gek op zeurrap.
https://www.musicmeter.nl/album/114056
Punten : 295
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, west, Finidi
Behalve op mijn steun hoefde Atmosphere zich geen illusies te maken, aanvankelijk. Na een lijstje of 10 kwam daar flink verandering in en werden ze regelmatig genoemd met vrij hoge posities. En dat hield goed aan, zodat ze van plek 7 op woensdagmiddag nog even de top 5 binnen renden.
Sean Daley, Minnesota '72, is van Iers-Noors-AfroAmerican-nativeAmerican bloede en heeft zijn nick te danken aan zijn pa die door vrienden Sluggo genoemd werd. Sean werd dus Little Sluggo en later afgekort, Slug. Hij was in zijn highschooltijd zeer met hiphop bezig. Hij rapte wat met een vriend, Nic Lehnertz en waar deze ermee kapte na highschool ging Slug door. Hij trok op met Derek Turner, alias D-Spawn en omdat hij het rappen grotendeels aan Spawn overliet, was hij in deze beginfase van - zoals ze zich toen noemden - Urban Atmosphere, de DJ.
Spawn overtuigde Slug om ook te rappen en kort daarna kwam het duo in aanraking met producer Ant (Anthony Davis, Minneapolis '70) en alsof het zo moest zijn: het klikte op een aantal manieren tussen Ant en Slug. Ze trokken de regie van de groep naar zich toe en Spawn belandde wat in de periferie. Ant leerde de rappers (maw Slug) hoe de songs op te bouwen en te deliveren. Na de opnamesessies van hun eerste, Overcast!, verliet Spawn de groep.
Het duo werd steeds bekender, ook op positieve wijze bij de critici, maar Ant had problemen met toeren. Diens rol werd live overgenomen door Mr. Dibbs, tot in 2005 Ant uiteindelijk ook live zijn rol pakte.
Na een aantal aansprekende platen werd hun 5e door de fijnbesnaarde critici van MuMe tot 5e album van 2008 verkozen.
Op deze ben ik behoorlijk verzot. Er kwam dit jaar niet veel beters uit. Zeurrap werd de plaat geduid, als dat zo is ben ik gek op zeurrap.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 08:39 uur
Niet in mijn top 20 maar voorspeld op plek 4. Het podium komt in zicht. Wordt het een eindsprint zoals bij Daphne. 

0
geplaatst: 12 augustus 2017, 08:56 uur
Voor mij de ontdekking van dit jaar. Luisteren was er nog nooit van gekomen en zoals wel vaker was dit spel de aanleiding om het er eindelijk eens van te laten komen en ook ik blijk dus te houden van zeurrap. 
Staat bij mij als 'nieuwe binnenkomer' meteen op 6.
O ja, auto inpakken en op weg naar het oosten van Duitsland. Mag dat ook zaaf? Ik zou zeggen, neem je tijd

Staat bij mij als 'nieuwe binnenkomer' meteen op 6.
O ja, auto inpakken en op weg naar het oosten van Duitsland. Mag dat ook zaaf? Ik zou zeggen, neem je tijd

0
geplaatst: 12 augustus 2017, 09:50 uur
Hiphop voorspellen in de bovenste regionen, het is velen al slecht bevallen. Een plek hoog in de top 250 is geen garantie hier, ik denk bv. aan de Wu-Tang Clan.
Niet iedereen heeft deze dus in zijn lijst, en dat heeft zo zijn effect op de kopgroep
73 wibro 19
72 Gretz 18
67 EttaJamesBrown 18
55 dix* 18
55 nico1616*
54 Casartelli 19
51 motel matches 16
50 herman 15
36 GrafGantz 18
34 Joezer49263 18
19 Johnny Marr
16 vigil
Niet iedereen heeft deze dus in zijn lijst, en dat heeft zo zijn effect op de kopgroep

73 wibro 19
72 Gretz 18
67 EttaJamesBrown 18
55 dix* 18
55 nico1616*
54 Casartelli 19
51 motel matches 16
50 herman 15
36 GrafGantz 18
34 Joezer49263 18
19 Johnny Marr
16 vigil
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 10:04 uur
Bedankt maar ik zag de bui al hangen

Vampire Weekend dus hoogstwaarschijnlijk niet, wat een verrassing!
2
geplaatst: 12 augustus 2017, 10:05 uur
Het album van Atmosphere vanmorgen pas beluisterd en hoewel ik geen groot liefhebber ben van hip-hop klinkt dit zeker niet slecht. Ik zou het zonder meer in mijn top 20 gezet hebben.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:07 uur
Ja, die plaat van Atmosphere is wel ok. Doordat hiphop hier qua waardering zelden verder komt dan dat "wel ok", stond ook de citroenenplaat niet in mijn Top 20 - per slot van rekening is een persoonlijke toplijst ook weer geen uithangbord van "kijk eens hoe veelzijdig ik wel niet ben".
In de voorspelling op 6. Terechte observatie van Nico over het risico van het opnemen van hiphop in de voorspelling, maar deze plaat is hier op MuMe natuurlijk wel een heel speciaal geval.
In de voorspelling op 6. Terechte observatie van Nico over het risico van het opnemen van hiphop in de voorspelling, maar deze plaat is hier op MuMe natuurlijk wel een heel speciaal geval.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:12 uur
Ik vreesde even met grote vreze dat de citroenen niet onze met goud gelardeerde top 10 hadden gehaald, maar kijk eens aan: een mooie vijfde plaats. 

0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:24 uur
Waarom niet? Welke release is er naast FF, 3rd en de elleboog dan nog meer onvermijdelijk?
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:25 uur
dix schreef:
Waarom niet? Welke release is er naast FF, 3rd en de elleboog dan nog meer onvermijdelijk?
De Noren toch? Of niet?
2
zaaf
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:42 uur
4. Vampire Weekend - Vampire Weekend
https://www.musicmeter.nl/album/98107
Punten : 337
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Rudi S
Waar blijkbaar gevreesd werd voor een mooie positie van VW, was die zorg totaal niet nodig: twee weken lang stabiel op 4.
Ezra Koenig en Chris Tomson raakten met elkaar bevriend toen ze studeerden aan de Columbia-universiteit in New York City en begonnen samen een rapformatie genaamd L'Homme Run. Ze leerden op de universiteit ook Rostam Batmanglij en Chris Baio kennen, allen deelden een liefde voor punkrock en Afrikaanse ritmes. Ze besloten in bandvorm verder te gaan musiceren.
Koenig toerde met de band Dirty Projectors tijdens de periode dat deze met Afrikaanse muziek experimenteerden, dit wakkerde de liefde bij Koenig aan en hij leerde dit te integreren in westerse muziek.
De band koos de naam Vampire Weekend naar een shortfilmproject van Koenig in de zomer van 2005. Hij keek op een avond naar een vampierenfilm uit de jaren 80 en werd hierdoor geïnspireerd om een eigen versie te maken, die hij Vampire Weekend noemde. De film zou gaan over een heerschap , Walcott geheten, gespeeld door Koenig, die naar Cape Cod ging om de legerleiding te waarschuwen dat een stel vampieren de Verenigde Staten aan het aanvallen zijn... De film zou met kerstmis 2005 klaar zijn, maar na enige tijd zette Koenig het project stop. De film vormde nog wel de inspiratie voor het nummer Walcott en de aanzet tot de titel van Cape Cod Kwassa Kwassa.
Na het beëindigen van hun studies produceerden de bandleden zelf hun debuutalbum terwijl ze een fulltimebaan uitoefenden. Tomson werkte als muziekarchivist en Koenig als leerkracht Engels.
In 2007 stond Cape Cod Kwassa Kwassa in de lijst van de 100 beste nummers van dat jaar en in november toerden ze met The Shins door het Verenigd Koninkrijk. De inmiddels veel voorkomende internetbuzz en bloghypes speelde een grote rol in Vampire Weekends succes en leidde daarnaast tot een grote pre-release en drie tournees vóór het uitbrengen van hun debuutalbum. Door Spin magazine werden ze uitgeroepen tot beste nieuwe band in de editie van maart 2008 en werden hiermee ook de eerste band afgebeeld op de voorpagina vóór de uitgave van hun debuutalbum.
Goeie plaat, maar buiten mijn eigen lijst.
https://www.musicmeter.nl/album/98107
Punten : 337
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Rudi S
Waar blijkbaar gevreesd werd voor een mooie positie van VW, was die zorg totaal niet nodig: twee weken lang stabiel op 4.
Ezra Koenig en Chris Tomson raakten met elkaar bevriend toen ze studeerden aan de Columbia-universiteit in New York City en begonnen samen een rapformatie genaamd L'Homme Run. Ze leerden op de universiteit ook Rostam Batmanglij en Chris Baio kennen, allen deelden een liefde voor punkrock en Afrikaanse ritmes. Ze besloten in bandvorm verder te gaan musiceren.
Koenig toerde met de band Dirty Projectors tijdens de periode dat deze met Afrikaanse muziek experimenteerden, dit wakkerde de liefde bij Koenig aan en hij leerde dit te integreren in westerse muziek.
De band koos de naam Vampire Weekend naar een shortfilmproject van Koenig in de zomer van 2005. Hij keek op een avond naar een vampierenfilm uit de jaren 80 en werd hierdoor geïnspireerd om een eigen versie te maken, die hij Vampire Weekend noemde. De film zou gaan over een heerschap , Walcott geheten, gespeeld door Koenig, die naar Cape Cod ging om de legerleiding te waarschuwen dat een stel vampieren de Verenigde Staten aan het aanvallen zijn... De film zou met kerstmis 2005 klaar zijn, maar na enige tijd zette Koenig het project stop. De film vormde nog wel de inspiratie voor het nummer Walcott en de aanzet tot de titel van Cape Cod Kwassa Kwassa.
Na het beëindigen van hun studies produceerden de bandleden zelf hun debuutalbum terwijl ze een fulltimebaan uitoefenden. Tomson werkte als muziekarchivist en Koenig als leerkracht Engels.
In 2007 stond Cape Cod Kwassa Kwassa in de lijst van de 100 beste nummers van dat jaar en in november toerden ze met The Shins door het Verenigd Koninkrijk. De inmiddels veel voorkomende internetbuzz en bloghypes speelde een grote rol in Vampire Weekends succes en leidde daarnaast tot een grote pre-release en drie tournees vóór het uitbrengen van hun debuutalbum. Door Spin magazine werden ze uitgeroepen tot beste nieuwe band in de editie van maart 2008 en werden hiermee ook de eerste band afgebeeld op de voorpagina vóór de uitgave van hun debuutalbum.
Goeie plaat, maar buiten mijn eigen lijst.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:49 uur
Shit, ik hoopte dat die Vampieren niet meer zouden komen. Dit kost mij de overwinning. Ik heb dat album speciaal beluisterd voor deze game, maar ik vond er niet veel aan. Daarom niet als voorspelling in de top 10 opgenomen.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:50 uur
Haha, grappig weetje van dat filmproject, nooit geweten!
Heerlijk album ook inderdaad, en oh ja, Atmosphere in de top 5
Heerlijk album ook inderdaad, en oh ja, Atmosphere in de top 5

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 augustus 2017, 12:08 uur
Tja, Vampire Weekend. Dat bandje dat héél even leuk en fris klinkt, maar waar de frisheid per nummer ongeveer halveert. En armoedig is het volk dat een nummer met als refrein But this feels so unnatural / Peter Gabriel too in zijn jaar top 100 kiest. O ja, ik had hem dus niet in mijn Top 20.
Had hem wel in mijn voorspelling, maar niet hoger dan 10. Meestal overschat ik de notering van bands waar ik niks aan vind, maar hier ligt het even anders dus.
Had hem wel in mijn voorspelling, maar niet hoger dan 10. Meestal overschat ik de notering van bands waar ik niks aan vind, maar hier ligt het even anders dus.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 12:08 uur
Leuk de Vampieren, die had ik niet meer verwacht.
Die zullen dan wel het verschil maken, al wordt het nog spannend als Etta ze ook heeft. Ik had eerder de Spaanse Noren rond deze positie verwacht maar die hebben wellicht last gehad van de vakantieperiode.
Die zullen dan wel het verschil maken, al wordt het nog spannend als Etta ze ook heeft. Ik had eerder de Spaanse Noren rond deze positie verwacht maar die hebben wellicht last gehad van de vakantieperiode.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 12:09 uur
Gretz schreef:
Die zullen dan wel het verschil maken, al wordt het nog spannend als Etta ze ook heeft. Ik had eerder de Spaanse Noren rond deze positie verwacht maar die hebben wellicht last gehad van de vakantieperiode. En spannend wordt het.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 12:10 uur
herman schreef:
En ben benieuwd wie toch die Noren zijn.
En ben benieuwd wie toch die Noren zijn.
Die Noorse Portugezen die we hier al regelmatig in de top 10 gezien hebben.
1
geplaatst: 12 augustus 2017, 12:20 uur
Dus toch Vampire Weekend!
In mijn eigen lijst op 4 voorspeld, maar de twijfel sloeg toe als iedereen die lager voorspelde, of niet ...
wibro maakt een pijnlijke uitschuiver, en dus krijgt Gretz een serieuze voorsprong
Goud en zilver lijken hiermee verdeeld, het wordt nog een interessante strijd voor de derde plaats
87 Gretz 15
81 EttaJamesBrown 14
75 nico1616** 20
73 wibro
72 dix* 17
69 herman 19
68 Casartelli 14
68 motel matches 17
51 GrafGantz 15
38 Johnny Marr 19
34 Joezer49263
16 vigil
In mijn eigen lijst op 4 voorspeld, maar de twijfel sloeg toe als iedereen die lager voorspelde, of niet ...
wibro maakt een pijnlijke uitschuiver, en dus krijgt Gretz een serieuze voorsprong

Goud en zilver lijken hiermee verdeeld, het wordt nog een interessante strijd voor de derde plaats
87 Gretz 15
81 EttaJamesBrown 14
75 nico1616** 20
73 wibro
72 dix* 17
69 herman 19
68 Casartelli 14
68 motel matches 17
51 GrafGantz 15
38 Johnny Marr 19
34 Joezer49263
16 vigil
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.