The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)

Label: Domino

1. The Age of the Understatement (3:08)
  2. Standing Next to Me (2:18)
  3. Calm Like You (2:26)
  4. Separate and Ever Deadly (2:38)
  5. The Chamber (2:37)
  6. Only the Truth (2:44)
  7. My Mistakes Were Made for You (3:05)
  8. Black Plant (4:00)
  9. I Don't Like You Anymore (3:05)
  10. In My Room (2:29)
  11. Meeting Place (3:56)
  12. The Time Has Come Again (2:22)
IJsbergsla
Man of Sorrows schreef:
Wat mij betreft (stukken) beter dan alles wat Miles/Rascals/AM heeft/hebben uitgebracht.

Helemaal mee eens, heb hier ook veel meer mee dat met de AM.
Verder wordt het na 5 jaar weer eens tijd voor een nieuw album. Iets om naar uit te kijken.

avatar van Mctijn
Ook verlaagd. Afgezien van My Mistakes Were Made For You hoor ik echt geen nummers die blijven hangen.

avatar van JVT
JVT
Nieuwe album nu ook officieel aangekondigd. Spring 2016

avatar van OscarWilde
Geen slecht nummer, maar een beetje te veel Miles Kane met viooltjes.

avatar van VladTheImpaler
Ik vind het een geweldig nummer, laat dat album maar komen!

avatar van Mark17
Drie keer niks en mijlenver onder het niveau van deze plaat. De titel van het nummer komt wel 100x voorbij. Dat kan beter.

avatar van brandos
Prachtig ambachtelijk album dit. Met strijkers is het altijd moeilijk om niet obligaat te klinken (onze Volendamse scene heeft daar b.v. een patent op) en om echt iets aan de compositie toe te voegen. Ultieme voorbeelden daarvan zijn Nick Drake (Five leaves left) en Jacques Brel ((7) Ces gens la), maar ook Echo and the Bunnymen (Ocean rain) en deze schijf zijn voorbeelden van hoe het wel moet. Deze plaat heeft eenzelfde "sturm und drang" als the Arctic monkeys, maar klinkt iets 'smoother' en is daarom ook meer aan mij besteed (of misschien moet ik mij daar ook meer in verdiepen). In ieder geval klinkt het album, qua (onafgebroken) kwaliteit van de composities, arrangementen en onderwerpkeuze (de (onmogelijke) liefde en al haar wederwaardigheden) tegelijk nostalgisch en tijdloos. Ik kan me voorstellen hoe een (als afgebeelde, Jane Birkin-achtige) muze de muzikant(en) tegelijk tot diepe wanhoop en grote artisitieke prestaties leidde(n).

avatar van DjFrankie
Idd erg goeie plaat dit, twijfel nog tussen 4 en 4.5. Titelnummer is hors categorie.

avatar van Johnny Marr
Buiten de eerste twee nummers die geweldig zijn, niet echt iets wat ik nog vaak ga opzetten... Geef mij maar de Monkeys.

Johnny Marr schreef:

Wat wil je, vrind, het album is inmiddels al weer 8 jaar oud en heeft zijn houdbaarheid alhier écht wel bewezen; de opvolger vind ik beduidend minder.

Van de Poolapen draai ik alleen nog 1 t/m 3, met gepaste tussenpozen - dat dan weer wel

avatar van JVT
JVT
Enkele dagen geleden heb ik het nummer Gas Dance ontdekt, een B side van standing next to me. Heerlijk nummer, zou zelfs een vd betere zijn op deze plaat