Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:06 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:17 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:27 uur
Joni Mitchell op nummer 20.
Frank Zappa nu aan het beluisteren. Ik was er niet aan toegekomen.
Frank Zappa nu aan het beluisteren. Ik was er niet aan toegekomen.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:30 uur
Hoezo "niet aan toegekomen" wibro? je hebt toch zeeën van tijd. 

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:40 uur
Van de top 50 van 1976 heb ik slechts 16 albums beluisterd. Tja, je moet kiezen Cellulord. Ik zou ze wel allemaal kunnen beluisteren maar dan moet ik het kroegbezoek achterwege laten en dat is Wibro echt niet van plan.
b.t.w. Ik kom dus net van de kroeg vandaan. Gedronken : 4 Westmalle dubbel en een Brugse Zot en verder genoten van het vrouwelijk schoon.
b.t.w. Ik kom dus net van de kroeg vandaan. Gedronken : 4 Westmalle dubbel en een Brugse Zot en verder genoten van het vrouwelijk schoon.

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:48 uur
bikkel2 schreef:
Joni brengt het met The Band iop The Last Waltz.
Zo, ook weer duidelijk.
Waar kan ik mijn prijs op halen Etta?
Joni brengt het met The Band iop The Last Waltz.
Zo, ook weer duidelijk.
Waar kan ik mijn prijs op halen Etta?
Die bedoel ik niet. Had zelf ook al gegoogled. Ik heb het op een cassettebandje of zo met een 2metersessie. Of ergens een B-kantje of zo.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:52 uur
Zombie is voor mij een heel speciale plaat. Ik hoor het -shuffleplay- regelmatig tijdens het rennen door de polder, langs de Waddenzee. Ben altijd heel blij wanneer dat nummer begint en ben evenzo blij dat het uiteindelijk afgelopen is.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:53 uur
0
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2016, 20:59 uur
7. Patti Smith Group - Radio Ethiopia
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7539.300.jpg
Punten : 258
Nom. : 12
Nr. 1 van : niemand
Na een paar lijstjes randje top 10, tot dinsdag een boost volgde. De aandacht nam weer iets af en deze 7e plek is het resultaat.
Radio Ethiopia, de opvolger van Horses, werd lang niet zo bejubeld als dat album. Patti werd zelfs luiheid en zelfingenomenheid verweten. Mogelijk mede een reactie op de keuze van Patti voor Aerosmith-producer Jack Douglas, volgens haar eigen zeggen in de hoop van het album een commercieel succes te maken.
Radio Ethiopia, de song, is een van Smith's meest beruchte nummers. Patti loopt er zelf mee weg, waar het nummer zou verwijzen naar Arthur Rimbaud's doodswens. De meningen bij critici zijn verdeeld: is dit nou zo'n voorbeeld van 'we komen hier wel mee weg' of is het grensverleggend?
Kritiek op de plaat gaat ook vaak over de productie, dat deze te zwaar gitaargericht is en Patti's vocalen (en teksten) daardoor verdrukt worden.
Veel van de nummers staan al op de setlist vóór het opnemen van Horses en zijn geschreven met bassist Ivan Kral, uitgerekend degene uit de band die het gretigst commercieel succes nastreeft.
Het album is opgedragen aan Arthur Rimbaud en Constantin BrâncuČ™i.
Plaat met fijne nummers en wat mindere, voor mij, had m dan ook niet in mijn top. Deze 7e plek verrast me wel. Zeker een minder jaar
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7539.300.jpg
Punten : 258
Nom. : 12
Nr. 1 van : niemand
Na een paar lijstjes randje top 10, tot dinsdag een boost volgde. De aandacht nam weer iets af en deze 7e plek is het resultaat.
Radio Ethiopia, de opvolger van Horses, werd lang niet zo bejubeld als dat album. Patti werd zelfs luiheid en zelfingenomenheid verweten. Mogelijk mede een reactie op de keuze van Patti voor Aerosmith-producer Jack Douglas, volgens haar eigen zeggen in de hoop van het album een commercieel succes te maken.
Radio Ethiopia, de song, is een van Smith's meest beruchte nummers. Patti loopt er zelf mee weg, waar het nummer zou verwijzen naar Arthur Rimbaud's doodswens. De meningen bij critici zijn verdeeld: is dit nou zo'n voorbeeld van 'we komen hier wel mee weg' of is het grensverleggend?
Kritiek op de plaat gaat ook vaak over de productie, dat deze te zwaar gitaargericht is en Patti's vocalen (en teksten) daardoor verdrukt worden.
Veel van de nummers staan al op de setlist vóór het opnemen van Horses en zijn geschreven met bassist Ivan Kral, uitgerekend degene uit de band die het gretigst commercieel succes nastreeft.
Het album is opgedragen aan Arthur Rimbaud en Constantin BrâncuČ™i.
Plaat met fijne nummers en wat mindere, voor mij, had m dan ook niet in mijn top. Deze 7e plek verrast me wel. Zeker een minder jaar
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:02 uur
Mijn nummer 11. Beter dan Horses. Had trouwens niet verwacht dat dit album in de top 10 zou komen. Ask the Angels trouwens ook het beste nummer van dat album. 

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:04 uur
Bijna zo goed als Horses!
Ik had hem op 6.
Met Pissing in a River als hoogtepunt
Ik had hem op 6.
Met Pissing in a River als hoogtepunt

1
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:09 uur
Etta wacht vast op de piano die drinkt 
Uuh....mag van mij ook nog hoor.

Uuh....mag van mij ook nog hoor.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:11 uur
Pissing in a rivier is wel wat, de rest van het album niet wereldschokkend
Snap die top 10 notering helemaal niet
zal wel aan mijn kwartje liggen
Snap die top 10 notering helemaal niet
zal wel aan mijn kwartje liggen

1
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:13 uur
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:15 uur
Ik heb 1 jongen op 1..maar door de drogas voelde ie zich ws heel veel jongens..best album ook

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:23 uur
"Pissing in a rivier" is een sterk nummer, maar o.h.a. is het album te commercieel (voor mij), maar dat is wat de muzikanten wilden.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:41 uur
zaaf schreef:
Deze plaat staat niet eens bij de 50 albums met de hoogste score op Musicmeter.................

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.