MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Wat een rot nieuws: Rust in vrede Peter R de Vries en veel streakte voor de nabestaande.

R.I.P. Peter

Klote nieuws. Had stiekem de hoop dat hij zich er door zou slaan. Heb die eerste foto's/beelden, toen het net was gebeurd, bewust niet opgezocht.

Rust zacht, kerel.

R.I.P. Peter R. De Vries

Als klein eerbetoon zijn favoriete nummer Allertijden

R.I.P. Peter R. de Vries

Wat een gitzwarte dag is dit voor heel Nederland

vigil schreef:

(embed)

Nu op de achtergrond bij de intro van RTL Boulevard

dix
De grootste BNer die we hadden, al die talkshows zullen zonder hem nooit meer hetzelfde zijn. Misschien dat ik er zelfs binnenkort weer eens eentje kan gaan bekijken.

Poeha schreef:
Klote nieuws. Had stiekem de hoop dat hij zich er door zou slaan. Heb die eerste foto's/beelden, toen het net was gebeurd, bewust niet opgezocht.

Ze staan wel op veel diverse internationale media (o.a. Bild en HLN, dacht ik). Dat vind ik dan wel weer opvallend.

Gretz schreef:
Wat een gitzwarte dag is dit voor heel Nederland

Ik wil me niet schuldig maken aan whataboutism, maar toch ook om wat er gebeurt in Zuid-Limburg, mag ik hopen.

herman schreef:
(quote)

Ze staan wel op veel diverse internationale media (o.a. Bild en HLN, dacht ik). Dat vind ik dan wel weer opvallend.

(quote)

Ik wil me niet schuldig maken aan whataboutism, maar toch ook om wat er gebeurt in Zuid-Limburg, mag ik hopen.

Ja, absoluut. Al het vervelende nieuws van vandaag. Het hoogste aantal nieuwe dagelijkse infecties in heel 2o21 en alles op donkerrood kon er ook nog wel bij.

Casartelli (moderator)
Hoewel Peter R. de Vries weinig tot niets met muziek te maken heeft, is de moord op hem allicht een zeer schokkende gebeurtenis, waar men ook hier desgewenst even bij stil mag staan. Dat is echter geen vrijbrief voor allerlei analyses over de stand van het land, de maatschappij en de politiek - die zijn, zoals bekend, niet toegestaan op MusicMeter. Ik heb net een eerste bericht van die strekking verwijderd en hoop dat het daarbij blijft.

Biz Markie

R.I.P. Biz Markie!

MAS
RIP THE DIABOLICAL BIZ MARKIE!

RIP Biz Markie

Helaas niet de eerste rapper die vroegtijdig sterft aan de gevolgen van diabetes.

R.I.P. Robby Steinhardt 

Na een kort ziekbed is hij op 71 jarige leeftijd overleden
Mede-oprichter van Kansas, frontman/bandleider , af en toe zang maar vooral iemand die de viool in de Prog liet klinken zoals niemand anders dat kon.

R.I.P. Robby Steinhardt

Verdorie, Robby Steinhardt...

De man die Kansas dat unieke geluid gaf. Sowieso een van mijn all-time favoriete bands, dus hier schrik ik wel van.
Kansas violinist Robby Steinhardt dies, aged 71 | Louder - loudersound.com

His violin and vocals on, Dust in The Wind, Point Of Know Return and Carry On Wayward Son, have etched Robby a solid place in rock history. En zo is het...

en een statement van zijn vrouw Cindy: Facebook. Blijkbaar had hij net zijn eerste solo-album opgenomen en bereidde hij een toer voor, toen hij ziek werd.

Casartelli (moderator)
Ai, dat was een heel grote meneer in de prog.

R.I.P. Robby Steinhardt

Voor mij onmisbaar onderdeel van het geluid van Kansas, rust in vrede.

RIP Robbie Steinhardt

Wetende dat zijn gezondheid broos was schrik je er toch weer van. Belangrijk aandeel in de sound van Kansas met zijn viool en ook fantastische vocale bijdragen naast Steve Walsh.

Op het Arrow Classic Rock festival in 2005 in Lichtenvoorde was hij er nog bij, drie jaar later in 2008 op hetzelfde festival maar dan in Nijmegen had hij de band inmiddels helaas voor de 2e keer verlaten.

Oei, KTL vond ik altijd wel goed, en zijn label is uitstekend. Veel te jong overleden in ieder geval.

RIP Peter Rehberg

dix
Deze zomer komt vandaag ten einde jammer dat Sietse hier nu niet is om dit droeve nieuws te duiden.

Rehberg is binnen de expirementele muziek, bordering to noise, wel een héle grote naam. Veel eigen werk, talloze collaboraties die altijd de som der delen etc etc en natuurlijk bekend door baanbrekende uitgaves op zijn label Editions MEGO. Welke dan vraagt u? Nou, van Oneohtrix Point Never maar vooral die van Fennesz.

Chuck E. is niet meer in love.

RIP Chuck E. Weiss

dix schreef:
Deze zomer komt vandaag ten einde jammer dat Sietse hier nu niet is om dit droeve nieuws te duiden.

Ik hoorde het via Sietse, en daarna plaatste ik het hier

RIP gift of gab en biz markie

John Hutchinson is overleden. John was in de jaren 60 gitarist in diverse bandjes van David Bowie en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de totstandkoming van Space Oddity. Later heeft ie zich toegelegd op de jazz.
RIP John 'Hutch' Hutchinson.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:47 uur

geplaatst: vandaag om 13:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.