MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Zonde

Dat hij in vrede moge rusten.

Afscheid van een prachtige stem.
RIP meneer Pavarotti.

Respect ook voor Pavarotti omdat hij verder durfde kijken dan zijn eigen genre/ muziek. R.I.P.

Afscheid van een jeugdsentiment. Je vraagt je misschien af hoe ik dat kan zeggen op 14-jarige leeftijd. In mijn kleuterjaren was ik vaak bij mijn grootouders omdat mijn ouders moesten werken. Mijn bompa luisterde veel naar opera en in het bijzonder naar Pavarotti. Twee maanden geleden is mijn bompa overleden en daadoor herontdekte ik terug de klassieke muziek (raar als je naar mijn top tien kijkt). Ik luisterde net naar Nessun Dorma gezongen door Pavarotti en kreeg echt een krop in m'n keel. Een prachtige stem en een goed mens is van ons heengegaan.

Ti amo, Luciano.

Nessun Dorma is erg mooi inderdaad.

Deze uitvoering kwam ik tegen op Kos' Hyves-profiel: http://youtube.com/watch?v=VATmgtmR5o4

Het was die die ik beluistert heb.

Net op het Journaal : Joe Zawinul overleden ??!!

(afbeelding)

R.I.P. Joe

Omayyad
Oldfart schreef:
Net op het Journaal : Joe Zawinul overleden ??!!

(afbeelding)

R.I.P. Joe

Voor al hen die Joe Zawinul niet kenden:
Hier een fraai en bekend stuk van Weather Report: Birdland

Joe met Weather report

Ook nog met de onvolprezen Jaco Pastorius.

Het wordt steeds "leger" in de jazzwereld......

Mercy mercy mercy

Een bijzondere muzikant

R.I.P Joe....

zonde... R.I.P. Joe

Thomas Hansen is op 10 september in Oslo overleden. De politie heeft hem dood in zijn appartement aangetroffen. De Noor bracht onder de naam St Thomas diverse cd's uit.

Zanger Tose Proeski (26), die in 2004 Macedonië vertegenwoordigde tijdens het Eurovisie Songfestival in Istanbul, is vanmorgen (16 oktober) bij een verkeersongeluk om het leven gekomen.
De auto waarin Tose samen met twee andere passagiers zat, is op de autosnelweg van Zagreb naar Lipovac op een vrachtwagen ingereden.
Tose overleed nog voordat de hulpdiensten ter plaatsen waren. De twee andere inzittenden overleefden het ongeluk.
In de Macedonische hoofdstad Skopje hebben de nationale radio- en televisiezenders hun programma's stilgelegd om het tragische nieuws mee te delen.

Ruby1966
Shangri-la schreef:
Thomas Hansen is op 10 september in Oslo overleden. De politie heeft hem dood in zijn appartement aangetroffen. De Noor bracht onder de naam St Thomas diverse cd's uit.

Neeeeeeeee...........

(dit zie ik nu pas)

aERodynamIC schreef:
Songfestivalnieuws (helaas ook droevig nieuws).

Ja klopt ik had dit inderdaad al van je gelezen. Erg droevig nieuws. Ik weet ook nog precies hoe de man eruit zag en welk nummer die toen zong op het songfestival, dat maakt het ook triestig. Jammer dat het zo heeft moeten aflopen.

Marcel²

(afbeelding)

3 - 08 - 1964 --- 18 - 10 - 2007.

Onbekende mannen hebben in Johannesburg reggaemuzikant Lucky Dube doodgeschoten.

Marcel Jongeneel schreef:
Onbekende mannen hebben in Johannesburg reggaemuzikant Lucky Dube doodgeschoten.

Voor de ogen van zijn kinderen afgeknald door een paar gasten die zijn auto probeerden te jatten. Nog niet zo heel lang geleden live gezien.

sq
Ik had het nog niet gehoord! Is wel een van de reggae artiesten die ik volg. Eén keer live gezien, al is dat al wel lang geleden. Erg melancholisch, een beetje te lief voor de reggae eigenlijk. Geen groot vernieuwer, maar wel een synpathiek eigen geluid. Echt erg dat-ie zo moet gaan.

Jonger dan ik, verdorie!

Jan Wolkers overleden.

(afbeelding)

Hoewel hij zo ongeveer elke kunst bedreef, behalve muziek, wil ik toch hier mijn bewondering uiten voor deze oermens, die Nederland en de nederlands taal zoveel heeft gegeven.

Jan, bedankt voor alles en rust in vrede.

Prachtige vent.

Rust in vrede.

"Beestjes...."

Spijtoptant
Ik zal mijn reactie op boekmeter hier herhalen, niet omdat het hier thuishoort, maar omdat deze man het verdient. Ik ben nog steeds wat ondersteboven van dit bericht.

Ik lees het net. Het schokt me toch wel, wat ik bij andere schrijvers minder zou hebben.
Eerlijk gezegd heb ik enkel Kort Amerikaans van de man gelezen, op de boekenlijst van de MAVO, en dan nog omdat de leraar Nederlands daar niet blij mee zou zijn (zo'n oude preutse vent).
Turks Fruit, wat Wolkers zijn grootste bekendheid gaf ken ik alleen van de film van Verhoeven.

Toch heb ik altijd graag *over* Wolkers gelezen, een man die leefde voor zijn kunst, en voor de natuur, en natuurlijk voor zijn zoons.

Een sympathiek man is heengegaan. Een sympathiek man die geen woorden als 'rust zacht' of 'het ga je goed daarboven' verdient, maar iets als "Moge je vlees gestaag van je botten rotten en vruchtbare compost opleveren'.

Ondertussen weet ik dat dat laatste niet gaat gebeuren. Woensdag 24 oktober zal dit 'Oermens' (zoals Oldfart hem terecht typeerde) verbrand worden.

kArIzMa_TuRk
Lucky Dube en Jan, rust in vrede!

Getverdemme zeg, Jan Wolkers. Hoe onverwacht. Prachtige vent vind ik. Hij verdiende levend zijn lof al.

r.i.p. Jan Wolkers, ik heb je boeken graag gelezen

Marcel Jongeneel schreef:

Zie hier voor een (korte) video van BBC World News hierover.

voltazy
Paul Raven 16/01/1961 - 20/10/2007

Bassist Paul Raven was found dead on Saturday in a private home in a small French village on the Swiss border after suffering an apparent heart attack. Raven (who is known for his work with Killing Joke, Ministry and Prong) was in Geneva working with French recording artists Treponem Pal on their new release.

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:
Jan Wolkers overleden.

(afbeelding)

Hoewel hij zo ongeveer elke kunst bedreef, behalve muziek, wil ik toch hier mijn bewondering uiten voor deze oermens, die Nederland en de nederlands taal zoveel heeft gegeven.

Jan, bedankt voor alles en rust in vrede.

Ok, geen landgenoot van me, maar mateloos bewonderaar, ook als Belg kan dat;
Ga in de toekomst het één en ander herlezen, fijn mens was Wolkers! Rest in Peace, Jan!

OiNK is vandaag overleden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.