Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2016, 22:32 uur
Oeioeioei, Floyd veulste laag wat mij betreft, staat hier op plek 3. Love ook niet verkeerd, maar komt bij mij niet verder dan plek 12.
0
geplaatst: 29 juli 2016, 22:48 uur
Floyd bij mij op 17, Love bij mij op 2, dijk van een plaat.
In de meeste jaren zou het een 1e plek geweest zijn, maar ja die andere hè...
In de meeste jaren zou het een 1e plek geweest zijn, maar ja die andere hè...
0
geplaatst: 29 juli 2016, 23:12 uur
Love is in dit ijzersterke jaar uit mijn top 20 gevallen, nog steeds een bijzonder fraaie plaat.
0
zaaf
geplaatst: 30 juli 2016, 09:28 uur
5. Doors - Strange Days
Punten : 514
Nom. : 23 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
Ondanks concurrentie van weer zo'n debuutalbum deed Strange Days het goed. Stabiel rond deze 5e plek.
Ontstaan in dezelfde tijd als het debuutalbum, en dus volgens sommigen tweede keus-songs. Na langdurig spelen in The Whiskey A Go Go hadden The Doors een set van plm 30 nummers die ze ongeveer gelijkwaardig achtten. En waar het debuut snel vervaardigd was, namen ze de (studio-)tijd voor hun tweede leg. Er werd sowieso op een 8-track recorder opgenomen, als een van de eerste beroemd geworden platen. En ook de Moog-synth deed hier vrijwel voor het eerst van zich spreken.
Ik hoopte op meer voor deze Strange Days. Mijn favoriete Doors-album.
Punten : 514
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
Ondanks concurrentie van weer zo'n debuutalbum deed Strange Days het goed. Stabiel rond deze 5e plek.
Ontstaan in dezelfde tijd als het debuutalbum, en dus volgens sommigen tweede keus-songs. Na langdurig spelen in The Whiskey A Go Go hadden The Doors een set van plm 30 nummers die ze ongeveer gelijkwaardig achtten. En waar het debuut snel vervaardigd was, namen ze de (studio-)tijd voor hun tweede leg. Er werd sowieso op een 8-track recorder opgenomen, als een van de eerste beroemd geworden platen. En ook de Moog-synth deed hier vrijwel voor het eerst van zich spreken.
Ik hoopte op meer voor deze Strange Days. Mijn favoriete Doors-album.
1
geplaatst: 30 juli 2016, 09:35 uur
Strange days indeed 
When the Music's Over, heerlijk episch
Ik heb weer eens geen emo hartje

When the Music's Over, heerlijk episch

Ik heb weer eens geen emo hartje

0
geplaatst: 30 juli 2016, 09:49 uur
Hoopte op meer? Ik vind dit toch een keurige uitslag, je weet wat er nog voor enorm geweld aan moet komen.
Mijn nummer 11
Mijn nummer 11
0
geplaatst: 30 juli 2016, 09:50 uur
Wat een mooi begin van de dag.
Before I sink into the big sleep I want to hear the scream of the butterfly.....kom daar maar eens op.
Before I sink into the big sleep I want to hear the scream of the butterfly.....kom daar maar eens op.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 10:03 uur
EttaJamesBrown schreef:
Als je maar genoeg pretspul inneemt dan kom je daar vanzelf op

Mijn no 13
0
geplaatst: 30 juli 2016, 10:37 uur
Wel knap dat Aretha Franklin zich straks zo goed staande weet te houden tussen The Beatles, The Doors en VU. Respect.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 10:40 uur
Niets mis met deze van The Doors ( alleen al om When The Music's Over.)
Het debuut is net even specialer voor mij.
Mij benieuwen of Beefheart en consorten nog langs komen.
Het debuut is net even specialer voor mij.
Mij benieuwen of Beefheart en consorten nog langs komen.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 10:56 uur
Beefheart niet (heeft een te klein publiek al zal ik zijn debuut ook beluisteren), zeker Velvet Underground, The Beatles (Sgt. Peppers) en The Doors (met hun debuut). Ik denk dat Leonard Cohen op 4 staat.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 11:17 uur
LC op 4 zou wel terecht zijn inderdaad.
The Byrds zullen wel weer op 11 staan
The Byrds zullen wel weer op 11 staan

0
geplaatst: 30 juli 2016, 11:39 uur
Bij ronde '68 komt het wel goed met The Byrds ....moet haast wel

0
geplaatst: 30 juli 2016, 11:40 uur
Het zou eens tijd worden 
Ze hebben dan wel concurrentie van zichzelf, dan maar gelijk twee keer in de top-10

Ze hebben dan wel concurrentie van zichzelf, dan maar gelijk twee keer in de top-10

0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:11 uur
LucM schreef:
Beefheart niet (heeft een te klein publiek al zal ik zijn debuut ook beluisteren), zeker Velvet Underground, The Beatles (Sgt. Peppers) en The Doors (met hun debuut). Ik denk dat Leonard Cohen op 4 staat.
Waarschjjnlijk heb je gelijk Luc.
Wel een aanrader idd.
0
zaaf
geplaatst: 30 juli 2016, 12:17 uur
4. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
Punten : 523
Nr. 1 van : Franck Maudit, ArthurDZ, Dwejkk_
Wat een mooie geleidelijke opmars van de maestro. Met het 15e lijstje rustig de top 10 in gezongen, na 20 lijstjes op 7, na 25 op 5 en deze 4e plek is zijn eindstation.
Leonard Cohen had al een naam opgebouwd als schrijver en dichter en is aldoor gitaar blijven spelen en liedjes blijven schrijven. Producer John Hammond zag brood in deze liedjes en begon ze met Cohen op te nemen. Het was zoeken, qua muzikale begeleiding. Hammond koppelde Cohen aan jazz-bassist Willie Ruff. Dit voelde goed aan voor Cohen en zijn gitaarspel op een aantal nummers bereikte de definitieve vorm.
Er werden nog meer muzikanten bijgehaald, wat de intimiteit voor Cohen doorkruiste. Hij loste dit op door tegenover een grote spiegel zijn nummers te spelen.
Hammond werd ziek en vervangen door John Simon, wat veel geruzie tot gevolg had. Simon orkestreerde de nummers veelal uitbundiger en volgens Cohen daardoor juist daardoor minder krachtig. Uiteindelijk is er veel in andere vorm op de plaat verschenen, sommige partijen waren niet meer te wissen op de ouderwetse 4-track recorder.
Reeds lang in mijn hart gesloten. Dus waardering doorspekt met sentiment is het deel van deze plaat. Prachtig!
Punten : 523
Nr. 1 van : Franck Maudit, ArthurDZ, Dwejkk_
Wat een mooie geleidelijke opmars van de maestro. Met het 15e lijstje rustig de top 10 in gezongen, na 20 lijstjes op 7, na 25 op 5 en deze 4e plek is zijn eindstation.
Leonard Cohen had al een naam opgebouwd als schrijver en dichter en is aldoor gitaar blijven spelen en liedjes blijven schrijven. Producer John Hammond zag brood in deze liedjes en begon ze met Cohen op te nemen. Het was zoeken, qua muzikale begeleiding. Hammond koppelde Cohen aan jazz-bassist Willie Ruff. Dit voelde goed aan voor Cohen en zijn gitaarspel op een aantal nummers bereikte de definitieve vorm.
Er werden nog meer muzikanten bijgehaald, wat de intimiteit voor Cohen doorkruiste. Hij loste dit op door tegenover een grote spiegel zijn nummers te spelen.
Hammond werd ziek en vervangen door John Simon, wat veel geruzie tot gevolg had. Simon orkestreerde de nummers veelal uitbundiger en volgens Cohen daardoor juist daardoor minder krachtig. Uiteindelijk is er veel in andere vorm op de plaat verschenen, sommige partijen waren niet meer te wissen op de ouderwetse 4-track recorder.
Reeds lang in mijn hart gesloten. Dus waardering doorspekt met sentiment is het deel van deze plaat. Prachtig!
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:20 uur
Bij mij op 3, knap om te debuteren met zowat een Greatest Hits-album
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:22 uur
Dan hebben we nog over: Doors, Sgt. Pepper en de Banaan. Maar wie staat waar?
Ik gok:
1. Doors
2. Banaan
3. Pepper
Ik gok:
1. Doors
2. Banaan
3. Pepper
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:25 uur
4. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
6. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
7. The Kinks - Something Else by the Kinks (1967)
14. Love - Forever Changes (1967)
Strange Days heeft voor mij niks in de top tien te zoeken. Helaas sta ik daar redelijk alleen in
.
Gokje:
1. VU
2. Doors
3. Beatles
6. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
7. The Kinks - Something Else by the Kinks (1967)
14. Love - Forever Changes (1967)
Strange Days heeft voor mij niks in de top tien te zoeken. Helaas sta ik daar redelijk alleen in
.Gokje:
1. VU
2. Doors
3. Beatles
0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:28 uur
Ik zou het toch wel zeer verrassend en zeer onterecht vinden als VU niet op 1 staat, maar wie weet, er gebeuren hier wel gekkere dingen inderdaad 

0
geplaatst: 30 juli 2016, 12:30 uur
De banaan zal ongetwijfeld winnen.
Mooie positie voor de brombeer.
Ik ken zijn muziek oppervlakkig, nog niet echt uitgediept.
Gok:
1. Vu
2. The Doors
3. Beatles
Mooie positie voor de brombeer.
Ik ken zijn muziek oppervlakkig, nog niet echt uitgediept.
Gok:
1. Vu
2. The Doors
3. Beatles
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2016, 12:55 uur
Idem. En Leonard Cohen had ik op 6. Dat betekent wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat mijn nummer 1 niet in de toptien staat (of hij moet stiekem de banaan, het deurdebuut of de blikken blazers band uit de toptien gekegeld hebben). Apart, zeker als je nagaat dat er zelfs voor The Kinks en een tweede(rangs) Beatles plek was.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 13:17 uur
Tja die komen niet meer, zoals de meeste hier al aangeven komen de Bietels, Deuren
en onze helden nog voorbij
en onze helden nog voorbij

0
geplaatst: 30 juli 2016, 13:25 uur
04. Love - Forever Changes (1967)
05. The Doors - Strange Days (1967)
09. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
10. Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (1967)
12. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
De posities 01 en 07 zijn voor een van de top drie.
05. The Doors - Strange Days (1967)
09. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967)
10. Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn (1967)
12. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
De posities 01 en 07 zijn voor een van de top drie.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 13:31 uur
Casartelli schreef:
Dat betekent wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat mijn nummer 1 niet in de toptien staat.
Ik denk dat The Moody Blues het niet meer zullen halen nee. Hetzelfde geldt helaas voor het fantastische You Got My Mind Messed Up van James Carr.Dat betekent wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat mijn nummer 1 niet in de toptien staat.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2016, 13:41 uur
Edgar18 schreef:
Ik denk dat The Moody Blues het niet meer zullen halen nee.
Wat ben ik toch ook een open boek. Enfin, ik verwacht dat in volgende jaren mijn nummer 1 het wel vaker niet haalt, maar in dit geval ben ik er dus wel oprecht verbaasd over.Ik denk dat The Moody Blues het niet meer zullen halen nee.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 13:46 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Wat ben ik toch ook een open boek. Enfin, ik verwacht dat in volgende jaren mijn nummer 1 het wel vaker niet haalt, maar in dit geval ben ik er dus wel oprecht verbaasd over. Ik niet , Moody Blues hebben een aantal meesterwerken gemaakt maar worden meestal ondergesneeuwd Door andere grootheden
Days is ook mijn nr 1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.