MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
Stalin schreef:
(quote)

Het wachten is op de volgende muzikale parel uit de oester van de Zappa's.
Onlangs was er op de officiele website (Zappa.com) de mogelijkheid om Gail Zappa vragen te stellen, waarvan ze er 50 zou beantwoorden.

De antwoorden heeft ze inmiddels gegeven en zo te lezen kunnen we nog wel wat mooie dingen verwachten.

(quote)

Vol verwachting klopt mijn hart en banksaldo
'

En alles wat ik vorige week als wens schreef zit er bij

freakey schreef:

En alles wat ik vorige week als wens schreef zit er bij

Hopelijk begint 2011 met de langverwachte release van Captain Beefheart's Bat Chain Puller !
Iets wat Gail Zappa zelf al min of meer aankondigde tijdens het Roundhouse Evenement in London:

Gail indicated that they’re hoping to issue Bat Chain Puller by the end of January!

De originele banden zijn onder handen genomen door de gebroeders Dweezil en Ahmet, met assistentie van slide-guitarist Denny Walley, die meespeelde op de originele opnames.

Zoals ik al eerder zei, De Kapitein gaat 15 januari 70 jaar worden, dus het zou een mooi moment zijn voor deze uitgave

En anders gaan we handtekeningen inzamelen...

The Strokes komen in maart met hun nieuwe album, een titel is nog niet bekend, wel apart dat Julian Casablancas de zangpartijen apart van de band heeft opgenomen.

Ik las dit op de site van radio 2 Strepen van Spits:

De NME, het Engelse muziekblad New Musical Express, wijdt bijna zijn hele uitgave, deze week, aan alle belangrijke nieuwe releases van de komende tijd. Uitgebreid, en vaak exclusief, gaat het blad met foto's en interviews in op de aanstaande albums van onder meer The Strokes, P.J. Harvey, Kasabian, Arctic Monkeys en Radiohead. Al het nieuws over de belangrijkste nieuwe platen in de NME van deze week.

Als dit zo is komen Arctic Monkeys en Radiohead dit jaar dus ook met hun nieuwe plaat. Over Radiohead waren al nieuwtjes maar Arctic Monkeys is compleet nieuw.

Sietse
wat is er zo belangrijk aan die platen?

tuktak
jah! radiowie??

Nou nou - mijn verjaardags- en Sinterklaascadeau is al bekend: een nieuwe Radiohead en een nwe van Kasabian - potverdepippe, nou nog hopen op een nwe Muse en/of een nieuwe Coldplay en mijn jaar kan niet meer kapot

Stijn_Slayer
Eerste studio-album sinds begin jaren zeventig

The 3rd Flood, zo luidt de titel van de nieuwe cd van Brainbox. Het betreft nota bene het eerste studioproduct sinds begin jaren zeventig van deze legendarische groep. De release vindt plaats op vrijdag 21 januari a.s. Op dezelfde datum start Brainbox, met de karakteristieke zanger Kaz Lux als boegbeeld, een uitgebreide cd tour, te beginnen in P60!

Brainbox maakte vanaf eind zestiger jaren grote indruk met een stijl die het midden houdt tussen (blanke) blues, psychedelica en pop. Nummers als Down Man, Dark Rose, The Smile, Summertime en Sea Of Delight gelden nog steeds als onbetwiste klassiekers. Nadat frontman Kaz Lux de band begin 2010 nieuw leven heeft ingeblazen, treedt Brainbox weer met grote regelmaat op in een herkenbare bezetting. Deze bestaat verder uit drummer van het eerste uur Pierre van der Linden, de gitaristen Rudy de Queljoe en John Schuursma, en bassist Cees van der Laarse, die eerder met Kaz Lux samenwerkte tijdens ten tijde van diens ‘Eli’ project.

Het album The 3rd Flood telt vijftien, niet eerder door Brainbox opgenomen nummers. Behoudens Willie Dixon’s My Babe komen alle composities uit eigen gelederen. De productie van de cd was in handen van Geert Scheijgrond (o.a. Focus en OBERG). Voor de mastering tekende de internationaal gerenommeerde Andy Jackson, gedurende dertig jaren de engineer van Pink Floyd. ‘The 3rd Flood’ verschijnt op het platenlabel van E-Sound. Dit multimediabedrijf is eigenaar van de alom bekende, voormalige Dureco studio’s in Weesp, de plek waar ook dit Brainbox album voor een belangrijk deel tot stand is gekomen.
-----------------------------------

Bye bye status... Wie Kaz Lux sinds pakweg 1998 heeft horen zingen weet eigenlijk al genoeg.

Ik hoop stiekem heel hard op de nieuwe radiohead, ik ben vooral heel benieuwd met wat ze deze keer gaan verrassen.

Ik weet niet of het al bekend was, maar de nieuwe single van Within Temptation "Faster" komt 31 januari uit!

Bevestigd: Soundgarden, Alice in Chains en Mudhoney werken aan een nieuw album.

Radiohead komt zeker met een nieuw album. Voor alsnog vrij onduidelijk hoe ze het gaan uitbrengen en wanneer, maar het gaat zeker niet lang meer duren. Waarschijnlijk zal die plaat net als de vorige "uit de lucht komen vallen" In de trant van: hi....ons album is klaar en komt volgende week uit Ik heb al meerdere nummers (akoestisch, Thom Yorke solo) gehoord die het album zouden kunnen halen en die klinken wederom fantastisch.

Zit er ook niet een nieuw dEUS album aan te komen? Kijk ik ook naar uit!

Sietse
Binnenkort een nieuwe 3" EP van Orphax met de naam "die helden sind nicht mehr" in eigen beheer. Worden totaal zo'n 50 stuks van gemaakt in 8cm DVD box (of ongelimiteerd als betaalde download).
De muziek is een optreden uit 2005 die in 2010 is geedit en gemasterd.
De release kan gezien worden als een ode aan de film "Himmel Über Berlin" van Wim Wenders en is ook deels opgebouwd met uit die film gesampled materiaal.

De muziek wijkt voor een groot deel af van het eerdere werk van Orphax door het gebruik van ritmes en verborgen melodische motieven.
Hier kan de release al eens (in minder kwaliteit) gestreamed worden: die helden sind nicht mehr by Orphax on SoundCloud

Zeer binnenkort meer info.

jeko
Leuk Sietse

Sietse schreef:
een nieuwe 3" EP van Orphax (met) het gebruik van ritmes en verborgen melodische motieven.

Ik ben zojuist van m'n stoel gekukeld.

@ Woutout

dEUS komt ook met een nieuw album in April, het album gaat Keep You Close heten en de nummers worden dansbaarder.

GrafGantz schreef:
(quote)

Sietse
GrafGantz schreef:
(quote)

Wow, Sietse ik ben onder de indruk. Gave muziek. Al heb ik te weinig kennis over deze muziek om te zeggen of het goed of slecht is, ik vind het sowieso indrukwekkend en interessant.

Er komt waarschijnlijk nieuw materiaal van Kate Bush uit dit jaar. Ook worden oude albums van Kate geremastered en er moet dus ook nieuw materiaal uitkomen, maar het komt pas uit als Kate Bush vind dat het af is.

Hendrik68
I'll never get out of this world alive. Dat gaat de titel worden van de nieuwe CD van Steve Earle en die moet in april verschijnen. Ben benieuwd. Hij beleefde zijn hoogtijdagen in de jaren 90, Het afgelopen decennium was het allemaal iets minder, maar nog altijd acceptabel. Ik hoop dat hij weer eens het niveau haalt van de laatste echte knaller: Transcendental Blues.

Sietse
Teunnis schreef:
Wow, Sietse ik ben onder de indruk. Gave muziek. Al heb ik te weinig kennis over deze muziek om te zeggen of het goed of slecht is, ik vind het sowieso indrukwekkend en interessant.

Dank je

Nieuwe cd van de Fleet Foxes gaat Helplessness Blues heten en komt uit op 3 mei. Tour doet vooralsnog Nederland niet aan. Titeltrack is te beluisteren via:
http://www.fleetfoxes.com/h...

Het nieuwe album van Britney Spears - Femme Fatale !
Wereldwijd release 15e Maart !

Daar zijn er hier niet veel blij mee, en terecht wat mij betreft

14 maart komt Alex Turner met zijn solodebuut. Het is een soundtrack van de Submarine. Ik ben erg benieuwd wat hij ervan maakt en alweer een mooie release om naar uit te kijken, ik heb het gevoel dat 2011 wel eens een van de beste muziekjaren kan worden.

De Arctic Monkeys zelf zitten nu ook in de studio en hun album wordt waarschijnlijk ook later dit jaar uitgebracht.

Op 12 april brengt Atmosphere een nieuw album uit: The Family Sign.

Weer een album van een goede artiest die uit gaat komen.

Joren999 schreef:
Daar zijn er hier niet veel blij mee, en terecht wat mij betreft

En waarom zou dat zijn? Ieder zijn smaak toch

Gast
geplaatst: vandaag om 07:14 uur

geplaatst: vandaag om 07:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.