Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2009, 14:12 uur
0
geplaatst: 25 juni 2009, 17:22 uur
Vlaamse Zangeres en Tv-presentatrice YASMINE (37) overleden.
Zangeres en presentatrice Yasmine is op 37-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de VRT. Het zou volgens sommige bronnen om zelfmoord gaan.
Yasmine, wiens echte naam Hilde Rens is, werd op 3 maart 1972 geboren in Kontich. Ze raakte in Vlaanderen bekend als zangeres en presentatrice
Zangeres en presentatrice Yasmine overleden - Gva.be

SLIK.
Zangeres en presentatrice Yasmine is op 37-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de VRT. Het zou volgens sommige bronnen om zelfmoord gaan.
Yasmine, wiens echte naam Hilde Rens is, werd op 3 maart 1972 geboren in Kontich. Ze raakte in Vlaanderen bekend als zangeres en presentatrice
Zangeres en presentatrice Yasmine overleden - Gva.be

SLIK.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 17:31 uur
ik ben er echt niet goed van.. ben even oud/jong met drie maanden verschil...
Jongens zonde zonde....
Jongens zonde zonde....
0
geplaatst: 25 juni 2009, 18:06 uur
Vijf jaar geleden stond ik in de finale van het Groot Nederlands Dictee, waar zij de persoon was die het dictee voorlas.
Blijkbaar in een depressie geraakt na haar mislukte huwelijk. 37 pas...
Blijkbaar in een depressie geraakt na haar mislukte huwelijk. 37 pas...
0
geplaatst: 25 juni 2009, 18:37 uur
Het zijn in veel gevallen onbegrijpelijke zaken dat zoiets kan gebeuren. Iemand in haar omgeving zal toch gevoeld moeten hebben dat ze niet lekker in de vel zat en het leven te veel was. Of wist ze dit goed te verbergen. Het toont wel pijnlijk aan dat de maatschappij maar doordendert zonder stil te staan bij gevoelens die echt belangrijk zijn. Daarom ook mijn medeleven aan haar nabestaanden, dat ze ondanks wat dan ook, dit een plaats kunnen geven.
0
Father McKenzie
geplaatst: 25 juni 2009, 19:07 uur
Héél erg, een mooie jonge vrouw met een reuzejob beneemt zich van het leven.
Zij moet zéér ongelukkig geweest zijn in de liefde. Maar om dan die stap te zetten...
Ze rustte in vrede.
Ik vernam het nu pas in het tv-journaal van 19 uur, dat was toch wel even erg schrikken, jawel!
Zij moet zéér ongelukkig geweest zijn in de liefde. Maar om dan die stap te zetten...
Ze rustte in vrede.
Ik vernam het nu pas in het tv-journaal van 19 uur, dat was toch wel even erg schrikken, jawel!
0
geplaatst: 26 juni 2009, 08:47 uur
0
geplaatst: 26 juni 2009, 09:13 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Nieuws > Michael Jackson overleden
Een apart topic leek me wel handig, omdat er al 4 verschillende topics liepen en verder nog bij de albums ook discussies over waren. En omdat de andere ons ontvallenen hier wel erg ondersneeuwen.
Een apart topic leek me wel handig, omdat er al 4 verschillende topics liepen en verder nog bij de albums ook discussies over waren. En omdat de andere ons ontvallenen hier wel erg ondersneeuwen.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 17:29 uur
Het gaat wel erg hard met de doden de laatste tijd Een eerbetoon dan maar, één van de beste 60's nummers wat mij betreft:
0
geplaatst: 26 juni 2009, 20:57 uur
herman schreef:
Het gaat wel erg hard met de doden de laatste tijd
Een eerbetoon dan maar, één van de beste 60's nummers wat mij betreft:
(embed)
(quote)
Het gaat wel erg hard met de doden de laatste tijd Een eerbetoon dan maar, één van de beste 60's nummers wat mij betreft:
(embed)
Ik begrijp de uitlating van Herman wel dat we de laatste tijd van veel mensen in de muziek voor altijd afscheid moeten nemen. Maar zou dit niet wat netter kunnen in het vervolg. Bijvoorbeeld:
De laatste tijd ontvallen veel mensen die een rol hebben gespeeld in de moderne muziek.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 21:25 uur
- er zijn er een hoop een zandwinkel begonnen
- er hebben er veel een houten windjack aangetrokken
- er hebben er een hoop een tuin op hun buik
- er hebben er veel een houten windjack aangetrokken
- er hebben er een hoop een tuin op hun buik
0
Mark E. Corrigan
geplaatst: 26 juni 2009, 22:06 uur
herman schreef:
Het gaat wel erg hard met de doden de laatste tijd
Een eerbetoon dan maar, één van de beste 60's nummers wat mij betreft:
(embed)
(quote)
(embed)
Legendarische band man...
0
geplaatst: 4 juli 2009, 21:40 uur
Oud-manager Beatles en Stones overleden
NEW YORK - Allen Klein, de oud-manager van de Beatles en de Rolling Stones, is zaterdag op 77-jarige leeftijd in de Amerikaanse stad New York overleden. Dat heeft een woordvoerder van Klein laten weten.
Klein had de ziekte van Alzheimer. De voormalige accountant Klein verdiende een fortuin door zijn samenwerking met bekende artiesten als de Beatles, Stones, Sam Cooke en Connie Francis.
Klein ging eind jaren zestig met de Beatles werken met de instemming van Ringo Starr, John Lennon en George Harrison. Paul McCartney was er fel op tegen. Hij had liever zijn schoonvader Lee Eastman als zaakwaarnemer gehad. De ruzie over Klein was een van de oorzaken van het uiteenvallen van de Beatles.
Klein was in de jaren zestig ook manager van de Rolling Stones. Tot groot ongenoegen van Mick Jagger wist de gewiekste zakenman Klein de rechten op de meeste nummers van de Stones uit de jaren zestig te verkrijgen.
NEW YORK - Allen Klein, de oud-manager van de Beatles en de Rolling Stones, is zaterdag op 77-jarige leeftijd in de Amerikaanse stad New York overleden. Dat heeft een woordvoerder van Klein laten weten.
Klein had de ziekte van Alzheimer. De voormalige accountant Klein verdiende een fortuin door zijn samenwerking met bekende artiesten als de Beatles, Stones, Sam Cooke en Connie Francis.
Klein ging eind jaren zestig met de Beatles werken met de instemming van Ringo Starr, John Lennon en George Harrison. Paul McCartney was er fel op tegen. Hij had liever zijn schoonvader Lee Eastman als zaakwaarnemer gehad. De ruzie over Klein was een van de oorzaken van het uiteenvallen van de Beatles.
Klein was in de jaren zestig ook manager van de Rolling Stones. Tot groot ongenoegen van Mick Jagger wist de gewiekste zakenman Klein de rechten op de meeste nummers van de Stones uit de jaren zestig te verkrijgen.
Bij Richard Ashcroft gaat de vlag uit denk ik...
0
Father McKenzie
geplaatst: 5 juli 2009, 09:15 uur
Allen Klein; een gewiekste niet al te zuivere zakenman, geen mens zal hem missen, tenminste muzieliefhebbers niet.
Wat is zijn bijdrage tot de muziek?? Nul komma nul, den hond zijn botten.
Niemand zal hem missen.
En Beatlesfans als ik nog minder.
Klein was inderdaad één van de oorzaken van de split van de band in 1970.
Dat hij ruste in vrede.
Wat is zijn bijdrage tot de muziek?? Nul komma nul, den hond zijn botten.
Niemand zal hem missen.
En Beatlesfans als ik nog minder.
Klein was inderdaad één van de oorzaken van de split van de band in 1970.
Dat hij ruste in vrede.
0
geplaatst: 5 juli 2009, 10:48 uur
Allen Klein was manager van the Rolling Stones en met hen waren er regelmatig conflicten, er werd Allen Klein vaak verweten the Stones uit te buiten.
Het was ook Allen Klein die een rechtzaak inspande tegen George Harrison wegens vermeend plagiaat (My Sweet Lord).
In 1997 liet Allen Klein weer van zich horen toen hij de volledige rechten claimde op "Bittersweet Symphony" van the Verve vanwege de vioolsample van outtakes van the Stones, hij bezat immers de rechten van de Stones-songs ten tijde van Decca.
Inderdaad een gewiekst zakenman die erop uit was zijn zakken te vullen ten koste van de artiesten en al even omstreden als Colonel Parker (Elvis Presley).
Niettemin, rust in vrede, Allen Klein.
Het was ook Allen Klein die een rechtzaak inspande tegen George Harrison wegens vermeend plagiaat (My Sweet Lord).
In 1997 liet Allen Klein weer van zich horen toen hij de volledige rechten claimde op "Bittersweet Symphony" van the Verve vanwege de vioolsample van outtakes van the Stones, hij bezat immers de rechten van de Stones-songs ten tijde van Decca.
Inderdaad een gewiekst zakenman die erop uit was zijn zakken te vullen ten koste van de artiesten en al even omstreden als Colonel Parker (Elvis Presley).
Niettemin, rust in vrede, Allen Klein.
0
geplaatst: 8 juli 2009, 11:06 uur
0
geplaatst: 8 juli 2009, 11:07 uur
Former CRIMSON GLORY Singer MIDNIGHT Dead At 47
BLABBERMOUTH.NET has learned that former CRIMSON GLORY frontman Midnight (real name: John Patrick Jr. McDonald) passed away earlier today (Wednesday, July
from "total kidney and liver failure." He was 47 years old.
According to JON OLIVA'S PAIN guitarist Matt LaPorte, who played on some of Midnight's recent solo recordings, the singer spent his final hours surrounded by his mother, brother, daughter as well as members of CRIMSON GLORY, SAVATAGE, and JON OLIVA'S PAIN. His death occured at 3:45 a.m EST at St. Anthony's Hospital in St. Petersburg, Florida.
"I will miss my partner Midnight — the greatest voice and friend I've ever known," LaPorte told BLABBERMOUTH.NET. He added, "In spite of his demons, [Midnight] was a beautiful soul who constantly changed the lives of those he met and came into contact with."
Midnight sang on CRIMSON GLORY's first three albums — "Crimson Glory" (1986), "Transcendence" (1988) and "Strange and Beautiful" (1991) — before going into self-imposed exile for almost a decade until he was heard from again. He eventually rejoined CRIMSON GLORY in 2005 but was dismissed in January 2007 following the revelation that he was arrested in Sarasota, Florida and charged with "DUI [driving under the influence] with .20 [blood-alcohol level] or higher or having a passenger under 18" years of age. Midnight, who gave his occupation as "painter" to the authorities at the time of the arrest, was also cited for driving with a suspended/ cancelled/ revoked license.
Last fall, Midnight announced plans to release a new solo CD called "All Souls Midnight" which was to feature the "Acoustic Crimson" EP (four songs) along with the lost "Midnight Mass" recordings from the late '80s/early '90s plus some other "cool rarities."
BLABBERMOUTH.NET has learned that former CRIMSON GLORY frontman Midnight (real name: John Patrick Jr. McDonald) passed away earlier today (Wednesday, July
from "total kidney and liver failure." He was 47 years old. According to JON OLIVA'S PAIN guitarist Matt LaPorte, who played on some of Midnight's recent solo recordings, the singer spent his final hours surrounded by his mother, brother, daughter as well as members of CRIMSON GLORY, SAVATAGE, and JON OLIVA'S PAIN. His death occured at 3:45 a.m EST at St. Anthony's Hospital in St. Petersburg, Florida.
"I will miss my partner Midnight — the greatest voice and friend I've ever known," LaPorte told BLABBERMOUTH.NET. He added, "In spite of his demons, [Midnight] was a beautiful soul who constantly changed the lives of those he met and came into contact with."
Midnight sang on CRIMSON GLORY's first three albums — "Crimson Glory" (1986), "Transcendence" (1988) and "Strange and Beautiful" (1991) — before going into self-imposed exile for almost a decade until he was heard from again. He eventually rejoined CRIMSON GLORY in 2005 but was dismissed in January 2007 following the revelation that he was arrested in Sarasota, Florida and charged with "DUI [driving under the influence] with .20 [blood-alcohol level] or higher or having a passenger under 18" years of age. Midnight, who gave his occupation as "painter" to the authorities at the time of the arrest, was also cited for driving with a suspended/ cancelled/ revoked license.
Last fall, Midnight announced plans to release a new solo CD called "All Souls Midnight" which was to feature the "Acoustic Crimson" EP (four songs) along with the lost "Midnight Mass" recordings from the late '80s/early '90s plus some other "cool rarities."
0
geplaatst: 8 juli 2009, 12:07 uur
Misschien nog net iets te vroeg voor dit topic, maar erg lang zal hij niet meer vertoeven in het land der levenden, naar het zich laat aanzien: Willy DeVille is ernstig ziek, lees ik op Stonesforum.nl.
Citaat: De Amerikaanse singer-songwriter Willy De Ville (58) heeft kanker. Dat heeft zijn vrouw Nina bekendgemaakt op zijn website.
Toen de dokters Willy onderzochten voor een behandeling tegen hepatitis C, hebben ze ontdekt dat hij aan alvleesklierkanker lijdt', schrijft DeVilles echtgenote. 'Hij maakt het goed en heeft geen pijn. Hij houdt zich thuis bezig met films, muziek, boeken en speelt gitaar.'
Alvleesklierkanker is over het algemeen dodelijk, bij mijn weten. Willy, zijn vrouw Nina en de mensen om hen heen bereiden zich dan ook op het ergste voor.
Triest nieuws over deze toch altijd wat onderschat gebleven muzikant. Schrale troost natuurlijk, maar er is een petitie opgestart om hem in de R&R Hall of Fame te krijgen. Ik heb niet zoveel op met dat instituut (vooral niet als je kijkt wie er wél en niet in toegelaten zijn), maar dit zou me voor Willy DeVille een zeer terechte erkenning lijken.
Nieuws van de Nederlandse Stones-website:
Willy DeVille ziek - stonesforum.nl
En een roerend verhaal van een journalist/blogcritic die hem van nabij kent (in drie delen):
A Thank You To Willy DeVille - Blogcritics Music
Citaat: De Amerikaanse singer-songwriter Willy De Ville (58) heeft kanker. Dat heeft zijn vrouw Nina bekendgemaakt op zijn website.
Toen de dokters Willy onderzochten voor een behandeling tegen hepatitis C, hebben ze ontdekt dat hij aan alvleesklierkanker lijdt', schrijft DeVilles echtgenote. 'Hij maakt het goed en heeft geen pijn. Hij houdt zich thuis bezig met films, muziek, boeken en speelt gitaar.'
Alvleesklierkanker is over het algemeen dodelijk, bij mijn weten. Willy, zijn vrouw Nina en de mensen om hen heen bereiden zich dan ook op het ergste voor.
Triest nieuws over deze toch altijd wat onderschat gebleven muzikant. Schrale troost natuurlijk, maar er is een petitie opgestart om hem in de R&R Hall of Fame te krijgen. Ik heb niet zoveel op met dat instituut (vooral niet als je kijkt wie er wél en niet in toegelaten zijn), maar dit zou me voor Willy DeVille een zeer terechte erkenning lijken.
Nieuws van de Nederlandse Stones-website:
Willy DeVille ziek - stonesforum.nl
En een roerend verhaal van een journalist/blogcritic die hem van nabij kent (in drie delen):
A Thank You To Willy DeVille - Blogcritics Music
0
geplaatst: 8 juli 2009, 13:30 uur
Midnight was psychotisch, en met pillen werd dit onderdrukt. Nooit handig als je die wegspoelt met whiskey.
0
Joy
geplaatst: 8 juli 2009, 13:53 uur
naja psychotisch ben je nooit 24/7 je hele leven lang
je bedoelt datie psychosegevoelig ws, wellicht en aantal psychoses heeft gehad en daar medicatie voor slikte
whiskey zal dat idd niet echt bevorderen
je bedoelt datie psychosegevoelig ws, wellicht en aantal psychoses heeft gehad en daar medicatie voor slikte
whiskey zal dat idd niet echt bevorderen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.