menu

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
avatar van iggy
Dit komt wel even binnen ja. Wat mij betreft de beste drummer OOIT !
R.I.P. Neil.

avatar van gaucho
Bij die laatste constatering kan ik me wel aansluiten. Bij de eerste trouwens ook. Echt een schok. Ik zag dit niet aankomen. Toch blijkt hij al drie jaar ziek te zijn geweest.

De man van de meest indrukwekkende roffels en fills is niet meer. Druk en opvallend drumwerk, maar altijd met een chirurgische precisie. Belangrijkste man van Rush wat mij betreft, ook vanwege zijn teksten.

DRUM CAMERA - Rush - Tom Sawyer d-_-b - YouTube

R.I.P. Neil Peart

avatar van The_CrY
R.I.P. Neal Peart

avatar van Mssr Renard
Niet alleen een druminspiratie voor mij, maar zelfs een inspiratie om koebellen aan mijn kit toe te voegen en gekke hoedjes te dragen. Jarenlang heb ik met zo'n rond Tibetaans hoofddeksel live gespeeld.

Met name Show of Hands en Presto hebben mijn drumspel erg gevormd.

R.I.P. Neil Peart.

Edit: gecorrigeerd n.a.v. onderstaand bericht. Dank.

avatar van Edwynn
Het is Neil Peart mensen. Neil Peart.

Dus geen Neal Peart.

avatar van TEQUILA SUNRISE
RIP Neil Peart

avatar van Jester
Ik hoorde het gisteravond, toch wel een schok hoor. Maar goed, niemand is onsterfelijk, zelfs Neil Peart niet.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Gisteravond uithuizig en toen kwamen er een paar appjes binnen...

Ik geloof niet dat ik hier veel nieuws zeg met dat Rush voor mij muzikaal de maat der dingen is. Het geheel is eindeloos meer dan de som der delen (zoals enkele solo-zijpaden van inmiddels ook alweer een paar decennia terug lieten zien), maar dan nog was Neil Peart zonder meer het meest beeldbepalende bandlid.

De band was alweer een tijdje klaar. Clockwork Angels was een hoogtepunt als einde, maar de begeleidende concerten lieten ook zien dat ouderdomssleet die in de studio nog wel weggepoetst kon worden, live toch meer in de weg ging zitten. Dus dat einde, daar zullen de meeste fans wel vrede mee gehad hebben. En een 60+drummer met schouderproblemen en tendinitis, dan is het wel tijd voor pensioen toch.

De muziek was Pearts manier om zijn introverte persoon een plek in de wereld te geven, zoals uit een van de weinige interviews op te tekenen valt. Nadat eind jaren '90 binnen een jaar zijn dochter en vrouw overleden, was, naast lange motorreizen, de muziek uiteindelijk toch weer zijn uitlaatklep. Een langer pensioen met zijn nieuwe gezin was hem van harte gegund, maar het heeft niet zo mogen zijn.

Een groots man is niet meer. Dankuwel, professor Peart.



avatar van AstroRocker
RIP Neil Peart! Pff, dit valt zwaar, vergelijkbaar met Ronnie James Dio of Freddy Mercury….

avatar van uffing
Zelden slechter het weekend begonnen. Voelt alsof er een goede vriend is overleden.

R.I.P. Neil Peart

avatar van Bulldozer
RIP Neil Peart

avatar van Ebby
R.I.P. Neil Peart

avatar van DargorDT
Tijdens het concert van Dream Theater in de AFAS Live was er een bijzonder moment. Het concert werd halverwege de tweede set stilgelegd i.v.m. Neil's overlijden. James LaBrie (ook een Canadees, zoals sommigen van jullie wel weten) noemde en roemde Peart en vroeg om dertig seconden stilte als eerbetoon. Midden in het concert dus, echt speciaal. Alle lichten gingen uit, er was echt doodse stlte, en na ongeveer 24 seconden (want zo gaan die dingen dan ook wel weer) zei James 'Thank You'.

Een groot verlies voor de rockwereld. Misschien niet alleen voor de rockwereld, maar voor de hele muziek. Peart was echt een icoon, iemand die oneindig veel drummers beïnvloed heeft en zo indirect zijn stempel drukte op de meest uiteenlopende bands (in meer of mindere mate).

Arbeidsdeskundige
Weer een rock legende heengegaan. Rust zacht Neil Peart.

avatar van 123poetertjes
Meneer Aart


avatar van vigil
Aardig levendig topic hier...

Aangereden op je scootmobiel, er zijn betere manieren om te sterven

RIP meneer Aart

Arbeidsdeskundige
Ondanks bekendheid met zijn ongeluk schrik ik hier van. Triest nieuws. R.I.P. Aart Staarttjes

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
En zo is twee maanden na Paula ook de tijd van Meneer Aart gekomen...

Die Stratemakeropzeeshow en dergelijke waren voor mijn tijd, maar als professor Fetze Alsvanouds heeft-ie voor mij wel de Universiteit van Harderwijk onsterfelijk gemaakt.

R.I.P. Aart Staartjes

avatar van Mssr Renard
Gatverderrie. Dat is niet leuk.
Een echte jeugdheld voor mij.

avatar van zaaf
dat geldt ook voor mij. verdrietig nieuws.
RIP Aart Staartjes

avatar van Gerards Dream
Echt jeugdsentiment vooral aan de Straatenmakersopzeeshow staat mij het nodige bij. Rust in vrede Aart Staartjes.

avatar van Alicia
Wat weer een verdrietig moment! Rust zacht Aart Staartjes...

avatar van GrafGantz
Meneer Aart

avatar van Bonk
Ach wat verdrietig. Inderdaad heel wat jeugdsentiment en ongelofelijk belangrijk geweest voor (mijn) jeugdtelevisie.

R.I.P. Aart Staartjes

vigil schreef:

Aangereden op je scootmobiel, er zijn betere manieren om te sterven


Uiteraard niet heel belangrijk en neemt het niets weg van dat er betere manieren zijn om te sterven, maar is aangereden toen hij in zijn brommobiel zat.

avatar van Poeha
Aart Staartjes is niet meer
Voor mij vooral bekend als de wat nukkige meneer Aart uit Sesamstraat en van de kinderserie J.J. de Bom (met Joost Prinsen en Wieteke van Dort). Nostalgie ten top.

Rust zacht!

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Of het nu is van JJ de Bom, De Film van Ome Willem(*), Het Klokhuis of de legendarische mijnheer Aart, ieders favoriete, dwarsliggende kinderheld is niet meer.

Tragische, oneervolle manier om te sterven inderdaad. Naar mijn idee voelde Aart zich zeer miskend de laatste jaren en leek het me privé ook geen makkelijke man.

R.I.P. Aart Staartjes.

*= van de hoofdrolspelers is alleen Ome Willem zelf nog in leven. Edwin Rutten mag nog wel even wachten

avatar van johan de witt
Pfff, wat een triest einde, zeg, RIP Aart Staartjes

Ik zet deze nog even op.
Dik Trom gooide kaartjes, vooral naar Aart Staartjes
Dat was in m'n dromen, m'n dromen vannacht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:14 uur

geplaatst: vandaag om 09:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.