MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Mijn nummers 2, 3 en 4 staan in de top 5. Maar inderdaad, dat zijn eigenlijk gewoon kutplaten.

1. Pearl jam - Ten
2. Queen - Innuendo
3. Metallica - Metallica
4. Nirvana - Nevermind
5. Temple Of Dog - Temple Of Dog
6. Slowdive - Just For A Day
7. R.E.M. - Out Of Time
8. Talk Talk - Laughing Stock
9. Smashing Pumpkins - Gish
10. The Feelies - Time For A Witness

11. U2 - Achtung Baby
12. Morrissey - Kill Uncle
13. Swans - White Light From The Mouth Of Infinity
14. Lenny Kravitz - Mama Said
15. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Seks Magik
16. Blur - Leisure
17. Primal Scream - Screamadelica
18. Guns N' Roses - Use Your Illusion II
19. Guns N' Roses - Use Your Illusion I
20. Levellers - Levelling The Land

zaaf
We mogen weer een nieuwe deelnemer begroeten: andré!

zaaf schreef:
We mogen weer een nieuwe deelnemer begroeten: andré!

Met acht 5* albums in 1992!

zaaf
Bonk schreef:
(quote)

Even nerderige nieuwsgierigheid, maar welke bron gebruik jij hiervoor? Ik heb namelijk mijn Hit Dossier eens onder een flinke laag stof weggehaald en daar staan toch echt wel behoorlijk andere lijstjes in.
Ik trek die lijstjes van wikipedia, zijn dus per definitie niet helemaal betrouwbaar. Dit jaar '92 staan de albums niet eens meer op volgorde, dus klopt er ws nog minder van.
Je opmerking is terecht, ik zou dit beter moeten natrekken, maar mijn keuze is dit niet te doen.

zaaf schreef:

Je opmerking is terecht, ik zou dit beter moeten natrekken, maar mijn keuze is dit niet te doen.

Iets voor herman in 1993

Allemaal fake News uit onbetrouwbare bronnen wat Zaaf ons voorschotelt.

EttaJamesBrown schreef:
Allemaal fake News uit onbetrouwbare bronnen wat Zaaf ons voorschotelt.

Zeg, ben je daar Etta. En jouw fake toplijst dan? Was je mij nou vergeten of vergis ik me? Anders wil ik die onnoemelijke eer en glorie over mij heen laten komen.

west schreef:
(quote)

Zeg, ben je daar Etta. En jouw fake toplijst dan? Was je mij nou vergeten of vergis ik me? Anders wil ik die onnoemelijke eer en glorie over mij heen laten komen.

Tussen de voorspellers waren er toppers en floppers. Die heb ik al genoemd. Daartussen zit de grijze massa bestaande uit west en mijzelf met 7 goed voorspeld, waarvan beiden slechts 1 op de juiste plek.

Aangezien West als enige van iedereen Screamadelica wist te benoemen, krijgt hij de lolly. Ik heb een lekkere gevonden:

http://static6.depositphotos.com/1006753/572/i/950/depositphotos_5726486-stock-photo-young-beautiful-lady-with-electric.jpg

Wow Etta, ben ik toch even blij dat ik het jou gevraagd heb: die lolly mag er wezen!

Wel toevallig dat je nou net mijn vriendin weet te vinden op internet.

dix
west schreef:

Wel toevallig dat je nou net mijn vriendin weet te vinden op internet.

Die kunnen we toch allemaal makkelijk op internet vinden?

Is dat Yvon Jaspers met gitaar?

dix
Met een lolly. Geen schroevendraaier helaas.

Ik denk: even kijken of ze nog allemaal slapen op deze grijze zondag.

Chili Peppers gewoon vergeten, dacht dat die van '92 was, zou zeker in mijn top 10 hebben gestaan.
Voor de rest slechts 1 treffer uit de top 10, Talk Talk.
Ook in het 1991 lijstje, de eerste CD die ik kocht (in 1992), bij mij op 5 hier op 30.
Zie, maar vooral hoor ik dat de jaren 90 stukken interessanter zijn dan het vorige decenia. Maar dan moet ik wel naar mijn eigen lijstjes kijken want hier staan zoals gewoonlijk de populairste plaatjes aan de top

01. (104) Einstürzende Neubauten - Strategies Against Architecture II
02. (---) O Yuki Conjugate - Peyote
03. (---) Kinshi Tsuruta - Satsuma Biwa
04. (---) The Hafler Trio - Masturbatorium
05. (030) The Orb - The Orb's Adventures Beyond the Ultraworld
06. (069) Kraftwerk - The Mix
07. (004) Talk Talk - Laughing Stock
08. (---) Front 242 - Tyranny >For You<
09. (---) Zoviet*France: - Shadow, Thief of the Sun

10. (---) Francis Dhomont - Cycle de L’Errance
11. (---) Gavin Bryars - After the Requiem
12. (---) Painkiller - Buried Secrets
13. (---) Evan Parker - Process and Reality
14. (---) VA - Cultures Électroniques 5
15. (---) X-Legged Sally - Slow-Up
16. (054) Les Rallizes Denudes - '77 Live
17. (029) Rain Tree Crow - Rain Tree Crow
18. (---) VA - The Tyranny of the Beat
19. (---) Jello Biafra with NoMeansNo - The Sky Is Falling and I Want My Mommy
20. (059) LFO - Frequencies

21. (001) Nirvana - Nevermind
22. (003) Pearl Jam - Ten
23. (---) Christy Doran, Gary Thomas, Mark Helias, Bobby Previte - Corporate Art
24. (---) Autopsy - Retribution for the Dead
25. (---) Suffocation - Human Waste

en zaaf is wederom bedankt voor al dat fake News uit onbetrouwbare bronnen.

Donald 'the zaaf' Trump

Cellulord schreef:

?

die had evengoed op 1 kunnen staan. Prachtplaat!
Jou lijstje mag er ook wezen. Ben nu trouwens op zoek naar "Lycia - Ionia", nooit van gehoord maar lijkt me interessant.

dix
Cellulord schreef:

Cellulord schreef:

wie biedt er meer

92 was toch wel een speciaal jaar. Na 4 jaar in Asië rondzwerven eventjes terug naar Belgie. En een van de eerste dingen was natuurlijk enkelle stevige luisterbeurten van mijn vinyl/cassette collectie die voor 90% uit metal & rock bestond. Aiaia, meer dan 50% heb ik in de (figuurlijke) vuilbak gegooid. Ach wat stonden die plaatjes vol met idioot slechte drummers, vervelende zangers en onnozelle gitaristen. Tja mijn muzieksmaak is in die 4 jaar ook stevig veranderd. Voor het eerst ben ik toen eens vertrokken zonder ook maar een enkel cassetje mee te nemen. En in India/Nepal hoor je (zo goed als) geen westerse muziek. Een jaartje later in Bangkok toch weer een walkman aangeschaft want daar vond je natuurlijk massas (illigale) cassettes. Eerst maar eens begonnen met mijn metal favorieten die ik al zolang niet meer gehoord had. Maar even later (eind '89) op een klein tropisch eilandje kregen we plots iets heel anders voorgeschoteld. House en Techno noemde men het. De meesten hadden er nog niet (al te veel) van gehoord, het was trouwens ook wel echte "underground" muziek. Eerst vond ik het niet zo interessant, het hoorde eerder aan als Klaus Schulze (o.a. Picture Music) op 45/78 toeren. Tja het is ook geen muziek die je aan de bar beluisterd, velen werden er zelfs nerveus van. Het duurde nog even voordat een klein groepje besloot om eens een feestje te bouwen op het strand, zeker nu er iemand geariveerd was met psygedelische snoepjes. Al vlug had ik de smaak te pakken. En natuurlijk was ik niet aleen. Het was vrij vlug gedaan met kampvuur Bob Marley / The Doors etc... feestjes. Neen dan liever de speakers op het strand de fluro lampjes aan en laat het maar knallen. En alhoewel ik die jaren veeeel gefeest heb is de muziek nooit echt tot de huiskamer doorgedrongen. Neen voor mij bleef/blijft het vooral muziek voor feesten, thuis heb ik wel interessantere dingen om naar te luisteren. Maar uiteindelijk was dit techno gedoe slechts de eerste stap naar wat er later ('93) in New York voorbij ging komen, want daar ging Pandora's muziekbox volledig open. Volgend jaar (misschien) meer hierover.

En dat kleine eilandje in Thailand, waar we toen met zo'n 100/150 man meerdere malen in de week de bloempjes (en speakers) buiten zetten is daarna uitgegroeid tot een van de top feestplaatsen in Azië. Nou ja Top? Geef mij maar die begin periode waar bijna iedereen mekander kende i.p.v. die hedendaagse feesten vol met bezopen Engelse idioten.

Telamon
Oef, wat een matig jaar dat '92. Huiswerk brengt me nu morfine. Hopelijk helpt dat nog wat.

92 echt een heel best jaar hoor.
Gewoon van de drugs afblijven.

Telamon schreef:
Oef, wat een matig jaar dat '92. Huiswerk brengt me nu morfine. Hopelijk helpt dat nog wat.

Debuut van Daft Punk is toch echt van 5 jaar later.

Casartelli (moderator)
De 19th Anniversary Edition van Brain Salad Surgery?

Cellulord schreef:
Helaas niet te beluisteren op Spotify. Zijn opvolger uit 1992 wel en dat klinkt helemaal niet slecht. Weer iets ontdekt. Waar Zaaf's Album top 10 niet goed voor is.

EttaJamesBrown schreef:
Een hersenkraker:

(afbeelding)

Nou dat wordt wachten bij die slager, benieuwd wanneer Tommy terug is.

Nog even mijn top-30 van 1991, misschien wel het beste jaar van de popmuziek (''Alle 30 Goed"):

1. Teenage Fanclub - Bandwagonesque
2. The Smashing Pumpkins - Gish
3. My Bloody Valentine - Loveless
4. Ned's Atomic Dustbin - God Fodder
5. Carter the Unstoppable Sex Machine - 30 Something
6. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
7. Pixies - Trompe le Monde
8. R.E.M. - Out of Time
9. Massive Attack - Blue Lines
10. Cypress Hill - Cypress Hill

11. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
12. The Fall - Shift-Work
13. Blur - Leisure
14. Gang Starr - Step in the Arena
15. Screaming Trees - Uncle Anesthesia
16. Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black
17. Biosphere - Microgravity
18. Soundgarden - Badmotorfinger
19. The Fatima Mansions - Valhalla Avenue
20. The Future Sound of London - Accelerator

21. Nirvana - Nevermind
22. 3rd Bass - Derelicts of Dialect
23. Primal Scream - Screamadelica
24. Jesus Jones - Doubt
25. U2 - Achtung Baby
26. Julian Cope - Peggy Suicide
27. Ice-T - O.G. Original Gangster
28. 808 State - ex:el
29. Urban Dance Squad - Life 'n Perspectives of a Genuine Crossover
30. Quazar - Seven Stars

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:28 uur

geplaatst: vandaag om 06:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.