MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Mooie ontknoping tot nu toe, al meerdere albums uit mijn lijstje voorbij gekomen.

1. Black Sabbath - Paranoid
4. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu
10. George Harrison - All Things Must Pass
20. The Stooges - Fun House

Goed dat Curtis het gehaald heeft ?. Ik heb hem zelf op plek twee staan. Mijn nummer één heeft de top 25 vermoedelijk niet gehaald.

Haha: foutje, bedankt. Het is nog vroeg....

nou kun je wel zeggen..ik veel te vroeg wakker ook voor de zaterdag..vast de warmte

Curtis had ik ook, heerlijk album. Deja-vu is ok, maar voor mij geen top 20 materiaal.

luigifort schreef:
.ik veel te vroeg wakker

Ach wat is vroeg, de Marrons hebben dan al menig arapaima's gevangen hoor .

5 albums uit mijn top 20. Niet slecht. Ik verwacht mijn nr 1 niet in de top 10, maar mijn nr 2 moet nog wel lukken hoop ik.

zaaf
5. Led Zeppelin - Led Zeppelin III
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2594.300.jpg

Punten : 300
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : zaaf

Kwam langzaam de top 10 binnengeschoven na zo'n anderhalve dag en schoof steeds iets meer op. De sprong van de uiteindelijke nr 4 was Zep toch te machtig.

Vormgegeven tijdens een maandenlange break; na zeer intensief toeren huurden Plant en Page een 18e eeuwse cottage in Wales, Bron-Yr-Aur, met geen faciliteiten als stromend water en elektriciteit. Dit, de wens om de stijl wat om te buigen en de afgelegen huisvesting inspireerden de heren tot veel nummers met een akoestische basis.

Zoals Robert Plant zei:
[Bron-Yr-Aur] was a fantastic place in the middle of nowhere with no facilities at all--and it was a fantastic test of what we could do in that environment. Because by that time we'd become obsessed with change, and the great thing was that we were also able to create a pastoral side of Led Zep. Jimmy was listening to Davey Graham and Bert Jansch and was experimenting with different tunings, and I loved John Fahey. So it was a very natural place for us to go to.

Mijn nummer 1. Wel met iets van twijfel, maar ik vind het een heel erg goede plaat die ik nog graag draai en waar ik niks van skip. Was als klein ventje erg gefascineerd door die draaihoes…

Ik snap dat deze er in staat maar niet bij mij. Blijkbaar toch een net niet band voor mij. Dit is de 3de keer dat een LZ plaat net niet mijn eindlijst haalt

zaaf schreef:
Was als klein ventje erg gefascineerd door die draaihoes…

die rondjes ja, bij mij ook top 10 en met mijn favoriete Zep nummer.

Had nog wel iets hoger gemogen.
Klasse plaat. Hun beste tot dan toe.

Zo, CSN&Y mag op 'stop' in Spotify. De onbekende Led Zep gaat aan, alhoewel onbekend? Ken het album niet integraal, wel een aantal songs.

Op voorhand doet het mij al meer dan Deja Vu, al klonk ook dat album als een warm bad der onbewuste herkenning.

Gaat nog spannend worden.
Mij benieuwen of 2 van de beste livealbums ever nog gaan komen.

bikkel2 schreef:
Gaat nog spannend worden.
Mij benieuwen of 2 van de beste livealbums ever nog gaan komen.

Ha,ha, de drukste drummer en relaxte drummer allertijden, JImi had ook een best livealbum maar die komt niet meer .
Ik hoop dat mijn nummer 1 nog voorbij komt, die is ook al met zo'n groepje voorbij geweest.
Nick doet het hier geloof ik ook wel goed.

Kan nog alle kanten op Rudy.

Het Primal Scream album zal toch hopelijk ook nog komen?

bikkel2 schreef:

Het Primal Scream album zal toch hopelijk ook nog komen?

Die gaan pas einde jaren 80 meedoen, vraag maar aan herman

Casartelli (moderator)
1983 toch al?

Ik vond een reden.

Casartelli schreef:
1983 toch al?

Welk album dan

Casartelli (moderator)
Rudi S schreef:
Welk album dan
't Is een gekke wereld, Rudi.

Wat een gekkigheid toch allemaal weer!!
Ik "schreeuw" het uit..........van de pret in dit geval dan.

bikkel2 schreef:

Wat een gekkigheid toch allemaal weer!!
Ik "schreeuw" het uit..........van de pret in dit geval dan.

Well Well Weeeeeeeeeeeeeeeeell!!!!

teus schreef:
(quote)

Well Well Weeeeeeeeeeeeeeeeell!!!!

en dan jouw avatar nog

Rudi S schreef:
(quote)

en dan jouw avatar nog

Yes ! Bij mij op 2
En op 5 nog zo, n groots live album van een ander bandje uit Londen , maar of die hier scoren .....

teus schreef:

En op 5 nog zo, n groots live album van een ander bandje uit Londen ,

Was dat tijdens dat uitstapje naar Leeds

Rudi S schreef:
(quote)

Was dat tijdens dat uitstapje naar Leeds

u mag Door naar de volgende ronde voor de kleuren TV (1970)

teus schreef:
(quote)

u mag Door naar de volgende ronde voor de kleuren TV (1970)

Ik doe liever een nachtje in dat hotel, misschien kom ik Maggie wel tegen

zaaf
4. Nick Drake - Bryter Layter
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/711.300.jpg

Punten : 334
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Arno, johan de witt tesamen met luigifort

Stond maandag nog op 15 (daarvoor nog verder weg), maar Nick gaf al die herrieschoppers a kick in the nuts en jumpte naar plek 4.

Net als Five Leaves Left, bevat het album geen onbegeleide songs: Drake werd vergezeld door een deel van Fairport Convention, John Cale (Fly, Northern Sky) en Beach Boys' drummer Mike Kowalski en idem gitarist Ed Carter.
Wederom geproduceerd door Joe Boyd, Robert Kirby nam, waar van toepassing, de string arrangementen weer voor zijn rekening.
Mojo schreef over het album "Certainly the most polished of his catalogue". Alternative Press noemde het "[one] of the most beautiful and melancholy albums ever recorded."

Nick heeft drie geweldige platen nagelaten die mij kunnen beroeren. Wat moet ik nog meer zeggen…

Deze had ik toch wel in de top-3 verwacht. Schitterend album.

Krijgen we nog Neil, CCR en The Doors?

Deep Purple

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.