menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

avatar van ranboy
R.I.P. Don Everly, overleden op 84-jarige leeftijd, zeven jaar na zijn jongere broer Phil.

Don Everly, of harmonizing Everly Brothers, dies at 84 - Los Angeles Times - latimes.com

avatar van zaaf
RIP Don, met je broer heb je mijn jeugd (en later ook hoor) stevig opgeleukt

avatar van luigifort
R.I.P. Donsko

avatar van bikkel2
Ai, weer een legend weg

R.I.P Don Everly.

avatar van nlkink
Don voegt zich bij broer Phil.
Voor mijn ouders was hun hoogtijperiode 1957-1962, ikzelf heb grote bewondering voor wat ze 1965-1966 en 1968-1972 hebben neergezet.
RIP Donald.

avatar van GrafGantz
nlkink schreef:
Don voegt zich bij broer Phil.


Maar blijkbaar nog niet bij hun moeder

Don Everly is survived by his mother, Margaret

avatar van luigifort
Die is nu 101

avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Don Everly, nu met zijn broer het mooiste zangduo daarboven.

avatar van heartofsoul
Ik las het zojuist en al ben ik dan niet zo sentimenteel als het de dood betreft, er ging toch een steek door mijn hart.

R.I.P. Don Everly

avatar van J.J. Wever
R.I.P. Don Everly

avatar van Gerards Dream
R.I.P. Don Everly en bedankt voor de hits.

avatar van laxus11
R.I.P. Don Everly, weer een grootheid heen gegaan


avatar van Rufus
R.I.P. Don Everly, Crying in the Rain.

avatar van gaucho
Weer een absolute grootheid van het tijdelijke toneel verdwenen. Phil & Don mag je gerust de grondleggers noemen van het soort popmuziek dat uitblinkt door prachtige vocale harmonieën. Ik denk dat ontelbare groepen in dat genre zijn beïnvloed door hun samenzang.

Zelf heb ik ze eerlijk gezegd lange tijd een beetje links laten liggen op mijn muzikale ontdekkingsreis. Ik kende veel van hun nummers in eerste instantie vooral van covers, zoals de uitvoering van The price of love door Bryan Ferry. Pas in 1984, met de comeback-hit On the wings of a nightingale, kreeg ik ze echt in het vizier. Dat nummer is sowieso tweeëneenhalve minuut onaards genieten: alsof er een stukje van de hemel open gaat. Later het bijbehorende album, hun reünieconcert in de Royal Albert Hall en diverse verzamelaars gekocht. Waarbij ik de heropnamen uit de Warner Bros.-periode beter vind dan de originele singles op Heliodor. Prachtige en tijdloze muziek.

R.I.P. Don Everly.

avatar van Edwynn
Voormalig Trouble zanger Eric Wagner is overleden aan corona. 62 jaar.

avatar van Mssr Renard
Trouble luisterde ik graag naar, toen ik nog Kingsnake heette. RIP

avatar van jurado
Edwynn schreef:
Voormalig Trouble zanger Eric Wagner is overleden aan corona. 62 jaar.


R.I.P Eric Wagner

avatar van dix
dix
De sax van UB40 is verstomd

Brian Travers R.I.P.

avatar van jurado
Edwynn schreef:
Voormalig Trouble zanger Eric Wagner is overleden aan corona. 62 jaar.

Vorige week opgelopen tijdens de tour lees ik, is hard gegaan dan...

avatar van vigil
Mede-oprichter en saxofonist Brian Travers van UB40 is overleden, slechts 62 geworden


avatar van i.Ron S.
R.I.P. Eric Wagner, ooit zo'n machtige stem.
trouble - run to the light

avatar van BoyOnHeavenHill
R.I.P. Brian Travers, heeeerljk saxgeluid.

avatar van ASman
R.I.P. Eric Wagner

avatar van Alicia
R.I.P. Brian Travers, UB40...


avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
De 500e pagina kwam in zicht. Met het bekend worden van het overlijden van Charlie Watts starten we het vervolg: De Site > Algemeen > R.I.P. #2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:19 uur

geplaatst: vandaag om 07:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.