MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
bikkel2 schreef:
Betreft Talk Talk is The Colour Of Spring een enorme stap voorwaarts.
Je hoort bij vlagen al waar het uiteindelijk naar toe zou gaan.

Ja, het gaat in de goede richting. Ik vind dit wel een goed album maar (nog) geen topper. Dit is ook hoe ik de band in gedachten had. Toen dertijd kon ik er echt niets mee, nu kan ik er wel van genieten. Maar hun '91heeft me toch positief verrast. Ben benieuwd hoe die zal scoren.

nico1616 schreef:
Helaas te laat voor 1986, maar dit is mijn top 20 van dat jaar:
(...)
Veel verschil had het niet uitgemaakt voor jullie lijst

Mooie lijst! Dat belooft veel voor 1987

johan de witt schreef:

Mooie lijst! Dat belooft veel voor 1987

De jaren 80 waren in die zin heerlijk dat je niet lang moest wachten op een nieuw album van je favorieten. Prince, Van Morrison, David Sylvian, Depeche Mode, The Triffids, R.E.M. ... allemaal zowel in 86 als in 87 aanwezig

nico1616 schreef:

De jaren 80 waren in die zin heerlijk dat je niet lang moest wachten op een nieuw album van je favorieten. Prince, Van Morrison, David Sylvian, Depeche Mode, The Triffids, R.E.M. ... allemaal zowel in 86 als in 87 aanwezig

En The Smiths niet te vergeten, Felt, Go-Betweens, Hüsker Dü...
Mooie tijd inderdaad, hoewel dit tot midden jaren 90 ook nog wel gebruikelijk was.
Nu is eens per 3 of 4 jaar volgens mij de standaard

johan de witt schreef:

Komt waarschijnlijk doordat er met albumverkoop niet veel meer verdiend wordt tegenwoordig. Geld moet komen van optredens, en hoe meer een band tourt, hoe minder tijd er is voor het schrijven/opnemen van nieuwe nummers.

GrafGantz schreef:
(quote)

Komt waarschijnlijk doordat er met albumverkoop niet veel meer verdiend wordt tegenwoordig. Geld moet komen van optredens, en hoe meer een band tourt, hoe minder tijd er is voor het schrijven/opnemen van nieuwe nummers.

Nou, die logica gaat niet op voor mijn favoriete bandje, the Doors.

Weg theorie.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Nou, die logica gaat niet op voor mijn favoriete bandje, the Doors.

Weg theorie.

Is dit grappig bedoeld?

Zo nee: N = 1

zaaf
Nog uit 86...

Mijn lijstje is weer verzonden!

Naast mijn te verwachten nummer 1, ook ruimte voor mainstream muziek, een gekleurde man, gaan we met de auto in de Nederlandse bergen van deur tot deur en introduceren we een harde lijn.

Verder nog de nodige tegenstellingen; een natte stad in een droog land en hebben we nog het vuur. Gaan we erin of moet iemand het bij zich houden. Maar goed het geeft NIXS, het is toch gewoon een prachtig leven en dat is werkelijk waar (als tenminste iemand de huur voor je betaald)?

13 titels.

T zijn gewoon rijke luie donders geworden die artiesten met huizen overal ter wereld en wat al niet meer, daarom 1 album per 4 jaar, je hebt natuurlijk ook tijd nodig om al die miljoenen te spenderen , terug naar de armoe van de jaren 80 en art for art's sake

Cellulord schreef:
(quote)

Ja, het gaat in de goede richting. Ik vind dit wel een goed album maar (nog) geen topper. Dit is ook hoe ik de band in gedachten had. Toen dertijd kon ik er echt niets mee, nu kan ik er wel van genieten. Maar hun '91heeft me toch positief verrast. Ben benieuwd hoe die zal scoren.

Mijn fave van ze. Mooier nog dan die ervoor

idem. over de grens van 4*.
Moest iemand mij enkele jaren geleden verteld hebben dat ik nog naar Talk Talk zou luisteren, en het zelfs goed zou vinden dan had ik die peroon voor totaal idioot verklaard.

zaaf
Ik ben een eindje vooruit aan het werken (lekker zo'n reces) en bemerk dat ik steeds meer voor albums kies die in de luwte van de massa-aandacht verkeren. Niet om afwijkend te zijn, maar de massaal aangehangen platen spreken mij eenvoudigweg niet zo aan. En dat is dus toenemend het geval.
Aparte ontwikkeling.

En zo krijgen de usual suspects het wel heel makkelijk als de rest splinterpartijen worden.

Cellulord schreef:
idem. over de grens van 4*.
Moest iemand mij enkele jaren geleden verteld hebben dat ik nog naar Talk Talk zou luisteren, en het zelfs goed zou vinden dan had ik die peroon voor totaal idioot verklaard.

5* voor mij
Evenals die hiervoor en Hollis solo ook 5 *
I win again

zaaf
Luigi... get a grip!

verdoeme, alweer verloren van luigifort

zaaf schreef:
Luigi... get a grip!

Ik hou niet zo van Aerosmith

zaaf schreef:
Niet om afwijkend te zijn, maar de massaal aangehangen platen spreken mij eenvoudigweg niet zo aan. En dat is dus toenemend het geval.
Aparte ontwikkeling.

Dat heeft alles met leeftijd te maken.

Als je jong en groen de muziekwereld binnenstapt, hang je aan de grotere namen.
Maar naarmate je ouder wordt, volg je je eigen favorieten en beland je op vele zijsporen.

Het zal mij ook overkomen. Vanaf 1993 zal ik wellicht moeten afhaken.

Andersom: muziek van voor je tijd leer je meestal kennen via classic album lijstjes.
En dat zijn opnieuw niet zelden de grote kleppers.

Dat alles versterkt dubbel die aparte ontwikkeling waarover zaaf het heeft.

In mijn top 10 schittert tweemaal de zon.
En twee albums beginnen met een avontuur in de bergen.

Er is iemand die zijn familie meebrengt en iemand die er alleen voor staat.

De geheimen van de bijenkorf zijn mij nog niet verteld geweest... En mijn lijstje is al ingeleverd, te vroeg? Of maak ik nog een kans?

zaaf
Als je het niet te gek maakt mag je je lijst altijd nog aanpassen. Maar alleen als het de eindlijst ten goede komt

Zo ik haak ook weer aan;

Het document dat Frank in zijn wilde jaren opstelde met de harde lijn van de actuele tijdsgeest, met een drang voor destructie daar schop ik liever tegenaan. Je kan beter met je familie naar een dode boom kijken in Nevada en de zon aanbidden als het stof is opgetrokken van de passerende Pontiac. Of beter nog gewoon geloof hebben in de tunnel der liefde en 's nachts een Zuid-Amerikaanse dans doen bij het maanlicht.

Ofwel lijst ingeleverd..........

luigifort schreef:
(quote)

5* voor mij
Evenals die hiervoor en Hollis solo ook 5 *
I win again

Ik heb er twee op 5*, het pispaaltje staat slechts op 4,5*. Maar ik luister hem ook veel te weinig. Ik ga het album tegen die tijd wel weer een paar keer draaien.

Die vind ik nou net de mooiste

nico1616 schreef:

johan de witt schreef:

Mooie tijd inderdaad, hoewel dit tot midden jaren 90 ook nog wel gebruikelijk was.

Persoonlijk vind ik het nu stukken better. Natuurlijk is het leuk wanneer een van je favoriete artisten weer eens een nieuw plaatje uitbrengt, maar ik zit er echt niet op te wachten. Tegenwoordig is er ZOVEEL muziek verkrijgbaar, daar kon je vroeger enkel van dromen. Je moest al de gespecializeerde pers lezen om te weten wat er allemaal verscheen, i.p.v steeds dezelfde muk die ze op de radio draaien. Nu met het internet is (bijna) alles slechts enkele muisklikken verwijderd en ontdek je steeds weer nieuwe favoriete artiesten.

EttaJamesBrown schreef:
Je hebt gewonnen!

(afbeelding)

Dat is voor 1988

En waarom heb ik het zusje nog niet eerder ontdekt? Heb me kapot gezweet, wat een helse rit zeg! Lang geleden dat ik nog zo werd weggeblazen door een album, scheurt en blaast gewoon alles aan gorten! Kapot ben ik er van!!!

zaaf schreef:
Als je het niet te gek maakt mag je je lijst altijd nog aanpassen. Maar alleen als het de eindlijst ten goede komt

Nou...gelukkig maar, anders liep ik een zeer mooie ontdekking mis. En nee, ik heb het niet over de bijenkorf dus. Alhoewel, die vond ik ook (zeer) mooi.

zaaf
En ook johannesA versterkt de goegemeente met zijn lijstje over 1987!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:07 uur

geplaatst: vandaag om 15:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.