Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 09:42 uur
Ha,ha, heb jij nog iets zaaf, ik moet dadelijk met de jongelui voetballen.
1
geplaatst: 8 oktober 2016, 09:49 uur
EttaJamesBrown schreef:
Gedag! Noord Groningen present.
Gedag! Noord Groningen present.
Nou EttaJamesBrown als jij nu pas wakker bent , valt het met die aardbevingen ook wel mee.
1
geplaatst: 8 oktober 2016, 09:50 uur
onze wedstrijden waren tot nu toe 3 keer winst ( 0-15, 10-0, 10-2) maar met een neergaande lijn

3
geplaatst: 8 oktober 2016, 09:53 uur
Rudi S schreef:
Nou EttaJamesBrown als jij nu pas wakker bent , valt het met die aardbevingen ook wel mee.
(quote)
Hoezo? Ben net 3 uur bezig geweest om de dijken op beschadigingen te inspecteren.
0
zaaf
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:04 uur
6. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
https://www.musicmeter.nl/images/cover/56000/56733.300.jpg
Punten : 262
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Nee maar! Daar hebben we Fela! Vanaf de start rond plek 5 en hield dat stevig vast.
Zombie is een door de criticasters erg goed ontvangen plaat. Hij staat ook in de '1001 Albums You Must Hear Before You Die' lijst. De Afrobeat is tot volle wasdom gekomen en de teksten zijn onveranderd scherp. Zo scherp dat Zombie (een felle kritiek op de regering van Nigeria) aanleiding was voor het Nigeriaanse leger om Fela's onderkomen, Republiek Kalakuta genaamd, binnen te dringen, alles kort en klein te slaan, plat te branden, inclusief de studio, en de aanwezigen te mishandelen, Fela inbegrepen. Zijn moeder stierf later aan de verwondingen die ze had opgelopen toen zij uit het raam was gegooid.
Uiteraard maakte dat Fela nog compromislozer en leidde dit weer tot rellen tijdens zijn concerten, onder andere in Ghana, waar hij vervolgens niet meer mocht komen. Om de rampdag te gedenken trouwde Fela een jaar na de verwoesting van zijn landgoed met 27 dames, grotendeels zangeressen en danseressen uit zijn muzikale gevolg. Of hij daar ooit spijt van kreeg, vertelt het verhaal niet.
Lekkere plaat hoor! Fijn dat Fela het geflikt heeft en Zombie vind ik zeker een hoogtepunt in zijn oeuvre.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/56000/56733.300.jpg
Punten : 262
Nom. : 13
Nr. 1 van : niemand
Nee maar! Daar hebben we Fela! Vanaf de start rond plek 5 en hield dat stevig vast.
Zombie is een door de criticasters erg goed ontvangen plaat. Hij staat ook in de '1001 Albums You Must Hear Before You Die' lijst. De Afrobeat is tot volle wasdom gekomen en de teksten zijn onveranderd scherp. Zo scherp dat Zombie (een felle kritiek op de regering van Nigeria) aanleiding was voor het Nigeriaanse leger om Fela's onderkomen, Republiek Kalakuta genaamd, binnen te dringen, alles kort en klein te slaan, plat te branden, inclusief de studio, en de aanwezigen te mishandelen, Fela inbegrepen. Zijn moeder stierf later aan de verwondingen die ze had opgelopen toen zij uit het raam was gegooid.
Uiteraard maakte dat Fela nog compromislozer en leidde dit weer tot rellen tijdens zijn concerten, onder andere in Ghana, waar hij vervolgens niet meer mocht komen. Om de rampdag te gedenken trouwde Fela een jaar na de verwoesting van zijn landgoed met 27 dames, grotendeels zangeressen en danseressen uit zijn muzikale gevolg. Of hij daar ooit spijt van kreeg, vertelt het verhaal niet.
Lekkere plaat hoor! Fijn dat Fela het geflikt heeft en Zombie vind ik zeker een hoogtepunt in zijn oeuvre.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:07 uur
Mijn nummer 15. Zeker niet het beste album van Fela Kuti. Dat is voor mij nog altijd Confusion uit 1975. Wel terecht overigens dat deze Nigeriaan nu eindelijk eens een keer in de top 10 staat.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:08 uur
Fela, mooi voor zijn nabestaande, mooi voor Afrika, mooi voor de (samenspannende) fans 

0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:12 uur
Wie had dat nou gedacht? Mijn nummer 6 staat op 6. Het lijkt mij terecht dat Fela Kuti onze top 10 heeft gehaald. Wat een gigant en wat een verhaal zaaf!
Het lijkt mij overigens ook een ramp om met 27 (!) vrouwen getrouwd te zijn. Als dat geen stress oplevert weet ik het niet meer.
Het lijkt mij overigens ook een ramp om met 27 (!) vrouwen getrouwd te zijn. Als dat geen stress oplevert weet ik het niet meer.

2
zaaf
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:13 uur
west schreef:
Je huis is dan wel lekker aan kant.Het lijkt mij overigens ook een ramp om met 27 (!) vrouwen getrouwd te zijn. Als dat geen stress oplevert weet ik het niet meer.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:26 uur
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:27 uur
Nou die Fela was volgens mij niet zo'n ontspannen mannetje....

Het album heet niet voor niets.....: dat gaat over hoe hij zich voelde, getrouwd met 27 vrouwen. Wist je dat niet?
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:31 uur
Goedemorgen uit een zonovergoten Leiden waar het kwik buiten 11 graden aangeeft.
Eerste bakkie hier en dat is goed wakker worden met Fela! Voor mij is Gentleman zijn beste, gevolgd door Confusion en Expensive Shit, maar daarachter zit een pelonnetje van hoog niveau waar deze zeker bij zit. Fijn dat hij het eindelijk gehaald heeft, voor mij zonder twijfel toch een van de 5 beste artiesten uit de 70s.
Eerste bakkie hier en dat is goed wakker worden met Fela! Voor mij is Gentleman zijn beste, gevolgd door Confusion en Expensive Shit, maar daarachter zit een pelonnetje van hoog niveau waar deze zeker bij zit. Fijn dat hij het eindelijk gehaald heeft, voor mij zonder twijfel toch een van de 5 beste artiesten uit de 70s.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:34 uur
Potver...deze stond wel op het lijstje luisteren.
Niet aan toegekomen helaas.
Gaat nog wel gebeuren.
Confusion vind ik geweldig.
Kleurrijke man.
Laatst mooie docu van hem op tv.
En al die vrouwen.......bofkont
Niet aan toegekomen helaas.

Gaat nog wel gebeuren.
Confusion vind ik geweldig.
Kleurrijke man.
Laatst mooie docu van hem op tv.
En al die vrouwen.......bofkont

0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:34 uur
Fela in de top tien, ik ben trots op jullie!
Zoals herman ook al aangeeft, niet zijn beste plaat maar wellicht wel de bekendste? Ik ga Gentleman op de speler leggen
.
Zoals herman ook al aangeeft, niet zijn beste plaat maar wellicht wel de bekendste? Ik ga Gentleman op de speler leggen
.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 10:38 uur
Niet zijn beste inderdaad, en daarom niet hoger dan plek 18 in mijn lijstje.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 11:10 uur
Volgens mij is mijn favoriete Fela plaat nog niet genoemd: Shakara uit 1972. Dat nummer alleen al! 
Maar ja, hij heeft gewoon een flink aantal geweldige platen gemaakt.

Maar ja, hij heeft gewoon een flink aantal geweldige platen gemaakt.
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 11:17 uur
teus schreef:
Ook nog goedemorgen uit Zuid Holland - Zuid
Ook nog goedemorgen uit Zuid Holland - Zuid
Hoe dichter bij Dordt, hoe goeder de morgen wordt?
0
geplaatst: 8 oktober 2016, 11:25 uur
Ik was pas voor het eerst in Dordrecht: verrassend leuk stadje!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.