Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2017, 11:57 uur
Ah, scores neem ik eigenlijk nooit mee, dus deze heb ik nooit overwogen. Maar erg mooie muziek natuurlijk. Heb de serie ook een paar keer gezien, voor het eerst een jaar of 10 geleden. En in mei ga ik hem nog eens zien, want dan organiseert Kino een Twin Peaks-marathonweekend vlak voor seizoen 3 de lucht in gaat. Zin in!
edit: en daar zijn The La's! Ben denk ik meer fan van de oude opnames dan van dit album, de Kitchen demo is bv. geweldig. Maar toch stond dit album bij mij ook op 2.
edit: en daar zijn The La's! Ben denk ik meer fan van de oude opnames dan van dit album, de Kitchen demo is bv. geweldig. Maar toch stond dit album bij mij ook op 2.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:00 uur
Bij mij op 16, maar als ik hier lees dat ze expres slecht gespeeld hebben en nog met een heerlijk plaatje als dit zijn kunnen eindigen, dan word ik ook wel benieuwd naar die Kitchen demo 

0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:07 uur
Bij mij op de laatste plaats, van mijn top 20 wel te verstaan. Geschreven halverwege/eind jaren 80 maar toch typisch een Engelse begin jaren '90 plaat
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:09 uur
De eerste van de debuten uit mijn lijst, hopelijk volgen er nog meer!
Bij mij op 11.
Bij mij op 11.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:15 uur
Geeft u niet te veel weg nu?
Ik heb het al eerder gevraagd maar toen helaas geen reactie. Is het nog steeds zo dat bij elke keer dat een plaat genoemd wordt deze bonuspunten krijgt?
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:16 uur
ArthurDZ schreef:
Bij mij op 16, maar als ik hier lees dat ze expres slecht gespeeld hebben en nog met een heerlijk plaatje als dit zijn kunnen eindigen, dan word ik ook wel benieuwd naar die Kitchen demo
Wellicht is dit dan nog een tip:
The La's - BBC in Session (2006)
0
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 12:19 uur
vigil schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd maar toen helaas geen reactie. Is het nog steeds zo dat bij elke keer dat een plaat genoemd wordt deze bonuspunten krijgt?
Nee hoor, ik ben heel breed.(quote)
De bonuspunten worden verkregen na de eerste benoeming. Dus (aantal benoemingen -1)*10 zijn de bonuspunten per album
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:23 uur
Twin Peaks? Serie nooit gezien, muziek wel eens gehoord bij het passeren van andermans boxen.
Ik ken wel de interpretaties van Xiu Xiu van vorig jaar
Ik ken wel de interpretaties van Xiu Xiu van vorig jaar

1
geplaatst: 10 februari 2017, 12:25 uur
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:35 uur
The La's. Vond het erg mooi in het betreffende jaar. Nu toch behoorlijk op uitgeluisterd.
Mijn nummer 17 slechts.
Mijn nummer 17 slechts.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:46 uur
zaaf schreef:
Nee hoor, ik ben heel breed.
De bonuspunten worden verkregen na de eerste benoeming. Dus (aantal benoemingen -1)*10 zijn de bonuspunten per album
Nee hoor, ik ben heel breed.
Ja maar niet zo breed voor mijn nummer 1 waar ik toch wel de nodige verwachtingen van heb maar die kunnen nu de kast in. Ook (denk ik) door de bonuspunten die elke keer uitgedeeld worden. Veel punten in de diepte (wat anders is dan dieptepunten...) en weinig breedtepunten en die zorgen nou juist voor de vele punten. De 90's zorgen voor meer versplintering maar door deze regel denk ik echt dat een echte verrassing er niet in zit.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 12:52 uur
Ik vind The La's en Angelo anders best verrassend, en Blue Nile en Gavin Friday ook wel vorig jaar.
Voor de rest hoeven die bonuspunten van mij ook niet zo, al is volgens mij al aangetoond dat het verder niet heel veel invloed heeft op de uitslag.
Voor de rest hoeven die bonuspunten van mij ook niet zo, al is volgens mij al aangetoond dat het verder niet heel veel invloed heeft op de uitslag.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:03 uur
Ik had Twin Peaks ook niet verwacht maar ik had er ook geen aandacht aan besteed. Had ik dat wel gedaan had ik gezien dat dze ruim 250 stemmen heeft en boven een 4,0* gemiddeld.
Maar nogmaals 90's heeft veel meer versplintering waardoor die paar keer een 13de, 15,de 16de, 17de en 19de plek het verschil kunnen maken tussen wel of niet top 10 met een plaat die vier keer Top 3 scoort en verder niet veel. Met meer versplintering en daardoor een minder hoog puntenaantal om de chart te halen maar wel veel meer deelnemers met lage scores omdat het nu eenmaal een bekende plaat is en je toch aan de 20 moet komen (als je het nog begrijpt) en dus veel bonuspunten vind ik jammer.
ik zeg verder niet dat het om deze 2 platen gaat hoor maar meer in het algemeen dat die bonuspunten wat mij betreft niet leuk zijn.
Maar nogmaals 90's heeft veel meer versplintering waardoor die paar keer een 13de, 15,de 16de, 17de en 19de plek het verschil kunnen maken tussen wel of niet top 10 met een plaat die vier keer Top 3 scoort en verder niet veel. Met meer versplintering en daardoor een minder hoog puntenaantal om de chart te halen maar wel veel meer deelnemers met lage scores omdat het nu eenmaal een bekende plaat is en je toch aan de 20 moet komen (als je het nog begrijpt) en dus veel bonuspunten vind ik jammer.
ik zeg verder niet dat het om deze 2 platen gaat hoor maar meer in het algemeen dat die bonuspunten wat mij betreft niet leuk zijn.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:07 uur
Kan me er wel in vinden..maar volgens mij waren de bonuspunten bedoeld om breder gedragen albums meer kans te geven dan albums die maar een paar keer hoog komen en bondjesvorming etc tegen te gaan 

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:08 uur
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat is maanden geleden ook ter sprake gekomen en toen zat niemand ermee.
Het zou raar zijn dit vanaf de jaren 90 opeens te veranderen.
Het zou raar zijn dit vanaf de jaren 90 opeens te veranderen.
2
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 13:09 uur
Ik hoor veel mensen juist melden dat nu het aanbod groter is en de bekendheid met de muziek toeneemt, dus er meer geschrapt moet worden.
Dan gaan we er geen plaat inzetten omdat ie nou eenmaal bekend is en we aan de top 20 'moeten' komen.
Het gaat dus om beleefde kwaliteit en als dat vaker beleefd wordt, dan beloon ik dat.
Dan gaan we er geen plaat inzetten omdat ie nou eenmaal bekend is en we aan de top 20 'moeten' komen.
Het gaat dus om beleefde kwaliteit en als dat vaker beleefd wordt, dan beloon ik dat.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:13 uur
Klopt ook, maar 20 albums per jaar kennen en goed vinden is niet voor iedereen evident. Ik ga daar post 2000 ook moeite mee hebben.
De uitbreiding van 10 naar 20 en de bonuspuntenregel bijten zich wat dat aangaat dus wel.
De uitbreiding van 10 naar 20 en de bonuspuntenregel bijten zich wat dat aangaat dus wel.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:13 uur
The La's op plek 6 hier, de hoogst genoteerde debuutplaat in m'n lijstje.
1
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 13:17 uur
johan de witt schreef:
Klopt ook, maar 20 albums per jaar kennen en goed vinden is niet voor iedereen evident. Ik ga daar post 2000 ook moeite mee hebben.
Daarom is die 20 ook geen must. En er zijn er aardig wat die niet aan de 20 komen. Prima. En als je dat post 2000 al aan ziet komen, dan heb je huiswerk Klopt ook, maar 20 albums per jaar kennen en goed vinden is niet voor iedereen evident. Ik ga daar post 2000 ook moeite mee hebben.

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:18 uur
johan de witt schreef:
Ik lees/zie ook regelmatig dat mensen niet aan een Top 20 komen dus dan verwacht ik niet (maar dat heb ik niet gecheckt) dat het alleen 4* albums zijn.
Maar goed, het is zaaf zijn topic en die heeft dit beslist. Dus dan hou ik er over op.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:21 uur
zaaf schreef:
Daarom is die 20 ook geen must. En er zijn er aardig wat die niet aan de 20 komen. Prima. En als je dat post 2000 al aan ziet komen, dan heb je huiswerk
Daarom is die 20 ook geen must. En er zijn er aardig wat die niet aan de 20 komen. Prima. En als je dat post 2000 al aan ziet komen, dan heb je huiswerk
Ja, hoop dat ik het redt

vigil schreef:
Ik lees/zie ook regelmatig dat mensen niet aan een Top 20 komen dus dan verwacht ik niet (maar dat heb ik niet gecheckt) dat het alleen 4* albums zijn.
Ik heb wel als stelregel dat alles in mijn top 20, en op dit moment ook ver daarbuiten, minimaal 4* moet zijn.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:22 uur
Zal voor mij ook lastig worden maar gelukkig is dat ook de post-rock periode 

0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:25 uur
Deze discussie heb ik een paar maanden terug al eens aan geprobeerd te zwengelen en zoals Johan terecht zei, toen zat (bijna) niemand ermee. Voor mij persoonlijk heeft het er wel mede voor gezorgd dat ik weinig zin had/heb in dit spelletje. De uitslag kun je van tevoren al invullen en de wat minder bekende albums met een (relatief klein) aantal grote fans zijn bij voorbaat kansloos. Je zag vorige week ook dat deze het in een decennium top dan opeens wel goed doen. Dit sterkt mijn gevoel dat de puntenverwerking niet zo optimaal is.
Maar, zoals ik toen ook al zei, het is zaaf zijn spel en die moet het zo doen als hem goed dunkt. En als andere (zoals ikzelf) zich daar lastig in kunnen vinden dan hoepelen ze maar op
.
Ik lees nog wel trouw iedere week mee, mits ik de noteringen kan ontwaarden tussen alle andere flauwekul.
Maar, zoals ik toen ook al zei, het is zaaf zijn spel en die moet het zo doen als hem goed dunkt. En als andere (zoals ikzelf) zich daar lastig in kunnen vinden dan hoepelen ze maar op
.Ik lees nog wel trouw iedere week mee, mits ik de noteringen kan ontwaarden tussen alle andere flauwekul.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 13:26 uur
Er was wel behoorlijke discrepantie tussen de jaartoppen en decenniumtop ja.
1
Telamon
geplaatst: 10 februari 2017, 13:28 uur
luigifort schreef:
Helaas ja. Anders konden we ons daar ook nog eens lekker over opwinden.
2
geplaatst: 10 februari 2017, 13:30 uur
Apart dat er mensen zijn die juist vanaf 2000 moeite hebben om 20 fatsoenlijke albums te noteren. Dat valt gelijk met de opkomst van het massaal downloaden van muziek, en bij mij gaan dan juist m'n aantal stemmen per jaar "through the roof. Betekent niet dat dit betere of mindere jaren zijn, maar veel meer stemmen betekent wel een gerede kans op veel meer bovengemiddelde albums. Maar goed, misschien ben ik de vreemd bijtende eend hier, wie zal het zeggen.
3
geplaatst: 10 februari 2017, 13:32 uur
GrafGantz schreef:
Apart dat er mensen zijn die juist vanaf 2000 moeite hebben om 20 fatsoenlijke albums te noteren. Dat valt gelijk met de opkomst van het massaal downloaden van muziek, en bij mij gaan dan juist m'n aantal stemmen per jaar "through the roof. Betekent niet dat dit betere of mindere jaren zijn, maar veel meer stemmen betekent wel een gerede kans op veel meer bovengemiddelde albums. Maar goed, misschien ben ik de vreemd bijtende eend hier, wie zal het zeggen.
Als jij het zo ervaart zal het dan wel juist ontzettend mainstream zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.