Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 18:02 uur
Edgar18 schreef:
De eerste uit mijn lijstje. Alle soulplaten moeten denk ik nog komen...
14. George Harrison - All Things Must Pass
De eerste uit mijn lijstje. Alle soulplaten moeten denk ik nog komen...
14. George Harrison - All Things Must Pass
Mss een soulalbum die kans maakt
ik heb er 2 binnen mijn top20 een blanke en een donkere
en Harrison had ik op 3 staan
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 18:19 uur
teus schreef:
(quote)
Ik heb ook een soulplaat in mijn Top 20 (top 10 zelfs), die van die zanger met zijn eigen naam in de albumtitel
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 18:21 uur
vigil schreef:
Ik heb ook een soulplaat in mijn Top 20 (top 10 zelfs), die van die zanger met zijn eigen naam in de albumtitel
(quote)
Daar heb ik er 2 van zelfs

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 18:36 uur
0
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2016, 19:16 uur
7. Curtis Mayfield - Curtis
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4181.300.jpg
Punten : 288
Nom. : 14
Nr. 1 van : niemand
Aanvankelijk prominent in de top 10, zakte er hard uit maar klom weer zo goed als naar het oude niveau. En dat voor een soulplaat!
Curtis had naam gemaakt als zanger van de Impressions (o.a. People Get Ready), een vermaarde soulgroep in de sixties. Hij wilde graag wat persoonlijker werk afleveren en liet zich derhalve gemakkelijk 'overhalen' door de platenmaatschappij om aan te sluiten bij de tendens om solo werk af te leveren.
Waar de ontvangst wat lauwtjes was (tja, recensenten zijn ook maar mensen), want "meer ritmisch dan melodisch", werd het album steeds meer op waarde geschat en doet het album het in de regel in de 'of all times'-charts beter dan het veel succesvollere Superfly. De signature song Move On Up deed het niet in de US, in de UK - in ingekorte versie - wel, maar (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go sloeg wel enigszins aan. Het was in ieder geval een opmaat tot groter succes.
Jaaa, prachtige plaat. En er volgde nog meer moois, maar deze zit vast in de tas.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4181.300.jpg
Punten : 288
Nr. 1 van : niemand
Aanvankelijk prominent in de top 10, zakte er hard uit maar klom weer zo goed als naar het oude niveau. En dat voor een soulplaat!
Curtis had naam gemaakt als zanger van de Impressions (o.a. People Get Ready), een vermaarde soulgroep in de sixties. Hij wilde graag wat persoonlijker werk afleveren en liet zich derhalve gemakkelijk 'overhalen' door de platenmaatschappij om aan te sluiten bij de tendens om solo werk af te leveren.
Waar de ontvangst wat lauwtjes was (tja, recensenten zijn ook maar mensen), want "meer ritmisch dan melodisch", werd het album steeds meer op waarde geschat en doet het album het in de regel in de 'of all times'-charts beter dan het veel succesvollere Superfly. De signature song Move On Up deed het niet in de US, in de UK - in ingekorte versie - wel, maar (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go sloeg wel enigszins aan. Het was in ieder geval een opmaat tot groter succes.
Jaaa, prachtige plaat. En er volgde nog meer moois, maar deze zit vast in de tas.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 19:20 uur
En daar is de eerste van de twee waar ik het net nog over had. Op plek 8 bij mij, die andere een plekje lager, maar die verwacht ik eerlijk gezegd niet meer.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 19:32 uur
Die had ik er ook bijgezet, best hoog geëindigd.
Move on Up is ook wel een van de beste liedjes van dat jaar.
Move on Up is ook wel een van de beste liedjes van dat jaar.
0
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2016, 21:50 uur
6. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3164.300.jpg
Punten : 290
Nr. 1 van : LucM
Net zo uit in uit in als Sabbath. Ach ja, de heren waren in deze tijd ook nog viriel.
Bijzonder product van bijzondere mensen. Flinke ego's, kwetsbaar ook en van tijd tot tijd nogal narrig. Men kon dan ook niet altijd goed door één deur en deed dat dan ook niet.
Dus ieder schreef zijn nummertjes: Crosby maakte de basis voor Almost Cut My Hair en Déja Vu, Nash die voor Teach Your Children en Our House, Stills voor 4+20 en Carry On en Young voor Helpless en Country Girl. Daar werd dan aan toegevoegd wat de makers wenselijk achtten.
Nieuweling Young is derhalve vocaal alleen op 'zijn' bovengenoemde nummers te horen. Als gitarist mocht hij daarnaast bij het gezamenlijk met Stills geschreven nummer Everybody I Love You en bij de cover van Joni's Woodstock zijn kunsten vertonen. En uiteraard is het leadgitaarwerk bij Almost Cut My Hair van zijn hand.
De overige heren lieten elkaar wat meer toe op hun nummers, opvallend is echter het kleinere lettertype waarmee op de cover van de plaat de deelname van bassist Greg Reeves en drummer Dallas Taylor wordt vermeld. Love and peace and kinnesinne.
Grotendeels fijne plaat. De Nash-nummers zijn mij veel te cheesy, maar de rest kan ik waarderen.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3164.300.jpg
Punten : 290
Nr. 1 van : LucM
Net zo uit in uit in als Sabbath. Ach ja, de heren waren in deze tijd ook nog viriel.
Bijzonder product van bijzondere mensen. Flinke ego's, kwetsbaar ook en van tijd tot tijd nogal narrig. Men kon dan ook niet altijd goed door één deur en deed dat dan ook niet.
Dus ieder schreef zijn nummertjes: Crosby maakte de basis voor Almost Cut My Hair en Déja Vu, Nash die voor Teach Your Children en Our House, Stills voor 4+20 en Carry On en Young voor Helpless en Country Girl. Daar werd dan aan toegevoegd wat de makers wenselijk achtten.
Nieuweling Young is derhalve vocaal alleen op 'zijn' bovengenoemde nummers te horen. Als gitarist mocht hij daarnaast bij het gezamenlijk met Stills geschreven nummer Everybody I Love You en bij de cover van Joni's Woodstock zijn kunsten vertonen. En uiteraard is het leadgitaarwerk bij Almost Cut My Hair van zijn hand.
De overige heren lieten elkaar wat meer toe op hun nummers, opvallend is echter het kleinere lettertype waarmee op de cover van de plaat de deelname van bassist Greg Reeves en drummer Dallas Taylor wordt vermeld. Love and peace and kinnesinne.
Grotendeels fijne plaat. De Nash-nummers zijn mij veel te cheesy, maar de rest kan ik waarderen.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 22:05 uur
Ja, en dan kan je inderdaad hier in NL je zonnebril gewoon opzetten.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 22:11 uur
En alweer prijs, ditmaal mijn nummer 6. Ik heb geloof ik een heel erg mainstream lijstje dit jaar 

0
geplaatst: 26 augustus 2016, 22:25 uur
beetje suffe plaat maar er staan wel mooie nummers op. Deze hoge positie had ik met het MuMe publiek niet verwacht.
Ik had hem zelf niet, ook niet overwogen overigens.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 22:31 uur
GrafGantz schreef:
En alweer prijs, ditmaal mijn nummer 6. Ik heb geloof ik een heel erg mainstream lijstje dit jaar
Ik heb denk ik wat ze hier op MM al gauw afkappen met de term " mainstream " ook meestal veel bovenin mijn albumlijsten per jaar,maar mainstream of minder toegankelijk ,het interesseert me niets wat andere users hiervan denken klasse is klasse
en voor de een is dat zo ver mogelijk van het toegankelijk opzoeken ,en voor mij zijn dat meestal de ware klassiekers uit zo,n jaar ,waar je niet omheen kunt (muzikale voorkeur blijft natuurlijk )zoals terecht hier in de Top 10 ....Déjà Vu mijn nr 7
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 22:52 uur
zaaf schreef:
Jij houdt niet van suffe platen?
Jij houdt niet van suffe platen?
Ben je gek? Ik hou van alle platen -ook de suffe- die iets eigenzinnigs hebben, waar de eigenzinnigheid niet teveel mijn sufheid ontstijgt.
Morgen bij het ontbijt maar eens Deja Vu proberen, met een suf kopje groene thee.
0
zaaf
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:00 uur
Met notenmuesli en een avocado-banaan-amandelmelk smoothie of is dat te eigenzinnig?
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:03 uur
Meestal ontbijt ik 's nachts. En dan een Chablis in de ochtend. Oh nee, dat was 1969.
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:04 uur
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:06 uur
0
geplaatst: 26 augustus 2016, 23:09 uur
vigil schreef:
beetje suffe plaat maar er staan wel mooie nummers op. Deze hoge positie had ik met het MuMe publiek niet verwacht.
Zelfde gedachtengang over de inhoud, maar dat het hoog zou eindigen had ik wel verwacht.
Deja Vu heeft nu eenmaal al heel lang een klassieke status.
De muzikale bijbel van het hippiedom.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.