Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 februari 2017, 22:03 uur
Ik de nummer 1 zeker niet en de nummer 2 waarschijnlijk ook niet. Het klassieke idee is ook dat die twee de rest van het jaar zowat leegzogen, maar vorige week bij 1990 was ik ook verrast over de hoeveelheid kwaliteit die er stiekem in het jaar zat, dus wellicht is het schrale beeld van 1991 inmiddels ook door de tijd ingehaald.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:04 uur
Rudi S schreef:
Hm, ik vind 1991 het minste jaar tot nu.
Maar goed ik heb die 2 houthakkersalbums die op de plaatsen 1 en 2 gaan eindigen niet in mijn top 20
Maar goed ik heb die 2 houthakkersalbums die op de plaatsen 1 en 2 gaan eindigen niet in mijn top 20
Ik heb die 3e houthakkersplaat vol op de eerste plaats. De bomen schreeuwen nog steeds van het onverdoofd geweld van die houthakkers.
2
geplaatst: 12 februari 2017, 22:06 uur
Ik heb er denk ik ook maar 1 van de 2. Wellicht dat de andere zekere in de top 3 uit Ierland wel voor plek One kan gaan.
1
geplaatst: 12 februari 2017, 22:07 uur
Gewoon weer een goed jaar in de breedte, maar zonder echte uitschieters.
Ik denk wel dat elk jaar tussen 1977 en dit jaar wel beter was.
Ik denk wel dat elk jaar tussen 1977 en dit jaar wel beter was.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:12 uur
Rudi S schreef:
Attentie schatje, je vergeet nog een belangrijke kanshebber!

0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:17 uur
Omdat ik mijn directe reclame al gebruikt heb, iets subtielere reclame voor iets van eigen bodem
https://orig12.deviantart.net/75e4/f/2007/301/6/5/man_in_the_clouds_by_mastergnu.jpg
https://orig12.deviantart.net/75e4/f/2007/301/6/5/man_in_the_clouds_by_mastergnu.jpg
0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:24 uur
Rudi S schreef:
Houthakkersalbums.... Hm, ik vind 1991 het minste jaar tot nu.
Niet in je top 20.... welke alien heeft onze Rudi overgenomen?! 
0
zaaf
geplaatst: 12 februari 2017, 22:39 uur
west... een verwijzing naar een dergelijk uitgebreid stukje bij het betreffende album volstaat....
En ik kan me nauwelijks voorstellen dat Ten nog plugging behoeft.
En ik kan me nauwelijks voorstellen dat Ten nog plugging behoeft.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:40 uur
Pearl Jam - Ten
Mijn bijdrage voor 1991 gaat over het album Ten van Pearl Jam. Hier wordt zeker niet alleen lawaai op gemaakt. De plaat kenmerkt zich door de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder.
Ten staat voor tien +1 fantastische tot legendarische nummers. Ten staat ook voor een indrukwekkende sfeer, door het hele album heen. Ten is ook een album dat 26 jaar later nog steeds niets aan kracht heeft ingeboet.
Once zet gelijk de intense toon van het album met de zeer fraaie stem van Eddie Vedder en de rauwe gitaren, met daarbij een geweldige solo van Mike McGready. Over goede gitaristen gesproken. Het intro van Even Flow pakt je gelijk, de mooie wending van het gezongen stuk ook. Het refrein is weer buitengewoon sterk. Geweldig nummer.
Dan volgt Alive, één van de indrukwekkendste nummers ooit. De combinatie van tekst en muziek is perfect en huiveringwekkend tegelijk. De gitaarsolo als een soort van uitlaatklep op het einde is één van de beste ooit gespeeld. Die snijdt door mij heen.
Op Why Go komt het refrein ook weer uit de tenen, wat gevolgd wordt door nog zo'n indrukwekkend nummer: Black. Je wordt de triestheid ingezogen. Het zit zo goed in elkaar en is zo fantastisch gezongen en gespeeld. Ook hier is de finale weer werkelijk briljant. Jeremy begint vooral als een mooi en verhalend nummer. In het tweede deel, als de band wat meer los gaat, volgt weer zo'n fraai intens einde.
Oceans zorgt voor een opvallend rustige start van side two van de plaat. Maar wel een hele mooie. Bij Porch gaat de band heerlijk los. Garden heeft ook alles wat een Pearl Jam nummer goed maakt: de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder. Maar dan: de fantastische gitaren en de schreeuw van Deep. Met een mooie afwisseling tussen dreigende rust en explosie is deze intense song voor mij één van de hoogtepunten van Ten. Het rustige oh zo mooie Release is vervolgens de fraaie afsluiter van dit monumentaal meesterwerk. En het was hun debuutplaat...
Mijn bijdrage voor 1991 gaat over het album Ten van Pearl Jam. Hier wordt zeker niet alleen lawaai op gemaakt. De plaat kenmerkt zich door de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder.
Ten staat voor tien +1 fantastische tot legendarische nummers. Ten staat ook voor een indrukwekkende sfeer, door het hele album heen. Ten is ook een album dat 26 jaar later nog steeds niets aan kracht heeft ingeboet.
Once zet gelijk de intense toon van het album met de zeer fraaie stem van Eddie Vedder en de rauwe gitaren, met daarbij een geweldige solo van Mike McGready. Over goede gitaristen gesproken. Het intro van Even Flow pakt je gelijk, de mooie wending van het gezongen stuk ook. Het refrein is weer buitengewoon sterk. Geweldig nummer.
Dan volgt Alive, één van de indrukwekkendste nummers ooit. De combinatie van tekst en muziek is perfect en huiveringwekkend tegelijk. De gitaarsolo als een soort van uitlaatklep op het einde is één van de beste ooit gespeeld. Die snijdt door mij heen.
Op Why Go komt het refrein ook weer uit de tenen, wat gevolgd wordt door nog zo'n indrukwekkend nummer: Black. Je wordt de triestheid ingezogen. Het zit zo goed in elkaar en is zo fantastisch gezongen en gespeeld. Ook hier is de finale weer werkelijk briljant. Jeremy begint vooral als een mooi en verhalend nummer. In het tweede deel, als de band wat meer los gaat, volgt weer zo'n fraai intens einde.
Oceans zorgt voor een opvallend rustige start van side two van de plaat. Maar wel een hele mooie. Bij Porch gaat de band heerlijk los. Garden heeft ook alles wat een Pearl Jam nummer goed maakt: de afwisseling tussen mooie rust, krachtige steengoede gitaren en de bijbehorende fraaie stem van Eddie Vedder. Maar dan: de fantastische gitaren en de schreeuw van Deep. Met een mooie afwisseling tussen dreigende rust en explosie is deze intense song voor mij één van de hoogtepunten van Ten. Het rustige oh zo mooie Release is vervolgens de fraaie afsluiter van dit monumentaal meesterwerk. En het was hun debuutplaat...
Mooi stuk, volledig mee eens. Maar het is wel Mike McCready, zo gierig is ie hopelijk niet

0
zaaf
geplaatst: 12 februari 2017, 22:43 uur
(quote)
Over de spoiler: moet je de teksten erboven eens lezen.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 22:49 uur
Ik ga me aansluiten bij de topicleider. Als die twee houthakkers platen nu nog al dan niet verkapte promotie moeten hebben...
1
geplaatst: 12 februari 2017, 22:52 uur
OK, tijd voor een uitdaging.
Een aantal van jullie zal weer zeggen dat de top 10 zo voorspelbaar is en dat Zaaf's rekenmethode de doorsnee bevordert.
Wees een held en stuur mij per PM een voorspelling van de top 10. Heb je het (bijna) goed dan krijg je een lolly en slingers rondom je stoel. Heb je er niets van gebakken dan rest de openbare schandpaal.
Een aantal van jullie zal weer zeggen dat de top 10 zo voorspelbaar is en dat Zaaf's rekenmethode de doorsnee bevordert.
Wees een held en stuur mij per PM een voorspelling van de top 10. Heb je het (bijna) goed dan krijg je een lolly en slingers rondom je stoel. Heb je er niets van gebakken dan rest de openbare schandpaal.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 23:21 uur
Mijn mama zei: leef jij nog? Gebruik je illusie eens, vooral die tweede. Of doe anders iets met bloed of magie. En nu is de soul dood in spinnenland schreeuw ik.
Diepe, diepe zucht, of eigenlijk geeuw

1
geplaatst: 13 februari 2017, 10:40 uur
Zaaf moet wel het geduld van een heilige hebben in dit topic met al die on en off topic comments 

0
geplaatst: 13 februari 2017, 12:24 uur
EttaJamesBrown schreef:
Heb je er niets van gebakken dan rest de openbare schandpaal.
Heb je er niets van gebakken dan rest de openbare schandpaal.
ik heb hier toch niets meer te verliezen, dus de tien platen die volgens mij de top 10 gaan bevolken komen er aan.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 13:53 uur
Hier ook de handschoen opgepakt. Ben benieuwd naar mijn voorspellende gaven.
En eigenlijk ook wel naar vigil's voorspelling, zou wel grappig zijn als die er heel anders uit zag.
En eigenlijk ook wel naar vigil's voorspelling, zou wel grappig zijn als die er heel anders uit zag.
1
geplaatst: 13 februari 2017, 14:08 uur
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/3d/a4/87/3da4872a99dbf6551e067c880df30b77.jpg
Over m'n nummer 1 is alles inmiddels wel gezegd, en het frontal beavershot waarmee ik mijn nummer 3 onder de aandacht had willen brengen wordt toch door de mods verwijderd.
Maar voor mijn nummer 2 is een pakkend plaatje gevonden
Over m'n nummer 1 is alles inmiddels wel gezegd, en het frontal beavershot waarmee ik mijn nummer 3 onder de aandacht had willen brengen wordt toch door de mods verwijderd.
Maar voor mijn nummer 2 is een pakkend plaatje gevonden

0
geplaatst: 13 februari 2017, 15:36 uur
herman schreef:
Het viel me op hoeveel klassiekers er wel niet waren in 1991 toen ik de algemene lijst open sloeg, toch wel opvallend.
1
geplaatst: 13 februari 2017, 16:54 uur
Tussendoor even mijn top 20/1990 plaatsen
Zoals gewoonlijk slechts 2 albums die de top 10 halen.
01. (074) Naked City - Torture Garden
02. (007) Public Enemy - Fear of a Black Planet
03. (---) Chemlab - 10 Ton Pressure
04. (092) Zoviet*France: - Just an Illusion
05. (090) Steve Vai - Passion and Warfare
06. (---) William S. Burroughs - Dead City Radio
07. (---) Evan Parker/Cecil Taylor/Barry Guy/Tony Oxley - Nailed (CT: The Quartet)
08. (---) Christy Doran - Christy Doran's Phoenix'
09. (---) Meat Beat Manifesto - 99%
10. (078) Geinoh Yamashirogumi - Akira
11. (---) Lustmord - Heresy
12. (---) Son House - Complete Recorded Works of Son House & the Great Delta Blues Singers
13. (---) Gunesh Ensemble - 45 Degrees Centigrade in a Shadow
14. (---) Ruins - Stonehenge
15. (004) Sonic Youth - Goo
16. (---) Konrad Boehmer - Electronic Works (Acousmatrix 5)
17. (---) Irène Schweizer & Mani Neumeier - European Masters Of Improvisation
18. (---) Klaus Schulze - Dresden Performance
19. (---) Jean Michel Jarre - En Attendant Cousteau
20. (031) The KLF - Chill Out
------------------
21. (---) Geinoh Yamashirogumi - Ecophony Gaia
22. (---) Zoviet*France: - Look into Me
23. (---) Maschinenzimmer 412 - Macht Durch Stimme
24. (053) Ice Cube - AmeriKKKa's Most Wanted
25. (048) Megadeth - Rust in Peace
Zoals gewoonlijk slechts 2 albums die de top 10 halen.
01. (074) Naked City - Torture Garden
02. (007) Public Enemy - Fear of a Black Planet
03. (---) Chemlab - 10 Ton Pressure
04. (092) Zoviet*France: - Just an Illusion
05. (090) Steve Vai - Passion and Warfare
06. (---) William S. Burroughs - Dead City Radio
07. (---) Evan Parker/Cecil Taylor/Barry Guy/Tony Oxley - Nailed (CT: The Quartet)
08. (---) Christy Doran - Christy Doran's Phoenix'
09. (---) Meat Beat Manifesto - 99%
10. (078) Geinoh Yamashirogumi - Akira
11. (---) Lustmord - Heresy
12. (---) Son House - Complete Recorded Works of Son House & the Great Delta Blues Singers
13. (---) Gunesh Ensemble - 45 Degrees Centigrade in a Shadow
14. (---) Ruins - Stonehenge
15. (004) Sonic Youth - Goo
16. (---) Konrad Boehmer - Electronic Works (Acousmatrix 5)
17. (---) Irène Schweizer & Mani Neumeier - European Masters Of Improvisation
18. (---) Klaus Schulze - Dresden Performance
19. (---) Jean Michel Jarre - En Attendant Cousteau
20. (031) The KLF - Chill Out
------------------
21. (---) Geinoh Yamashirogumi - Ecophony Gaia
22. (---) Zoviet*France: - Look into Me
23. (---) Maschinenzimmer 412 - Macht Durch Stimme
24. (053) Ice Cube - AmeriKKKa's Most Wanted
25. (048) Megadeth - Rust in Peace
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.