Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2017, 17:06 uur
Cellulord schreef:
Tussendoor even mijn top 20/1990 plaatsen
Zoals gewoonlijk slechts 2 albums die de top 10 halen.
Tussendoor even mijn top 20/1990 plaatsen
Zoals gewoonlijk slechts 2 albums die de top 10 halen.
Geen Judas Priest en/of Megadeth bij jou?
0
geplaatst: 13 februari 2017, 17:16 uur
Megadeth juist buiten mijn 20 en bij Judas Priest ben in bij Turbo (1986) (3.5*) afgehaakt.
Mijn metal jaren zijn zo goed als voorbij, het word steeds meer electronica de volgende jaren.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 17:18 uur
Cellulord schreef:
Megadeth juist buiten mijn 20 en bij Judas Priest ben in bij Turbo (1986) (3.5*) afgehaakt.
(quote)
Zou ik toch nog eens naar Painkiller luisteren. Wel mooi gezegd, mijn metal jaren zijn zo goed als voorbij (in 1991 dus).
0
geplaatst: 13 februari 2017, 18:21 uur
Nah, je kunt beter naar The Smiths luisteren of iets Nederlands.

1
geplaatst: 13 februari 2017, 18:44 uur
0
geplaatst: 13 februari 2017, 20:30 uur
0
geplaatst: 13 februari 2017, 20:32 uur
Ik had The Smiths, oké laag in mijn lijstjes, maar toch. Nu ik erover nadenk krijg ik er hoofdpijn van: gauw een Painstiller nemen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 februari 2017, 22:05 uur
Opgelet, pre-peuter! Met een paukenslag kom ik het land van stof en dromen egaliseren, opdat de botten voor slechts één dag vrijelijk door de witte kamer kunnen rollen. Twijfel en angst zijn slechte raadgeefsters, om over innerlijke ballingschap maar te zwijgen. Maar bij geestelijke sieraden trek ik de blauwe streep, dan ben je echt het lachertje. Geen nood echter als de toespelingen op de dood al te duidelijk worden; in moeders hemel kun je immers altijd nog op zeeën van kaas zeilen.
(16 albums)
(16 albums)
0
geplaatst: 13 februari 2017, 22:40 uur
Je zou er een wetenschap van kunnen maken:
http://amz02.plzcdn.com/cb9f47abcea753cc13b0e93d57edaafe_medium.jpg
http://amz02.plzcdn.com/cb9f47abcea753cc13b0e93d57edaafe_medium.jpg
0
geplaatst: 13 februari 2017, 22:54 uur
Rudi S schreef:
Hm, ik vind 1991 het minste jaar tot nu.
Maar goed ik heb die 2 houthakkersalbums die op de plaatsen 1 en 2 gaan eindigen niet in mijn top 20
Hm, ik vind 1991 het minste jaar tot nu.
Maar goed ik heb die 2 houthakkersalbums die op de plaatsen 1 en 2 gaan eindigen niet in mijn top 20
Ik heb ook nooit mijn weg gevonden in 1991 (en de jaren erna). De muziek van de 80s waarin ik was opgegroeid hield nog even stand in 1990 maar was definitief over met de opkomst van de houthakkers. Het internet was er nog niet en ik verloor de voeling met de muziek van de tijd, eigenlijk gedurende de hele jaren 90 en nog een stuk in de 00s.
Nu begrijp ik dat er veel meer was dan grunge, en begin ik 1991 op waarde te schatten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 februari 2017, 23:35 uur
herman schreef:
Hier ook de handschoen opgepakt. Ben benieuwd naar mijn voorspellende gaven.
En eigenlijk ook wel naar vigil's voorspelling, zou wel grappig zijn als die er heel anders uit zag.
En nummer drie meldt zich voor het poule'tje.Hier ook de handschoen opgepakt. Ben benieuwd naar mijn voorspellende gaven.
En eigenlijk ook wel naar vigil's voorspelling, zou wel grappig zijn als die er heel anders uit zag.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 16:52 uur
Inderdaad: 3 voorspellingen binnen. Een combinatie van eensgezindheid en eigenzinnigheid.
Kom maar door met de voorspellingen.
Sluiting gelijk aan hoofdspel van Zaaf.
Sluiting gelijk aan hoofdspel van Zaaf.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 17:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Inderdaad: 3 voorspellingen binnen. Een combinatie van eensgezindheid en eigenzinnigheid.
Heeft zaaf al ingestuurd?

0
geplaatst: 14 februari 2017, 17:09 uur
Ik ga maar niet de profeet uithangen, ik wil dan eerst mijn strijdwagen met 128 witte paarden.
1
zaaf
geplaatst: 14 februari 2017, 17:25 uur
Ga jij ook nog rapelerren Etta?
Nog 2,15 dagen… lijstjes over 1991 binnen van:
Ataloona, bennerd, Brunniepoo, Casartelli, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, Joezer49263, johan de witt, Johnny Marr, likeahurricane, luigifort
, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Telamon, vigil, west, wibro
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, bikkel2, Bonk, catchup, Cellulord, dazzler, Dwejkk_, Film Pegasus, Henri-S, herman, HugovdBos, J.J. Wever, johannesA, Koenr, LucM, Lura, Manfield, nico1616, Poeha, Superbitch, Teunnis en uiteraard onze e.v.a.
Nog 2,15 dagen… lijstjes over 1991 binnen van:
Ataloona, bennerd, Brunniepoo, Casartelli, deric raven, dix, dynamo d, EttaJamesBrown, GrafGantz, Joezer49263, johan de witt, Johnny Marr, likeahurricane, luigifort
, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, shinybeast, Telamon, vigil, west, wibro Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, bikkel2, Bonk, catchup, Cellulord, dazzler, Dwejkk_, Film Pegasus, Henri-S, herman, HugovdBos, J.J. Wever, johannesA, Koenr, LucM, Lura, Manfield, nico1616, Poeha, Superbitch, Teunnis en uiteraard onze e.v.a.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 17:31 uur
Nee, ik rappeleer niet. Da's precies de reden waarom ik Zaafs tijdlijn volg.
Follow The leader.
Follow The leader.
0
catchup
geplaatst: 14 februari 2017, 19:38 uur
nico1616 schreef:
Ik heb ook nooit mijn weg gevonden in 1991 (en de jaren erna). De muziek van de 80s waarin ik was opgegroeid hield nog even stand in 1990 maar was definitief over met de opkomst van de houthakkers. Het internet was er nog niet en ik verloor de voeling met de muziek van de tijd, eigenlijk gedurende de hele jaren 90 en nog een stuk in de 00s.
Nu begrijp ik dat er veel meer was dan grunge, en begin ik 1991 op waarde te schatten.
Dat is ook voor mij grotendeels waar, al bleef ik nog wel hiphop enigszins volgen. En je had eerst nog geen internet, maar wel MTV. In 1992 begon de horizontale programmering op radio 3 fm - of hoe dat tegenwoordig heet - waardoor mijn radiodagen eindigden. Kinderen en carrière deden de rest. Rond 2000 kreeg ik wel weer lol in popmuziek.
1
geplaatst: 15 februari 2017, 11:09 uur
De jaren negentig gaan me de nodige verrassingen opleveren. Ik heb nooit niks moeten hebben van hip-hop. Laat ik nu uit het jaar 1992 daarvan twee albums beluisterd hebben die ik echt goed vind. Misschien wordt het voor mij toch nog wat met dat genre. 

0
geplaatst: 15 februari 2017, 11:41 uur
1990 - De miskenning van de grootste Ierse zangeres is een zoveelste domper op de feestvreugde. Tot m'n eigen verrassing staat de winnaar in m'n lijst, maar dan negentien plaatsen lager.
1. Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got
2. Madredeus - Existir
3. George Michael - Listen Without Prejudice, Vol. 1 [20]
4. Mariah Carey - Mariah Carey
5. Oleta Adams - Circle of One
6. Freudiana - Freudiana
7. Stef Bos - Is Dit Nu Later
8. Public Enemy - Fear of a Black Planet [7]
9. Whitney Houston - I'm Your Baby Tonight
10. Jan De Wilde - Hè Hè
11. Hugo Matthysen - Dankuwel!
12. Vanessa Paradis - Variations sur le Même T'Aime
13. John Zorn - Naked City [25]
14. Enigma - MCMXC a.D.
15. AC/DC - The Razors Edge
16. Nusrat Fateh Ali Khan - Mustt Mustt
17. Aster Aweke - Kabu
18. Van Morrison - Enlightenment
19. Gary Moore - Still Got the Blues
20. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son [1]
Elf verschillende landen:
5x V.S.
3x V.K.
2x België, Ierland, Australië
1x Portugal, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Pakistan, Ethiopië
1. Sinéad O'Connor - I Do Not Want What I Haven't Got
2. Madredeus - Existir
3. George Michael - Listen Without Prejudice, Vol. 1 [20]
4. Mariah Carey - Mariah Carey
5. Oleta Adams - Circle of One
6. Freudiana - Freudiana
7. Stef Bos - Is Dit Nu Later
8. Public Enemy - Fear of a Black Planet [7]
9. Whitney Houston - I'm Your Baby Tonight
10. Jan De Wilde - Hè Hè
11. Hugo Matthysen - Dankuwel!
12. Vanessa Paradis - Variations sur le Même T'Aime
13. John Zorn - Naked City [25]
14. Enigma - MCMXC a.D.
15. AC/DC - The Razors Edge
16. Nusrat Fateh Ali Khan - Mustt Mustt
17. Aster Aweke - Kabu
18. Van Morrison - Enlightenment
19. Gary Moore - Still Got the Blues
20. Nick Cave & The Bad Seeds - The Good Son [1]
Elf verschillende landen:
5x V.S.
3x V.K.
2x België, Ierland, Australië
1x Portugal, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Pakistan, Ethiopië
0
geplaatst: 15 februari 2017, 11:54 uur
UK 13
US 4
Ierland 1
Schotland 1
Nieuw-Zeeland 1
Friesland 0
Limburg 0
NL 0
US 4
Ierland 1
Schotland 1
Nieuw-Zeeland 1
Friesland 0
Limburg 0
NL 0
1
zaaf
geplaatst: 15 februari 2017, 12:18 uur
Superbitch schreef:
1990 - De miskenning van de grootste Ierse zangeres is een zoveelste domper op de feestvreugde.
Miskenning zou ik het niet precies noemen, toch 8 keer genoemd. Maar natuurlijk zie je haar liever hoger. Dat had/heb ik ook met mijn nummer 1 van 1990, topband, maar als zodanig niet onderkend. Maar dat maakt ze wel iets meer 'van mij'...1990 - De miskenning van de grootste Ierse zangeres is een zoveelste domper op de feestvreugde.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.