Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:45 uur
bikkel2 schreef:
Wel een vermakelijke plaat, maar ik denk niet dat het een top 10 notering krijgt.
.
Wel een vermakelijke plaat, maar ik denk niet dat het een top 10 notering krijgt.
.
Als die 2 stemmers hier scoren gaan ze gelijk schminken.

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:46 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:55 uur
bikkel2 schreef:
1977 is top!
"76" is imo een overgangsjaar.
Het minste tot nu toe wat de 70's betreft.
Maar da's mijn mening.
1977 is top!

"76" is imo een overgangsjaar.
Het minste tot nu toe wat de 70's betreft.
Maar da's mijn mening.
Volledig eens, ik heb daarom bewust een aantal reggae-albums van dat jaar beluisterd (en 3 die mij zeer goed bevielen in de lijst geplaatst).
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:59 uur
Frank strandde net voor de ingang van mijn top 20. Met 4* kan ik niet ontevreden zijn over deze mooie eindnotering in de lijst.
0
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2016, 17:22 uur
8. Joni Mitchell - Hejira
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4247.300.jpg
Punten : 219
Nom. : 11
Nr. 1 van : Koenr, Ataloona
Na een dagje buiten de top 10 binnengekomen en de tent niet meer verlaten. Wederom een vrouwelijke top 10 notering…
Hejira is ook een verbastering, van hijra, wat Arabisch is voor 'reis' en vaak verwijst naar de reis van Mohammed van Mekka naar Medina (622 n Chr)
De plaat kwam derhalve tot stand tijdens en na de reis van Mitchell van Maine naar L.A. Die ondernam ze eind '75 - begin '76 na een periode van veelvuldig cokegebruik (tijdens de Rolling Thunder Revue van Bob Dylan) en het beëindigen van de knipperlichtrelatie met drummer John Guerin. Een deel van de reis deed ze met twee mannen, waarvan er één (
) haar minnaar was en haar tot zes van de songs inspireerde.
Na het opnamen van de songs ontmoette ze Jaco Pastorius met wie het direct muzikaal klikte. Ze wilde zijn dominante basspel op een viertal tracks als overdub. Dat maakte de plaat nog wat 'jazziger' dan hij al was.
Gedraaid, deze week. En waar ik me normaal flink kan storen aan haar stemgeluid, gebeurde dat nu niet. Ik ga m vaker draaien - Pastorius mag ik, als bassist, ook nooit versmaden.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4247.300.jpg
Punten : 219
Nom. : 11
Nr. 1 van : Koenr, Ataloona
Na een dagje buiten de top 10 binnengekomen en de tent niet meer verlaten. Wederom een vrouwelijke top 10 notering…
Hejira is ook een verbastering, van hijra, wat Arabisch is voor 'reis' en vaak verwijst naar de reis van Mohammed van Mekka naar Medina (622 n Chr)
De plaat kwam derhalve tot stand tijdens en na de reis van Mitchell van Maine naar L.A. Die ondernam ze eind '75 - begin '76 na een periode van veelvuldig cokegebruik (tijdens de Rolling Thunder Revue van Bob Dylan) en het beëindigen van de knipperlichtrelatie met drummer John Guerin. Een deel van de reis deed ze met twee mannen, waarvan er één (
) haar minnaar was en haar tot zes van de songs inspireerde. Na het opnamen van de songs ontmoette ze Jaco Pastorius met wie het direct muzikaal klikte. Ze wilde zijn dominante basspel op een viertal tracks als overdub. Dat maakte de plaat nog wat 'jazziger' dan hij al was.
Gedraaid, deze week. En waar ik me normaal flink kan storen aan haar stemgeluid, gebeurde dat nu niet. Ik ga m vaker draaien - Pastorius mag ik, als bassist, ook nooit versmaden.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 17:27 uur
Bij mij op 7, een van haar grote drie.
Met inderdaad een glansrol voor Jaco
Met inderdaad een glansrol voor Jaco

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 17:28 uur
Joni staat bij mij op 9. Wat mij betreft een prachtige plaat.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 17:37 uur
Prachtig prachtig. Al jaren nog regelmatig in de speler, en dat zal niet veranderen
Fraai de bijdragen van wijlen Jaco Pastorius ( wat een geweldenaar.)
Op 4 in mijn lijst en terecht in de top 10.
Fraai de bijdragen van wijlen Jaco Pastorius ( wat een geweldenaar.)
Op 4 in mijn lijst en terecht in de top 10.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 17:41 uur
Inderdaad een prachtig album, staat bij mij op 5. Overigens relatief weinig rock in mijn lijst (minder dan de helft).
Ik verwacht nog Stevie Wonder, Bob Dylan, David Bowie en wellicht ook Eagles.
Ik verwacht nog Stevie Wonder, Bob Dylan, David Bowie en wellicht ook Eagles.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 18:16 uur
Muziekgeweldenaren, twee punten over Joni:
1. Waar ken ik Coyote meer van?
2. Tot 20.00 uur kunnen jullie nog meedoen met The Greatest hits of Joni.
1. Waar ken ik Coyote meer van?
2. Tot 20.00 uur kunnen jullie nog meedoen met The Greatest hits of Joni.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 18:22 uur
Nooit geweten dat Pastorius meedeed op die Joni plaat. Een reden om hem eens op te leggen.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 18:31 uur
zaaf schreef:
Japaners hebben meer kans vanaf '78
Japaners hebben meer kans vanaf '78
goeie zaaf

Muziek >> Muziekgames >> Album Top 10 Per Jaar he,he,he.
1
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2016, 18:35 uur
en dat n.a.v. de plaat met een fameuze fretloze bas speler...
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 18:46 uur
jaja dat heb al eerder gehoord. Maar ze zijn allang aangekomen, vraag maar o.a. aan Klaus Schulze, Al Di Meola, Steve Winwood. Misschien slapen julie nog. 

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:03 uur
Ja, Zombie zou toch mooi zijn. En de jaren '70 zonder Fela in de top 10 een beetje bizar.
Deze van Joni ken ik nog niet. De laatste jaren trekt haar muziek me wat minder, maar als ik weer eens een Joni-fase heb zal ik deze zeker eens opzoeken.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:08 uur
Onlangs draaide ik nog wat Fela en komt een Senegalees me vragen wat dat was. Fela??? Hij had er nog van gehoord. 

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:42 uur
Joni brengt het met The Band iop The Last Waltz.
Zo, ook weer duidelijk.
Waar kan ik mijn prijs op halen Etta?

Zo, ook weer duidelijk.
Waar kan ik mijn prijs op halen Etta?

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:45 uur
Whoops, ik heb wel Fela in m'n lijstje, maar toch zeker niet met Zombie 
En High-five Koen; Hejira in de top 10 gekregen

En High-five Koen; Hejira in de top 10 gekregen

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:48 uur
Als ik het voorzichtig zeg, kan je wel stellen dat je niet helemaal hebt op zitten letten...

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:48 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 19:55 uur
Cellulord schreef:
Nooit geweten dat Pastorius meedeed op die Joni plaat. Een reden om hem eens op te leggen.
Absoluut een aanrader Cellulord.
En zeker niet alleen vanwege Jaco.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.