Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 29 juli 2021, 09:59 uur
RIP Dusty Hill
Ik moest in verschillende bands Grange, Gimme All You Loving en Sharp Dressed Man spelen.
Grange is nog best een heftige shuffle met wat vernuftige drumbreaks, maar die andere twee songs zijn opgenomen met drumcomputer. Zo strak en monotoon is bijna onmogelijk, dus ik gaf er ook maar een swing aan. (eigenlijk gewoon four-to-floor disco beats).
Als liefhebber kende ik alleen Tres Hombres en Tejas, die ik wel okay vond, maar de vrouwonvriendelijke biermuziek van ZZ Top is toch nooit helemaal geland bij mij.
Bizar dat deze southern rock band eigenlijk de bekendste is geworden en juist hoge ogen gooiden in een periode waarin ze geen southern rock maakten, maar disco-rock, in een periode waarin southern rock eigenlijk niet meer bestond.
Wat dat betreft: bedankt ZZ voor het in leven houden van gitaarrock in een tijd dat gitaren alleen op z'n U2 en Simple Minds' gespeeld mochten worden.
Ik moest in verschillende bands Grange, Gimme All You Loving en Sharp Dressed Man spelen.
Grange is nog best een heftige shuffle met wat vernuftige drumbreaks, maar die andere twee songs zijn opgenomen met drumcomputer. Zo strak en monotoon is bijna onmogelijk, dus ik gaf er ook maar een swing aan. (eigenlijk gewoon four-to-floor disco beats).
Als liefhebber kende ik alleen Tres Hombres en Tejas, die ik wel okay vond, maar de vrouwonvriendelijke biermuziek van ZZ Top is toch nooit helemaal geland bij mij.
Bizar dat deze southern rock band eigenlijk de bekendste is geworden en juist hoge ogen gooiden in een periode waarin ze geen southern rock maakten, maar disco-rock, in een periode waarin southern rock eigenlijk niet meer bestond.
Wat dat betreft: bedankt ZZ voor het in leven houden van gitaarrock in een tijd dat gitaren alleen op z'n U2 en Simple Minds' gespeeld mochten worden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 juli 2021, 17:49 uur
De bassist van de Amerikaanse Normaal is niet meer.
R.I.P. Dusty Hill
R.I.P. Dusty Hill
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 juli 2021, 17:53 uur
De naam van de 83-jarige overleden Nederlandse acteur zei mij in eerste instantie niets... totdat nu.nl enige toelichting gaf.
R.I.P. Hero Muller
R.I.P. Hero Muller
1
geplaatst: 29 juli 2021, 18:00 uur
…euh. Zeker leuk dat liedje. Sorry, maar ik moest even lachen op de RIP site. “Waar is mijn Koekjuuuh ?”
0
geplaatst: 29 juli 2021, 21:02 uur
0
geplaatst: 30 juli 2021, 16:03 uur
namsaap schreef:
55 jaar slechts.... Ik kan me niet herinneren te hebben gelezen dat er iets met zijn gezondheid was en hij zag er altijd superfit uit. Triest nieuws.....
(quote)
55 jaar slechts.... Ik kan me niet herinneren te hebben gelezen dat er iets met zijn gezondheid was en hij zag er altijd superfit uit. Triest nieuws.....
Het is zelfmoord.
Metal Church Singer Mike Howe's Death Ruled Suicide - Blabbermouth.net
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 19:55 uur
Ze treden al weer op met een vervanger. Ze laten er geen gras over groeien

1
geplaatst: 4 augustus 2021, 20:51 uur
De vervanger is gitaartechnicus Elwood Francis die ook al voor Dusty's overlijden hem verving bij een aantal concerten. Ze gaan kennelijk met hem door. Zingen kan hij niet. Billy zingt nu Tush. En of hij ook zo mooi en fantastisch basgitaar kan spelen als the Dust is de vraag. Hij heeft wel een redelijke baard gegroeid in coronatijd. ZZ Top was bezig met een nieuw album en Dusty schijnt daarop al behoorlijk wat bas en zangpartijen opgenomen te hebben. Dus dat belooft nog wel een interessant postuum album van de band te worden. Mij betreft stoppen ze nu wel. Zonder Dusty Hill geen ZZ Top. Geldt voor alle drie.
Gibbons/Hill/Beard=ZZ Top.
Gibbons/Hill/Beard=ZZ Top.
0
geplaatst: 5 augustus 2021, 07:08 uur
0
geplaatst: 5 augustus 2021, 18:17 uur
Ik las het net. Een aantal weken geleden kwam ie nog voorbij in het history of housemeter topic vanwege zijn ic opname. Erg naar dat ie het niet gered heeft. 
Zijn albums op Peacefrog zijn wel een aanrader, als je van deephouse houdt.
Het heeft hem ook niet meegezeten.

Zijn albums op Peacefrog zijn wel een aanrader, als je van deephouse houdt.
Het heeft hem ook niet meegezeten.
Johnson had been shot in 1987 and his injured leg was later amputated. He lost his other leg in 2010 following a car accident
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 13:09 uur
Ai, nog een grootheid uit de dance wereld overleden.
K-HAND, the legendary Detroit DJ and producer, has died age 56
The first lady of Detroit
K-HAND, the legendary Detroit DJ and producer, has died age 56
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 16:14 uur
R.I.P. Paul Johnson, toch wel tragisch als je alle medische gebeurtenissen leest die hij heeft meegemaakt, ik wist niet dat hij in een rolstoel zat al lange tijd
1
geplaatst: 6 augustus 2021, 16:20 uur
Ik wist het ook niet. Eerlijk gezegd vond ik Get Get Down destijds maar irritant, heb pas veel later ontdekt dat hij veel beter werk op zijn conto heeft. R.I.P.
0
geplaatst: 6 augustus 2021, 16:23 uur
Geen idee dat dat nummer van hem was - is idd een mega-klassieker, die heel vaak gesampeld is als eerste schiet Superfunk - Hold Up (2000) me te binnen.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 8 augustus 2021, 06:51 uur
R.I.P. Dennis Thomas, 70 jaar oud pas.
Wat een heerlijke jazz-funk maakte jij in de jaren '70 met jouw band en wat een lekkere hits begin jaren '80!
Wat een heerlijke jazz-funk maakte jij in de jaren '70 met jouw band en wat een lekkere hits begin jaren '80!
1
geplaatst: 8 augustus 2021, 16:08 uur
Ik kom door omstandigheden de laatste tijd wat minder vaak op deze site, maar wil me in deze rubriek toch niet onbetuigd laten bij het overlijden van Dusty Hill en Dennis Thomas. Uiteenlopende soorten muziek, maar ik mag beide graag horen.
Beide bands hadden een soort van twee gezichten: voor en na de commerciële doorbraak. In beide gevallen ontdekte ik ze pas goed na die commerciële doorbraak, maar in beide gevallen heb ik later ook het eerdere werk tot me genomen. Bevalt me allemaal even goed - ik waardeer het oorspronkelijke werk, maar vind ook de latere output van ZZ Top en Kool & the Gang van klasse en stijl getuigen. Zeker, het was overduidelijk bedoeld om bij een groot publiek door te breken, maar als het - hoe gestroomlijnd ook - goed gedaan is, heb ik er geen moeite mee. Ik heb sowieso bewondering voor bands en artiesten die het decennialang volhouden in een snel veranderende muziekwereld.
R.I.P. Dusty Hill
R.I.P. Dennis Thomas
Beide bands hadden een soort van twee gezichten: voor en na de commerciële doorbraak. In beide gevallen ontdekte ik ze pas goed na die commerciële doorbraak, maar in beide gevallen heb ik later ook het eerdere werk tot me genomen. Bevalt me allemaal even goed - ik waardeer het oorspronkelijke werk, maar vind ook de latere output van ZZ Top en Kool & the Gang van klasse en stijl getuigen. Zeker, het was overduidelijk bedoeld om bij een groot publiek door te breken, maar als het - hoe gestroomlijnd ook - goed gedaan is, heb ik er geen moeite mee. Ik heb sowieso bewondering voor bands en artiesten die het decennialang volhouden in een snel veranderende muziekwereld.
R.I.P. Dusty Hill
R.I.P. Dennis Thomas
1
geplaatst: 8 augustus 2021, 21:31 uur
Die allereerste paar platen van Kool & the Gang zijn regelrechte jazzfunk albums.
Grotendeels instrumentaal. Vet hoor!
Grotendeels instrumentaal. Vet hoor!
0
geplaatst: 14 augustus 2021, 17:59 uur
Een maand geleden al overleden:
Byron Berline
Speelde met the Flying Burrito Brothers, Dillard & Clark, the Rolling Stones e.v.a.
Byron Berline
Speelde met the Flying Burrito Brothers, Dillard & Clark, the Rolling Stones e.v.a.
0
geplaatst: 14 augustus 2021, 19:19 uur
Byron Berline,hoe hebben we dat kunnen missen?
Misschien omdat het een muzikant is waarvan je niet eens beseft op hoeveel van je albums dat hij meedoet.....
Misschien omdat het een muzikant is waarvan je niet eens beseft op hoeveel van je albums dat hij meedoet.....
0
geplaatst: 15 augustus 2021, 18:54 uur
Oh, veel te jong overleden..
Nanci Griffith, niet helemaal mijn muziek, maar een stem die altijd direct binnen komt.
R.I.P. Nanci
From a Distance krijgt zo een ander perspectief
Nanci Griffith, niet helemaal mijn muziek, maar een stem die altijd direct binnen komt.
R.I.P. Nanci
From a Distance krijgt zo een ander perspectief
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.