MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Guardian of Isis
Inderdaad ook R.I.P. Bobbejaan!

Voor wie nog de laatste eer wil betuigen aan Dio, zet Rainbow Rising en/of Holy Diver in die rotatielijst! Het zou top zijn moesten die albums hoog komen te staan in de lijst.

Bobbejaan Schoepen Even mijn moeder bellen zo, die heeft vorig jaar zo'n beetje 's mans complete oeuvre compleet gekocht.

Dio kende ik eigenlijk alleen van naam, maar ik begreep dat hij ook Love is All van Roger Glover zo'n. Dat was een van mijn favoriete liedjes uit mijn kindertijd, met name door de clip.

R.I.P. beiden.

sq
Guardian of Isis schreef:
Voor wie nog de laatste eer wil betuigen aan Dio, zet Rainbow Rising en/of Holy Diver in die rotatielijst! Het zou top zijn moesten die albums hoog komen te staan in de lijst.

Ik heb al gezien dat het favoriete album nogal varieert. Bij mij dus: On stage (gemiddeld 4,12, 93 stemmen). Kan ook nog in de lijst komen met nog 2 of 3 rotatienoteringen erbij.

Treurig jaar al, allemaal muzikale legendes die overlijden. Who's next?

Misterfool
Baba o Reilly wellicht

Father McKenzie
Ook erg, R.I.P. Hank!

Uiteraard is 91 jaar wel al een respectabele leeftijd, velen halen dit niet...

Hank Jones R.I.P.

Aan alle grote muzikanten die net overleden zijn: RIP

Rust in vrede Hank Jones.

Guardian of Isis
sq schreef:
(quote)

Ik heb al gezien dat het favoriete album nogal varieert. Bij mij dus: On stage (gemiddeld 4,12, 93 stemmen). Kan ook nog in de lijst komen met nog 2 of 3 rotatienoteringen erbij.
Die wil ik ook al lang 's beluisteren, het is er gewoon nog nooit van gekomen. Ja, bij MJ was het natuurlijk duidelijk welk album je op 1 zette in de rotatielijst; hier ligt dat anders: Rising, Holy Diver, Heaven and Hell, On Stage, allemaal goeie platen om uit te kiezen.

Afgelopen donderdag nog in Bobbejaanland geweest, toevallig vroegen wij ons af of de oude baas nog leefde. RIP Bobbejaan, je heb al heel wat mensen blij gemaakt met je dromen.

Heel veel respect voor Bobbejaan Schoepen.
Eén van de allereerste (zoniet dé allereerste) artiesten
die de Amerikaanse plattelandsmuziek (country en varianten)
voor het eerst (einde jaren 40) naar de lage landen bracht.

Vaak met onschuldige covers van de vrolijkere deuntjes.
Maar desalniettemin een artiest en performer die de Amerikaanse
muziekcultuur lang voor de Beatles en de Stones belichaamde.

Daarnaast ook de auteur van menig Vlaams heimatlied.
En soms waaide zijn composities ook over naar Nederland
zoals Eerbied voor Jouw Grijze Haren door Gert Timmerman.

Ik heb eerbied voor Bobbejaans pionierswerk in de popmuziek.

Meneer Bungel
R.i.p. Ronnie James Dio.

Hoop niet dat mijn 2de idool binnenkort ook nog eens gaat... Joe Satriani..

The Oath
Karma_To_Burn schreef:
Hoop niet dat mijn 2de idool binnenkort ook nog eens gaat... Joe Satriani..

Oei, jij bent wel een grote DIO-fan blijkbaar
Gecondoleerd!

Dankje The Oath, en inderdaad ben een redelijk groot dio fan.. zonde dat hij weg is

Ik besef nu pas wat voor een groot artiest Dio was.
Alle artiesten van waarde uit de Metal wereld hebben wel op de een of andere manier een link met hem.

Geen fan, maar ik begrijp het grote gemis.

Ronnie

Gelukkig blijven we achter met alle geweldige muziek die hij gemaakt heeft. Ben hier toch nog wel even van onder de indruk..

Ronnie James Dio. Ik ben niet echt een metalhead, maar kon zijn werk erg goed waarderen, mede door zijn fenomenale stem, mss wel de beste in de metal. Heb een paar jaar geleden nog het genoegen gehad om de beste man live te mogen aanschouwen. R.I.P.

Rip Bobbejaan Schoepen, vooralsnog toch een beetje miskent artiest...

R.I.P. Ronnie James Dio.

Beste hardrock zanger is weg. Treurig

barrett schreef:
Rip Bobbejaan Schoepen, vooralsnog toch een beetje miskend artiest...
Fixed

Heb vandaag mijn Dio platen nog eens uit de kast gehaald en of het nu met Elf, Rainbow, Black Sabbath of zijn eigen band is ik vond het mooi om allemaal nog eens te horen. Het meest opvallende vond ik nog dat zijn solo cd Strange Highways mij ontzettend goed beviel.

Ataloona schreef:
R.I.P. Ronnie James Dio. Beste hardrock zanger is weg. Treurig
Eén schrale troost: hoog in de hemel is men een goddelijke stem rijker! Ronnie, ik zal vanavond uw solo album "Holy Diver" en een paar Black Sabbath en Rainbow albums, waarop u bent te horen, draaien! Als eerbetoon zal ik maar zeggen.

Guardian of Isis
Ik zie dat er veel mensen het initiatief gevolgd hebben, want zowel Holy Diver als Rising staan nu hoog in de rotatielijst. Goed zo! Dio's fanpagina op Facebook heeft er sinds zijn dood ook al zo'n 180,000 fans bij, zo zie je op hoeveel mensen zijn muziek werkelijk een impact heeft gehad.

beaster1256
Dio , klein manneke , grote stem , RIP !

Harco
Benno schreef:
Ook bizar, gisteren lees ik nog dit.

Dus toch wel! Ik dacht al: heb ik me dit nou verbeeld?

R.I.P. Bobbejaan Schoepen, Dio en Hank Jones.

Gallow
Bassist Slipknot dood,

Paul Dedrick Gray, 38, of Johnston was found dead at approximately 10:50 a.m. today by an employee at TownePlace Suites (pictured below), 8800 Northpark Drive, police said.

BLABBERMOUTH.NET - SLIPKNOT Bassist Found Dead - roadrunnerrecords.com

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:41 uur

geplaatst: vandaag om 20:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.