Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
Telamon
geplaatst: 4 augustus 2016, 12:54 uur
Toch een gaatje weten te vinden in de minimale wifigolven. Met een prachtige nummer 1 (recent herontdekt dankzij Herman's greatest hits week), en dat terwijl het geweldige Dagen hierop ontbreekt. Veel sympathie voor de broertjes D.
Groet uit Italië, waar het zwembad nu lijkt hier op een spaghettiwestern. En op de zon hoef ik gelukkig niet te wachten. Ciao!
Groet uit Italië, waar het zwembad nu lijkt hier op een spaghettiwestern. En op de zon hoef ik gelukkig niet te wachten. Ciao!
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 13:22 uur
Telamon schreef:
Als het internet vanavond in t hotel beter is dan hier op de camping kom ik nog met een lijstje.
En je weet t zaaf: ik hou van de manier waarop ze loopt, en ik hou van de manier waarop ze praat.
Als het internet vanavond in t hotel beter is dan hier op de camping kom ik nog met een lijstje.
En je weet t zaaf: ik hou van de manier waarop ze loopt, en ik hou van de manier waarop ze praat.
Potverdikkie, ik kan er niet opkomen.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 14:55 uur
Het is me dit jaar gelukkig wel gelukt om het niet te vergeten. Het is een mooie top-16 geworden. Ik ga supporteren voor de allerbeste gitarist ooit, dit jaar is dé kans om te winnen. Hopelijk worden het niet weer die vier jongens uit Liverpool, die hebben al twee keer gewonnen en zullen volgend jaar ook wel weer winnen.
Verder staat er in mijn top-5 een dokter met twee machines in heet fel wit licht. Twee albums uit Brazilië en de Verenigde Staten van Amerika volgen er kort achter.
Verder staat er in mijn top-5 een dokter met twee machines in heet fel wit licht. Twee albums uit Brazilië en de Verenigde Staten van Amerika volgen er kort achter.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 15:13 uur
Teunnis schreef:
Ik ga supporteren voor de allerbeste gitarist ooit, dit jaar is dé kans om te winnen. Hopelijk worden het niet weer die vier jongens uit Liverpool, die hebben al twee keer gewonnen en zullen volgend jaar ook wel weer winnen.
Ik ga supporteren voor de allerbeste gitarist ooit, dit jaar is dé kans om te winnen. Hopelijk worden het niet weer die vier jongens uit Liverpool, die hebben al twee keer gewonnen en zullen volgend jaar ook wel weer winnen.
Dit was trouwens de finale in de Knock-out: 1968 die gewonnen werd door.....

0
geplaatst: 4 augustus 2016, 15:21 uur
Teunnis schreef:
Ik ga supporteren voor de allerbeste gitarist ooit, dit jaar is dé kans om te winnen.
Ik ga supporteren voor de allerbeste gitarist ooit, dit jaar is dé kans om te winnen.
Nou, ik vind latere Floyd albums toch beter hoor. Maar wel leuk dat je Gilmour een warm hart toedraagt

0
geplaatst: 4 augustus 2016, 18:06 uur
Het is niet te hopen dat je Hendrix bedoelt... 
Mijn lijstje komt straks hoor zaaf!

Mijn lijstje komt straks hoor zaaf!
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 18:34 uur
Yep jimi was zeer goed dat jaar, maar Frankie met dat geld album was nog wat beter , maar niemand was zo goed als dat sucking on my ding dong album 

0
geplaatst: 4 augustus 2016, 19:43 uur
Gepost! Weer een behoorlijk sterk jaar, al verwacht ik wel dat mijn smaak afwijkt van 'de meute'. Ik verwacht dan ook maximaal vijf van mijn twintig albums terug te zien in de eindlijst.
Hierna het sterkste jaar van allemaal, 1969!
Hierna het sterkste jaar van allemaal, 1969!
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 21:27 uur
Mee eens ,beste jaar van de sixties,ik merk voor mijzelf dat met zoveel kwaliteit '69 albums, te weinig ruimte is binnen een top 20,moet veel albums die me lief zijn onder de 20 parkeren
En vind het niet erg dat ik voor 3/4 van de albums lekker bij 'de meute' hoor ,

0
zaaf
geplaatst: 4 augustus 2016, 22:00 uur
Waldo Jeffers had reached his limit. It's Ten O'Clock.
Morgen de onthulling
Morgen de onthulling
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 22:02 uur
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 00:06 uur
Teunnis schreef:
Hopelijk worden het niet weer die vier jongens uit Liverpool, die hebben al twee keer gewonnen en zullen volgend jaar ook wel weer winnen.
Hopelijk worden het niet weer die vier jongens uit Liverpool, die hebben al twee keer gewonnen en zullen volgend jaar ook wel weer winnen.
Juist 1968 mogen ze van mij winnen.....
0
zaaf
geplaatst: 5 augustus 2016, 06:42 uur
10. The Band - Music from Big Pink
Punten : 198
Nom. : 9
Nr. 1 van : bikkel2
Nou, ik weet niet of dit een verrassing genoemd mag worden. Ik doe het lekker toch. Pas na 15 lijstjes in de top 20 en met de laatste - een nr 1 notering - de top 10 ingejast.
Na een tijdlang als backing Band voor Bob Dylan te zijn geweest - en na een motorongeluk dat Bob dwong tot pas op de plaats - trok The Band zich met Dylan terug in een huis in Woodstock "The Big Pink". Daar werden veel nummers gemaakt, opgenomen. Sommigen oud, sommigen nieuw, Dylan-nummers, nummers zonder Dylan. Ze leidden tot Music From Big Pink en later, in 1975 uigebracht, tot 'The Basement Tapes'.
De nummers, voor een klein deel met Dylan geschreven, worden door verschillende Bandleden geschreven en gezongen. Levon Helm, als drummer gedurende de sessies inhakend, Rick Manuel, Robbie Robertson, Rick Danko pakken de klus op en "The Weight" wordt een hit en het album direct op waarde geschat en vrij goed verkocht.
Vroeger, als wilde jongen beluisterd, en te licht/saai bevonden. Ik ga m in de herkansing gooien.
Punten : 198
Nom. : 9
Nr. 1 van : bikkel2
Nou, ik weet niet of dit een verrassing genoemd mag worden. Ik doe het lekker toch. Pas na 15 lijstjes in de top 20 en met de laatste - een nr 1 notering - de top 10 ingejast.
Na een tijdlang als backing Band voor Bob Dylan te zijn geweest - en na een motorongeluk dat Bob dwong tot pas op de plaats - trok The Band zich met Dylan terug in een huis in Woodstock "The Big Pink". Daar werden veel nummers gemaakt, opgenomen. Sommigen oud, sommigen nieuw, Dylan-nummers, nummers zonder Dylan. Ze leidden tot Music From Big Pink en later, in 1975 uigebracht, tot 'The Basement Tapes'.
De nummers, voor een klein deel met Dylan geschreven, worden door verschillende Bandleden geschreven en gezongen. Levon Helm, als drummer gedurende de sessies inhakend, Rick Manuel, Robbie Robertson, Rick Danko pakken de klus op en "The Weight" wordt een hit en het album direct op waarde geschat en vrij goed verkocht.
Vroeger, als wilde jongen beluisterd, en te licht/saai bevonden. Ik ga m in de herkansing gooien.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 07:19 uur
Voor mij is de verrassing vooral dat dit album slechts op plek 10 is geëindigd!
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 09:09 uur
Renoir schreef:
Voor mij ook, staat hier op de 3e plek.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 11:17 uur
Bij mij helemaal nergens. Wat de boer niet kent....
Wellicht dat ik komende dagen een gaatje kan vinden voor een eerste beluistering.
Wellicht dat ik komende dagen een gaatje kan vinden voor een eerste beluistering.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 11:18 uur
Paar mooie liedjes, maar als geheel ook niet echt aan mij besteed. Misschien ook maar eens herkansen.
Gezien de bekendheid (meer dan 300 stemmen) wel logisch dat ie hier zo hoog eindigt.
Gezien de bekendheid (meer dan 300 stemmen) wel logisch dat ie hier zo hoog eindigt.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 11:37 uur
The Band staat bij mij in ieder geval hoog in het vaandel.
De mix van folk, country, rock, blues en zelfs her en der wat soul,is vrij uniek.
Tekstueel sterk en toen al doorgewinterde musici.
Fraai debuut.
De mix van folk, country, rock, blues en zelfs her en der wat soul,is vrij uniek.
Tekstueel sterk en toen al doorgewinterde musici.
Fraai debuut.
1
geplaatst: 5 augustus 2016, 11:44 uur
Superbitch schreef:
Konden ze echt geen betere groepsnaam bedenken?
Konden ze echt geen betere groepsnaam bedenken?

Heeft ook wel weer iets apart's.
Ik meen dat het voort kwam uit de mensen die in het huis ( The Big Pink in Woodstock) wel eens langskwamen en de groep steevast The Band noemden.
Ze hadden al wat namen geprobeerd, maar was tot dusver niet bevredigend.
Ze besloten het maar zo te laten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.