Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2021, 16:39 uur
In 1987 had André van Duin trouwens nog een hit met een cover van dit nummer.
0
geplaatst: 19 november 2021, 09:41 uur
Mick Rock is gisteren, 18-11, overleden. Hij was de fotograaf van hoezen van o.a. Iggy Pop, Joan Jett, The Ramones, Rory Gallagher, Lou Reed (o.a. Transformer), Queen (Queen II, Sheer Heart Attack) en Pin Ups van David Bowie.
R.I.P. Mick Rock
R.I.P. Mick Rock
0
geplaatst: 19 november 2021, 09:53 uur
R.I.P. Mike Rock
Vooral in de glamrock e.d. veel iconische foto's en hoezen gemaakt.
Vooral in de glamrock e.d. veel iconische foto's en hoezen gemaakt.
3
geplaatst: 19 november 2021, 09:55 uur
https://media.mutualart.com/Images/2018_04/25/19/193606275/05ef7c81-21ec-4e7e-883d-44562b097c8c_570.Jpeg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQlRL5fN9klxyrQoFUv8chg_3W_w9_cqm4yVQ&usqp=CAU
https://admin.itsnicethat.com/images/eVerPYBRF-E-49HietrNQTj9Rw8=/179646/format-webp%7Cwidth-2880/mick_rock_the_rise_of_david_bowie_1972_73_taschen_photography_itsnicethat1.jpg
De man maakte mooie, legendarische foto’s.. Rust zacht Mick en doe de groeten aan Fred en David…
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQlRL5fN9klxyrQoFUv8chg_3W_w9_cqm4yVQ&usqp=CAU
https://admin.itsnicethat.com/images/eVerPYBRF-E-49HietrNQTj9Rw8=/179646/format-webp%7Cwidth-2880/mick_rock_the_rise_of_david_bowie_1972_73_taschen_photography_itsnicethat1.jpg
De man maakte mooie, legendarische foto’s.. Rust zacht Mick en doe de groeten aan Fred en David…
1
geplaatst: 19 november 2021, 10:07 uur
Ach, er staat hier nog een fraai fotoboek van hem in de kast. Zoals Brian May het in zijn IM op zijn site al schreef:
'Sad and shocked to hear of the passing of our friend, photographer Mick Rock - who clicked his shutter to capture that iconic image of us for the QUEEN II cover in 1974, at a time when we were NOT very big stars.'
Dat vastleggen deed hij bijzonder fraai vond ik en heeft inderdaad een paar legendarische foto's opgeleverd.
R.I.P. Mick Rock
'Sad and shocked to hear of the passing of our friend, photographer Mick Rock - who clicked his shutter to capture that iconic image of us for the QUEEN II cover in 1974, at a time when we were NOT very big stars.'
Dat vastleggen deed hij bijzonder fraai vond ik en heeft inderdaad een paar legendarische foto's opgeleverd.
R.I.P. Mick Rock
0
geplaatst: 19 november 2021, 10:14 uur
R.I.P. Mick Rock, voor mij vooral memorabel vanwege zijn iconische foto's van de jonge Bowie.
0
Mssr Renard
geplaatst: 19 november 2021, 10:18 uur
RIP Ack van Rooyen, Nederlandse jazztrompet-pionier (heeft ook samengewerkt met Dizzy en Miles)
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
En tevens ook rip Mick Rock (ken ik eigenlijk voornamelijk van Queen en meer jaren 70 rockplaten)
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
En tevens ook rip Mick Rock (ken ik eigenlijk voornamelijk van Queen en meer jaren 70 rockplaten)
1
geplaatst: 20 november 2021, 12:54 uur
Wel apart dat ie ooit Cornelis Vreeswijk speelde in een film over z'n leven. Wist ik niet.
0
geplaatst: 20 november 2021, 18:30 uur
R.I.P. David Longdon 
David Longdon
17th June 1965 - 20th November 2021
Big Big Train are extremely saddened to announce the death of David Longdon this afternoon in hospital in Nottingham, UK at the age of 56 following an accident in the early hours of Friday morning. He is survived by his two daughters Amelia and Eloise, his mother Vera and his partner Sarah Ewing.
Sarah Ewing comments: “David and I were best friends, partners and soul mates and I am utterly devastated by his loss. He was a beautiful person and I feel so lucky to have known and loved him.”
Greg Spawton comments: “We are absolutely stunned to lose David. It is unspeakably cruel that a quirk of fate in the early hours of yesterday morning has deprived him and his loved ones of a happy future together and all of the opportunities, both personal and musical, that awaited him next year and beyond.”
David joined Big Big Train in 2009, immediately making a significant impact with that year’s The Underfall Yard album. He proceeded to record a further eight studio albums with the band, including the forthcoming Welcome To The Planet, as well as fronting the band for a series of highly acclaimed concerts from 2015 onwards. In addition last year he released an album with the late Judy Dyble under the name Dyble Longdon. On the day before his accident he had been in the studio working on a new solo album.
“David made a huge impact on my life both musically and personally,” Spawton continues. “I loved him like a brother and already feel his loss very deeply. He was a true creative visionary with extraordinary depth of talent. But above all he was a first rate and very kind man. His family, friends, BBT bandmates and crew will miss him terribly.”
The band’s Welcome To The Planet album remains scheduled for release on 28th January 2022. A further statement regarding the band’s 2022 concerts and other activities will follow in due course.
The band and their management request privacy for David’s family and friends at this extremely difficult time.

David Longdon
17th June 1965 - 20th November 2021
Big Big Train are extremely saddened to announce the death of David Longdon this afternoon in hospital in Nottingham, UK at the age of 56 following an accident in the early hours of Friday morning. He is survived by his two daughters Amelia and Eloise, his mother Vera and his partner Sarah Ewing.
Sarah Ewing comments: “David and I were best friends, partners and soul mates and I am utterly devastated by his loss. He was a beautiful person and I feel so lucky to have known and loved him.”
Greg Spawton comments: “We are absolutely stunned to lose David. It is unspeakably cruel that a quirk of fate in the early hours of yesterday morning has deprived him and his loved ones of a happy future together and all of the opportunities, both personal and musical, that awaited him next year and beyond.”
David joined Big Big Train in 2009, immediately making a significant impact with that year’s The Underfall Yard album. He proceeded to record a further eight studio albums with the band, including the forthcoming Welcome To The Planet, as well as fronting the band for a series of highly acclaimed concerts from 2015 onwards. In addition last year he released an album with the late Judy Dyble under the name Dyble Longdon. On the day before his accident he had been in the studio working on a new solo album.
“David made a huge impact on my life both musically and personally,” Spawton continues. “I loved him like a brother and already feel his loss very deeply. He was a true creative visionary with extraordinary depth of talent. But above all he was a first rate and very kind man. His family, friends, BBT bandmates and crew will miss him terribly.”
The band’s Welcome To The Planet album remains scheduled for release on 28th January 2022. A further statement regarding the band’s 2022 concerts and other activities will follow in due course.
The band and their management request privacy for David’s family and friends at this extremely difficult time.
0
geplaatst: 20 november 2021, 19:36 uur
Jemig, die komt even onverwacht zeg.
Big Big Train maakte al prima muziek, maar Longdons komst heeft de band echt naar de top van de prog gestuwd. Sympathieke kerel, goede zanger en vooral ook een hele goede songwriter. Hij gaat gemist worden.
R.I.P. David Longdon
Big Big Train maakte al prima muziek, maar Longdons komst heeft de band echt naar de top van de prog gestuwd. Sympathieke kerel, goede zanger en vooral ook een hele goede songwriter. Hij gaat gemist worden.
R.I.P. David Longdon
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 november 2021, 19:46 uur
Holy shit, deze zag ik echt totaal niet aankomen.
Wat een geweldige zanger. Misschien wel de beste binnen de neoprog sinds Fish. Ongelooflijk, wat heb ik met veel plezier naar hun muziek (Big Big Train) geluisterd ten tijde van Folklore.
RIP David
Wat een geweldige zanger. Misschien wel de beste binnen de neoprog sinds Fish. Ongelooflijk, wat heb ik met veel plezier naar hun muziek (Big Big Train) geluisterd ten tijde van Folklore.
RIP David
0
geplaatst: 20 november 2021, 19:46 uur
Allemachtig. Dat is schrikken 
Hele fijne stem, prachtige muziek gemaakt. Met Big Big Train en laatst nog met Judy Dyble, die er ook al niet meer is. Jemig, moet dit eerst even verwerken geloof
R.I.P. David Longdon

Hele fijne stem, prachtige muziek gemaakt. Met Big Big Train en laatst nog met Judy Dyble, die er ook al niet meer is. Jemig, moet dit eerst even verwerken geloof
R.I.P. David Longdon
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 november 2021, 12:16 uur
The pen is mightier than the sword
R.I.P. David Longdon
R.I.P. David Longdon
1
geplaatst: 21 november 2021, 12:51 uur
Mssr Renard schreef:
Holy shit, deze zag ik echt totaal niet aankomen.
Met alle respect, maar een ongeluk ziet niemand aankomen. Uiteraard zul je het niet zo bedoeld hebben. Had nog nooit van hem gehoord, niet zo gek (voor mij) als hij zich in de progscene ophield. Laat onverlet dat 56 jaar (welke doodsoorzaak dan ook) veel te jong is.Holy shit, deze zag ik echt totaal niet aankomen.
R.I P. David Longdon
0
geplaatst: 21 november 2021, 22:22 uur
Billy Hinsche, Longtime Member of Beach Boys' Touring Band, Dead at 70
Triest: z'n moeder is op dezelfde dag ook overleden. Billy zat ook in 60's groep Dino, Desi & Billy (met de zonen van respectievelijk Dean Martin en Lucille Ball).
Triest: z'n moeder is op dezelfde dag ook overleden. Billy zat ook in 60's groep Dino, Desi & Billy (met de zonen van respectievelijk Dean Martin en Lucille Ball).
0
geplaatst: 22 november 2021, 17:07 uur
Ik lees dit nu, ik schrik hier echt van. Big Big Train is een hele interessante band, en dat komt mijns inziens zeker ook door de inbreng van David Longdon. Een van de beste zangers in het prog genre.
Een ongeluk lees ik. Heeft iemand meer info? Wat voor een ongeluk, etc.?
Een ongeluk lees ik. Heeft iemand meer info? Wat voor een ongeluk, etc.?
0
geplaatst: 27 november 2021, 10:55 uur
Ik kende Stephen Sondheim ook niet van naam inderdaad.
Sondheim overleden: onbekend in Nederland, maar iedereen kent zijn werk | NOS
0
geplaatst: 27 november 2021, 20:58 uur
Poek schreef:
Ik had nog nooit van hem gehoord, maar ik las het op NOS en direct daarna kwam zijn naam voorbij in een aflevering van The Office…
0
geplaatst: 27 november 2021, 23:27 uur
Ik kende hem wel van naam. Hij schreef mee aan de liedjes van West Side Story, maar ik kende hem vooral van de liedjes van Sweeney Todd. De filmversie van Tim Burton vond en vind ik erg goed. Ik ben geen superkenner van musicals, maar ik zie af en toe wel eens een filmversie van een musical en dan kwam je de naam van Sondheim wel vaak tegen.
1
geplaatst: 28 november 2021, 20:47 uur
Virgil Abloh is overleden.
Ik weet niet of ie ooit een plaat heeft uitgebracht, maar via zijn mode-ontwerpstudio Off-White is zijn invloed op de looks van pop en rap culture niet te overschatten.
Ik weet niet of ie ooit een plaat heeft uitgebracht, maar via zijn mode-ontwerpstudio Off-White is zijn invloed op de looks van pop en rap culture niet te overschatten.
0
Mssr Renard
geplaatst: 29 november 2021, 12:50 uur
Alweer een week oud nieuws, maar nagenoeg geen aandacht in de media voor deze grootheid:
Trombonist Slide Hampton (89) overleden - Jazzenzo
Rest in Peace, Slide Hampton
Trombonist Slide Hampton (89) overleden - Jazzenzo
Rest in Peace, Slide Hampton
0
geplaatst: 29 november 2021, 13:10 uur
dix schreef:
Voor een concrete muzieklink: hij heeft de videoclip van Lil Uzi Vert's XO TOUR Llif3 geregisseerd. Heb ik tijdens mijn studie ooit nog eens geanalyseerd en een presentatie over gegeven.
R.I.P. Virgil Abloh
* denotes required fields.