Muziek / Nieuws / Het gesplitte band topic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2006, 16:20 uur
dutch2 schreef:
Als ik dit zo lees was het meer de ambitie van de platenmaatschappij. Getuigt wel van zelfkennis, zo'n uitspraak dat de mensen hen beu zijn.
(quote)
Als ik dit zo lees was het meer de ambitie van de platenmaatschappij. Getuigt wel van zelfkennis, zo'n uitspraak dat de mensen hen beu zijn.
Zo beu zijn de mensen Coldplay niet, aangezien ze al die awards winnen.
0
geplaatst: 23 juni 2006, 01:53 uur
Ooooow, wat jammer zeg... Vond JJ72 nou juist wel een band die potentie had om heel groot te worden. Nou, ik zal hun debuutalbum blijven koesteren. Blijft geweldig!
0
geplaatst: 23 juni 2006, 16:57 uur
Mja, ik vond het debuut erg goed, maar daarna werd het minder. Kan er eigenlijk niet echt rouwig om zijn...
0
Joy
geplaatst: 25 juni 2006, 00:56 uur
over de Veils:
--The Veils zijn niet uit elkaar, alleen de bassist, gitarist en drummer zijn uit de band--
god, dat lijkt me toch echt hetzelfde
--The Veils zijn niet uit elkaar, alleen de bassist, gitarist en drummer zijn uit de band--
god, dat lijkt me toch echt hetzelfde
0
geplaatst: 25 juni 2006, 17:47 uur
Nouja, ze treden nog op onder dezelfde naam, maar alleen de zanger is gebleven. Toch niet helemaal hetzelfde dus. 

0
geplaatst: 2 juli 2006, 18:16 uur
JJ72 stopt ermee.
De indie rockers waren 11 jaar samen. Hun grootste hit was 'Snow' een nummer uit 2001. Ze noemen 'problemen met de platenmaatschappij' de reden
voor de split. De zanger zit momenteel in de studio om aan een nieuw project
te werken. Wat de andere bandleden gaan doen, is nog onduidelijk.
De indie rockers waren 11 jaar samen. Hun grootste hit was 'Snow' een nummer uit 2001. Ze noemen 'problemen met de platenmaatschappij' de reden
voor de split. De zanger zit momenteel in de studio om aan een nieuw project
te werken. Wat de andere bandleden gaan doen, is nog onduidelijk.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 18:23 uur
0
geplaatst: 2 juli 2006, 18:26 uur
Goed ik hoorde dat Linkin Park nog een cd gaat maken, en dan waarschijnlijk uitelkaar... Maar dit zal wel loslopen enzo
, maakt mij niet zoveel uit
, als in: helemaal NIKS
, maakt mij niet zoveel uit
, als in: helemaal NIKS
0
geplaatst: 12 juli 2006, 21:23 uur
Weezer zou best wel eens nooit meer een nieuw album kunnen maken.
0
geplaatst: 12 juli 2006, 21:58 uur
0
geplaatst: 12 juli 2006, 22:03 uur
Mwa, het Weezer-kunstje kennen we inmiddels toch wel? Het fantastische eerste album hebben ze nooit meer kunnen evenaren. Misschien ook wel een idee voor The Strokes?

0
geplaatst: 16 juli 2006, 17:36 uur
Jammer hoor. Was voor mij toch één van de beste bands van de afgelopen 10 jaar.
0
geplaatst: 17 juli 2006, 01:27 uur
Boe hoe hoe, hoorde dit pas net.

Voor Sleater-Kinney gold eigenlijk hetzelfde als voor de (eveneens RIP) Delgados: een band waar ik al ontzettend lang fan van ben maar die bijna nooit naar Nederland komt, valt een beetje uit de gratie door wat mindere albums, maakt vervolgens een knaller van een plaat.... en kapt ermee.

En dan heb ik Sleater-Kinney nog niet eens ooit live gezien, terwijl ze bovenaan mijn verlanglijstje stonden. /me is ontroostbaar.
0
geplaatst: 5 augustus 2006, 04:05 uur
starbright boy schreef:
Death from above 1979 is ter ziele.
Death from above 1979 is ter ziele.
Ok, verstandig. 1 leuke plaat, formule laat geen ruimte voor meer moois. Die plaat blijf ik wel draaien.
0
geplaatst: 6 augustus 2006, 08:31 uur
itchy schreef:
Ok, verstandig. 1 leuke plaat, formule laat geen ruimte voor meer moois. Die plaat blijf ik wel draaien.
(quote)
Ik had eigenlijk het idee dat de volgende plaat de beste zou worden. Maar dat zullen we nooit weten nu

jammer
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 14:44 uur
Er is altijd nog MSTRKRFT, da's zo mogelijk nog beter dan DFA79.
Ik kwam deze verklaring tegen:
Ik kwam deze verklaring tegen:
"i know its been forever since i wrote anything on here. im sure by now most of you assume the band isnt happening anymore since there are no shows, no work on a new album, etc. well. i wanted to let you know that your assumptions are correct. we decided to stop doing the band... actually we decided that almost a year ago. we finished off our scheduled tour dates because there were good people working for us who relied on us to make a living and buy christmas presents and pay rent etc. we couldnt just cancel everything and leave them out to dry... plus i think we wanted to see if we would reconsider after being out on the road. our label was really hoping that we would change our minds, so they asked us to keep quiet about the decision for at first. well, its been quite awhile now and we are still very sure the band wont happen again, so i guess its time to say something...."
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 16:37 uur
System of a Down kapt er ook tijdelijk mee, hoorde ik. Best jammer, ze hebben (wat mij betreft) goede albums gemaakt. Maarja misschien komen ze na een rustperiode nóg beter terug. We'll see 

0
geplaatst: 8 september 2006, 11:54 uur
Het zat er al aan te komen: Arab Strap is uit elkaar! Jammer hoor, want hun platen bleven toch wel goed. Het goede nieuws is, is dat de heren Aidan Moffat en Malcolm Middleton solo verder gaan.
Saillant detail is dat het laatste nummer op hun laatste plaat "There Is No Ending" heet.
bron
Saillant detail is dat het laatste nummer op hun laatste plaat "There Is No Ending" heet.
bron
0
geplaatst: 8 september 2006, 12:09 uur
Geen onaardig moment om te stoppen, omdat Middleton en Moffat eigenhandig ook hard aan de weg timmeren. Vooral Middleton's laatste plaat was echt grote klasse.
Wel eeuwig zonde dat ik Arab Strap nooit live heb kunnen zien.
Wel eeuwig zonde dat ik Arab Strap nooit live heb kunnen zien.

0
geplaatst: 10 september 2006, 23:35 uur
herman schreef:
Jammer van Arab Strap, die had ik ook nog wel willen zien.
Jammer van Arab Strap, die had ik ook nog wel willen zien.
Ik ook, maar het hing inderdaad nogal in de lucht.
0
geplaatst: 13 september 2006, 13:41 uur
Vanwege een gebrek aan ook maar enige belangstelling van een platenlabel is Bis-opvolger Data Panik alweer ter ziele. Manda Rin heeft solo-plannen.
Geen idee of het al bekend was, maar ook Funkstörung bestaat niet meer.
Geen idee of het al bekend was, maar ook Funkstörung bestaat niet meer.
0
geplaatst: 13 september 2006, 16:07 uur
Er was toch nog een Bis-opvolger... Stonden vorig jaar op London Calling met koninginnedag. Ben even de naam kwijt.
edit: Help She Can't Swim, dat was het.
edit: Help She Can't Swim, dat was het.
0
geplaatst: 14 september 2006, 02:17 uur
Data Panik had de drie ex-Bis leden. In die zin een opvolger. Help She Can't Swim heeft alleen een geluid wat er enigszins op lijkt en artwork dat er nog meer op lijkt.
0
geplaatst: 15 september 2006, 19:26 uur
itchy schreef:
Het zat er al aan te komen: Arab Strap is uit elkaar! Jammer hoor, want hun platen bleven toch wel goed. Het goede nieuws is, is dat de heren Aidan Moffat en Malcolm Middleton solo verder gaan.
bron
bron
Arab Strap doet nog een vaarwel-toernee. Qua Nederland komen ze langs in de Rotown en Tivo Helling.
* denotes required fields.