Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
handsome_devil
geplaatst: 18 december 2007, 22:04 uur
Sneu, hij zou op dat Gigapiratenfestijn in Arnhem zingen en afgelopen weekend werd er in het Gelredome tijdens de rust reclame voor gemaakt, maar ze waren vergeten het spotje te veranderen dus die Arne Jansen werd helemaal aangekondigd en zo 

0
geplaatst: 24 december 2007, 22:05 uur
Jazzlegende Oscar Peterson is overleden.
De op 15 augustus 1925 in Montreal geboren Oscar Emmanuel Peterson was een zeer begaafd solist, maar hij genoot vooral bekendheid wegens zijn werk als leider van ensembles. Ook begeleidde hij grootheden uit de jazzwereld, onder wie Ella Fitzgerald, Stan Getz, Dizzy Gillespie en Billie Holiday.
Bron: NRC
0
geplaatst: 25 december 2007, 02:03 uur
Oscar Peterson maakte muziek langer dan ik leef...........
hij hoort bij mijn eerste muzikale herinneringen (vroeger thuis)....
RIP mister Peterson
hij hoort bij mijn eerste muzikale herinneringen (vroeger thuis)....
RIP mister Peterson
0
geplaatst: 25 december 2007, 13:22 uur
Favoriet van Willem Duys weet ik nog. Heeft voor mij aldus mede bepaald wat Jazz was, in een tijd dat ik me daarvoor nog niet interesseerde.
0
fredpit
geplaatst: 25 december 2007, 14:09 uur
Prototype jazz-piano speler. Zwierig en het hele toetsenbord gebruikend.
Anno 2007 klinkt het allemaal wat ouderwets, toch was Peterson een speler met veel invloed, daarnaast heeft hij veel stugge Hollanders (via Duys) aan de jazz gekregen...
Respect...
Anno 2007 klinkt het allemaal wat ouderwets, toch was Peterson een speler met veel invloed, daarnaast heeft hij veel stugge Hollanders (via Duys) aan de jazz gekregen...
Respect...
0
geplaatst: 27 december 2007, 20:18 uur
Benazir Bhutto vemoord,
nee heeft niets met muziek te maken, maar de wereld houdt ook niet op met muziek..........vreselijk dat intolerantie weer lijkt te winnen.
RIP mevouw Bhutto.
nee heeft niets met muziek te maken, maar de wereld houdt ook niet op met muziek..........vreselijk dat intolerantie weer lijkt te winnen.
RIP mevouw Bhutto.
0
geplaatst: 27 december 2007, 20:46 uur
Het was een triestige dag inderdaad. Schokkend nieuws, het deed me toch wel wat om dat te horen. Beklijvende beelden ook op het journaal. Pakistan vervalt nu wel helemaal in chaos. Maar haar dood heeft ook invloed op de rest van de wereld. RIP Bhutto.
0
geplaatst: 27 december 2007, 22:15 uur
Paar berichten verwijderd. Laten we het niet over andere presidenten gaan hebben en een politieke discussie uitlokken, a.u.b.
Ben het wel eens met bovenstaande heren, overigens. RIP.
Ben het wel eens met bovenstaande heren, overigens. RIP.

0
geplaatst: 28 december 2007, 10:56 uur
RIP Bhutto, inderdaad. Ze heeft het ergens wel zelf gezocht. Ze wist zelf dat ze in gevaar was en was daarom een moedige vrouw.
0
geplaatst: 28 december 2007, 17:37 uur
Lennonlover schreef:
RIP Bhutto, inderdaad. Ze heeft het ergens wel zelf gezocht. Ze wist zelf dat ze in gevaar was en was daarom een moedige vrouw.
Ik moet zeggen dat de dood van John Lennon en Elvis mij meer aangrepen dan ene mevr Bhutto .
Wat mij ook meer heeft aangegrepen is de verbranding van 4 kleine kinderen op kerstavond in Arnemuiden .

0
geplaatst: 28 december 2007, 17:46 uur
rudiger schreef:
Ik moet zeggen dat de dood van John Lennon en Elvis mij meer aangrepen dan ene mevr Bhutto .
(quote)
maar da's vanzelfsprekend he! Nochtans, ik heb niemand een kleine "RIP Lennon" zien schrijven op MuMe
0
geplaatst: 28 december 2007, 18:59 uur
Op 20 december is Lydia Mendoza overleden. Misschien niet direct een bekende naam voor iedereen, maar de liefhebbers van de echte Tejano-muziek kennen deze zangeres als de Queen of Tejano Music. Mendoza werd 89 jaar.
Bron: alt.country.nl
Bron: alt.country.nl
0
geplaatst: 28 december 2007, 19:16 uur
Lennonlover schreef:
maar da's vanzelfsprekend he! Nochtans, ik heb niemand een kleine "RIP Lennon" zien schrijven op MuMe
(quote)
Op 8 december 1980 waren er nog geen computers , dus ook nog geen MM , beste Anthony.

0
geplaatst: 28 december 2007, 22:32 uur
Het heeft het Journaal niet gehaald,
begrijpelijk,
en ook aan mij is het bericht volledig onopgemerkt voorbijgegaan,
maar ik lees net op de Hendrix website dat op
30 oktober j.l. op 64 jarige leeftijd Larry H. Lee is overleden.
Wie zul je misschien zeggen?
Nou; Larry Lee was de slaggitarist die met Jimi Hendrix meespeelde tijdens het legendarische Woodstock concert.
Na Woodstock heeft Lee als gitarist en bandleider gewerkt voor Al Green.

Rest In Peace Larry, join your old mate
begrijpelijk,
en ook aan mij is het bericht volledig onopgemerkt voorbijgegaan,
maar ik lees net op de Hendrix website dat op
30 oktober j.l. op 64 jarige leeftijd Larry H. Lee is overleden.
Wie zul je misschien zeggen?
Nou; Larry Lee was de slaggitarist die met Jimi Hendrix meespeelde tijdens het legendarische Woodstock concert.
Na Woodstock heeft Lee als gitarist en bandleider gewerkt voor Al Green.

Rest In Peace Larry, join your old mate
0
geplaatst: 30 december 2007, 21:25 uur
Kende hem niet, maar zo te lezen is er weer een klein stukje rockgeschiedenis richting de hemel gegaan.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 20:33 uur
do 10/01/08 - Rod Allen, de zanger en oprichter van de Britse beatgroep The Fortunes, is overleden aan kanker. Hij was 63 jaar.
The Fortunes werden in 1964 bekend met het nummer "Caroline", dat de herkenningstune werd van de invloedrijke Britse piratenzender Radio Caroline.
Hun grootste hit scoorden ze een jaar later met "You've got your troubles", dat zowel in de Britse als de Amerikaanse hitparades hoog klom.
Ook "Here it comes again" (1965) en "Here comes that rainy day feeling again" (1971) zijn evergreens geworden.
The Fortunes voegden een eigen dimensie toe aan het popgeluid van de sixties met hun verfijnde orkestraties, dubbele leadvocalen en goed uitgewerkte harmonieën.
"Zijn tijdgenoten zouden het allemaal wel eens zijn dat Allens stem een van de meest herkenbare was uit het Gouden Tijdperk van de populaire muziek", staat te lezen op de officiële website van de band.
Rod Allen maakte eind vorige week bekend dat hij zich terugtrok wegens een ziekte. Hij was nog het enige overgebleven lid van de originele formatie van The Fortunes uit 1963.
The Fortunes werden in 1964 bekend met het nummer "Caroline", dat de herkenningstune werd van de invloedrijke Britse piratenzender Radio Caroline.
Hun grootste hit scoorden ze een jaar later met "You've got your troubles", dat zowel in de Britse als de Amerikaanse hitparades hoog klom.
Ook "Here it comes again" (1965) en "Here comes that rainy day feeling again" (1971) zijn evergreens geworden.
The Fortunes voegden een eigen dimensie toe aan het popgeluid van de sixties met hun verfijnde orkestraties, dubbele leadvocalen en goed uitgewerkte harmonieën.
"Zijn tijdgenoten zouden het allemaal wel eens zijn dat Allens stem een van de meest herkenbare was uit het Gouden Tijdperk van de populaire muziek", staat te lezen op de officiële website van de band.
Rod Allen maakte eind vorige week bekend dat hij zich terugtrok wegens een ziekte. Hij was nog het enige overgebleven lid van de originele formatie van The Fortunes uit 1963.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 20:37 uur
Toon1 schreef:
Britse piratenzender Radio Caroline..
Heerlijk jeugdsentiment

0
Sheplays
geplaatst: 10 januari 2008, 21:31 uur
Toon1 schreef:
lebowski schreef:
Heerlijk jeugdsentiment
Heerlijk jeugdsentiment

Zeg dat wel!
Een mooi nummer van The Fortunes was ook "Seasons in the Sun".
R.I.P. Rod Allen
It's hard to die when all the birds are singin' in the sky
0
geplaatst: 11 januari 2008, 01:31 uur
En een tweede sixties-artiest is vandaag overleden ...
do 10/01/08 - Freddy Nieuland, de drummer van de Belgische band The Wallace Collection, is overleden. Hij was ook de zanger van de monsterhit "Daydream".
The Wallace Collection was een sextet, bestaande uit artiesten met verschillende muzikale achtergronden. Freddy Nieuland zorgde mee voor de popinvloeden van de songs.
De groep brak in 1969 door met het album "Laughing cavalier", opgenomen in de befaamde Abbey Road Studios van The Beatles.
De single "Daydream", het enige nummer dat gezongen werd door Nieuland, werd een wereldwijd succes en stond op één in meer dan 20 landen. Het werd ook gecoverd door verscheidene andere artiesten, onder wie Claude François.
In 1971 besloot The Wallace Collection te stoppen, maar in 2005 stonden de bandleden opnieuw op het podium toen ze werden opgenomen in de Eregalerij van Radio 2.
Een jaar later trad de groep op in het Sportpaleis tijdens de 18e editie van The Golden Years, naast o.a. The Troggs en The Hollies. Freddy Nieuland was toen al zeer getekend door de slepende ziekte waaraan hij nu is overleden.
Tijdens de 0110-concerten speelden Freddy Nieuland en zijn groepsgenoten ook nog voor 20.000 toeschouwers in Brussel.
"Daydream"
do 10/01/08 - Freddy Nieuland, de drummer van de Belgische band The Wallace Collection, is overleden. Hij was ook de zanger van de monsterhit "Daydream".
The Wallace Collection was een sextet, bestaande uit artiesten met verschillende muzikale achtergronden. Freddy Nieuland zorgde mee voor de popinvloeden van de songs.
De groep brak in 1969 door met het album "Laughing cavalier", opgenomen in de befaamde Abbey Road Studios van The Beatles.
De single "Daydream", het enige nummer dat gezongen werd door Nieuland, werd een wereldwijd succes en stond op één in meer dan 20 landen. Het werd ook gecoverd door verscheidene andere artiesten, onder wie Claude François.
In 1971 besloot The Wallace Collection te stoppen, maar in 2005 stonden de bandleden opnieuw op het podium toen ze werden opgenomen in de Eregalerij van Radio 2.
Een jaar later trad de groep op in het Sportpaleis tijdens de 18e editie van The Golden Years, naast o.a. The Troggs en The Hollies. Freddy Nieuland was toen al zeer getekend door de slepende ziekte waaraan hij nu is overleden.
Tijdens de 0110-concerten speelden Freddy Nieuland en zijn groepsgenoten ook nog voor 20.000 toeschouwers in Brussel.
"Daydream"
0
geplaatst: 11 januari 2008, 13:46 uur
Toon1 schreef:
Het was ook in Nederland een van de allergrootste hits uit de geschiedenis van de top 40 (bij de 10 grootste ooit). Vreselijk nummer btw.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 01:47 uur
Van Rateyourmusic.com
Mort Garson 1924-2008
Mort Garson, one of the great electronic tinkerers, among many other accomplishments, has passed away on January 4. He was 83. Garson was among the first (if not the first) to release an album using the Moog synthesizer. He released conceptual albums under several aliases, including a Moogie version of the musical "Hair", a weirdo wondering on "The Wizard of Oz", as well as odes to plants and to the signs of the zodiac. Unheralded though he was, he ranks as one of the pioneers of electronic music.
Mort Garson 1924-2008
Mort Garson, one of the great electronic tinkerers, among many other accomplishments, has passed away on January 4. He was 83. Garson was among the first (if not the first) to release an album using the Moog synthesizer. He released conceptual albums under several aliases, including a Moogie version of the musical "Hair", a weirdo wondering on "The Wizard of Oz", as well as odes to plants and to the signs of the zodiac. Unheralded though he was, he ranks as one of the pioneers of electronic music.
0
geplaatst: 12 januari 2008, 16:23 uur
Kwam onderstaand bericht tegen net nu ik een beetje op zoek ben naar muziek van Faith & Disease:
In a mail to our staff, Eric Cooley from Faith & Disease informs that Faith & Disease member Joaquin Tavares (1962-2006) was tragically killed a few weeks ago, January 12, being literally in the wrong place at the wrong time. A man shot Joaquin to death after being evicted from a South Seattle building. Joaquin Tavares, 43, was the guest of another tenant in the building. The killer faces a second-degree murder charge. In a reaction Cooley says: "He was a dear friend and most importantly in this context, a very talented musician and visual artist and Seattle resident; he played keyboards for Faith & Disease and headed a Latino-flavored project entitled Quinto Sol. His visual art was very impressive as well."
Toevallig precies twee jaar geleden dus...
In a mail to our staff, Eric Cooley from Faith & Disease informs that Faith & Disease member Joaquin Tavares (1962-2006) was tragically killed a few weeks ago, January 12, being literally in the wrong place at the wrong time. A man shot Joaquin to death after being evicted from a South Seattle building. Joaquin Tavares, 43, was the guest of another tenant in the building. The killer faces a second-degree murder charge. In a reaction Cooley says: "He was a dear friend and most importantly in this context, a very talented musician and visual artist and Seattle resident; he played keyboards for Faith & Disease and headed a Latino-flavored project entitled Quinto Sol. His visual art was very impressive as well."
Toevallig precies twee jaar geleden dus...
0
geplaatst: 20 januari 2008, 22:25 uur
JOHN STEWART 1939-2008
John Stewart maakte van 1961 tot 1967 deel uit van het Kingston Trio, een combo dat is te beschouwen als een van de grondleggers van de folkbeweging. Zij scoorden o.a. een enorme hit met "Tom Dooley". Hierna begon Stewart aan een imposante, zij het niet altijd even succesvolle, solocarriere. Hij schreef ook de hit "Daydream Believer" voor de Monkees. Ook Nanci Grittith, Mary Chapin Carpenter en Joan Beaz namen nummers van hem op. In 2006 verscheen zijn laatste cd, "The Day The River Sang".
Op 19 januari overleed hij, 68 jaar oud, in San Diego ten gevolge van een herseninfarct.
Zie hier voor meer info.
John Stewart maakte van 1961 tot 1967 deel uit van het Kingston Trio, een combo dat is te beschouwen als een van de grondleggers van de folkbeweging. Zij scoorden o.a. een enorme hit met "Tom Dooley". Hierna begon Stewart aan een imposante, zij het niet altijd even succesvolle, solocarriere. Hij schreef ook de hit "Daydream Believer" voor de Monkees. Ook Nanci Grittith, Mary Chapin Carpenter en Joan Beaz namen nummers van hem op. In 2006 verscheen zijn laatste cd, "The Day The River Sang".
Op 19 januari overleed hij, 68 jaar oud, in San Diego ten gevolge van een herseninfarct.
Zie hier voor meer info.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 22:34 uur
Freddie trad regelmatig bij ons in het dorp op; heeft er een paar jaar geleden nog tijdelijk gewoont; in een oud klooster, waar hij ook op trad.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 14:26 uur
Natuurlijk niet echt een muzikant, maar ik schrok wel toen ik vanochtend las dat Heath Ledger overleden was. Ik vond hem vrij goed spelen in Brokeback Mountain.
Volgende week zaterdag zie ik op het IFFR I'm Not There waarin hij één van de zes Bob Dylans is. Toch nog een muzikale link.
Verder heeft hij ook samen met Ben Harper een platenlabel, en heeft hij een video van hem geregisseerd.
Volgende week zaterdag zie ik op het IFFR I'm Not There waarin hij één van de zes Bob Dylans is. Toch nog een muzikale link.
Verder heeft hij ook samen met Ben Harper een platenlabel, en heeft hij een video van hem geregisseerd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.