MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Ja, sorry heren Rudi S en west, maar Again, Excuse O is na zijn platen uit 1977 (nog moeilijk kiezen welke ik dan van Fela selecteer) misschien wel mijn favoriete Kuti plaat. Daar kan geen Zombie tegenop

Ataloona schreef:
Ja, sorry heren [user=28845]Rudi

Ha,ha. Hier ook geen zombie, veel te eng

Joni Mitchell op nummer 20.
Frank Zappa nu aan het beluisteren. Ik was er niet aan toegekomen.

Telamon
wibro schreef:

Frank Zappa nu aan het beluisteren.

Ik ook. Voor mij een van Zappa's beste.

Hoezo "niet aan toegekomen" wibro? je hebt toch zeeën van tijd.

Van de top 50 van 1976 heb ik slechts 16 albums beluisterd. Tja, je moet kiezen Cellulord. Ik zou ze wel allemaal kunnen beluisteren maar dan moet ik het kroegbezoek achterwege laten en dat is Wibro echt niet van plan.
b.t.w. Ik kom dus net van de kroeg vandaan. Gedronken : 4 Westmalle dubbel en een Brugse Zot en verder genoten van het vrouwelijk schoon.

Draaien ze geen Zappa in die kroeg?

bikkel2 schreef:
Joni brengt het met The Band iop The Last Waltz.
Zo, ook weer duidelijk.
Waar kan ik mijn prijs op halen Etta?

Die bedoel ik niet. Had zelf ook al gegoogled. Ik heb het op een cassettebandje of zo met een 2metersessie. Of ergens een B-kantje of zo.

Een cover dus ?

Zombie is voor mij een heel speciale plaat. Ik hoor het -shuffleplay- regelmatig tijdens het rennen door de polder, langs de Waddenzee. Ben altijd heel blij wanneer dat nummer begint en ben evenzo blij dat het uiteindelijk afgelopen is.

bikkel2 schreef:
Een cover dus ?

Ja, of een sample.

Okay.....Geen idee werkelijk.

zaaf
7. Patti Smith Group - Radio Ethiopia
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7539.300.jpg

Punten : 258
Nom. : 12
Nr. 1 van : niemand

Na een paar lijstjes randje top 10, tot dinsdag een boost volgde. De aandacht nam weer iets af en deze 7e plek is het resultaat.

Radio Ethiopia, de opvolger van Horses, werd lang niet zo bejubeld als dat album. Patti werd zelfs luiheid en zelfingenomenheid verweten. Mogelijk mede een reactie op de keuze van Patti voor Aerosmith-producer Jack Douglas, volgens haar eigen zeggen in de hoop van het album een commercieel succes te maken.

Radio Ethiopia, de song, is een van Smith's meest beruchte nummers. Patti loopt er zelf mee weg, waar het nummer zou verwijzen naar Arthur Rimbaud's doodswens. De meningen bij critici zijn verdeeld: is dit nou zo'n voorbeeld van 'we komen hier wel mee weg' of is het grensverleggend?
Kritiek op de plaat gaat ook vaak over de productie, dat deze te zwaar gitaargericht is en Patti's vocalen (en teksten) daardoor verdrukt worden.
Veel van de nummers staan al op de setlist vóór het opnemen van Horses en zijn geschreven met bassist Ivan Kral, uitgerekend degene uit de band die het gretigst commercieel succes nastreeft.
Het album is opgedragen aan Arthur Rimbaud en Constantin BrâncuČ™i.

Plaat met fijne nummers en wat mindere, voor mij, had m dan ook niet in mijn top. Deze 7e plek verrast me wel. Zeker een minder jaar

Prima jaar!
Mijn nr. 2!

Mijn nummer 11. Beter dan Horses. Had trouwens niet verwacht dat dit album in de top 10 zou komen. Ask the Angels trouwens ook het beste nummer van dat album.

Zeker niet beter dan Horses!

Bijna zo goed als Horses!
Ik had hem op 6.

Met Pissing in a River als hoogtepunt

Nul uit vier.

Dan heb jij vast Nigerianen, Duitsers en Japanners

Etta wacht vast op de piano die drinkt

Uuh....mag van mij ook nog hoor.

Pissing in a rivier is wel wat, de rest van het album niet wereldschokkend
Snap die top 10 notering helemaal niet
zal wel aan mijn kwartje liggen

Oe dat zegt mij niets

Mijn nr. 4

luigifort schreef:
Prima jaar!
Mijn nr. 2!

Ook mijn nummer 2
Tja onze jongens natuurlijk op 1

Ik heb 1 jongen op 1..maar door de drogas voelde ie zich ws heel veel jongens..best album ook

Die reiziger heb ik op 4

Geen nood, ze komen beiden nog aan bod morgen

"Pissing in a rivier" is een sterk nummer, maar o.h.a. is het album te commercieel (voor mij), maar dat is wat de muzikanten wilden.

zaaf schreef:
7. Patti Smith Group - Radio Ethiopia

Deze plaat staat niet eens bij de 50 albums met de hoogste score op Musicmeter.................

Moet dat dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:57 uur

geplaatst: vandaag om 01:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.