MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
LucM schreef:
Van 1976 heb ik de lijst ook klaar, vind ik overigens het minste albumjaar van de 70's.

Zelfde hier, enige jaar dit decennium waarbij de laatste plekken opgevuld worden door albums die ik "slechts" op 3,5* heb staan.

zaaf schreef:
(quote)
In 1998, geduld!

Dan ben ik op safari

Op de maan

west schreef:
Nog even n.a.v. DE plug actie voor 1976:

(afbeelding)

Ja,ja natuurlijk is er al punk

Van 1976 heb ik (op een totaal van 75 albums) 45 albums met 4* of meer (waarvan 20 met 5* of 4,5*, dus gemakkelijker een top-20 samen te stellen) dat is het laagste aantal van de jaren '70.
1976 zie ik ook als een overgangsjaar: de prog-, hard- en glamrock waren duidelijk over hun hoogtepunt en we staan op de vooravond van de punk & new wave. Gelukkig nog een aantal prima reggae-albums gevonden.

EttaJamesBrown schreef:
(afbeelding)

Met een kleine verandering voor liedje 5

Have A Cigar stond al op het nummer 1 album van vorig jaar....

mijn '75ers

1. Bob Dylan - Blood on the Tracks
2. Queen - A Night at the Opera
3. Neil Young & Crazy Horse - Zuma
4. Pink Floyd - Wish You Were Here
5. Fleetwood Mac - Fleetwood Mac
6. Stephen Stills - Live
7. Janis Ian - Between the Lines
8. Bob Marley & The Wailers - Live!
9. Roxy Music - Siren
10.Status Quo - On the Level
11.Emmylou Harris - Elite Hotel
12.Bee Gees - Main Course
13.Earth & Fire - To the World of the Future
14.Outlaws - Outlaws
15.Bruce Springsteen - Born to Run
16.Paul Simon - Still Crazy After All These Years
17.Donna Summer - Love to Love You Baby
18.Livin' Blues - Live '75
19.Electric Light Orchestra - Face the Music
20.Galaxy-Lin - "G"

Toch nog 8 albums uit mijn voorkeur in de gezamelijke 25
De Livealbums blijven beetje onopgemerkt ,nu dan een notering voor Marley
Ook weinig aandacht voor het NLwerk, wat soms zeker niet onder doet voor buitenlandse albums

west schreef:
(quote)

Have A Cigar stond al op het nummer 1 album van vorig jaar....

Guess again. Iets uit 76

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Guess again. Iets uit 76

Ik zie geen Zombie achter de piano...

wibro schreef:
(quote)
Die krijgt in 1977 nog een herkansing met 2 albums zelfs.

Discolady Summer kwam ook in het nu spelende jaar ('76) met 2 albums
Ik ga voor de heerlijke 4 seizoenen

EttaJamesBrown schreef:

Met een kleine verandering voor liedje 5

Ha,ha, wachtende Tommy wist het wel.

Telamon
Eindelijk dan '76. Het jaar waarin mijn nummer 1 een jaar of vier te laat werd uitgebracht.

Telamon schreef:
Eindelijk dan '76. Het jaar waarin mijn nummer 1 een jaar of vier te laat werd uitgebracht.

Dat heet Modern

Hier ook veel liefde voor dat album.

Hier ook nog een grote lover van die plaat (of ben ik nu weer te duidelijk)?

Je mag zelfs verwijzen naar je recensie
Erg de moeite waard trouwens

De volgende Top 10 ,is al voorspelbaar ,met o.a Zombie (openlijke oproep)en M lovers erin ,ik respecteer echt ieder zijn muzikale voorkeur en het is ook mijn bedoeling niet om Users te bekritiseren maar moet ik die zgn term verhulde tips en het blinde stemmen nog serieus nemen??
Zoniet ,ga ik ook met (zgn verhulde) namen gooien,want het hek is nu wel van de dam
In mijn vorige bericht maakte ik me ook al schuldig met reclame voor D Summer

teus schreef:
De volgende Top 10 ,is al voorspelbaar ,met o.a Zombie (openlijke oproep)en M lovers erin ,ik respecteer echt ieder zijn muzikale voorkeur en het is ook mijn bedoeling niet om Users te bekritiseren maar moet ik die zgn term verhulde tips en het blinde stemmen nog serieus nemen??

Wel goed om te weten, is dat het om het overduidelijke favoriete album van die Afrikaanse artiest gaat. Eigenlijk is het een 'plug' van niks dus. Iedereen die 'm zou hebben, koos toch voor dat album. Overigens mag je best mede users bekritiseren toch?

johan de witt schreef:
Je mag zelfs verwijzen naar je recensie
Erg de moeite waard trouwens

Verdorie ja, is waar ook klikerdeklik voor een van mijn grootste favorieten van 1976 en bij uitbreiding de hele jaren '70!

Casartelli (moderator)
Ik was het hele weekend afwezig, dus ik heb de ontknoping niet live meegemaakt. Daar heb ik na Roxy Music qua matches - op de voorspelbare nummer 1 na - ook niet zo veel aan gemist; de albums van Led Zeppelin, Queen en Bruce Springsteen zijn in orde, maar bijna twintig betere albums hebben de toptien dus gemist.

01 [24] Van Der Graaf Generator - Godbluff
02 [----] Steeleye Span - All Around My Hat
03 [14] Camel - The Snow Goose
04 [----] Fungus - Lief ende Leid
05 [1] Pink Floyd - Wish You Were Here
06 [21] Mike Oldfield - Ommadawn
07 [----] Wim de Craene - Alles Is Nog bij het Oude
08 [----] Kansas - Masque
09 [----] Eloy - Power and the Passion
10 [25] Tangerine Dream - Ricochet
11 [----] Boudewijn de Groot - Waar Ik Woon en Wie Ik Ben
12 [----] Rush - Fly by Night
13 [----] Styx - Equinox
14 [9] Roxy Music - Siren
15 [22] Fleetwood Mac - Fleetwood Mac
16 [----] Supertramp - Crisis? What Crisis?
17 [----] Renaissance - Scheherazade and Other Stories
18 [----] Steeleye Span - Commoners Crown
19 [20] Tangerine Dream - Rubycon
20 [----] Angel - Angel

Voorts heb ik de 1975 gevierd met het draaien van
- Grobschnitt - Jumbo
- Mike Oldfield - Ommadawn

1976 zit weer in de brievenbus richting Zaaf!

In de breedte een iets minder jaar dan 1975. Kan gebeuren... Er valt al met al echt nog wel genoeg te genieten heur!

Zo hebben we bv. 2 winderige truckjes van het eerste Bijbelboek, de eerder genoemde Franse wind, een linkse Amerikaanse staat (waar je toch zou verwachten dat het extreem rechts zou zijn maar dit terzijde...), een kameel op de maan, wat 1tjes en 2tjes, een reizende kameleon en ook 1 live album waarvan de maker ervan eigenlijk al zijn roem aan te danken heeft.

To zover, veel luisterplezier nog!

vigil schreef:
en ook 1 live album waarvan de maker ervan eigenlijk al zijn roem aan te danken heeft.

Ik heb zowaar een livealbum op 3 dit keer, maar ik denk dat dat een andere is. Ik vrees dat jouw keuze mijn laagst gewaardeerde album voor dit jaar is, ik hoop dat je me kan vergeven

Dat livealbum is niet toevallig die ene van de Zilveren Kogel Band (mijn god, wat een subtiliteit...)? Die maakt zowaar ook nog kans op mijn top 20. Verder wellicht nog een livealbum van een Japanse jazzgrootheid (vrouwelijk) en ik overweeg nog een funky livealbum van een Australische zangeres, die nog niet is toegevoegd op MuMe. De rest van mijn overwegingen blijft nog eventjes geheim

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik heb zowaar een livealbum op 3 dit keer, maar ik denk dat dat een andere is. Ik vrees dat jouw keuze mijn laagst gewaardeerde album voor dit jaar is, ik hoop dat je me kan vergeven

Ik vergeef jou alles dat weet je, ik heb hem ook omdat het live album iconisch is en voor hem het beste is wat hij gedaan heeft. Viva had ik ook zomaar kunnen nemen maar die hebben meer goede live platen en legendarische studioplaten.

Nog even wachten met het versturen van mijn lijstje. Zeker na gisteren nacht met 3 nieuwe 4* en zelfs een 5*. Hoop hetzelfde voor vandaag/nacht.

Ik heb nog niet zo gek veel beluisterd deze week. Wel een troubadour die ik alleen van naam kende. Erg prettige muziek en dus een fijne ontdekking. Woensdagavond geen plannen/alleen thuis, dus dan ga ik nog wel wat albums luisteren en mijn definitieve lijstje opmaken. Hoe dan ook een wat minder jaar voor mij, zijn maar weinig albums die er bovenuit steken.

Cellulord schreef:
Nog even wachten met het versturen van mijn lijstje. Zeker na gisteren nacht met 3 nieuwe 4* en zelfs een 5*. Hoop hetzelfde voor vandaag/nacht.

Die nieuwe 5/5 van je sloeg hier ook in als een bom. Wellicht haalt die zo nog de top 20 (wishful thinking)!

Ataloona schreef:
Die nieuwe 5/5 van je sloeg hier ook in als een bom. Wellicht haalt die zo nog de top 20 (wishful thinking)!

Dat mag je zeker zeggen. Wat een verrassing. Ik had hem al een tijdje liggen en wist echt niet meer wat het was. Het zal wel een of andere vorm van Jazz zijn dacht ik nog. Na enkelle halve Ambient albums, die me niet echt de diepte in trokken, dacht ik dus een stukje 70's Jazz op te leggen. Mijn mond viel open na de eerste tonen, wow, what the f@cK? Voor ik het doorhad werd ik meegesleept in een vreemde bizarre wereld. Prachtig!
Ja een plaatsje in de top 20 zou echt leuk zijn.

Leuk te weten dat er nog iemand is die dit ten zeerste kan appreciëren.

zaaf
Hier nog 1. Qua sfeer heb ik associaties met sommige nummers van Matt Elliott en van Katsuhiko Maeda. Bevalt mij zeer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.